نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 از مجموع 1

موضوع: ایرانی ها چهارم جهان

  
  1. #1
    نام حقيقي: n.s

    عضو غیر فعال
    تاریخ عضویت
    Nov 2008
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    63
    سپاسگزاری شده
    9
    سپاسگزاری کرده
    17

    Icon11 ایرانی ها چهارم جهان

    طی ۵ سال گذشته ایرانیان از لحاظ رشد ثبت دامنه های کشوری (.ir برای ایران) مقام چهارم را در میان ۶۰ کشور دارای دامنه کشوری به دست آورده اند.
    کشورهای چین، ویتنام و اسپانیا به ترتیب رتبه های اول تا سوم را از این جهت به خود اختصاص داده اند.
    به گزارش سایت ایتنا (ITNA - Information Technology News Agency) به نقل از رئیس ثبت دامنه های .آی آر، آقای شهشهانی، در نشست مطبوعاتی که به مناسبت ثبت یکصدهزارمین دامنه .آی آر برگزار شد گفت: از نظر تعداد کل دامنه ها ایران در جایگاه ۳۹ جهان و نهم آسیا قرار دارد.
    وی با اشاره به ثبت دامنه های ثبت شده در سال ۲۰۰۷ میلادی اظهار داشت: در این سال ایران بیشترین رشد را نسبت به کشورهای دیگر آسیایی با تعداد دامنه مشابه داشته است.
    رئیس مرکز ثبت دامنه های .ir، نبود قوانین کشوری در خصوص حریم خصوصی را مشکل حقوقی در رابطه با ثبت دامنه کشوری می داند.
    شهشهانی در ادامه به دیگر مشکلات موجود در زمینه ثبت دامنه های .ir اشاره کرده و می گوید: از آن جهت که قوانین موجود در ارتباط با ثبت دامنه به زبان انگلیسی است، لذا در مواردی که با مشکل مواجه می شویم تنها مرکز حل اختلاف، یعنی سازمان جهانی مالکیت فکری و معنوی، فقط و فقط اسناد به زبان انگلیسی را قبول داشته و به عنوان مثال قراردادها یا توافق نامه هایی که به زبان فارسی بین مالکان دامنه های آی آر وجود دارد را ملاک عمل قرار نمی دهد.
    رئیس مرکز ثبت دامنه های .ir ادامه می دهد: البته مزیت هایی همچون امنیت حقوقی و امنیت فنی از مواردی است که به ثبت دامنه کشوری کمک کرده است وی با تأکید بر اینکه ۸۷ درصد ثبت دامنه های .آی آر در ایران توسط کارگزاران رسمی که تعدادشان به ۵۰ شرکت می رسد، صورت می گیرد افزود: واگذاری دامنه از سوی کارگزاران با تسهیلات مالی و خدماتی ویژه ای همراه است."
    برگرفته شده از مجله اینترنت


    ویرایش توسط mwebgard : 2008-11-12 در ساعت 10:55 AM

کلمات کلیدی در جستجوها:

هیچ کلمه ای ثبت نشده است.

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •