نمایش نتایج: از شماره 1 تا 9 از مجموع 9
سپاس ها 6سپاس
  • 2 توسط mohsenhvac
  • 1 توسط hamedelnin
  • 1 توسط sayrus2010

موضوع: سوالات عمومی در مورد شبکه و پاسخ از شما اساتید محترم

  
  1. #1
    نام حقيقي: احسان

    تازه وارد شناسه تصویری shifoo
    تاریخ عضویت
    Jun 2014
    محل سکونت
    شیراز
    نوشته
    4
    سپاسگزاری شده
    0
    سپاسگزاری کرده
    1

    سوالات عمومی در مورد شبکه و پاسخ از شما اساتید محترم

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت همگی دوستان و اساتید شبکه،چند تا سوال داشتم که میخواستم در موردشون چند خط توضیح بدید تا تو مصاحبه کاری فردام جوابم باشه به کارفرما

    switch managable

    1- ip set کردن

    a- روش dhcp

    b- روش دستی

    TFTP چی هست و کارش چیه؟

    فرق سویچ و روتر و کارشون؟

    توضیحی چند خطی در مورد سیستم عاملهای ESXI - Ubonto - centos

    وایرلس:

    انواع رادیو و کار کردشون در فرکانسهای 2.4 و 5.8

    انواع آنتن ها

    پیشا پیش از همگی ممنونم




    موضوعات مشابه:

  2. #2
    نام حقيقي: محسن نیک قلب رودسری

    عضو عادی شناسه تصویری mohsenhvac
    تاریخ عضویت
    Sep 2008
    محل سکونت
    گیلان- رودسر
    نوشته
    2,203
    سپاسگزاری شده
    1944
    سپاسگزاری کرده
    1310
    google.com


    gallaxy67 و mojtaba461 سپاسگزاری کرده‌اند.

  3. #3
    نام حقيقي: حامد اچ

    عضو عادی شناسه تصویری hamedelnin
    تاریخ عضویت
    Nov 2012
    محل سکونت
    گرگان
    نوشته
    1,002
    سپاسگزاری شده
    809
    سپاسگزاری کرده
    342
    نوشته های وبلاگ
    2
    switch managable
    این نوع سوییچ ها قابلیت کانفیگ شدن دارن و میتونه دست مدیر شبکه رو خیلی باز نگه داره توی کارای شبکه ای که میخواد انجام بده

    1- ip set کردن

    a- روش dhcp

    b- روش دستی
    فرق سویچ و روتر و کارشون؟
    سوییچ به دیوایس لایه دویی هست البته به غیر از سوییچ لایه سه و روتر یه دیوایس لایه سه..


    روش dhcp میشه روشی که یه سرور که میتونه ویندوزی باشه یا روتر میکروتیک یا سیسکو یا سوییچ لایه سه ای ، قادر به آی پی دادن به سیستمها هستن بصورت اتوماتیک ولی دستی شما باید برای هر سیستم بری بصورت دستی آی پی هارو ست کنی


    shifoo سپاسگزاری کرده است.

  4. #4
    نام حقيقي: احسان

    تازه وارد شناسه تصویری shifoo
    تاریخ عضویت
    Jun 2014
    محل سکونت
    شیراز
    نوشته
    4
    سپاسگزاری شده
    0
    سپاسگزاری کرده
    1
    TFTP تی اف تی پی

    Trivial File Transfer Protocol یا پروتکل انتقال جزئی فایل . برخلاف پروتکل اف تی پی , این پروتکل انتقال فایل بدون اتصال را بر قرار می کند به این معنی که در اینجا خبری از TCP نیست و ارتباط از نوع UDP و غیر مطمئن برقرار می گردد .
    این پروتکل همانگونه که از نام آن پیداست یک انتقال جزئی و ناچیز را انجام می دهد. TFTP یک پروتکل ساده و کوچک است که شرایط را برای یک انتقال جزئی فایل برقرار می کند . این پروتکل در درجه اول برای به روزرسانی دیوایس های شبکه همچون روتر و سوییچ کاربرد دارد . یکی دیگر از کاربرد های رایج این پروتکل انتقال داده های مورد نیاز برای بوت کردن سیستم های بدون حافظه در داخل شبکه است . در شبکه نوعا کامپیوتر هایی وجود دارد که در داخل آنها هارد تعبیه نشده است . این کامپیوتر ها را می توان از طریق شبکه بوت کرد و بالا آورد . این کار از طریق پروتکل TFTP و با ارسال بسته های کوچک اطلاعاتی از طریق مسیر شبکه صورت می گیرد . به یاد داشته باشید که این پروتکل از پورت UDP 69 استفاده می کند .

    Trivial File Transfer Protocol) TFTP) یک پروتکل انتقال فایل است که به دلیل سادگی در به‌کارگیری، پرکاربرد شده‌است. این پروتکل بیشتر برای انتقال خودکار فایل‌های مربوط به تنظیمات یک دستگاه و یا فایل‌های مورد نیاز یک دستگاه برای بوت شدن به کار می‌رود.
    در مقایسه با پروتکل انتقال داده FTP، تی‌اف‌تی‌پی بسیار ساده‌تر عمل می‌کند. به عنوان مثال در TFTP خبری از احراز هویت استفاده کننده و هر کسی که دسترسی شبکه به آن داشته باشد می‌تواند از آن استفاده کند.
    به دلیل طراحی ساده این پروتکل، TFTP می‌تواند با دربرگرفتن مقادیر ناچیزی از حافظه و دیگر منابع سخت‌افزاری راه‌اندازی و آمادهٔ استفاده شود. به همین دلیل این پروتکل بیشتر در بوت شدن دستگاه‌های رایانه‌ای مانند مسیریاب‌ها که مکانی برای دخیره داده ندارند کاربرد دارد. در واقع TFTP یکی از عناصر PXE یا پروتکل بوت شدن دستگاه‌ها از محیط شبکه است که در واقع درون بایوس کارت شبکه رایانه‌های میزبان، الگوریتمی برای استفاده از آن پیش‌بینی و نهادینه شده‌است.

    - - - ادامه - - -

    هاب کنترل پذیر (manageable):این نوع هاب هوشمند و انعطاف پذیر می‌باشد. بدین معنی که هر یک از درگاه‌های (ports)آن توسط مدیر شبکه از طریق نرم افزار می‌توانند فعال یا غیر فعال شوند

    - - - ادامه - - -

    پروتکل پیکربندی پویای میزبان (به انگلیسی: Dynamic Host Configuration Protocol یا DHCP)، پروتکلی است که توسط دستگاه‌های شبکه‌ای بکار می‌رود تا پارامترهای مختلف را که برای عملکرد برنامه‌های منابع گیر در IP (پروتکل اینترنت) ضروری می‌باشند، بدست آورد. با بکارگیری این پروتکل، حجم کار مدیریت سیستم به شدت کاهش می‌یابد و دستگاه‌ها می‌توانند با حداقل تنظیمات و یا بدون تنظیمات دستی به شبکه افزوده شوند.

    - - - ادامه - - -

    DCHP به کامپیوترها(کاربران)اجازه میدهد تا تنظیمات را در مدل کاربر - سرور client-server model از سرور دریافت کند.DCHP در شبکه های مدرن بسیار رایج است . ودر شبکه های خانگی و شبکه های دانشگاهی استفاده میشود.در شبکه های خانگی ، ارائه دهنده خدمات اینترنت ISP ممکن است ،یک آی پی آدرس خارجی منحصربه فردرابه یک مسیر یاب Router و یا مودم اختصاص دهد و این آی پی آدرس برای ارتباطات اینترنتی استفاده شود. همچنین ممکن است روتر خانگی(یا مودم)از DCHP به منظور تامین یک آی پی آدرس قابل استفاده برای دستگاه های متصل شده به شبکه خانگی استفاده کند تا به این وسایل اجازه ارتباط با اینترنت را بدهد . آی پی آدرس های جهانی منحصر به فردی که توسط ارائه دهنده خدمات اینترنت (ISP) اختصاص داده میشوند با آی پی آدرس هایی که به وسایل جهت اتصال به روتر خانگی داده میشود متفاوت اند . این مهم به دلیل در نظر گرفتن طرح IPv4 برای حمایت از IPv4 آدرس هااست .

    - - - ادامه - - -

    رهیاب[۱] یا روتر (به انگلیسی: Router) دستگاه رایانه‌ای شبکه‌ای (یا یک رایانه) است که بسته‌های داده را بر روی یک شبکه بهم‌پیوسته برای رسیدن به مقصدشان، هدایت می‌کند. مسیریاب مانند پل فقط پیغام‌هایی که مقصدشان قطعه وصل شده‌است از خود عبور می‌دهد، ولی پیغام‌های همگانی را عبور نمی‌دهد. به این فرآیند «مسیریابی» گفته می‌شود. مسیریابی در لایهٔ سوم مدل مرجع OSI (لایهٔ شبکه) رخ می‌دهد. مسیریاب جهت اتصال دو یا چند شبکه محلی به هم یا اتصال چندین خط شبکه بزرگ به هم مورد استفاده قرار می‌گیرند. مسیریاب می‌تواند انواع مختلف شبکه را به هم وصل کند. یک مسیریاب بیش‌تر یک سیستم‌عامل تخصصی(مانند IOS از سیسکو یا JUNOS و JUNOSe از ژونیپر نتوکرز یا XOS از Extreme Networks یا...)، حافظه فلش، NVRAM، RAM و یک یا دو پردازشگر را شامل می‌شود.

    - - - ادامه - - -

    سوئیچ شبکه، یک دستگاه شبکه‌ی کامپیوتری است که نقطه‌های شبکه یا دستگاه های شبکه را به یکدیگر وصل می‌نماید.این واژه معمولاً به دستگاه چند پورته‌ای اطلاق می‌شود که پردازش و انتقال داده را در لایه‌ی دوم مدل OSI انجام می‌دهد.سوئیچ هایی که معمولاً در لایه‌ی سوم یا بالاتر پردازش را انجام می‌دهند، معمولاً سوئیچ چند لایه یا سوئیچ لایه 3 خوانده می‌شوند.

    عملکرد

    سوئیچ یک وسیله‌ی ارتباط از راه دور است که پیام ها را از هر وسیله‌ای که به ان وصل دریافت میکند و سپس ان را تنها برای دستگاه هدف ارسال میکند.این کار سوئیچ را یک وسیله‌ی هوشمند تر نسبت به هاب میکند (که پیغامی را دریافت میکند و ان را برای تمام دستگاه‌های موجود در شبکه ارسال میکند). سوئیچ شبکه، یک نقش کامل را در بیشتر شبکه‌های مدرن محلی شبکه محلی اجرا می‌کند. شبکه‌های متوسط به بزرگ معمولاً یک یا چند سوئیچ مدیریت شده را شامل می‌شوند.


    ویرایش توسط M-r-r : 2014-06-02 در ساعت 09:01 AM

  5. #5
    نام حقيقي: احسان

    تازه وارد شناسه تصویری shifoo
    تاریخ عضویت
    Jun 2014
    محل سکونت
    شیراز
    نوشته
    4
    سپاسگزاری شده
    0
    سپاسگزاری کرده
    1
    سیستم عامل esxi: نرم‌افزار ماشین مجازی، (به انگلیسی: Virtual Machine ware) نرم‌افزاری قدرتمند برای توسعه دهندگان نرم‌افزارها و مدیران سیستم و کسانی است که می‌خواهند در ساختار نرم‌افزاری شان تغییراتی اساسی بدهنداست. این نرم‌افزار با قدمت بیش از ۵ سال و برنده شدن برخی جوایز محصولات نرم‌افزاری، توسعه دهندگان نرم‌افزار را قادر می‌کند، پیچیده ترین برنامه‌های تحت شبکه را که در سیستم عامل‌های ویندوزهای مایکروسافت، مک‌نتاش اپل، لینوکس یا نت ویر اجرا می‌شوند را روی تنها یک رایانه، اجرا کنند که این قابلیت در کنار برخی قابلیت‌های دیگر این برنامه از وی ام ویر یک وسیله ضروری برای توسعه دهندگان رایانه‌ای و مدیران سیستم‌ها ساخته است.


    ویرایش توسط M-r-r : 2014-06-02 در ساعت 07:36 AM

  6. #6
    نام حقيقي: احسان

    تازه وارد شناسه تصویری shifoo
    تاریخ عضویت
    Jun 2014
    محل سکونت
    شیراز
    نوشته
    4
    سپاسگزاری شده
    0
    سپاسگزاری کرده
    1
    اوبونتو (به انگلیسی: Ubuntu) یک توزیع گنو/لینوکس است که بر مبنای توزیع دبیان پایه‌گذاری شده‌است؛ اما با آن تفاوت دارد. نام اوبونتو از یکی از مفاهیم آفریقای جنوبی به معنی «انسانیت نسبت به دیگران» (به انگلیسی: Humanity Towards Others) گرفته شده‌است.

    از ویژگی‌های بارز اوبونتو می‌توان به کاربرپسند بودن، سادگی، زیبایی، سرعت و عدم نیاز به سخت‌افزار پیچیده اشاره کرد.
    این سیستم‌عامل یکی از کاربرپسندترین توزیع‌های گنو/لینوکس است و در مدت نسبتاً کوتاه عمر خود، توانسته رشد خیره‌کننده‌ای در جذب کاربران عادی داشته باشد. بر طبق آمار وب، این توزیع در بین دیگر توزیع‌های گنو/لینوکس ۵۰ تا ۷۰ درصد سهم بازار را بدست آورده‌است.[۴][۵] در ایران نیز این سیستم‌عامل کاربران زیادی را جذب کرده و جامعهٔ مجازی نسبتاً خوبی در کنار آن شکل گرفته‌است. اوبونتو دارای پشتیبانی نسبتاً خوبی از تمام زبان‌های زنده دنیا از جمله زبان فارسی است.[۶]
    اوبونتو هر ۶ ماه یک بار نسخهٔ جدیدی را عرضه می‌کند. هر نسخه از اوبونتو، تا ۱۸ ماه پس از انتشار آن نسخه، پشتیبانی می‌شود. اوبونتو دارای نسخه‌هایی با پشتیبانی بلند مدت[واژه‌نامه ۱] نیز هست که به جای پشتیبانی ۱۸ ماهه، ۳ سال پشتیبانی برای نسخهٔ ویژهٔ رایانه‌های شخصی و ۵ سال پشتیبانی برای نسخه‌های سرور ارائه می‌کند.


    انواع


    ساختار درختی خانواده اوبونتو


    گونه‌های رسمی اوبونتو که توسط کانونیکال وجامعه اوبونتو توسعه می‌یابد و نگهداری می‌شود و توسط کانونیکال پشتیبانی کامل می‌شود به شرح زیر است:[۲۵][۲۶]

    • اوبونتو دسکتاپ، اوبونتو دسکتاپ و یا اوبونتو رومیزی برای رایانه‌های شخصی رومیزی و لپ‌تاپ طراحی شده است (در گذشته نسخه اوبونتو نت‌بوک برای نت‌بوک‌ها و دیگر وسایل با قابلیت حمل بالا با صفحه نمایش تا ده طراحی شده بود، اما توسعه به دلیل یکپارچه شدن رابط کاربری و قابلیت‌هایش با نسخه دسکتاپ متوقف شد.). نسخه رومیزی همچنین می‌تواند با سی‌دی جایگزین (alternative) که از نصاب دبیان استفاده می‌کند و اجازه انجام نصب تخصصی برای اوبونتو را می‌دهد نصب شود. نصب تخصصی اوبونتو امکان انجام کارهای زیر را می‌دهد: راه‌اندازی استقرار خودکار، به روزرسانی اوبونتو نصب شده قدیمی بدون دسترسی به شبکه، پارتیشن‌بندی LVM و RAID، نصب روی سیستم‌های با رم کمتر از حدود ۲۵۶ مگا بایت (اگر چه توجه داشته باشید که سیستم با حافظه کم ممکن است قادر به اجرای یک محیط رومیزی کامل نباشد).[۲۷]
    • اوبونتو سرور برای استفاده در سرورها ساخته شده است.[۲۸] سی‌دی نصب سرور به کاربر اجازه می‌دهد تا اوبونتو را به طور دائم بروی یک کامپیوتر برای استفاده به عنوان یک سرور نصب کند. اوبونتو سرور رابط گرافیکی کاربر را نصب نمی‌کند.
    • اوبونتو دسکتاپ تجاری رمیکس، یک انتشار برای کاربران تجاری که با استفاده از نرم‌افزارهای سازمانی ویژه‌ای مانند ادوبی فلش، Landscape کانونیکال، اپن‌جی‌دی‌کی ۶ و وی‌ام‌ویر نمایش‌دهنده منتشر شده و برنامه‌های شبکه‌های اجتماعی و اشتراک فایل، بازی‌ها و ابزارهای مدیریت سیستم و توسعه حذف شده است. هدف این نسخه کپی برداری از سایر دیستروها سرمایه‌گذاری گرا مانند ردهت انترپرایز لینوکس نیست اما بر اساس بلاگ مارک شاتل‌ورث «آسان‌تر کردن ارزیابی دسکتاپ اوبونتو برای نیازهای خاص کاربران سازمانی.»[۲۹]

      اوبونتو تی‌وی


    • اوبونتو تی‌وی، اوبونتو تی‌وی و یا اوبونتو تلویزیون با برچسب «تلویزیونی نوع بشر» در سال ۲۰۱۲ در نمایشگاه الکترونیک مصرف کنندگان بوسیله کنویکال معرفی شد.[۳۰] اوبونتو تی‌وی برای تلویزیون‌های هوشمند ساخته شده است. اوبونتو تی‌وی دسترسی به اکثر خدمات اینترنتی معروف و جریان‌های محتوی به گوشی‌های تلفن همراه (موبایل) با سیستم‌عامل اندروید، آی‌اواس و اوبونتو را فراهم می‌کند.[۳۱]
    • اوبونتو برای اندروید، نوعی از از اوبونتو است که برای اجرا در تلفن‌های اندروید طراحی شده است. انتظار می‌رود که روی تلفن‌های متعدد لود شود.[۳۲] انتظار می‌رود اوبونتو برای اندروید در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۲ نشان داده شود.[۳۳]


    انواع شبکه‌های بی‌سیم

    شبکه‌های بی‌سیم انواع مختلف دارند. شکل زیر دسته بندی کلی شبکه‌های بی‌سیم را نمایش می‌دهد:[۶]



    شبکه شخصی (PAN) شبکه محلی (LAN) شبکه کلان‌شهری (MAN) شبکه گسترده (WAN)
    فناوری
    • بلوتوث
    • باند فوق وسیع (UWB)
    • IEEE ۸۰۲٫۱۱ B
    • IEEE ۸۰۲٫۱۱ E
    • IEEE ۸۰۲٫۱۱ G یا وای-فای
    • IEEE ۸۰۲٫۱۶
    • IEEE ۸۰۲٫۱۶ E
    • IEEE ۸۰۲٫۱۶ E یا وایمکس
    • GSM
    • GPRS
    • دسترسی چندگانه تقسیم کدی
    • ۲٫۵G
    • ۳٫۵G
    نرخ داده نرخ داده متوسط
    ۱ تا ۲ مگابیت بر ثانیه
    نرخ داده بالا
    ۱۱ تا ۵۴ مگابیت بر ثانیه
    نرخ داده خیلی بالا
    تا ۲۶۸ مگابیت بر ثانیه
    نرخ داده پایین تا متوسط
    ۱۰ کیلوبیت بر ثانیه تا ۲٫۴ مگابیت بر ثانیه
    محدوده محدوده خیلی کوتاه
    ۳ متر
    محدوده نزدیک
    ۱۰۰ متر
    محدوده متوسط
    ۵۰ کیلومتر
    برد خیلی‌ وسیع (جهانی)
    اتصال لپ‌تاپ به کامپیوتر، به لوازم جانبی
    دستگاه به سیستم
    کامپیوتر به کامپیوتر و اینترنت شبکه محلی یا کامپیوتر به خط
    اینترنت سیمی با سرعت بالا
    تلفن‌های هوشمند و دستیار دیجیتال شخصی به
    شبکه‌های گسترده و اینترنت



    ویرایش توسط M-r-r : 2014-06-02 در ساعت 09:01 AM

  7. #7
    نام حقيقي: Ali A

    عضو عادی شناسه تصویری sayrus2010
    تاریخ عضویت
    Apr 2014
    محل سکونت
    Earth
    نوشته
    544
    سپاسگزاری شده
    355
    سپاسگزاری کرده
    248
    دوست عزیز دقیقا منظورت از این کار چیه؟اول سوال میکنی بعد میری محتویات ویکی سوالاتت رو اینجا میزاری...
    یه سر میرفتی دهنادی یا از کتابخانه محمدی یه کتاب +Network میگرفتی می خوندی!!!!والا بخدا


    ویرایش توسط sayrus2010 : 2014-06-01 در ساعت 11:31 PM
    mohsenhvac سپاسگزاری کرده است.

  8. #8
    نام حقيقي: کاوه آشوری

    عضو عادی شناسه تصویری kavehashoori
    تاریخ عضویت
    Apr 2005
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    1,660
    سپاسگزاری شده
    972
    سپاسگزاری کرده
    324
    حالا با این اطلاعاتی که بدست آوردی بگو ببینم تو مصاحبه قبول شدی یا نه ؟



  9. #9
    نام حقيقي: مهدی جوادی

    خواننده شناسه تصویری undocumented
    تاریخ عضویت
    Sep 2005
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    320
    سپاسگزاری شده
    136
    سپاسگزاری کرده
    23
    نقل قول نوشته اصلی توسط kavehashoori نمایش پست ها
    حالا با این اطلاعاتی که بدست آوردی بگو ببینم تو مصاحبه قبول شدی یا نه ؟
    احتمال زیاد امروز مصاحبه دارن و ......


    ویرایش توسط M-r-r : 2014-06-02 در ساعت 07:38 AM

کلمات کلیدی در جستجوها:

سوالات عمومی در شبکه محلی کامپیوتر

قابلیت های نانواستیشن5

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •