درمورد Record Center تجربه گزارشگیری نداشته ام ولی امروز مطالعه کردم واین مبحث را هم برای پاسخ به شما وخودم ودوستانی که با این مسئله روبه رو میشوند قرار داده ام .
بعد از ایجاد یک Record Center شما میتونید ایجاد کنید Reports را برای مدیریت وپیگیری اسنادتون که به کدام Document Librarys در Record Center فرستاده میشودواین گزارش گیری میتواند توسط شما Customizeشود دراینجا دونوع اصلی گزارش گیری وجود دارد که بسته به نیاز شما تعیین میشود
- Audit reports
- Information management policy usage reports
تفاوت این دونوع گزارشگیری : درنوع اول Auditing درسطح sitecollection میباشد واطلاعاتی را به شما میدهد
زمانیکه آیتمی درRecord Center تغییر میکند واما درنوع دوم usage reports که ازContent types برای گزارشگیری
استفاده میشود و ازهمه contents وجزئیاتایجاد کردن نوع اول Create a custom audit report
نکته : اعضای گروه Site Collection Administrators درRecord Center قابلیت ایجاد این گزارشگیری را دارد.
Create a custom audit report
- On the Records Center site, on the Site Actions menu, click Site Settings.
- On the Site Settings page, in the Site Collection Administration section, click Audit log reports.
- On the View Auditing Reports page, in the Custom Reports section, click Run a custom report.
- On the Run a custom report – Customize page, in the Location section, click Restrict this report to in order to specify that this report should be restricted to a particular list in the site collection. Select the site and list to which you want to restrict the report from the Web and Lists options.
- In the Date Range section, specify a start date and/or end date that this report should be restricted to in the Start Date and End Date boxes.
- Specify the user names for those users to which the report should be restricted in the Users box
- In the Events section, click to select the events you want to include in the report. If no events are selected, the report includes all events which match the other restrictions.
- Click OK
نکته : اگر شما یک تاریخی درنظر بگیرید برای شروع گزارشگیری ،گزارشها شامل اتفاقاتی میشود که ازاین تاریخ به بعد صورت گرفته واگر شما یک تاریخ انقضا درنظر بگیرید تا همان تاریخ به شما گزارش خواهد داد.
Create an information management policy usage report
درمورد این گزارشگیری که درسطح Farm میباشد وسطح دسترسی همانندقبل Site Collection Administrators درRecord Center میباشد
In Central Administration, click the Operations tab.
On the Operations page, in the Logging and Reporting section, click Information management policy usage reports.
On the Information Management Policy Usage Reports page, in the Report File Location section, enter the location in which you want to store the information management policy usage report in the Report file location. Click Check URL to verify the specified
URL.
In the Schedule Recurring Reports section, click Create Reports Now
· In the Report Template section, ensure Use the default report template is selected.
· Click OK.
برای زمانبندی میتوانید Schedule تعریف کنید daily, weekly, or monthly
درمورد نوع ورژن هم تفاوت چندانی با 2010 ندارد فقط تب اوپریشن تغییر نام داده است که سرچ کنید گزینه ها مشخص میباشد Source : Microsoft