ایسنا نوشت:

نتايج تحقيقات جديد توسط شرکت comSource نشان مي‌دهد که 1.2 ميليارد کاربر اينترنت در جهان يا 82 درصد از مجموع کاربران اينترنتي جهان در يک شبکه اجتماعي عضو هستند و از همين رو اين فعاليت محبوب‌ترين فعاليت آنلاين در سراسر جهان لقب گرفته است.
بر اين اساس، کاربران اينترنت در جهان طي ماه اکتبر به طور ميانگين از هر پنج دقيقه يک دقيقه در يک شبکه اجتماعي به گشت و گذار پرداختند و اين محبوبيت روزافزون تنها چند سال پس از به وجود آمدن چنين شبکه‌هايي حاصل مي‌شود.
اين در حالي است که در سال 2007 کاربران اينترنتي تنها پنج درصد از زمان خود را در شبکه‌هاي اجتماعي مي‌گذراندند.
اين بررسي هم‌چنين نشان مي‌دهد که فيس‌بوک به عنوان يکي از برترين وب‌سايت‌هاي جهان هم‌چنان پادشاه شبکه‌هاي اجتماعي در جهان است و آمارها نشان مي‌دهد که طي ماه اکتبر کاربران اينترنتي در جهان به طور ميانگين از هر هفت دقيقه يک دقيقه در اين وب‌سايت حضور داشته‌اند.
نکته جالب اين گزارش اينکه شبکه اجتماعي Sina Weibo در چين به سرعت در حال رشد بوده و اين رشد در کاربران طي ماه اکتبر 182 درصد اعلام شده است. اين شبکه اجتماعي در حالي حاضر دهمين شبکه اجتماعي بزرگ جهان نام دارد.
شرکت comSource هم‌چنين برترين کشورهاي جهان در زمينه استفاده از شبکه‌هاي اجتماعي طي ماه اکتبر را با احتساب ساعت حضور هر کاربر در شبکه‌هاي اجتماعي به شرح زير انتخاب کرد:
1- آرژانتين: 10.7 ساعت
2- روسيه: 10.4 ساعت
3- ترکيه: 10.2 ساعت
4- شيلي: 9.8 ساعت
5- فيليپين: 8.7 ساعت
6- کلمبيا: 8.5 ساعت
7- پرو: 8.3 ساعت
8- ونزوئلا: 7.9 ساعت
9- کانادا: 7.7 ساعت







موضوعات مشابه: