نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 از مجموع 1
سپاس ها 1سپاس

موضوع: معيار انتخاب ADSL Modem Router

  
  1. #1
    نام حقيقي: yousef

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Aug 2013
    محل سکونت
    tehran
    نوشته
    45
    سپاسگزاری شده
    29
    سپاسگزاری کرده
    0

    معيار انتخاب ADSL Modem Router

    معیار انتخاب ADSL Modem Router

    برخی از خریداران مودم ADSL هنگام خرید با این سوال اساسی روبرو می شوند که یک مودم ADSL خوب چه مشخصاتی باید داشته باشد.آیا یک مودم ADSL با قیمت بالاتر به معنی کیفیت بالاتر نیز می باشد.
    با یک جستجوی ساده در اینترنت در خصوص برندهای مختلف ADSL موجود در بازار می توان به این نتیجه رسید که تعداد برندهای موجود از تعداد انگشتان دو دست فراتر است.نکته جالبتر نیز این می باشد که تمامی سازندگان و فروشندگان نیز مدعی هستند که برند آنها اگر بهترین برند بازار نباشد, جزء بهترینهای بازار می باشد که کلیه نیازهای خریداران را برآورده می کند.بدیهی است که نیازهای کاربران خانگی با نیازهای کاربران تجاری متفاوت می باشد.


    [FONT=tahoma]کاربران خانگی عموماً جهت اتصال به شبکه اینترنت, از مودم ADSL استفاده می کنند و برای تحقق این امر نیازمند ایجاد یک ارتباط PPOE یا Bridge بین مودم ADSL خود با DSLAM شرکت ارائه دهنده سرویس اینترنت می باشد. ولی کاربران تجاری ممکن است علاوه بر اتصال به شبکه اینترنت, بخواهند به شعبات و دفاتر مختلف کمپانی خود که در مکانهای فیزیکی متفاوتی قرار دارند متصل گردند.جهت تحقق این خواسته, مودم ADSL می بایست پروتکلهای متفاوتی از جمله 1483MER را پشتیبانی نماید.
    براستی تفاوت عمده بین مودمهای ADSL موجود در بازار چیست؟
    شاید بتوان این تفاوت را در دو دسته سخت افزاری و نرم افزاری مورد بررسی قرار داد.در بحث سخت افزاری به Chipset استفاده شده در مودم ADSL و در بحث نرم افزاری به Firmware این دستگاهها خواهیم پرداخت.ابتدا نگاهی به برند چیپ ستهای استفاده شده در مودمهای ADSL می اندازیم.
    معروفترین چیپ ستهای استفاده شده در مودم های ADSL موجود در بازار ایران عبارتند از :
    - Broadcom
    - Realtek
    - Ralink
    - Trendchip
    - RTL
    چیپ ستهای فوق ساخت کارخانجات متفاوتی می باشند که که هرکدام از سازندگان مودمهای ADSL با توجه به سیاست خود از یک یا تعدادی از چیپ ستهای فوق در محصولات خود استفاده می کنند.
    کدامیک از چیپ ستهای فوق از نظر کارکرد بر دیگری برتری دارد؟
    نویسنده این مطلب سوال فوق را از مدیر فروش یکی از کارخانجات تولید کننده مودم ADSL در چین پرسید و علت گران بودن دو دلاری مودم ADSL دارای چیپ ست Broadcom نسبت به مودم دارای چیپ ست RTL را جویا شد که مدیر فروش مربوطه با حالت خنده جواب داده : یک دلار از دو دلار تفاوت قیمت چیپ ستها به خاطر معروفتر بودن برند Broadcom می باشد و یک دلار دیگر آن به خاطر کارایی بهتر آن!
    آیا اختلاف قیمت دو چیپ ست که دارای کارکرد متفاوت باشند می تواند دو دلار باشد؟
    این اختلاف قیمت, خود نشان دهنده این واقعیت می باشد که تفاوت کارکرد مودمهای ADSL تنها به علت نوع و برند چیپ ست نمی تواند باشد.بعبارتی نمی توان یک برند را بطور مطلق بر دیگری برتری داد.شاهد این ادعا این است که وقتی علت قیمت بالای مودم های ADSL با مارک Huawei را از فروشنده آن جویا می شویم ایشان چیپ ست Broadcom بکار رفته در این دستگاه را علت قیمت بالای آن می داند و می گوید Broadcom بهترین چیپ ست بازار می باشد.
    فروشنده برند TP-Link مدعی است چون چیپ ست استفاده شده در مودم آنها Trenschip می باشد بنابراین مودم آنها بهترین مودم ADSL بازار می باشد.فروشنده یک برند جدید هم که تازه وارد بازار ایران شده است می گوید چیپ ست بکار رفته در مودم ADSL ما Ralink می باشد و همانطور که می دانید بهترین چیپ ستهای بازار به ترتیب اولویت عبارتند از : Trendchip, Ralink و Broadcom !! و وقتی از ایشان در خصوص چیپ ست RTL سوال شد ایشان جواب دادند تاکنون چنین نامی را نشنیده است در حالی که چیپ ست اکثر مودم های ADSL بازار RTL می باشد.
    از نظر تفاوتهای نرم افزاری می بایست به فریم ور مودم ADSL مراجعه کرد.چه پارامترهایی را در این قسمت می توان یافت ؟
    پارامترهاي موجود در فريم ور را مي توان به پارامترهاي قسمت LAN و WAN و Troublshooting تقسيم كرد.قابليتهايي مانند پشتيباني از پروتكلهاي TR-069 ، 1483MER، DDNS ، VLAN ، قابليت Trace كردن از داخل مودم و Annex M را نام برد.
    برخي از مودمهاي موجود در بازار پروتكلهاي 1483Bridgeو 1483routed را پشتيباني مي كنند ولي پروتكل 1483MER را پشتيباني نمي كنند.
    اخيراً برخي از شركتهاي سرويس دهنده اينترنت در ايران به منظور تسريع در رفع مشكل مشتركين خود در حال خريد ACS براي استفاده از قابليت TR-069 موجود در مودمهاي ADSL مي باشند.اما بدليل قيمت بالاي ACS، در حال حاضر تنها دو شركت اقدام به خريد ACS كرده اند.
    با عنايت به اينكه در اين مقاله قصد بحث فني در مورد جزئيات هركدام از پروتكلهاي فوق را نداريم به همين مقدار از مطلب بسنده مي كنيم.
    اميدواريم مطلب فوق مفيد واقع شده باشد.
    لازم بذكر است مطلب فوق حدود سه سال پيش نوشته شده است.



    موضوعات مشابه:
    ویرایش توسط M-r-r : 2015-11-02 در ساعت 09:57 AM
    smeysamhen سپاسگزاری کرده است.

کلمات کلیدی در جستجوها:

هیچ کلمه ای ثبت نشده است.

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •