نمایش نتایج: از شماره 1 تا 11 از مجموع 11
سپاس ها 4سپاس
  • 1 توسط fireboy007
  • 2 توسط fireboy007
  • 1 توسط f14f21

موضوع: کمک برای سخت افزار شبکه

  
  1. #1
    نام حقيقي: رکسانا

    تازه وارد
    تاریخ عضویت
    Feb 2012
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    4
    سپاسگزاری شده
    0
    سپاسگزاری کرده
    0

    کمک برای سخت افزار شبکه

    سلام خدمت اساتید محترم
    من واقعآ علاقمند به یادگیری حرفه ای شبکه هستم و در این باره تلاشهای زیادی کردم , ( windows server 2003 ,اکتیو دایرکتوری DNS,DFS, DHCP,NAT,ICS, VMWARE... کار کردم ) اما مشکل اصلی من نرم افزاری نیست یعنی اگه مشکلی ام باشه با چندتا مقاله و کتاب یا چند بار گوگل کردن حل می شه و لی وقتی صحبت از سخت افزار می شه ها واقعا بی سوادم و ضمنا از اونجایی که هنوز دانشجو هستم وضع اقتصادیم اونقدر خوب نیس که کلاسهای شبکه مثل CCNA , CCNP ... برم , حتی برای حل مشکلم نرم افزار packet tracer رو هم گرفتم و کار کردم اما چون از کونفیگ سوییچ و یا روتر و ... چیزی نمیدونم , به مشکل خوردم .....این مشکلم بود اما کمکی که از شما دوستان عزیز می خوام اینه که :

    اگه ممکنه یه نمونه (تصویر)از یه شبکه ساده با حداقل کلاینت و سرور که سوییچ و روتر و هاب در اون استفاده شده برام بزارید و باز هم اگه زحمتی نیست مدل قطعات استفاده شده در شبکه را بگید ممنون تون میشم , می دونید دوستان کلا من برای انتخاب سخت افزار برای شبکه مثلا اینکه وقتی یه شبکه می خوام راه اندازی کنم از چه نوع سو ییچی استفاده کنم یا کلا از چه سخت افزارهایی استفاده کنم و کجای شبکه ازش استفاده کنم و چه جوری کونفیگشون کنم مشکل دارم . و تو این زمینه یه مثال خیلی کمکم میکنه و البته شما اساتید متوجه ضعف من شده اید و از شما دوستان خواهش میکنم هر طور که صلاح میدونید کمکم کنید. ممنون



  2. #2
    نام حقيقي: kaRim ParaVand

    عضو ویژه شناسه تصویری paravand20
    تاریخ عضویت
    Nov 2010
    محل سکونت
    Busher
    نوشته
    1,324
    سپاسگزاری شده
    1231
    سپاسگزاری کرده
    786
    نوشته های وبلاگ
    1
    دوست من پیشنهاد می کنم کتاب طراحی شبکه دکتر ملکیان را مطالعه کنید قیمتش هم مناسب هست


    ویرایش توسط th95 : 2012-02-22 در ساعت 10:34 PM

  3. #3
    نام حقيقي: ح ا

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Nov 2010
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    184
    سپاسگزاری شده
    107
    سپاسگزاری کرده
    1967
    پیشنهاد میکنم یک شرکت مناسب برای کار آموزی پیدا کنید . نگران نباشید، در ضمن کار با تمامی سوییچ ها و روتر ها و مدل های آن آشنا میشوید.
    کافیه یک ماه در این نوع شرکت ها کار کنید. اگر زرنگ باشید تمامی سوالات خود را در همان هفته اول به جواب میرسانید .
    البته هر سازمانی عموما مارک خاصی را استفاده میکند ولی من بیشتر در سوییچ ها سیسکو، 2950 و 2960 و 3550 و .. و 3com مدل های مختلف رو دیدم که استفاده میشه . در مورد روتر هم بیشتر سیسکو مدل های 1800 و 2800 , 3800 رو دیدم . البته بعضی جا ها هم مارک های خاص دیگه ای دیدم که کانفیگ های خاص خودشون رو داشتند .



  4. #4
    نام حقيقي: رکسانا

    تازه وارد
    تاریخ عضویت
    Feb 2012
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    4
    سپاسگزاری شده
    0
    سپاسگزاری کرده
    0
    واقعا از محبت شما دوستان و استادان گرامی ممنونم و آرزوی بهترینها را برای شما دارم



  5. #5
    نام حقيقي: kazi

    عضو عادی شناسه تصویری fireboy007
    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    tehran
    نوشته
    169
    سپاسگزاری شده
    135
    سپاسگزاری کرده
    120
    دوست عزیز ، استفاده از سوییچ و روتر های متفاوت ، بستگی به شرایط و نیازهای موجود در هر شبکه داره.نمیشه به همین سادگی گفت همه جا از این مدل سوییچ یا روتر استفاده میشه پس ما هم تو شبکه از همینا استفاده کنیم.یا راجع به کار کردن با سوییچ و روتر ، اگر صرفاً چندتا command زدن و کابل زدن و این کارا(How To) مد نظرتون باشه ، که اینا اصلا مهم نیست و how to همیشه با کمک دوتا handbook و 4تا سرچ هم انجام میشه.مهم اونه که شما 1) نیاز شبکه رو بدونی ، 2) بتونی تجزیه و تحلیلش کنی و 3) با توجه به اون نیاز ، و با اتکا به علم و بینشی که از شبکه ، پروتکل های مختلف سوییچینگ و روتینگ ، لودبالانسینگ و فاکتورهای دیگه که لازمه داری ، بتونی بری datasheet محصولات مختلف رو بخونی و ببینی کدوم محصول میتونه پاسخگوی نیازهات باشه و اون رو تهیه کنی.datasheet رو همه میتونن بخونن ، اما توش یه چیزهایی نوشته که همه نمیفهمن و فقط کسایی که اون تکنولوژی ها رو علمی میشناسن ، میتونن تشخیص بدن که اون به دردشون میخوره یا نه.بعضی وقتا وجود یه تکنولوژی تو یه روتر یا سوییچ میتونه قیمت اون رو چند میلیون جابجا کنه ، درحالی که ممکنه شما اصلا نیاز به اون مورد خاص نداشته باشی و اگر شما آشنایی نداشته باشید ، ممکنه اون دستگاه رو بخرید و فقط چند میلیون هزینه اضافی گردنتون بیفته.
    دقیقا مثل وقتی که شما مثلا میخوای بری گوشی موبایل بخری.شما اول نیازهات رو مشخص میکنی ، که مثلا میخوای حتما دوربین عالی داشته باشه یا نه ، میخوای موزیک خوب پخش کنه یا نه ، میخوای تاچ باشه یا نه ، اندازه اش چقدر باشه و .... بعدش حالا که دونستی نیازهات چیه ، با توجه به اونا میری گوشی مورد نظر رو با این مشخصات انتخاب میکنی و میخری.هیچ وقت نمیگی خوب حالا چون همه مثلا فلان مدل نوکیا رو زیاد دارن ، پس من هم میرم اون رو میخرم.
    خلاصه صحبت من اینه که تو این زمینه یه مثال ساده به شما هیچ کمکی نمیکنه.
    نقل قول نوشته اصلی توسط roxa نمایش پست ها
    اینکه وقتی یه شبکه می خوام راه اندازی کنم از چه نوع سو ییچی استفاده کنم یا کلا از چه سخت افزارهایی استفاده کنم و کجای شبکه ازش استفاده کنم و چه جوری کونفیگشون کنم
    اینکه از چه نوع سوییچ یا روتر یا کلا چه سخت افزاری و کجای شبکه استفاده کنی و چجوری کانفیگش کنی ، فقط با مطالعه علمی و اصولی امکان پذیره.حالا حتما هم نباید کلاس برید.اگر زبان انگلیسیتون خوب باشه ، خوندن کتاب های اصلی (به هیچ وجه کتابهای ترجمه شده و فارسی نخونید) ، سر زدن به انجمن های حرفه ای شبکه و سایت هایی همچون سایت خود سیسکو که واقعا واسه خودش دانشگاهیه ، میتونه به شما تو این زمینه کمک زیادی کنه.البته اگر بتونید یه کلاس خوب برید ، که بهتره و مفهومی تر میتونید یاد بگیرید.


    mjzaret سپاسگزاری کرده است.

  6. #6
    نام حقيقي: km1363

    تازه وارد
    تاریخ عضویت
    Jan 2009
    محل سکونت
    arak
    نوشته
    19
    سپاسگزاری شده
    16
    سپاسگزاری کرده
    1
    کار عملی قدرت تشخیص خطا رو میبره بالا
    شما باید خودتون را تو شرایط قرار بدین
    اینم بستگی به شرایط پیرامونتون داره که من چیزی ازش نمیدونم



  7. #7
    نام حقيقي: فری

    تازه وارد
    تاریخ عضویت
    Jan 2011
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    11
    سپاسگزاری شده
    7
    سپاسگزاری کرده
    24
    سلام دوست من

    منم دقیقا همین مشکل شما رو دارم و تنها راه حل اون کار تو یه شرکت میدونم (کاراموزی) کلاس رفتنم فایده ندارهههه



  8. #8
    نام حقيقي: رکسانا

    تازه وارد
    تاریخ عضویت
    Feb 2012
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    4
    سپاسگزاری شده
    0
    سپاسگزاری کرده
    0
    ممنون از راهنماییهای شما دوستان گلم , kazi جان واقعا از راهنمایی شما ممنونم اما من یک نقطه شروع احتیاج دارم میدونید بیشتر گیج شدم اونم به خاطر حجم وسیع و بالای اطلاعات در این زمینس و نمیدونم از کجا و به چه ترتیبی شروع کنم . فری جان در مورد کارآموزی حق با شماست , اما سرچی که کردم و شرکتهایی که کار آموز می گرفتن شرایط پذیرششونو نداشتم یعنی اگه اون شرایطو داشتم دیگه نیازی به کارآموزی نداشتم



  9. #9
    نام حقيقي: kazi

    عضو عادی شناسه تصویری fireboy007
    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    tehran
    نوشته
    169
    سپاسگزاری شده
    135
    سپاسگزاری کرده
    120
    به نظر من فکر کارآموزی رو از سرتون بیرون کنید.چون هیچ جا نمیان کارهای اصلی و به در بخور رو بدن به کارآموز.نه از ترس اینکه کار رو یاد بگیره و رو دست خودشون بلند شه.بلکه واسه اینکه ، خوب چیزی بلد نیست و قابل اعتماد نیست.معمولا کسی هم تو کارآموزی چیزی به آدم یاد نمیده و خود کارآموز باید زرنگ باشه و چیزایی که میبینه رو یاد بگیره ، که معمولا هم در شرایطی قرار نمیگرید که بخواید چیز به دردبخوری ببینید. بر فرض هم که مثلا کانفیگ یه روتر رو بزارن جلوی شما. تا وقتی شما درسش رو نخونده باشی و ندونید اون دستورات واسه چی اونطوری نوشته شدن اونا به هیچ دردتون نمیخوره و هیچ جای دیگه ای هم کارایی ندارن که بخواید حفظ کنید و برید جای دیگه انجام بدین.و باز هم بر فرض که 4تا Command زدن و اینا رو هم یاد بگیرید ، شما آخرش فقط یه اپراتور میشید.اگر واقعا میخواید شبکه رو حرفه ای دنبال کنید و یه ادمین حرفه ای باشید ، همه چی رو مرحله به مرحله و اصولی و علمی برید جلو.تجربه عملی هم ، بعد از کسب علم ، خیلی راحت به دست میاد.راجع به نقطه شروع هم زیاد بحث شده.این هم یکی از تاپیک ها که اساتید خوب راهنمایی کردن
    CCNA یا MCITP??


    mkm و mjzaret سپاسگزاری کرده‌اند.

  10. #10
    نام حقيقي: ح ا

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Nov 2010
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    184
    سپاسگزاری شده
    107
    سپاسگزاری کرده
    1967
    اما سرچی که کردم و شرکتهایی که کار آموز می گرفتن شرایط پذیرششونو نداشتم
    همه چیز مجازی نیست که ! شما باید به طریقی وارد یک شرکت شوید . اگر در محیط دانشگاه هستید میتوانید با پرس و جو از مسئول گروه خود، همکلاسی ها و .. شرکتی را پیدا کنید. اصلا هم نیاز نیست که وقتی وارد شرکتی شدید حتما به شما سوییچ و روتر یا فایروال بدهند برای کانفیگ .
    اگر از شما در آن شرکت ها حتی فقط نصب ویندور رو خواستند که انجام دهید حتما آن را انجام دهید . در حین کار میتوانید مدل سوییچ هاو .. یی که تکنسین ها (همکاران خود شما) در شرکت استفاده میکنند را ببینید و در محیط مجازی در باره آن مطالبی جمع کنید . نفس قرار گرفتن در محیط یک شرکت کامپیوتری، باعث رشد علمی شماست.اگر بتوانید تعامل خوبی نیز با کارکنان شرکت داشته باشید میتوانید هر روز چیز تازه ای یاد بگیرید .


    mjzaret سپاسگزاری کرده است.

  11. #11
    نام حقيقي: رکسانا

    تازه وارد
    تاریخ عضویت
    Feb 2012
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    4
    سپاسگزاری شده
    0
    سپاسگزاری کرده
    0
    از شما دوستای خوبم واقعا تشکر میکنم به خاطر وقتی که میزارید و جوابه تازه واره دایی مثله منو میدید ,میدونید من دیدم اصلا اینطوری نمیشه , یه جا یه کلاسه خوب پیدا کردم تصمیم گرفتم از اول اول از اونجا شروع کنم ( البته قسطیم میگیره شهریشو) تا ببینیم خدا چی میخواد, برای همتون آرزوی پیشرفت و خوشبختی دارم .



کلمات کلیدی در جستجوها:

نرم افزار روتر یا CCNA

persiannetwork

دستور dhcp در packat tra

دستور dhcp در روتر packat tracer

تحقیق در مورد سخت افزاری سوئیچ

مقاله در مورد سخت افزار سوییچ

خطاي روتر سيسكو1800

كتاب طراحي شبكه استاد ملكيان

روترسیسکو مدل 2800

کتابهایی در زمینه سوئیچ و هاب

تحقیق درموردهاب وسوئیچ درشبکه

كارآموز سخت افزار

كارآموزي در رابطه با سخت افزار شبكه

تحقیق درموردهاب ها وسویچ ها

دستورdhcp شبکه

تحقیق سخت افزار شبکه

تحقیقاتی در مورد سخت افزارهای شبکه مثلا سوئیچ و هاب و روتر

موضوع کارآموزی در رابطه با سخت افزار

تحقیق درموردهاب

تحقیق در مورد سخت افزارهای شبکه

شرکتهای که کاراموز میخوان در تهران

همه چیز در مورد روتر 1800

مشخصات روتر سیسکو 1800

سیسکو کمکم کنه

تشخيص هاب و سوئیچ و روتر از يكديگر

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •