نمایش نتایج: از شماره 1 تا 2 از مجموع 2
سپاس ها 1سپاس

موضوع: پايان انتظار وايمکس فرا رسید

  
  1. #1
    نام حقيقي: webgard

    عضو عادی شناسه تصویری 3hsan
    تاریخ عضویت
    Apr 2008
    محل سکونت
    ایــــــــــــــــپارســـــــــــــــران
    نوشته
    1,577
    سپاسگزاری شده
    537
    سپاسگزاری کرده
    1223

    پايان انتظار وايمکس فرا رسید

    پنج روز ديگر مهلت قانوني عرضه سرويسهايWiMAX فرا مي رسد

    سرويس زيرساخت- مهلت 9 ماهه اپراتورهاي وايمکس براي راه*اندازي و عرضه سرويس در مراکز استان ها درحالی12 آذر ماه به پايان مي رسد که علی رغم اعلام آمادگی دو رقیب کهنه کار ارایه اینترنت پرسرعت برای دریافت پروانه وایمکس اما هنوز هيچ یک اپراتور های دارنده پروانه براي راه اندازی و عرضه سرویس اعلام آمادگي نکرده*اند.

    به گزارش عصر ارتباط، شمارش معکوس رقابت ميان مبين نت، ايرانسل، اسپادان و مجتمع رايانه دانش گلستان براي عرضه سرويس هاي وايمکس آغاز شده اما ظواهر امر حاکي از آن است که هنوز هيچ يک از مدعيان داراي پروانه اين بازار براي عرضه تجاري وايمکس آماده نيستند.هرچندکه لایزر و داتک دو رقیب کهنه کار این بازار که تجربه ارایه سرویس اینترنت بی سیم به صورت محدود در تهران را در کارنامه خود دارند چنانکه خسروی رییس رگولاتوری اعلام کرده است تا بهمن ماه فرصت دارند پروانه وایمکس را از رگولاتوری دریافت کنند

    اين درحالي است که دارندگان فعلی پروانه وایمکس از رگولاتوری طبق مفاد پروانه صادره با فرا رسيدن 12 آذر ماه 88 پايان مهلت 9 ماهه آن ها براي پوشش وايمکس در 80 درصد مراکز استان*ها به پايان مي*رسد.

    مبين نت: 12 آذر به*صورت آزمايشي سرويس مي*دهيم

    مبين نت، که پروانه ارايه سرويس*هاي وايکس در 30استان کشور را دارا است، در مدت 9 ماه گذشته تنها نسبت به نصب تجهيزات خود اقدام کرده و هنوز خبري از تست و آزمايش آن نيست. اين اپراتور که هنوز تاييديه تعرفه*هاي خود را از سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي دريافت نکرده، قصد دارد تا با ساختارشکني در بازار اينترنت کشور، هزينه سرويس*هاي عرضه شده را کاهش دهد.
    مبين نت مدعي است با قيمت*هايي در اندازه سرويس*هاي اينترنت پرسرعت (ADSL) و ارايه مودم به صورت اماني و بدون دريافت هزينه بابت مودم، هزينه دريافت سرويس*هاي وايمکس براي متقاضيان را به حداقل کاهش دهد.

    اپراتور سراسري وايمکس وعده داده در روز 12 آذر ماه سرويس آزمايشي وايمکس خود را به طور همزمان در مراکز 30 استان کشور به صورت سراسري عرضه کند و عرضه رسمي *آن را به تکميل شبکه، پوشش کامل و کيفيت مناسب موکول کرده است.

    ايرانسل: وايمکس را در سبد هزينه خانوار ميگنجانيم

    از سوي ديگر ايرانسل که تجربه سرويس*دهي در بخش تلفن همراه را دارا است، در شش استان کشور داراي پروانه وايمکس است، به رغم مواجهه با اشغالي فضاي فرکانسي در دهمين نمايشگاه تله*کام سرويس خود را براي تست در اختيار بازديدکنندگان از اين نمايشگاه قرار داد.

    اپراتوردوم تلفن*همراه کشور که خود را براي سرويس*دهي آماده مي*کند، تعرفه*هاي خود را نيز به سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي ارايه داده، ايرانسل مدعي است به زودي در کنار ارايه خدمات به مشترکان تلفن*همراه خود، پاسخگوي متقاضيان خدمات وايمکس نيز باشد.

    ايرانسل نيز همچون مبين نت قصد دارد با در نظر گرفتن تعرفه*هايي نزديک به تعرفه*هاي اينترنت پرسرعت که هم اکنون براي مشترکان خانگي و تجاري عرضه مي*شود، سرويس وايمکس را در سبد هزينه*هاي خانوار بگنجاند.

    اسپادان: از اول دي ماه سرويس تجاري ميدهيم

    شرکت اسپادان نيز که مجوز اپراتوري وايمکس در استان اصفهان را دارا است، وعده داده از اول دي ماه سال جاري عرضه سرويس تجاري وايمکس خود را آغاز کند.

    اين اپراتور استاني درصدد است با درخواست از سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي مهلت زماني عرضه سرويس*هاي تجاري خود را تمديد کند اما تا 11 آذر ماه شبکه خود را روشن مي*کند.

    اسپادان حداقل و حداکثر تعرفه سرويس*هاي خود را با توجه به نظر سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي عرضه خواهد کرد و درصدد است تا حداقل پهناي باند 128کيلوبايت و حداکثر را بنابر نياز متقاضيان ارايه کند.

    رايانه دانش گلستان: تجهيزات پايلوت هنوز نرسيده است

    در ميان چهار اپراتور وايمکس ايران به نظر مي*سد مجتمع رايانه دانش گلستان بيش از همه در عرضه سرويس*هاي خود تاخير داشته باشد زيرا در بحث تملک سايت*ها و خريد تجهيزات پايلوت که هنوز وارد نکرده، با مشکل مواجه شده است.

    رايانه دانش گلستان به عنوان اپراتور استاني وايمکس از سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي درخواست مهلت کرده و مقرر شده تا با ارايه مستندات خود در هفته جاري به اين سازمان تاخيرهاي مجاز آن بررسي و به وي مهلت داده شود. مشکل اصلي که مجتمع رايانه دانش گلستان با آن مواجه شده در ثبت سفارش، دريافت تائيديه سازمان انرژي اتمي *و باز کردن LC در بانک بوده که شروع به کار اين اپراتور را به تاخير انداخته است. مجتمع رايانه دانش گلستان که با تاخير دو ماهه در عرضه سرويس وايمکس خود مواجه خواهد بود، هنوز تعرفه*هاي پيشنهادي خود را هم به سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي ارايه نداده است.

    رگولاتوري: تاخير در عرضه وايمکس مشمول جريمه ميشود

    به نظر مي*رسد سازمان تنظيم مقررات نيز در برنامه اوليه خود براي عرضه وايمکس تجاري از سوي اپراتورها مهلتي بيش از قيد پروانه به آن*ها داده است.

    محمود خسروي -رييس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي- در اين*باره، گفت: اپراتورهاي وايمکس يک تا دو ماه ديگر علاوه بر مهلت تعيين شده در پروانه براي عرضه سرويس*هاي خود فرصت خواهند داشت. او افزود: اپراتورها درحال ترخيص و نصب و راه*اندازي تجهيزات خود هستند و بنابر برنامه بايد طي يک تا دو ماه آينده سرويس*هاي خود را عرضه کنند و در غير اين صورت مشمول جريمه مي*شوند. خسروي گفت: اپراتورها در برخي استان*ها پروانه خود را با تاخير دريافت کرده*اند اما در مهلت تعيين شده بايد شبکه خود را اجرا کنند.
    ICTNews

    و نظر دوستان و اساتید در این باره؟
    isp ها چجوری باید کار کنن در این مورد؟
    وایمکس توی شهرستانها چگونه باید توزیع بشه؟ توسط خود اپراتور یا توسط isp؟
    اصلا توی شهرستانها امکان اینکه این چند اپراتور کار کنند هست یا اینکه فقط استانها؟




    موضوعات مشابه:

  2. #2


    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Sep 2007
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته
    134
    سپاسگزاری شده
    29
    سپاسگزاری کرده
    18
    این یعنی ورشکستگی آی اس پی ها و شروع جنگ و دزدی و کلاهبرداری ها


    nvidia سپاسگزاری کرده است.

کلمات کلیدی در جستجوها:

http://forum.persiannetworks.com/f73/t29937.html

اینترنت مبینت

وايمكس مبينت

سایت مبینت

وایمکس مبینت

مبینت نت

انترنت بیسیم مبینت

مبينتمبینتمبين نتمجتمع رایانه دانش گلستاناینترنت مبینت ایرانسلقیمت های وایمکس مبینت شرکت مبینتمبينت ايرانسلوایمکس در گلستانمبینت اصفهانتعرفه ها شرکت مبینت وايمكس بي سيم مبينتاينترنت بي سيم وايمكس مبينتمودم های مبینتمبینت در اصفهان تعرفه اینترنت مبینتاینرنت مبینت نتاینترنت بی سیم مبینت

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •