صفحه 1 از 4 1 2 3 4 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 15 از مجموع 60

موضوع: نظر خواهی در مورد یک طرح جدید

  
  1. #1
    نام حقيقي: Iman Mansouri

    عضو غیر فعال شناسه تصویری shabake_karan
    تاریخ عضویت
    Apr 2006
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته
    1,050
    سپاسگزاری شده
    369
    سپاسگزاری کرده
    12

    Icon13 نظر خواهی در مورد یک طرح جدید

    سلام دوستان عزیز و همکاران گرامی
    چند مدتی است ، این فکر رو به سر می برم ، که سایت احتیاج به کمی پویایی بیشتر داره . در این مورد خیلی تامل کردم و به نظر من آمد که شاید با اضافه کردن چندین بخش جدید به فروم ،بتوان به این هدف دستیافت. این بخش ها می تواند به عوامل موثر در ارتقاء سطح علمی و افزایش دانسته های کاربران تبدیل شده و تاثیر به سزایی در روند کاری و علمی افراد داشته باشند . شاید بعضی دوستان با پیشنهاد من مخالف و دسته دیگر موافق باشند . ولی از همگی شما طلب همکاری در این نظر خواهی را می کنم. شاید که تبادل نظر های انجام شده ، بتواند به پیدایش نظریه های جدید منجر شده و راه کار جامع و کامل تری را نسبت به نظر اولیه ارائه کند.

    خیلی کارشناسان بر این نظر معتقند که سطح IT در کشور ایران نسبت سایر کشور ها در سطح کاملا متفاوتی قرار گرفته است. و در عین حال باید در نظر داشت ، ایران استعداد ها و نیروی بسیار فعال و بلقوه را داراست و می توان از آنها به عنوان عناصری برای دسترسی به یک استاندارد جهانی استفاده کرد. این فروم ، در مقایسه با سایت فروم های مرتبط که متعلق به دیگر مردم در سایر کشور ها می باشد ، در حال حاضر دو نقصان در آن دیده می شود.

    گرایش سایت به طور عمده به سمت عیب یابی جلب شده و نوآوری در سایت در ارائه مطالب جدید ، کمتر دیده می شود. لذا اگر بتوان به نحوی این امر را فعال تر کرد ، چندین مزیت در پیدا دارد. به عنوان نمونه می توان به یادگیری علوم شبکه به صورت پایه ای و سطح بندی شده و همگامی با کاربران در یادگیری اصولی اشاره کرد. بر این پایه من دو پیشنهاد را مطرح می کنم:

    1. اگر بتوان کاربران طبقه بندی کرد ، یا به بیان بهتر بر پایه سطح طبق بندی شده ، فعا لیت این امر خود کمک فراوانی کاربران می کند. این دسته بندی نیاز هر کسی رو ارضاء کرده و می تواند همگام با خواسته های شخص وی را تربیت کند . نوشتن مقالات می تواند در خواستی ، برپایه نظر سنجی و یا به طور کاملا دلخواه انجام
    شود.

    2. شاید یکی از الزامی ترین بخش ها برای سایت ، قسمتی تحت نام آزمون ها باشد که در آن به طرح سوال ، مطرح کردن سوال و بحث و گفتگو پیرامون امتحانات بین المللی دروس شبکه پرداخت. به عنوان نمونه هر چند روز یکبار یک سوال امتحانی نوشته شه و پیرو آن گفتگو شود. خوب قطعا می توان حتی ایده های نو را با آن در آمیخت و مفهوم کاملا جدید بجود آورد. به طور مثال ، هر هفته در ارتباط با یک موضوع تحقیق و تبادل نظر کرده و سپس سوال های امتحانی مرتبط با آن را مطرح کرد . دلیل پیدایش چنین ایده ای ، بر این استوار است که تعدادی کثیری از علاقمندان سعی در کسب مدارک بین المللی دارند.

    خوب ، دوستان هم از همه کسانی که این نوشته ها رو مطالع کردند ، تشکر می کنم ولی بسیار خشنود تر خواهم شد ، اگر که نظر شخصی خود را در این زمینه با توجه به اکثریت و کاربران عمومی و متخصص اعلام کنید.




  2. #2
    نام حقيقي: afrooz

    عضو غیر فعال
    تاریخ عضویت
    Dec 2005
    نوشته
    29
    سپاسگزاری شده
    1
    سپاسگزاری کرده
    1
    با عرض سلام و خسته نباشید
    من کاملا با نظرات شما موافقم و امیدوارم بتوانیم در این امر به نتیجه خیلی خوبی برسیم



  3. #3
    نام حقيقي: امید مهاجرانی

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Dec 2005
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته
    782
    سپاسگزاری شده
    725
    سپاسگزاری کرده
    79
    با عرض سلام

    آقای منصوری میشه بگید منظورتون از طبقه بندی کاربرا چیه؟ و برای چه منظوری . مثلا ما سه سطح کاربرو تعریف کردیم . حالا واسه چی؟ مثلا کاربرای سطح 1 فقط بتونن در یه قسمت تاپیک بدن؟؟ یا تاپیک های یه قسمتو بخونن؟
    این طبقه بندی بر چه اساسی میخواد باشه؟ من فکر نکنم بجز ار روی تعداد پستا بشه جوره دیگه ای تقسم بندی کرد . که این طبقه بندی هم درست نیست.اگر هم بشه به سختی وکار مدیران انجمن چند برابر میشه . ما که همین جور عادی عادی بعضی از این مدیرا را کم زیارت میکنیم چه برسه وقتی این همه کار هم بریزیم سرشون .

    با پیشنهاد دوتون کاملا موافقم . ولی یه نکته رو فراموش نکنیم بهتره . خیلی از این سوالهای MSCSE یا Cisco حالا زیادی آب و تاب دادن و زیاد کاربردی نیستن . اگر تو طرح این سوالا کاربردی بودنش در نظر گرفته شه جالب تره.



  4. #4
    نام حقيقي: Iman Mansouri

    عضو غیر فعال شناسه تصویری shabake_karan
    تاریخ عضویت
    Apr 2006
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته
    1,050
    سپاسگزاری شده
    369
    سپاسگزاری کرده
    12
    نه ، منظور من این نبود ، یعنی منظور از طبقه بندی کاربران ، یعنی که بخش های مختلفی که مثلا کاربران میتدی توی یک بخش ساده تر ، حرفه ای ها توی بخش پیچیده تر . مثل سایت Sadikhov
    و در مئرد سولات اینکه ، در هر صورت سوالات اونا توی امتحان میاد ، پس باید کسانی که امتحان می دهند بلد باشند




  5. #5
    نام حقيقي: امید مهاجرانی

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Dec 2005
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته
    782
    سپاسگزاری شده
    725
    سپاسگزاری کرده
    79
    نقل قول نوشته اصلی توسط shabake_karan
    در مورد سولات اینکه ، در هر صورت سوالات اونا توی امتحان میاد ، پس باید کسانی که امتحان می دهند بلد باشند
    من فکر میکنم علمی که شرایط استفاده از اون نباشه و نشه ازش استفاده کرد به درد نمیخوره . البته نظر شما درسته شاید برا من چون این امتحانا مهم نیست و کارعملی برام بیشتر مهمه این نظر رو داشته باشم ولی دیده شخصی من هم از اینجا اینه که بیشتره بچه های اینجا تو کارن یا بیشتر دنباله کارن تا مدرک. به هر حال طرح جالبیه .امیدوارم موفق باشید.


    ویرایش توسط omid_mohagerani : 2006-05-27 در ساعت 10:09 AM

  6. #6
    نام حقيقي: محمد حکیمی

    Administrator شناسه تصویری Hakimi
    تاریخ عضویت
    Dec 2002
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    6,549
    سپاسگزاری شده
    6798
    سپاسگزاری کرده
    1035
    نوشته های وبلاگ
    4
    دیشب جناب منصوری این پیشنهاد را ارائه کردند و قرار شد در انجمن بنویسند تا همه در مورد آن نظرشان را اعلام کنند.

    به نظر من طبقه بندی کاربران امکان پذیر نیست. حتی اگر از خود کاربر بخواهیم سطح خودش را تعیین کند، نتیجه نمی تواند مورد استفاده قرار گیرد. علتش هم این است که معیار و خط کش مناسبی برای این کار نداریم.

    ولی پیشنهادات دیگر نظیر تحقیق گروهی و تبدیل نتیجه آن به مقاله و همچنین مطرح کردن سوالات موجود در آزمونهای مختلف و بحث و تبادل نظر در مورد آنها می تواند در جهت پیشرفت و بالابردن سطح علمی مان مفید باشد.

    در مورد کنکاش گروهی برداشت من از پیشنهاد ایشان این است که موضوعی را تعیین کنیم و در مورد آن موضوع در مدت یک هفته یا بیشتر به تحقیق بپردازیم. لازم نیست شبانه روز وقتمان را به این کار اختصاص دهیم، شاید روزی نیم ساعت کافی باشد. صرف کردن روزی نیم ساعت وقت برای تحقیق در مورد یک موضوع واحد.
    بعد هر روز پس از اتمام جستجو و مطالعه و تحقیق، نتیجه اش را به صورت خام در یک Thread می نویسیم. حتی اگر فقط 5 نفر هم در این کنکاش گروهی شرکت کنند روزانه 5 مطلب و نتیجه خام در مورد آن موضوع به دست می آید. این مطالب می تواند شامل مجموعه ای از نکات خاص، تجربه ها، متن کتاب ها و چکیده مقالات باشد.
    در مورد هر یک از مطالب به دست آمده هم می توان بحث کرد و با دیگران به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.
    پس از یک بازه زمانی معین (بسته به موضوع و زمان مورد نیاز برای کنکاش، مثلا یک هفته) مجموعه ای از مطالب و دانسته ها در باره یک موضوع خاص در یک Thread جمع می شود. آن گاه یکی از اعضاء از مجموعه مطالب موجود در آن Thread یک مقاله آماده می کند که تمامی مطالب موجود را تحت پوشش قرار دهد.

    این کار انگیزه ای ایجاد می کند که در مورد یک موضوع تحقیق کنیم و دانشمان را افزایش دهیم و از آنجا که به صورت گروهی مبادرت به انجام این کار می کنیم، انگیزه برای آن بسیار بالاتر از زمانی است که بخواهیم فردی چنین کاری را انجام دهیم.

    نتیجه اش هم مقاله ای است که دسترنج کنکاش آن گروه است و با نام اعضاء شرکت کننده در تحقیق منتشر می شود.

    برای انتخاب موضوع هم راه های مختلفی در پیش داریم:
    مشکلات روزمره که با آنها برخورد می کنیم، پرسشهایی که در آزمونها مطرح می شوند، . . .
    با نظر اکثریت از بین لیست موضوع های پیشنهاد شده، یکی را انتخاب می کنیم و شروع می کنیم.

    منتظر شنیدن نظر دیگر دوستان نیز هستیم.



  7. #7


    در اتتظار تایید
    تاریخ عضویت
    Feb 2006
    نوشته
    320
    سپاسگزاری شده
    5
    سپاسگزاری کرده
    0
    ببخشيد پا پتي ميام وسط بحث .
    من تو انجمن اين ترد رو ديدم كه قبلا مطرح شده بود . در مورد كار گروهي كه همون موقع تو نطفه خفه شد ...
    تبلیغات اما درآمد زا

    اما معتقدم ميشه اينكار رو انجام داد .
    بابت نوآوري . متاسفانه اونقدر هزينه ها تو ايران بالاست كه چندان كسي پيدا نميشه كه به صرف كسب دانش بياد خرج كنه و بعد از اون از اطلاعاتي كه بدست آورد به بقيه هم بده ! اون هم مجاني و طبق توقعاتي كه دوستاي ديگه دارند .
    نمونه اش شده تا حالا ساعت 10شب يه ويندوز پشت تلفن نصب كردم - سرويس ديال آپ رو با اكانتينگ هم راه انداحتم . به صرف Demanding Frineds ! . . . و در نهايت هم دريغ از يه تشكر خشك و خالي !

    پس نوآوري و خلاقيت فعلا شدني نيست و اگه شدني باشه خيلي محدود بوده و نميشه انتظار چندان زيادي ازش داشت .
    در مودر پرسش و پاسخ ها . بله تقريبا پاسخ تمامي سوالات مطرح شده نظير وي پي ان - انتخاب اكانتينگ - راه اندازي روتر - كانفيگ روتر و . . . در انجمن وجود داره و سوالات روزانه اي كه پرسيده ميشن فقط مرور گذشته هاست كه اين مورد برميگرده به خود كاربر كه بدون اينكه به خودش زحمت اين رو بده كه براي حداقل 5 دقيقه يه جستجو بكنه كه در نهايت اين امر به نفع خودش هم خواهد بود ... في الفور يه ترد باز ميكنه .

    بابت نوشتن مقالات و ...
    شخص بايد خودش اون رو قبول كنه ... نه اينكه بگيم فلاني و بهماني و چناني بايد يه مقاله بنويسن و تا تاريخ فلان تو انجمن تحويل بدن .

    نظر من بيشتر روي ترجمه هست كه طبق نظر جناب حكيمي با همون روزي نيم ساعت هم حتي ميشه اين كار رو انجام داد و در نهايت هم يه نتيجه مطلوب داشت .



  8. #8
    نام حقيقي: Reza ARYAGOHAR

    مدیر بازنشسته شناسه تصویری aryagohar
    تاریخ عضویت
    Jul 2003
    محل سکونت
    Sydney ,Australia
    نوشته
    3,056
    سپاسگزاری شده
    943
    سپاسگزاری کرده
    215
    طرح جالبیه .

    ولی. به علت گرفتاری های شدید شغلی اعضا ..... نمی دونم . شاید منو به بدبینی هم متهم بکنید.

    ولی من خودم موافق این برنامه ها هستم.



  9. #9
    نام حقيقي: سام قراچه

    عضو غیر فعال شناسه تصویری matrixco.sec
    تاریخ عضویت
    Aug 2005
    محل سکونت
    ایران - خوزستان
    نوشته
    419
    سپاسگزاری شده
    5
    سپاسگزاری کرده
    23

    Icon1

    خیلی جالبه ،من کاملا موافقم .



  10. #10
    نام حقيقي: محمد حکیمی

    Administrator شناسه تصویری Hakimi
    تاریخ عضویت
    Dec 2002
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    6,549
    سپاسگزاری شده
    6798
    سپاسگزاری کرده
    1035
    نوشته های وبلاگ
    4
    در مورد نظر Pat o mat من با ترجمه کردن مشکل اخلاقی دارم. اگر کسی قادر به خواندن متون تخصصی کامپیوتر به زبان انگلیسی نیست نمی تواند در این وادی پیشرفتی داشته باشد. باید خودمان را مجبور کنیم که به زبان اصلی بخوانیم. منابع به زبان اصلی بسیار زیاد است و اگر خود را به منابع فارسی زبان محدود کنیم مشابه آن است که از دریا به یک بطری آب قناعت کرده باشیم!
    همیشه گفته ام، در آغاز کاری سخت و پر دردسر به نظر می رسد، ولی پس از مدتی آن چنان سهل می شود که تفاوت بین متن فارسی و انگلیسی را متوجه نمی شوید و متون انگلیسی را هم به سادگی متون فارسی می خوانید. من امتحان کرده ام. شک نکنید می شود.
    Babylon، این نعمت الهی را فراموش نکنید!

    منظور از طرحی که بیان شد، کنکاش گروهی در مورد موضوعی خاص در بازه زمانی معین است.
    منظور از کنکاش جستجو در کتابها و مقاله ها و Forum ها و . . . به دنبال یافتن اطلاعات در مورد موضوع مورد نظر است. همانطور که پیشتر نیز عرض کردم، در انتهای این جستجوی روزانه که مثلا 0.5 ساعت به آن اختصاص می دهیم، نتایج را در قالب مطالب یافته شده در انجمن قرار می دهیم. پس از پایان بازه زمانی هم می توانیم تمام مطالب گردآوری شده را جمع بندی کنیم و در شکل یک مقاله ارائه دهیم.
    (و تمام این ها الزاما به زبان فارسی نیست)

    رضا آریاگوهر به نکته ای اشاره کرد که شاید در اولین نگاه ذهن همه به آن معطوف شود. این که همه مان مشغول انجام کارهایمان هستیم و فرصت کافی برای این کار نداریم. ولی من خودم شخصا برای یادگرفتن در روز زمانی را اختصاص می دهم، حال چه بهتر که این زمان را همراه با چند نفر روی یک موضوع واحد صرف کنم که نتیجه اش چندین برابر فعالیت انفرادی است و انگیزه ام را برای ادامه کنکاش زیادتر می کند.



  11. #11
    نام حقيقي: هاشم سکاکی

    عضو عادی شناسه تصویری milad22
    تاریخ عضویت
    May 2005
    محل سکونت
    iran
    نوشته
    2,050
    سپاسگزاری شده
    320
    سپاسگزاری کرده
    197
    مطمئنم اگه این جریان راه بیفته همه سود مادی و معنوی خواهند برد.
    متاسفانه اکثر Admin ها به نرم افزارهای رایج گرایش دارن و از خیلی از چیزهای دیگه غافل میمونن(میمونیم).
    مخصوصا در حال حاضر که روند توسعه نرم افزار های کد باز بطور قابل ملاحظه ای در حال پیشرفت است.
    و این طرح باعث میشه سراغ مطالب جدیدی بریم که پس از یافتن اون دیگه تصور کار کردن به سبک قدیم برامون خنده دار باشه.
    خود من چون تو یه مرکز دانشگاهی صبحها Admin هستم فرصت و زمینه مناسبی برای تحقیق دارم. ولی تنهایی آدم به جایی نمیرسه.
    بیاییم این تصور غلط رو که ایرانی نمیتونه کار گروهی انجام بده رو از ذهن ها پاک کنیم.
    خداییش طرح ایول داره.



  12. #12
    نام حقيقي: Iman Mansouri

    عضو غیر فعال شناسه تصویری shabake_karan
    تاریخ عضویت
    Apr 2006
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته
    1,050
    سپاسگزاری شده
    369
    سپاسگزاری کرده
    12

    Icon13

    تا کنون 70 نفر این thread رو مطالعه کردند ولی فقط 10 جواب داشتیم .با تشکر و قدر دانی از دوستانی که نظر دادند. از سایر دوستان تقاضای همکاری بیشتر داریم.



  13. #13


    عضو غیر فعال شناسه تصویری tornado2800
    تاریخ عضویت
    Sep 2005
    نوشته
    10
    سپاسگزاری شده
    0
    سپاسگزاری کرده
    0
    بالاخره یکی اومد یه حرف درست و حسابی رو زد
    من کاملا موافقم امیدوارم عملی بشه !



  14. #14
    نام حقيقي: فريد

    عضو غیر فعال شناسه تصویری F_Cisco
    تاریخ عضویت
    May 2006
    محل سکونت
    Kish Island - Tehran
    نوشته
    30
    سپاسگزاری شده
    1
    سپاسگزاری کرده
    7
    در مورد طبقه بندی کاربران انجامش سخت است... همین الان کاربران از نظر فعالیت شامل
    1 -افرادی هستند که از آگاهی مناسبی دارند برای تبادل اطلاعات به اینجا آمده اند...
    2- اطلاعات زیادی دارند با اینحال برای تبادل اطلاعات آمده بودند اما فقط اطاعات می دهند و زمانشان به رفع اشکالات گروه های دیگر می گذرد...
    3- گروه سوم مثل من از آگاهی کمی بر خوردارند... و فقط برای کسب اطلاعات آمده اند...

    در مورد تحقیق... برای گروه 1 و 2 خوبه و برای گروه 3 عالیه :-)



  15. #15


    خواننده شناسه تصویری mau30000
    تاریخ عضویت
    Feb 2004
    نوشته
    48
    سپاسگزاری شده
    0
    سپاسگزاری کرده
    0
    منم موافقم . اميدوارم كه با كمك همديگه بتونيم به سطح بالاتري دست پيدا كنيم .



صفحه 1 از 4 1 2 3 4 آخرینآخرین

کلمات کلیدی در جستجوها:

سطحitدر ايران

طرح یک isp

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •