لازم دیدم در این قسمت دو نکته را به عنوان تذکر به همه حاضرین ذکر کنم.

نکته اول خطاب به علاقه مندان به تبلیغ محصولات تجاری:

یادآوری - قانون انجمن:

10) تبليغات به هر نحو و به هر صورت ممنوع است. برای معرفی سرويسهای خود و يا فروش نرم افزار و يا فعاليتهای مشابه، از قسمتی که به همين منظور تعبيه شده است (بازارچه) استفاده فرماييد.
تاکيد می کنيم: تبليغات (در هر قالب و شکلی که ارائه شود) در قسمتهايی که پرسش و پاسخ های علمی مطرح می شوند، جايی ندارند. لطفا دقت لازم را بکار گيريد.


برخلاف اکثر انجمن هایی که میبینید قوانینشان کپی برداری شده است و خیلی از آنها هم از قوانین انجمن ما استفاده کرده اند، انجمن ما برای قوانینش فکر کرده است و قوانینی مطابق با نیاز خود وضع کرده است.

وقتی چند سال پیش در قانون آورده شده است تبلیغات در هر قالب و شکلی که ارائه شود ممنوع است، به این معنی است که حتی اگر در لوای نوشته های به ظاهر فنی عرضه شود، شناسایی و با آن مقابله می شود. در زمان تدوین قوانین به چنین مواردی فکر شده بود.

سیستم نظارت و کنترل ما یک سیستم کامپیوتری با الگوریتم از پیش تعریف شده نیست که بتوان سرش را کلاه گذاشت. یک موجود عقب افتاده هم مسئول این کار نیست. هرچند که در بسیاری موارد چنین موجودی هم می تواند به قصد و نیت افراد و نوشته هایشان پی ببرد. (حتما احتمال اشتباه و خطا هم وجود دارد که آن را باید به پای انسانی بودن روش گذاشت.)

با این توضیح لازم است برای چندمین بار ذکر کنم که برای تبلیغات در انجمن، روشی سیستماتیک و قانونمند وجود دارد که همگان می توانند از آن استفاده کنند. استفاده از روشهای دیگر مجاز نیست و با آنها برخورد مناسب صورت می گیرد.




نکته دوم خطاب به اعضاء گرامی انجمن:

یادآوری - قانون انجمن:

14) لطفا در صورت مشاهده هرگونه حرکت خلاف چهارچوب، از هرگونه برخورد شخصی با فرد خاطی بپرهیزید و صرفا مدیران و مسئولان انجمن را مطلع سازید و اقدامات بعدی را به آنها بسپارید. برای گزارش کردن یک نوشته نادرست کافی است در مقابل نوشته مورد نظر، زیر مشخصات نویسنده، روی علامت کلیک کنید و موضوع را به اطلاع مسئولین سایت برسانید.


تخلف از قوانین صرفا در مورد تبلیغات نیست! بلکه در مورد نحوه برخورد با آن هم وجود دارد.

در قانون انجمن از همه خواسته شده است در صورت بروز هرگونه حرکت خلاف چهارچوب، از برخورد شخصی پرهیز شود.
فکر می کنید لازم است مصادیق برخورد شخصی ذکر شود؟ تذکر، طعنه، تهدید، توهین و ... از مصادیق برخورد شخصی هستند. برخورد های شخصی نه تنها نمی تواند مانع بروز مشکل شود، بلکه با به وجود آوردن فضای متشنج، امکان بروز خطاهای دیگر را نیز فراهم می آورد.

پس بهترین راه حل همانی است که در قوانین ذکر شده: گزارش به مسئولین. ابزار ساده ای هم برای آن وجود دارد! فقط یک کلیک بر روی کافیست.


از همه دوستان گرامی صمیمانه درخواست می کنم در صورت مشاهده هرگونه حرکت خلاف قانون، موضوع را به سرعت به مسئولین سایت اطلاع دهند تا مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.


مسئولین سایت و مدیران بخش های مختلف در مورد شیوه برخورد با تخلفات سعی می کنند از روش یکسانی پیروی کنند و این روش به اطلاع ایشان رسیده است.


با سپاس از همه اعضاء گرامی



موضوعات مشابه: