نمایش نتایج: از شماره 1 تا 14 از مجموع 14
سپاس ها 7سپاس
  • 1 توسط yogishiip
  • 1 توسط MS-DOS
  • 1 توسط hamedakbar
  • 3 توسط shahram_yy
  • 1 توسط mohamad-23

موضوع: نکته ای جالب در پشتیبانی سیستم های خربداری شده

  
  1. #1
    نام حقيقي: arsalan

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Aug 2009
    محل سکونت
    CLI
    نوشته
    325
    سپاسگزاری شده
    65
    سپاسگزاری کرده
    129

    نکته ای جالب در پشتیبانی سیستم های خربداری شده

    سلام دوستان چند وقت پیش به یه شرکت رفتم برای یه کاری مسئول آی تی اونجا یه بحثی رو باهام مطرح کرد تعجب کردم گفتم اینجا مطرح کنم ببینم نظر شما چیه
    داستان از این قراره که این شرکت سیستمهای زیر رو طی چندین سال خریداری کرده :1- اتوماسیون اداری 2- سیستم توزین و بارگیری 3- همکاران سیستم با 8 تا زیر سیستم مروبطه به این نرم افزار 4- سیستم حضور و غیاب 5- سیستم اینترنت وایرلس باتجهیزات مربوطه 6- دوربینهای مداربسته 7- اکانتینگ اینترنت 8- سیستم جامع آموزش و منابع انسانی و ...دیگه خداییش یادم نیست چی داشتن

    حالا همه این سیستمها میدونید که بحث پشتیبانی سالانه خودشون دارن که ماهیانه باید یه مبلغی بابت اینکار بهشون پرداخت بشه کلا تعداد نفرات آی تی 3تاست!! مدیرعاملشون گفته باید همه این پشتیبانی ها رو قطع کنید و خودتون این کار رو انجام بدید و گرنه بیرونتون می کنیم. من که خیلی تعجب کردم نمیدونستم چه جواب بدم .نظرتون چیه؟؟



    موضوعات مشابه:

  2. #2
    نام حقيقي: حامد

    عضو عادی شناسه تصویری hamed_mhk
    تاریخ عضویت
    Mar 2012
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    789
    سپاسگزاری شده
    1062
    سپاسگزاری کرده
    4
    نوشته های وبلاگ
    4
    والا بسته به اينكه خدمات پشتيباني چيه و اين تيم سه نفره چيكاره اند و چيكار بلدن، ميتونه حق با مدير عامل باشه ميتونه هم نباشه
    مثلا سيستم حضور غياب چه پشتيباني اي میخواد؟!
    تيم اي تي باىد كار با دستگاه و گزارش گيري و اينا رو بلد باشه و حالا اگر خرابي ای چيزي پيش بياد شركت سازنده در قبال مثلا خدمات نفر ساعتي سيستم رو راه بندازه و الا اگر مثلا قرار باشه برای هر کاری همه اين سيستم ها رو به شركت هاي سازنده پول بده كه چه كاري تيم اي تي داشتن!!!


    حالا من دقیق نمیدونم شرایط ای شرکتی که گفتی، ولی زیاد دیدم این موضوع رو

    مثلاً‌ شرکت میریه یک اتوماسیون حسابی ِ تحت شیرپوینت میخره ولی این رو نمیدونه که این اتوماسیون، باید یک نفر همیشه در دسترس که به زیر و بمش آشناست و به قولی ادمینش هست، به صورت دائمی یا لحظه‌ای بالا سرش باشه

    حالا یا این آدم باید کارمند شرکت باشه و حقوق بگیره
    یا این آدم مال شرکت سازنده‌ست و طی یک سری قرار داد به عنوان خدمات پشتیبانی در دسترس هستن


    حالا به نفع شرکت‌هاست که آدم‌ها و تیم‌های آی‌تی‌ای استخدام کنن که بتونن از عهده ادمینی این کارها بر بیان








  3. #3
    نام حقيقي: arsalan

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Aug 2009
    محل سکونت
    CLI
    نوشته
    325
    سپاسگزاری شده
    65
    سپاسگزاری کرده
    129
    پشتیبانیشون بیشتر برای تغییرات و نیازهای جدید هست که توی سیستمها میخوان ایجاد کنند و سرویس پکهایی که به نرم افزارها میخوره و اینکه اون سیستم اگه دچار مشکل شد سریعا برطرفش کنند. مثلا سیستم حضور غیاب که شما فرمودید این شرکت حدود 500 تا پرسنل داره سه شیفت. وقتی تغییراتی که میخوان نیاز به دستکاری تو دیتا بیس باشه معلومه که کسی که این سیستم رو زیرو بمش رو بلده میتونه کار رو انجام بده و گرنه همه سیستمهای یه محیط ادمین دارن که میشه بعضی کارها رو با اون رفع رجوع کرد.یه مثال دیگه فرض کنید برای همکاران سیستم یه کارمند تو سیستم مالی و یا سهام و یا هر چیز دیگه ای میاد و یه خرابکاری میکنه و یا نیاز به یکسری دسترسی ها و گزارشات جدید داره معلومه به یکی که کاره تخصصیش همکاران سیستم باشه نیاز داره
    یه نکته دیگه اینکه مدیرعامل مخالف جذب نیروی جدید هست و به نظر شما آیا کسی حاضر میشه با حقوقی حدود 750 اینکارها رو انجام بده؟ طرف رو میشناسم داره ساعتی 50هزار میگیره برای پشتیبانی یه سیستم البته هر وقت باهاش کار دارن. معلومه نمیاد یه جا با این حقوق

    من میترسم نکنه این موضوع برای خودمون پیش بیاد البته ما وضعیتمون بهتره از اونهاست


    ویرایش توسط arsalan681 : 2012-08-03 در ساعت 03:41 PM

  4. #4
    نام حقيقي: AL1

    عضو عادی شناسه تصویری MS-DOS
    تاریخ عضویت
    Nov 2007
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    198
    سپاسگزاری شده
    59
    سپاسگزاری کرده
    49
    بستگی به احوالات رییستون داره ارسلان. ما که ازین روسا کم ندیدیم. رییستون بخواد نفهمه کیبورد ره هم خودت باید از اول طراحی کنی و بسازی به جای انکه بخری چه برسه به اتوماسیون. کلا روسا سه دسته هستن. یا هیچی نمیفهمنو ضرری ندارن که خوبه. یا همه چیو خوب میفهمن و کمک هم میکنن که عالیه. یا هیچی نمیفهمن یا خیلی میفهمن خودشونو به نفهمی میزنن که مصیبته.



  5. #5
    نام حقيقي: arsalan

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Aug 2009
    محل سکونت
    CLI
    نوشته
    325
    سپاسگزاری شده
    65
    سپاسگزاری کرده
    129
    اگه با دسته سوم سروکار داریم راهکار چیه



  6. #6
    نام حقيقي: arsalan

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Aug 2009
    محل سکونت
    CLI
    نوشته
    325
    سپاسگزاری شده
    65
    سپاسگزاری کرده
    129
    دوستان نظر دیگه ندارید؟



  7. #7
    نام حقيقي: sy

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Dec 2007
    نوشته
    137
    سپاسگزاری شده
    51
    سپاسگزاری کرده
    27
    به نظر من آدم خودش باید استعفا بده و از تو چنین شرکتی که مدیر عاملش انقدر احمقه بیاد بیرون.

    Sent from my Galaxy Nexus



  8. #8
    نام حقيقي: ابراهیم

    خواننده شناسه تصویری yogishiip
    تاریخ عضویت
    Jan 2010
    محل سکونت
    C:\Windows\System32
    نوشته
    1,326
    سپاسگزاری شده
    882
    سپاسگزاری کرده
    1620
    برخی از ابن مواردی که فرمودبد رو میشه با یکم تجربه به راحتی حل و فصل کرد.به ظاهر خیلی سخت میاد ولب در عمل اصلا اینطور نیست.
    منتها کارمند ها باید حقوق و مزایا و .... رو کاملا دریافت کنند.{حداقل کار اینه که باید حداکثر سقف اضافه کار و مزایایی مثل خق فنی وامثالهم رو دریافت کنید .}
    ضمنا اصولا برخی نرم افزار ها هنگام قرارداد فروش پشتیبانی رو هم قید میکنند بعید میدونم شرکتی نرم افزارش رو بفروشه و بعد بگه اگرخواستید قزار داد پشتیبانی ببندید!؟
    و در صورتی که علی رغم میل شرکت باهاش قرارداد پشتیبانی نبندید ممکنه بعدها دچار مشکلاتی بشید مثلا:
    مثلا اومد و اتوماسیون اداری دارای باگ بود چه کسی باید باگ رو پچ کنه وقتی به شرکتش بگید میگه من به شما کاری ندارم !؟
    و یا دوربینها دچار نقص فنی شد ؟! چه کسی باید گارانتی رو به عهده بگیره ؟ آیا شرکت فروشنده بعدا پاسخگو خواهد بود ؟
    در هر صورت بازم میگم نه حق با مدیره و نه با کارشناسان !
    مدیر نباید تمام مسئولیت رو به دوش کارشناسان بندازه
    کارشناس هم نباید بگه همه کارها رو باید شرکتها انجام بده و من فقط بلدم ویندوز عوض کنم !


    arsalan681 سپاسگزاری کرده است.

  9. #9
    نام حقيقي: arsalan

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Aug 2009
    محل سکونت
    CLI
    نوشته
    325
    سپاسگزاری شده
    65
    سپاسگزاری کرده
    129
    نقل قول نوشته اصلی توسط shahram_yy نمایش پست ها
    به نظر من آدم خودش باید استعفا بده و از تو چنین شرکتی که مدیر عاملش انقدر احمقه بیاد بیرون.

    Sent from my Galaxy Nexus
    اینجوریکه یه جور ضعف نشان دادن هست فکر نکنم صورت خوشی داشته باشه.



  10. #10
    نام حقيقي: AL1

    عضو عادی شناسه تصویری MS-DOS
    تاریخ عضویت
    Nov 2007
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    198
    سپاسگزاری شده
    59
    سپاسگزاری کرده
    49
    بحث ضعف نشون دادن نیست. بحث سر رقابت و انرژی گذاشتن برای "چیه" هست. اگه میبینی ارزششو داره بمون و سیستم رو عوض کن یا با سیستم آداپته شو. اگه واقعا ارزش نداره و از پیشرفت و پول جا میمنی بسیار با ارزششه که بری یه جای بهتر . اتفاقا اینجور خیلی صورت خوشی هم داره


    arsalan681 سپاسگزاری کرده است.

  11. #11
    نام حقيقي: Hamed Akbari

    عضو عادی شناسه تصویری hamedakbar
    تاریخ عضویت
    Aug 2008
    محل سکونت
    Iran - Hamedan
    نوشته
    52
    سپاسگزاری شده
    21
    سپاسگزاری کرده
    9
    به نظر من شما اول باید کنترل کنید در طول سال گذشته کدامیک از شرکتها، چند بار و برای چه کاری (اقدامی که مربوط به پشتیبانی باشه) به اونجا مراجعه کردند و اینکه آیا سیستمهای شما نیاز به بروز رسانی دارند یا خیر.
    با پاسخ به این سوالها میتونید جواب رو پیدا کنید.
    در ضمن توصیه من اینه که پس از بررسی قرارداد پشتیبانی اون نرم افزارهایی که کمترین خدمات پشتیبانی رو داشتند و یا اصلا نیازی به بروز رسانی ندارند رو لغو کنید و سپس بصورت مرحله به مرحله تعداد قراردادها رو کم کنید.
    با این روش شما بصورت حساب شده نرم افزارها رو تحویل میگیرید، به شرکتهای دیگر اطلاع میدید که حساب کار دستشان بیاد و فعال تر باشند، مدیرتان را قانع کرده اید که دارید کارها را بدست میگیرید و در نهایت با فعال شدن شرکتهای پشتیبان دیگر مدیرتان قانع خواهد شد که به قرارداد با آنها نیاز دارد.
    من این تجربه رو داشتم و موثر بوده


    arsalan681 سپاسگزاری کرده است.

  12. #12
    نام حقيقي: sy

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Dec 2007
    نوشته
    137
    سپاسگزاری شده
    51
    سپاسگزاری کرده
    27
    به هیچ عنوان نباید پشتیبانی نرم افزار هایی که در یک سازمان در حال استفاده هستند رو قطع کرد.اصلا وظیفه it این نیست که پستیبانی قطع بشه و اون خودش به عهده بگیره.آخه مگه برنامه winamp هست.همین کنار اومدن با مدیران بی سواد شرکت ها هست که باعث شده اینقدر مبحث it توی ایران ساده در ذهن مدیران جلوه کنه و نگاهشنون به بخش it سازمانشون مثل خدمات کامپیوتری سر کوچشون باشه.

    Sent from my Galaxy Nexus


    ویرایش توسط shahram_yy : 2012-08-09 در ساعت 11:01 PM
    MS-DOS، arsalan681 و fareza سپاسگزاری کرده‌اند.

  13. #13
    نام حقيقي: arsalan

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Aug 2009
    محل سکونت
    CLI
    نوشته
    325
    سپاسگزاری شده
    65
    سپاسگزاری کرده
    129
    نظرتون چیه که پشتیانی ها موردی باشه ! البته این روش به نظر من یه بدی داره اینه که پشتیبان رو نمیشه دیگه به راحتی گیرش آورد چون تعهدی نداره و در ضمن اگه بیاد و کاری هم انجام بده دوبله سوبله حساب میکنه



  14. #14
    نام حقيقي: محمد فراهانی

    عضو عادی شناسه تصویری mohamad-23
    تاریخ عضویت
    Nov 2011
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    1,303
    سپاسگزاری شده
    1096
    سپاسگزاری کرده
    847
    مدیر عامله دوست داره .... چون اوضاع مالی شرکتها ریخته به هم ... علتشو هم که همه واقف هستید دیگه !!!!


    arsalan681 سپاسگزاری کرده است.

کلمات کلیدی در جستجوها:

تي هارو كار

قرارداد پشتیبانی سیستم حضور وغیاب

قرارداد پشتيباني همكاران سيستم

قرارداد پشتیبانی سیستم حضوروغیاب

دستکاری دستگاه های حضور وغیاب

كسي تو سازمانشون sharepoint

فروم پشتیبانی همکاران سیستم

دستگاه حضور غیاب persiannetworks

کسی قرارداد پشتیبانی همکاران سیستم داره

دستکاری دستگاه حضوروغیاب

قرارداد پشتیبانی سیستم

دستگاه حضور و غیاب کار کرده

از همكاران سيستم اومدم بيرون

دستگاه حضور غیاب دستکاری مدیر

گزارش کاز پشتیبانی ای تی

قرارداد پشتیبانی همکاران سیستم

مشکل با cmd

سیستم های اکانتینگ چه کاری انجام

همکاران سیستم مشکل dos

قرارداد پشتیبانی همکاران سيستم

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •