نمایش نتایج: از شماره 1 تا 8 از مجموع 8

موضوع: کلاه برداری زنجیره ای

  
  1. #1
    نام حقيقي: هاشم سکاکی

    عضو عادی شناسه تصویری milad22
    تاریخ عضویت
    May 2005
    محل سکونت
    iran
    نوشته
    2,050
    سپاسگزاری شده
    320
    سپاسگزاری کرده
    197

    کلاه برداری زنجیره ای

    کسب درآمد از طريق اينترنت
    احتمالاً برايتان پيش آمده است که شما را دعوت کنند که بدون هيچ‌گونه سرمايه‌گذاری، از طريق اينترنت، پول‌دار شويد!

    محتوای همه اين دعوت‌ها کم و بيش اين است که شما باید پس از انجام مراحل ثبت‌نام هر چند وقت به سايت‌هايی از پيش تعيين‌شده سر بزنيد، احياناً ايميل‌هايی برايتان می‌آيد و بايد روی لينک‌های خاصی کليک کنيد و ....

    علاوه بر این، لازم است ديگران را نيز به انجام چنين کارهايی دعوت نماييد. به اين طريق با گسترش شبکه‌ای که شما شروع کرده‌ايد به حسابتان، پول پرداخت می‌شود. درآمدی که با انجام موفق‌آميز وظايفتان به آن می‌رسيد می‌تواند بسيار زياد باشد.

    چرا بابت چنین کاری به افراد پول داده می‌شود؟

    تا آن‌جا که من فهمیده‌ام مسأله این است که قیمت واگذاری تبلیغات هر سایت، متناسب با تعداد بازدید‌کنندگان آن است و فرد شرکت‌کننده در این بازی، در واقع، به طور کاذب، موجب بالا رفتن آمار بازدیدکنندگان برخی سایت‌ها می‌شود. کاذب بودن این آمار از این روست که چنین بازدیدکنندگانی به خاطر محتوای سایت به آن مراجعه نمی‌کنند. به عنوان مثال توجه کنید که افراد به چه دلیل به سایت Yahoo یا Google می‌روند و این سایت‌ها از چه جهت پربیننده هستند. آیا چون کسانی را اجیر کرده‌اند که به آن‌ها سر بزنند؟!

    به چه احتمالی، چقدر پول به دست می‌آوریم؟

    مبلغان چنين مشاغلی جواب‌هایی به این سؤال می‌دهند که حاکی از کم‌هزینه بودن و پردرآمد بودن این فعالیت است؛ اندکی وقت خود را صرف کنید تا بیش از ۸۰ میلیون تومان در ماه در‌آمد داشته باشید!

    با توجه به تنوع چنين بازی‌هايی اجازه دهيد در مورد مثالی که خود با آن مواجه شده‌ام، سؤال بالا را بررسی کنيم. اگر شما بخواهيد در اين بازی شرکت کنيد بايد ۱۰ نفر را به بازی دعوت کنيد و پس از اين که آن‌ها نيز اين کار را کردند اولين پرداخت‌ها شروع می‌شود.

    با این حساب وقتی شما وارد مرحله درآمدزا شده‌اید که ۱۰۰+۱۰ نفر را وارد کرده باشید و ۱۰۰ نفر آخر هم باید افراد جدیدی را وارد بازی کنند تا به سود برسند. در این درخت ده‌دهی، همواره دو سطر آخر سرشان بی‌کلاه است و امیدوارند در آینده به سود برسند. تعداد کل افراد پس از n مرحله رشد، از جمع یک سری هندسی به دست می‌آید.

    ۱ + ۱۰ + ۱۰۰ + ... + ۱۰n = (۱۰n+۱ - ۱) / ۹ ≈ ۱۰n+۱ / ۹

    تعداد افراد دولایه آخر نیز برابر است با

    ۱۰n-۱ + ۱۰n = ۱۱ × ۱۰n-۱

    و نسبت این دو عدد تقريباً ۹۹/۰ است، یعنی ۹۹ درصد افراد در دولایه پایینی قرار می‌گیرند. این جماعت به اولین دریافت خود نمی‌رسند مگر این که ۱۰۰ برابر بیش‌تر، کاربران اینترنت را به این کار آلوده کنند. این فرایند حداکثر تا ۵ مرحله ادامه پیدا می‌کند زیرا ۱۰۰۵ برابر با ۱۰ میلیارد است!

    البته تصور نفرمایید که به احتمال ۱ درصد به درآمدی آن‌چنانی می‌رسید، بلکه شما به این احتمال تنها مقدار ناصفری پول به دست می‌آورید!

    از هر چند نفر يک نفر k لايه در زير خود دارد؟

    جواب اين سؤال با توجه به محاسبات انجام شده مشکل نيست. نسبت افرادی که k لایه در زیر خود تولید می‌کنند در بهترین حالت برابر است با

    (۱۰n-k+۱ - ۱) / (۱۰n+۱ - ۱) ≈ (./۱)k

    يعنی

    • از هر هزار نفر تنها یک نفر سه لایه در زیر خود دارد.
    • از هر ده‌هزار نفر تنها یک نفر چهار لایه در زیر خود دارد.
    • از هر صدهزار نفر تنها یک نفر پنج لایه در زیر خود دارد.
    • از هر یک‌میلیون نفر تنها یک نفر شش لايه در زير خود دارد.
    • از هر ده‌میلیون نفر تنها یک نفر هفت لايه در زير خود دارد.
    • از هر صدمیلیون نفر تنها یک نفر هشت لايه در زير خود دارد.
    • از هر یک‌میلیارد نفر تنها یک نفر نه لايه در زير خود دارد.
    • از هر ده‌میلیارد نفر تنها یک نفر ده لايه در زير خود دارد.
    نتيجه فعاليت در اين کارها چيست؟

    • همکاری در ساختن آمار دروغین برای برخی سایت‌ها.
    • تشویق دیگران برای تحریف آمارها.
    • اتلاف وقت خود برای کاری بی‌ثمر. (توجه داشته باشید که ثمر یک فعالیت پولی نیست که در جیب انجام دهنده می‌رود، بلکه بهره‌ای است که مستقل از مزد آن، به فرد یا جامعه می‌رسد، وگرنه یک دزد هم می‌تواند بگوید فعالیتش ثمربخش است زیرا با دزدی، شکم خود و خانواده‌اش را سیر می‌کند!)
    • تشویق مستقیم یا غیر مستقیم جمعی کثير به انجام کاری بی‌ارزش.
    • گسترش فرهنگ مفت‌خوری. زیرا آن درصد ناچیزی که به نفع می‌رسند با کاری ساده و مضحک، به پولی رسيده‌اند که معمولاً افرادی که به جامعه خدمت می‌کنند به آن مقدار پول نمی‌رسند. تعداد این مفت‌خوران هر چند کم است ولی تعداد افرادی که مستقیم یا غیر مستقیم تحت تأثیرشان قرار می‌گیرند قابل توجه است.
    • اگر کسی با اين کارها به درآمدی برسد در واقع از راه تلف کردن وقت و هزینه انسان‌های زیادی به آن رسیده است. این درآمد از دیدگاه الهی حرام و از دیدگاه یک انسان متمدن، ولو بی‌دین، کثیف است. اگر هم به درآمدی نرسد که "خسر الدنیا و الاخره"!
    • اگر کسی با آگاهی از این حقایق دست به این عمل زده باشد دیگران را فریب داده است.
    شاید به ذهن کسی خطور کند که وقت و هزینه‌ای که افراد در این کار از دست می‌دهند آن قدر زیاد نیست که بتوان شخصی را به خاطرش متهم کرد.

    با اين فرض که وقت و هزينه تلف شده واقعاً کم باشد از چنین کسی باید پرسید نظرش در مورد شخصی که به طریقی از هر ایرانی ۱۰ تومان می‌دزد چیست؟!

    ممکن است چنین استدلال شود که در این کار، بر خلاف دزدی، افراد از روی اختیار وقت و هزینه خود را صرف می‌کنند. ولی نکته این است که این عمل اختیاری، در اکثر موارد، ناشی از فریب خوردن است، زیرا نه به آن‌ها گفته شده که این کار فی‌الواقع همکاری در تحریف واقعیت است و نه به آن‌ها گفته شده که با چه احتمال اندکی به آن درآمد رویایی می‌رسند. اگر این مطالب در حین تبلیغ بیان شود تنها ابلهان ممکن است به دنبال چنین کاری بروند.

    شاید گفته شود کاربران اینترنتی در حالت عادی هم بخش زیادی از وقت خود را هدر می‌دهند پس این کار اشکال چندانی ندارد. ولی توجه فرمایید که این نوع استدلال را در مورد آن مثال دزدی ۱۰ تومانی نیز می‌توان بيان کرد!



  2. #2
    نام حقيقي: هاشم سکاکی

    عضو عادی شناسه تصویری milad22
    تاریخ عضویت
    May 2005
    محل سکونت
    iran
    نوشته
    2,050
    سپاسگزاری شده
    320
    سپاسگزاری کرده
    197
    توصيف آماری وضعيت مشتريان گلدکوئست (مدل اول)
    همان طور که در قسمت‌های قبل ديديد هر بازاريابی زنجيره پس از مدتی سراسر جامعه مشتاقانش را فراخواهد گرفت؛ زمان اشباع به جمعيت علاقمندان به بازی، توانايی ايشان به جذب طعمه‌های جديد و نوع قوانين بازی بستگی دارد.

    در اين نوع بازی‌ها، هر چه زمان می‌گذرد افراد بيش‌تری آلوده می‌شوند و در نتيجه سرعت رشد نسبی، يعنی احتمال اين که يک عضو بتواند طعمه جديدی به شرکت معرفی کند، کند و کندتر می‌شود.

    آن چه در اين قسمت قصد بررسی آن را دارم اين است که پس از اشباع جامعه، چند درصد سود کرده‌اند و چند درصد ضرر. واضح است که دادن پاسخ دقيق به اين سؤال احتياج به اطلاعاتی در مورد روابط اجتماعی دارد که می‌توان گفت دست‌يافتنی نيست. با اين وجود می‌توان با ارايه مدل‌هايی تقريبی، جواب‌هايی نسبتاً قابل قبول به دست آورد.

    مدل اول، بازاريابان فوق حرفه‌ای!

    در اين مدل ساده فرض می‌کنيم عمل‌کرد اعضای گلدکوئست آن قدر درخشان است که پس از آلوده شدن به بازی در مدت زمان کوتاهی و تقريباً به طور همزمان دو بازوی خود را توليد می‌کنند. توجه کنيد که فعلاً برای ما زمان انجام اين کار اهميتی ندارد، زيرا به دنبال محاسبه زمان اشباع جامعه نيستيم.


    شکل بالا نشان‌دهنده درختی است که با يک نفر شروع می‌شود، پس از يک مرحله دو نفر به آن اضافه می‌شود، در مرحله بعد چهار نفر و ....

    به اين ترتيب اگر آن يک نفر بالايی را مرحله صفر بناميم، زيرا هنوز هيچ بازاريابی‌ای انجام نشده است، در هر مرحله دو برابر مرحله قبل به مجموعه، مشتری اضافه می‌شود و لذا تعداد مشتريان مرحله n_ام ۲n خواهد بود.

    محاسبه تعداد کل افراد آلوده در مرحله n_ام کار ساده‌ای است.

    تعداد افراد آلوده شده = ۱ + ۲ + ۴ + ... + ۲n.

    که برابر است با ۱ - ۲n+۱.

    افراد دو لايه پايينی، طبق قوانين گلدکوئست، هنوز کاری انجام نداده‌اند که به آن‌ها پورسانتی داده شود.

    تعداد افرادی که تعادلشان کم‌تر از ۳ است = ۲n + ۲n-۱.

    که برابر است با ۳x۲n-۱.

    لايه سوم از پايين کسانی هستند که تعادلشان به ۳ رسيده است و لذا تنها يک بار پورسانت دريافت کرده‌اند.

    تعداد افرادی که تعادلشان ۳ است = ۲n-۲.

    لايه چهارم از پايين کسانی هستند که تعادلشان بين ۶ و ۸ است و لذا تنها دو بار پورسانت دريافت کرده‌اند.

    تعداد افرادی که تعادلشان بين ۶ و ۸ است = ۲n-۳.



    حال با يک محاسبه ساده ديده می‌شود که ضرر کرده‌ها تقريباً ٪۷۵، يک بار پورسانت گرفته‌ها تقريباً ٪۵/۱۲، دو بار پورسانت گرفته‌ها تقريباً ٪۲۵/۶ می‌باشند. ٪۲۵/۶ باقی‌مانده هم افرادی هستند که بيش از دو بار پورسانت گرفته‌اند.

    البته توجه کنيد که اين اعداد و ارقام در حالتی به دست آمد که درخت افراد آلوده کاملاً منظم رشد کرد. در حالت واقعی، که رشد درخت منظم نيست، وضع بسيار وخيم‌تر از اين خواهد شد.













    در قسمت آينده، مدل بهتری ارايه خواهم کرد که وضعيت آماری اشباع را با دقت بيش‌تری توصيف می‌کند. فعلاً اين نکته را بگويم که برای تحليل مدل دوم، احتياج به استفاده از دنباله فيبوناتچی و عدد طلايی خواهم داشت. اميدوارم رياضيات به کار رفته در قسمت آينده برايتان جذاب باشد.



  3. #3
    نام حقيقي: هاشم سکاکی

    عضو عادی شناسه تصویری milad22
    تاریخ عضویت
    May 2005
    محل سکونت
    iran
    نوشته
    2,050
    سپاسگزاری شده
    320
    سپاسگزاری کرده
    197
    آيا ايده گلدکوئست متعلق به عصر اينترنت است؟
    بسياری از مبلغان گلدکوئست هنگامی که به طعمه خود وعده می‌دهند که همه کسانی که با شرکت گلدکوئست معامله و همکاری می‌کنند، اگر تنبلی نکنند، به سودی هنگفت می‌رسند با تعجب و حالت انکار وی مواجه می‌شوند.

    در اين وضع يکی از راه‌های توجيه طعمه اين است که به وی گفته شود روش اقتصادی گلدکوئست يکی از ابداعات عظيم قرن جديد است که با تکيه بر تکنولوژی اينترنت به وجود آمده است؛ همان‌طور که بسياری از ابداعات و اختراعات جديد برای انسان قرن گذشته باورنکردنی بوده است، اين روش اقتصادی نيز برای اکثر افراد عجيب و باورنکردنی است.

    دوچرخه فروشی در زمان روسيه تزاری!

    اکنون قصدم اين است که با يک مثال نشان دهم که اين ادعا کذب است و تاريخچه چنين کلاه‌برداری‌هايی دست‌کم به هشتاد سال پيش برمی‌گردد.



    یاکوو ایسیدوروویچ پرلمان، رياضی‌دانی روس است که از اوايل قرن بيستم تا اواخر جنگ جهانی دوم زندگی می‌کرده است. از وی چند کتاب به فارسی ترجمه شده است که از جمله آن‌ها کتاب «رياضيات زنده» است.

    نسخه‌ای از اين کتاب در سال ۱۳۶۲ ترجمه شده است ولی آن چه من در اختيار دارم ترجمه‌ای جديدتر از استاد پرويز شهرياری است که نشر ميترا آن را در ۳۳۰۰ نسخه چاپ کرده است.

    با توجه به اين که اين کتاب در بازار کم‌ياب است، چندی پيش با انتشارات ياد شده، تماس گرفتم و در مورد اين کتاب پرسيدم. گفته شد هنوز تعداد محدودی برای فروش در انبار وجود دارد. شما نيز در صورت علاقه می‌توانيد با شماره تلفن ۳۱۲۴۵۳۳ تماس بگيريد.

    در صفحات ۱۴۲ الی ۱۴۶ اين کتاب مطلبی آمده است که قسمتی از آن را برايتان نقل می‌کنم.



    ۶۱. دوچرخه‌های ارزان

    در کشور روسیه، در سال‌های قبل از حکومت شوروی (به احتمالی هم اکنون در بعضی کشورهای دیگر) کسانی بودند که برای فروش کالا‌های خود، دست به ابتکار‌های جالبی می‌زدند. آن‌ها کار خود را از این‌جا آغاز می‌کردند که مثلاً در روزنامه‌ها و مجله‌های پرتیراژ آگهی زیر را تبلیغ می‌کردند:

    دوچرخه با 10 روبل

    هر کس می‌تواند با پرداخت 10 روبل مالک دوچرخه شود.
    از این موقعیت استفاده کنید.

    به جای 50 روبل فقط 10 روبل

    شرایط خرید به طور مجانی در اختیار شما گذاشته می‌شود.


    کم نبودند کسانی که فريب اين تبليغ‌ها را می‌خوردند و خواهش می‌کردند که مؤسسه، شرايط اين خريد غير عادی را برای آن‌ها بفرستد.

    آن‌ها در پاسخ تقاضای خود اطلاع مختصری دريافت می‌داشتند که بنابرآن می‌فهميدند:

    برای آن‌ها در مقابل ۱۰ روبل دوچرخه فرستاده نمی‌شد، بلکه ۴ بليت داده می‌شد که بايد هر يک از آن‌ها را به يکی از آشنايان خود بفروشند. ۴۰ روبل که به اين ترتيب جمع می‌شد، بايد به مؤسسه تحويل داده می‌شد تا دوچرخه برای آن‌ها فرستاده شود. به اين ترتيب به راستی، دوچرخه برای خريدار ۱۰ روبل تمام می‌شد. زيرا ۴۰ روبل بقيه را او از جيب خود نپرداخته بود.

    در حقيقت علاوه بر پرداخت ۱۰ روبل پول نقد، خريدار می‌بايستی زحمت فروش بليت‌ها را به آشنايان خود تحمل کند، ولی اين زحمت کوچک به حساب نمی‌آمد.

    موضوع اين بليت‌ها چه بود؟ کسی که آن‌ها را می‌خريد، در مقابل پرداخت ۱۰ روبل چه نفعی می‌برد؟ در حقيقت، صاحب هر بليت، اين حق را داشت که در مؤسسه آن را با ۵ بليت ديگر معاوضه کند، به ديگر سخن می‌توانست اين امکان را به دست آورد که ۵۰ روبل برای تهيه دوچرخه فراهم کند، در حالی که در مقابل آن تنها ۱۰ روبل پرداخته بود (يعنی قيمت بليت). صاحبان بليت‌های جديد هم اين حق را داشتند که در مقابل بليط خود ۵ بليت برای انتشار دريافت کنند و الی آخر.


    در نگاه اول، هيچ‌گونه نيرنگی به چشم نمی‌خورد. وعده تبليغ‌ها انجام می‌شد و دوچرخه برای خريدار، تنها ۱۰ روبل تمام می‌شد. مؤسسه هم در اين زمينه ضرر نمی‌کرد، زيرا در مقابل کالای خودش قيمت کامل آن را می‌گرفت.

    ولی در حقيقت، همه اين بازی‌ها بدون ترديد يک تقلب و حقه‌بازی است. اين کلاه‌گذاری بر اين پايه است که در فروش بليت آن قدر شريک وارد می‌کردند، که ديگر امکان فروش آن‌ها وجود نداشت. و هم اين‌ها بودند که جريمه اختلاف بين ۵۰ روبل قيمت دوچرخه و ۱۰ روبل پرداختی به موسسه را می‌پرداختند. دير يا زود ولی ناگزير زمان آن می‌رسيد که دارندگان بليت نمی‌توانستند برای بليت‌های خود مشتری پيدا کنند. اگر زحمت اين را به خودتان بدهيد و با قلم و کاغذ حساب کنيد که عده افراد با چه سرعتی زياد می‌شود، می‌توانيد به خوبی لحظه فرا رسيدن زمان توقف فروش بليت‌ها را بفهميد.

    اولين دسته خريدار، که بليت خود را به طور مستقيم از موسسه می‌گيرد، تقريباً بدون هيچ زحمتی برای بليت‌های خود خريدار پيدا می‌کند: هر يک از اعضای اين دسته نيز به نوبه خود يک دسته چهار نفری برای فروش بليت‌ها به وجود می‌آورد.

    اين چهار نفر بايد ۴x۵ يعنی ۲۰ خريدار برای بليت‌های خود پيدا کنند و آن‌ها را متقاعد کنند که اين خريد شامل سودهايی برای آن‌هاست. فرض می‌کنيم که در اين کار موفق شوند و ۲۰ خريدار برای خود پيدا کنند. «بهمن» جلو می‌رود. ۲۰ خريدار جديد بايد بليت‌های خود را به ۲۰x ۵ = ۱۰۰ نفر ديگر بدهند.

    تا حالا هرکدام از افرادی که برای بار اول به موسسه مراجعه کرده‌اند، در داخل «بهمنی» که تشکيل داده‌اند به اندازه:

    نفر ۱۲۵= ۱۰۰ + ۲۰ + ۴ + ۱
    را گرد آورده‌اند. از اين ۱۲۵ نفر تنها ۲۵ نفر دوچرخه خود را گرفته‌اند و ۱۰۰ نفر بقيه اميدوارند که به دوچرخه برسند و در مقابل اين اميد ۱۰ روبل پرداخته‌اند.

    حالا ديگر «بهمن» از بين آشنايان نزديک خارج می‌شود و به طرف شهر سرازير می‌شود، جايی که پيدا کردن آشنا و همراه، سخت و سخت‌تر می‌شود. ۱۰۰ نفر اخير صاحب بليط بايد ۵۰۰ هم‌شهری جديد برای بليت‌های خود پيدا کنند که آن‌ها هم به نوبه خود، نياز به ۲۵۰۰ قربانی جديد دارند. شهر به سرعت از بليت‌ها اشباع می‌شود و پيدا کردن داوطلب برای خريد بليت کار بسيار مشکلی می‌شود.

    می‌بينيد که تعداد افراد جمع شده در اين «بهمن»، به همان سرعتی پيش می‌رود که ما وقتی درباره انتشار شايعه صحبت می‌کرديم، با آن روبه‌رو شديم.

    اين است هرم عددی که در اين باره به دست می‌آيد:

    ۱

    ۴

    ۲۰

    ۱۰۰

    ۵۰۰

    ۲۵۰۰

    ۱۲۵۰۰

    ۶۲۵۰۰
    اگر شهری بزرگ باشد و تمام مردم شهر هم امکان دوچرخه‌سواری را داشته باشند، در دور هشتم ۵/۶۲ هزار نفر از جمعيت شهر را فرا می‌گيرد. و ديگر بايد «بهمن»تمام شود، چون همه افراد در آن فرو رفته‌اند. ولی تنها ٪۲۰ آن‌ها صاحب دوچرخه شده‌اند و بقيه ٪۸۰ در دست خود بليت‌هايی دارند که نمی‌دانند آن‌ها را به چه کسی عرضه کنند. برای شهرهای با جمعيت زيادتر و حتی برای پايتخت‌هايی که جمعيت ميليونی دارد، زمان اشباع چند دور ديرتر فرامی‌رسد، زيرا تعداد افرادی که در «بهمن» جمع شده‌اند با سرعت باورنکردنی رو به افزايش می‌گذارد.

    قشرهای بعدی هرم عددی ما چنين است:

    ۳۱۲۵۰۰

    ۱۵۶۲۵۰۰

    ۷۸۱۲۵۰۰

    ۳۹۰۶۲۵۰۰
    همان‌طور که می‌بينيد «بهمن» می‌تواند در دور دوازدهم، جمعيت يک کشور بزرگ را، به طور کامل، در خود جمع کند که ٪۸۰ اين جمعيت، گرفتار نيرنگ بانيان اين «بهمن» شده‌اند.

    حالا می‌بينيم که موسسه با به وجود آوردن اين «بهمن» به چه نتيجه‌ای رسيده است. موسسه ٪۸۰ مردم را وادار به پرداخت پول کالا می‌کند، در حالی که خود کالا تنها به دست ٪۲۰ جمعيت می‌رسد. به ديگر سخن، اين موسسه چهار نفر را مجبور می‌کند که جور نفر پنجم را بکشند. علاوه بر اين، موسسه، به اين ترتيب، تعداد زيادی کارمند فعال پيدا می‌کند، که به طور مجانی برای فروش کالا، فعاليت می‌کنند. اژدهای عدد، که زير اين کلاه‌برداري، خود را از ديده‌ها پنهان کرده است، کسانی را تنبيه می‌کند، که نمی‌توانند با محاسبه‌های عددی برای حمايت از منافع خود، در مقابل حقه‌بازها، دفاع کنند.



    توجه کنيد که «سال‌های قبل از حکومت شوروی»، يعنی دوران قبل از انقلاب کمونيستی اکتبر ۱۹۱۷. پس همان‌طور که می‌بينيد اين نوع کلاه‌برداری سابقه‌ای دست‌کم، در حدود يک قرن دارد.

    برای آگاه‌سازی جامعه به روش زنجیره‌ای به ما کمک کنید

    از شما می‌خواهم در صورتی که مطالب اين وبلاگ را منطقی می‌دانید آدرس آن را برای تمام دوستان خود با پست الکترونيک (e-mail) بفرستيد و اگر جايی ديديد که در مورد گلدکوئست بحث يا تبليغ می‌شود اين وبلاگ را معرفی کنيد.



  4. #4
    نام حقيقي: هاشم سکاکی

    عضو عادی شناسه تصویری milad22
    تاریخ عضویت
    May 2005
    محل سکونت
    iran
    نوشته
    2,050
    سپاسگزاری شده
    320
    سپاسگزاری کرده
    197

  5. #5
    نام حقيقي: محمد حکیمی

    Administrator شناسه تصویری Hakimi
    تاریخ عضویت
    Dec 2002
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    6,549
    سپاسگزاری شده
    6798
    سپاسگزاری کرده
    1035
    نوشته های وبلاگ
    4
    عالی بود ممنونم از توضیحاتی که نوشتی.
    امیدوارم روزی برسد که آگاهی عمومی آنقدر افزایش یابد که شاهد رشد قارچی چنین سیستمهایی در بین افراد (متاسفانه بعضا تحصیل کرده!) جامعه نباشیم.



  6. #6


    عضو غیر فعال شناسه تصویری majidmt
    تاریخ عضویت
    Jul 2005
    نوشته
    68
    سپاسگزاری شده
    3
    سپاسگزاری کرده
    2

    Icon13

    سلام آقا میلاد واقعاً دستتون درد نکونه این مطالب خیلی خوب و آموزنده بود من خودم یه مدت گول این سایتها که میگن به ازای کلیک پول میدن خوردم اما جز صرف هزینه و وقت حتی یک ریال سود هم نداشت باز هم ممنونم یکی از این سایتها: www.nike-cash.com
    من بزودی خیلی از این سایتها و شیوه کارشون رو که من 6 ماه الافشون بودم و خودم تجربه کردمشون رو برای دوستان اینجا میذارم تا شما دنبال این مسائل نرید


    ویرایش توسط majidmt : 2005-08-11 در ساعت 12:51 PM

  7. #7


    عضو غیر فعال شناسه تصویری majidmt
    تاریخ عضویت
    Jul 2005
    نوشته
    68
    سپاسگزاری شده
    3
    سپاسگزاری کرده
    2

    Icon13 اینو ببینید این یه قسمتشه

    بخشی از ایمیل های کلاه برداری.


    ویرایش توسط majidmt : 2005-08-11 در ساعت 01:13 PM

  8. #8


    عضو غیر فعال شناسه تصویری majidmt
    تاریخ عضویت
    Jul 2005
    نوشته
    68
    سپاسگزاری شده
    3
    سپاسگزاری کرده
    2

    Icon13 اینو ببینید این یه قسمتشه

    این ایمیل منه که قبلا با سایتا کا میکردم



کلمات کلیدی در جستجوها:

کسب درآمد کلاهگذاری حرفه ای

@gmail.com کلاه برداری

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •