نوشته اصلی توسط
saeinik
با سلام دوست عزیز. بنده راهنمایی هایی میکنم که انشاالله بتونین نتیجه بگیرین. اول اینکه اگه به تنظیمات مودم آشنایی دارین میتونین با وارد کردن آدرس 192.168.1.1 که آی پی پیش فرض اکثر مودم ها هست و سپس وارد کردن گزینه admin برای یوزر و پسورد وارد تنظیمات مودم بشین. اگه مودم تی پی لینک استفاده میکنین تو صفحه اول پایین صفحه گزینه هایی مثل SNR Margin و Line Attention وجود داره عددهای جلوی این گزینه ها مشخص کننده وضعیت نویز خط تلفنتون هست. اگه عدد مابین 7-9 هست که میتونین با تست این موارد تا حدود مسئله نویز رو بهبود ببخشین. اول اینکه تمام تلفن های روی خط ADSL رو از مدار خارج کنین و این عدد رو بررسی کنین اگه عدد بالاتر رفت میتونین به ازای هر تلفن از یک نویزگیر یا اسپلیتر استفاده بفرمایین و باز چک کنین. اگه اوضاع بهبودی نداشت میتونین برای مودم تی پی لینک که عرض کردم از بالای صفحه گزینه Advanced Setup رو کلیک کرده و از زیرمنو گزینه ADSL رو کلیک کنین و پایین بخش مربوطه از منوی کشویی ADSL Mode یا ADSL Type گزینه رو روی T1.413 قرار بدین و تنظیمات رو با زدن دکمه سیو ذخیره کنین و منتظر باشین تا مودم از نو راه اندازی بشه. مجدد با وارد کردن آی پی مودم و وارد کردن یوزر و پسورد وارد صفحه اول مودم بشین و باز مورد SNR Margin رو بررسی بکنین این عدد هر چی بیشتر بود وضعیت نویز بهتر و قطعی کمتری از نظر مشکل خط تلفن خواهید داشت. البته لازم به توضیحه در مواردی با تغییر گزینه ADSL Type پهنای باند کاهش پیدا میکنه ولی نویز بهتر میشه. اگه بازم مشکلتون حل نشد در صورتی که توانایی دارین از ورودی ساختمان سیم تلفن اصلی که برای مخابرات هست رو مستقیم به مودم وصل کنین و از شرکت بخواین مقدار نویز رو براتون بررسی کنن یا با یه لپ تاپ چک کنین در صورتی که از ورودی هم همچین مشکلی داشتین مشکل از خط تلفنتون هست و به مخابرات مربوط میشه. انشاالله که به نتیجه برسین