نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 از مجموع 10
سپاس ها 3سپاس
  • 2 توسط malekli
  • 1 توسط malekli

موضوع: سامانه مدیریت ارائه خدمات IT از جانب واحد IT درون یک شرکت

  
  1. #1
    نام حقيقي: AL1

    عضو عادی شناسه تصویری MS-DOS
    تاریخ عضویت
    Nov 2007
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    198
    سپاسگزاری شده
    59
    سپاسگزاری کرده
    49

    سامانه مدیریت ارائه خدمات IT از جانب واحد IT درون یک شرکت

    با سلام. سوالی داشتم ک شاید بهتره جبه تبادل نظر بهش بدیم نه صرفا پاسخ. استراتژی و راه حل شما برای ساماندهی خدمات IT درون یک شرکت از جانب واحد IT چیه؟ بطور مثال موارد زیر رو ک خودم بصورت آماتور نتیجه گیری کردم مینویسم تا راجع به بهترین و جامعترین راه حل به نتیجه برسیم.
    خواهش میکنم این رو در نظر بگیرید که بحث رو خیلی کلان انجام ندهیم. سقف کلاینتهای شرکت مورد نظر تا 150 عدد میباشد.
    • 1.بدترین کار: کاربران طی تماس تلفنی یا مراجعه به اطاق IT درخواس خدمات یا حل مشکل(نرم/سخت) بکنند. گزارش کار پرسنلی را خودتان بنویسید.در انتهای ماه راجع به کارهایتان در واحد آیتی فکر کنید. خودتان به جمع بندی اشکالات کاریتان برسید.

      2.(برای دهه 70 مناسب بود) فرمی در سازمان تعبیه شود تا کاربران تمامی درخواستها (اعم از مشکلات - نصب نرم افزار - سخت افزار و...) را درون آن بنویسند . فرم به واحد IT بیاید (چه کسی بیاورد؟) . شما مشکل را حل کنید. فرم ثبت در سوابق شود. بر اساس فرم ها گگزارش کارتان تدوین شود. در انتهای ماه راجع به کارهایتان در واحد آیتی فکر کنید از روی فرمها. خودتان به جمع بندی اشکالات کاریتان برسید.

      3.ثبت درخواست در اتوماسیون اداری. این اتوماسیون صرفا برای امور paperless سازززمان بکار میرود. آیا صحیح است که درخواستهای متعدد کاری IT نیز در این اتوماسیون مطرح شود؟

      4. پورتال web-based جهت خدمات IT: راه اندازی یک پورتال که ککاربران در آنجا درخواست را به ما ارجاع دهند و خدمات ما منضبط تر - مراجعات کمتر - گزارشکیری و تحلیل ماهانه راحت تر میشود.

    حالا مطمئنم متوجه شدید که من مشکلم چیه؟ من خواهش میکنم در رابطه با یه مدل جامع فقط برای امور IT و یه پورتال خوب برای یه سازمان با سقف 150 کامپیوتر کمکم کنید. از اون جهت گفتم فقط برای امور IT ک یکی از دوستان بهم پیادهسازی sharepointo پیشنهاد داده بود. آیا صرف زمان برای یادگیری و پیاده سازی sharepoint برای امور It کاربران به واحد IT در برابر درخواستهای میانگین 10 درخواست در روز منطقیه؟ با تشکر



    موضوعات مشابه:

  2. #2
    nkm
    nkm آنلاین نیست.
    نام حقيقي: Ali, Niknam

    مدیر بازنشسته شناسه تصویری nkm
    تاریخ عضویت
    Mar 2003
    محل سکونت
    Iran - Fars - Shiraz
    نوشته
    2,552
    سپاسگزاری شده
    519
    سپاسگزاری کرده
    197
    شما باید به توجه به نیاز، حجم، هزینه و ... تصمیم بگیرید

    مثلا ما در واحد خودمان همانی بود که شما میگفتید، ولی در حاظر با روزی حدود 30 درخواست، کارمان را از طریق سیستم اتوماسیون انجام میدهیم،
    کاربر درخواست میفرستد، ثبت میشود، در آخر روز هم کارکنان گزارش عملکرد خودشان را ارائه میدهند
    این به علت جزیره ای بودن سیستم های ماست و همچنین هزینه خرید سیستم و همچنین پشتیبانی اون

    در عوض مثلا یک شرکت دیگر با تعداد درخواستهای کمتر و کارمندان خیلی کمتر از ما 30 میلیون هزینه کرد و سیستم جامعی برای این کار تهیه کرد
    همه کارها را هم واگذار کرده به پیمانکارش


    بزودی دوباره برمیگردم!
    ------
    علی نیکنام
    ali { a@t } niknam.ir

  3. #3
    نام حقيقي: AL1

    عضو عادی شناسه تصویری MS-DOS
    تاریخ عضویت
    Nov 2007
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    198
    سپاسگزاری شده
    59
    سپاسگزاری کرده
    49
    آیا شما روی بستر اتوماسیون اصلی شرکت خودتان این کار را انجام میدهید؟ اگر آره ک سوال: حجم مکاتبات درخواستهای IT با روزی تقریبن 30 درخواست cost اتوماسونتونو بالا نمیبره( حال میزان تراکنش، ذخیره سازی , load , ...) . و اگر خیر میتونم اسم نرمافزار اتوماسونی رو که صرفا برای امور It بکار میبرید یا اگر نرم افزار نیست راه حل تون رو (در صورت امکان ) بدونم . البته جسارتا اگر صلاح میدونید بگید!! دلیل اینه ک با سرچ توی اینترنت نرمافزارهایی جهت مدیریت امور helpdesk پیدا کردم که یه سریشون کلاینت-سرور (DB-based) و یه سری بصورت پورتال web-based(بدون DB درست و حسابی و فقط یه فایل log) . فقط میخواستم بهترین یا بهترینها رو بدونم و از روی اونا نتیجه گیری کنیم.



  4. #4
    nkm
    nkm آنلاین نیست.
    نام حقيقي: Ali, Niknam

    مدیر بازنشسته شناسه تصویری nkm
    تاریخ عضویت
    Mar 2003
    محل سکونت
    Iran - Fars - Shiraz
    نوشته
    2,552
    سپاسگزاری شده
    519
    سپاسگزاری کرده
    197
    ببینید، ما یک اتوماسیون کلی داریم که همه نامه ها روی اون ذخیره میشه که من نمیتونم اسمش را بیارم، تبلیغ میشه و مخالف قوانین هست
    فرقی نمیکند چه اتوماسیونی، مثل ثبت یک نامه داخلی است که کاربر مشکل و اطلاعات خودش را ارسال میکنه
    نه، در مقایسه با مکاتبات سازمان چیزی نمیشه
    اطلاعات سیستمها و مشکلات و واگذاری اونها هم یک سیستم اکسس هست که خود مسئول اموال و انبار واحد برای خودش تهیه کرده

    من یک نرم افزار از بازار رضا هم گرفتم برای تست، و همچنین ببینم چطور هست، مبلغی نداشت 15.000 تومن، تک کابره و تحت اکسس بود، برای رفع نیاز اموال خوب بود

    ولی خیلی نرم افزار وجود داره، یکی از اونها را ماه پیش آمد دمو داد خوب بود، ولی خیلی چیزهاش به درد ما نخورد، قیمتشم بالا بود، تداخل با دیگر نرم افزارها مثل اموال امور مالی برای استهلاک گیری داشت، اینجا بیخیالش شدن، گفتن ارزش نداره این همه هزینه

    نمیدونم اجازه هست که اسمش را ببرم یا نه!!!


    بزودی دوباره برمیگردم!
    ------
    علی نیکنام
    ali { a@t } niknam.ir

  5. #5
    نام حقيقي: علی ملک لی

    عضو عادی شناسه تصویری malekli
    تاریخ عضویت
    Dec 2008
    محل سکونت
    Qom
    نوشته
    132
    سپاسگزاری شده
    155
    سپاسگزاری کرده
    13
    سلام. به نظر من شما نگاهی به استاندارد ITIL V3 بیندازید. همچنین نگاهی به نرم افزار تحت وب ManageEngine Service Desk داشته باشید. محض اطلاع عرض کنم که سازمان انفورماتیک شهرداری اصفهان الان داره از این مدل استفاده میکنه. توضیحات بیشتر نرم افزار در لینک زیر موجود میباشد:
    Help Desk Software, ITIL ready IT Help Desk Tool by ManageEngine ServiceDesk Plus


    MS-DOS و masoudcha سپاسگزاری کرده‌اند.

  6. #6
    nkm
    nkm آنلاین نیست.
    نام حقيقي: Ali, Niknam

    مدیر بازنشسته شناسه تصویری nkm
    تاریخ عضویت
    Mar 2003
    محل سکونت
    Iran - Fars - Shiraz
    نوشته
    2,552
    سپاسگزاری شده
    519
    سپاسگزاری کرده
    197
    نقل قول نوشته اصلی توسط malekli نمایش پست ها
    سلام. به نظر من شما نگاهی به استاندارد ITIL V3 بیندازید. همچنین نگاهی به نرم افزار تحت وب ManageEngine Service Desk داشته باشید. محض اطلاع عرض کنم که سازمان انفورماتیک شهرداری اصفهان الان داره از این مدل استفاده میکنه. توضیحات بیشتر نرم افزار در لینک زیر موجود میباشد:
    Help Desk Software, ITIL ready IT Help Desk Tool by ManageEngine ServiceDesk Plus
    این نرم افزاری که شما معرفی کردین بنظر جالب می آمد، کرک داره؟


    بزودی دوباره برمیگردم!
    ------
    علی نیکنام
    ali { a@t } niknam.ir

  7. #7
    نام حقيقي: Peyman Yousefi

    عضو ویژه شناسه تصویری darklove
    تاریخ عضویت
    Oct 2005
    محل سکونت
    ABHAR
    نوشته
    3,330
    سپاسگزاری شده
    1005
    سپاسگزاری کرده
    318
    نوشته های وبلاگ
    7
    اگه منظور شما Tick باشه ما تو سازمان یک برنامه برای این کار نوشتیم که Web base و جواب کار ما رو میده.



  8. #8
    نام حقيقي: Mohammad

    عضو ویژه شناسه تصویری th95
    تاریخ عضویت
    Sep 2008
    نوشته
    4,263
    سپاسگزاری شده
    5765
    سپاسگزاری کرده
    2674
    نوشته های وبلاگ
    20
    این نرم افزاری که شما معرفی کردین بنظر جالب می آمد، کرک داره؟
    http://forum.persiannetworks.com/f10...tml#post273156



  9. #9
    نام حقيقي: علی ملک لی

    عضو عادی شناسه تصویری malekli
    تاریخ عضویت
    Dec 2008
    محل سکونت
    Qom
    نوشته
    132
    سپاسگزاری شده
    155
    سپاسگزاری کرده
    13
    نقل قول نوشته اصلی توسط nkm نمایش پست ها
    این نرم افزاری که شما معرفی کردین بنظر جالب می آمد، کرک داره؟
    بله دوست عزیز. کرک هم داره. به صورت فول. یه سرچ کوچیک انجام بدید دستگیرتون میشه. تو فایلهای تورنت هم میتونید سرچ کنید.
    اگر پیدا نکردید بگید تا من بهتون بدم.


    masoudcha سپاسگزاری کرده است.

  10. #10
    نام حقيقي: Mohammad

    عضو ویژه شناسه تصویری th95
    تاریخ عضویت
    Sep 2008
    نوشته
    4,263
    سپاسگزاری شده
    5765
    سپاسگزاری کرده
    2674
    نوشته های وبلاگ
    20
    نقل قول نوشته اصلی توسط malekli نمایش پست ها
    بله دوست عزیز. کرک هم داره. به صورت فول. یه سرچ کوچیک انجام بدید دستگیرتون میشه. تو فایلهای تورنت هم میتونید سرچ کنید.
    اگر پیدا نکردید بگید تا من بهتون بدم.
    من که لینکش رو نیم ساعت قبل از پست شما گذاشتم ! چی رو بدید ؟ لینکی که من گذاشتم نسخه کاملش نیست ؟ نسخه Enterprise نبود ؟
    البته پاتریس هم همونجا لینکهایی تو سایتهای دیگه گذاشته !



کلمات کلیدی در جستجوها:

فارسی ساز manage engine service desk

فارسی ساز service desk

کرک manageengine

ManageEngine ServiceDesk فارسی

نتیجه گیری راجع به شیرپوینت سرور

manageengine servicedesk plus فارسی

manageengine فارسی

واحد انفورماتیک شهرداری اصفهان

سامانه مدیریت خدمات it

manage engine فارسي

manageengine service desk فارسي ساز

فارسی ساز service desk plus

فارسی ساز نرم افزار Manage engin

کرک manage engine service desk

ترجمه فارسی نرم افزار manageengine

manageengine service desk کرک

نرم افزار فارسی service desk plus manage engine

فارسی ManageEngine ServiceDesk

نرم افزار manageengine helpdesk plus

خدمات انفورماتیک شهرداری اصفهان

manageengine servicedesk plus نسخه فارسی

manage service desk plus 8 فارسی کردننسخه فارسی servicedesk plusفارسی ساز servicedesk plusنرم افزار help desk manageengine فارسی

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •