صفحه 1 از 2 1 2 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 15 از مجموع 24

موضوع: سئوال در مورد تست خط

  
  1. #1


    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Jan 2005
    نوشته
    108
    سپاسگزاری شده
    1
    سپاسگزاری کرده
    1

    سئوال در مورد تست خط

    سلام دوستان
    من یه خط ADSL از شرکت معظم داتک دارم که تقریبا 2 هفته ای میشه که دچار بیماریه packet loss شده که در بهترین حالت 5 درصد و وقتی حالش بد بشه به 20 30 درصد می رسه
    شرکت هم می گه مشکلی از ما نیست و هی گه نمی دونم سیستم رو خاموش کن و این جور چرت و پرتها
    حالا دیروز با یکی از دوستان حرف می زدم گفت باید از مخابرات درخواست تست خط بدی ولی خودش اطلاعات دقیقی نداشت
    حالا می خواستم بدونم این سیستمش چجوریه ؟ چند روز طول میکشه تست کنن ؟ و اصلا متوجه میشن مشکل از کجا بوده یا فقط می گن خطت مثلا نویز داره ؟

    از نظر سیم کشی اینجا کوچکترین فرقی نکرده و تقریبا دو هفته پیش بعد از ظهر یک دفعه سرعت افت کرد که فهمیدم packet loss داره و هر کاری کردم چیزی پیدا نکردم

    ممنون میشم راهنمایی کنید



    موضوعات مشابه:

  2. #2
    aka
    aka آنلاین نیست.
    نام حقيقي: Aka

    عضو عادی شناسه تصویری aka
    تاریخ عضویت
    Feb 2005
    نوشته
    1,192
    سپاسگزاری شده
    113
    سپاسگزاری کرده
    35
    Gateway رو پینگ کن ببین بازن پکت لاست داری



  3. #3


    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Jan 2005
    نوشته
    108
    سپاسگزاری شده
    1
    سپاسگزاری کرده
    1
    نقل قول نوشته اصلی توسط aka
    Gateway رو پینگ کن ببین بازن پکت لاست داری
    آخه مشکل اینجاست که تو همه این مدت من فقط gateway رو پینگ می کردم
    نتیجش خوبه یعنی اعداد زیاد بالا نیست همین مابین 15 تا 40 50 هست ولی packet loss داره

    جالبیش اینه بعضی موقعها این مقدارش کم میشه ولی همچنان سرعت اینترنت پایینه
    منظور از اینترنت همین سایت خود داتک رو هی ریپ می زنه

    ولی پاینتر از 2 3 درصد دیگه نمی یاد ... اگه با شروع به باز کردن صفحه بشم که دیگه وضیعتش خراب میشه

    داتک هم جواب درستی نمی ده یه بار زنگ زدم گفت مشکل از شماست
    من مودمم 4 پورته می گه به جای اینکه از شبکه بزنی مستقیم بزن حرف حالیشون نمیشه خط مستقیم رو بزنم به مودم معمولی ؟

    یه باز هم زنگ زدم گفت پهنای باند منطقه شما با 6-7 دیگه چسبیده به تهش ! و انشالله تا یک ماهه دیگه پهنای باند اضافه می کنیم
    ولی این رو فقط یک بار گفتم و از اون به بعد گفتن پهنای باند درسته

    حالا نظر شما چیه ؟



  4. #4
    aka
    aka آنلاین نیست.
    نام حقيقي: Aka

    عضو عادی شناسه تصویری aka
    تاریخ عضویت
    Feb 2005
    نوشته
    1,192
    سپاسگزاری شده
    113
    سپاسگزاری کرده
    35
    یه بار مودم رو با یکی دیگه واسه تست عوض کن اگه نشد باید سیم کشی سر ترمینال و داخل خونه رو تست کنی ، احیانا اسپیلیترت شاید مورد پیدا کرده ، دست آخر بگی که روی DSLAM پورتت رو عوض کنند !



  5. #5


    عضو غیر فعال
    تاریخ عضویت
    Aug 2006
    نوشته
    18
    سپاسگزاری شده
    0
    سپاسگزاری کرده
    0
    سلام.دوست عزیز تست خط رو میتونید از MDF مخابرات چک کنن واستون.ولی طول می کشه.خودت ببین رو مکالماتتون خش خش داری یا نه.
    ولی احتمالا از مودمته



  6. #6


    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Jan 2005
    نوشته
    108
    سپاسگزاری شده
    1
    سپاسگزاری کرده
    1
    assad_online
    این رو باید از کجا تقاضا بدم ؟ از مخابرات محل یا جای دیگه ؟ حدودا چقدر طول می کشه و چقدر هزینه داره ؟ و در آخر اینکه جایی که نویز هست رو پیدا می کنن دقیقا ؟

    آخه مودم نو هست و حتی یه کابل برق جدا براش گرفته بودم که مثلا نویز روش تاثیر نکنه ! مارکش هم PheeNet از نوع چهار پورت هست

    روی ضدا هم کوچکترین خط و خشی وجود نداره


    aka
    آخه متاسفانه مودم دیگه ای در دست نیست

    آیا روشی هست که خودم بتونم جای نویز رو پیدا کنم ؟



  7. #7
    نام حقيقي: amin djoneidi

    عضو عادی شناسه تصویری almas455
    تاریخ عضویت
    Nov 2004
    محل سکونت
    persia
    نوشته
    3,442
    سپاسگزاری شده
    1023
    سپاسگزاری کرده
    30
    اگر در ساعتهای خلوت خوب پینگ داری این افتضاح مربوط میشه به پهنای باند اونها



  8. #8


    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Jan 2005
    نوشته
    108
    سپاسگزاری شده
    1
    سپاسگزاری کرده
    1
    آخه همین الان فکر کنم جزو ساعت شلوغ باشه packet loss روی 3 درصده
    از خود داتک که فایل دانلود می کنم کاملا نوسان داره هی میره 50kb و می یاد روی 5 10 و دوباره میره بالا
    اونا هم که چیزی رو نمی کنن اگه مشکل از خودشون هم باشه نمی خوان قبول کنن



  9. #9
    aka
    aka آنلاین نیست.
    نام حقيقي: Aka

    عضو عادی شناسه تصویری aka
    تاریخ عضویت
    Feb 2005
    نوشته
    1,192
    سپاسگزاری شده
    113
    سپاسگزاری کرده
    35
    کدوم مرکز هستی ؟ ( ولیعصر یا شیخ فضل ا... ؟ )
    IP های رنج خودت رو پینگ کن غیر گیت وی ، ببین بازن همونه
    مثلا اگه خودت 213.207.213.10 هستی یکی مثلا 11 یا .... که روی خود DSLAM باشه چون وقتی GW رو Ping میکنی یه سفر روی E1 تا خود سید خندان میکنی



  10. #10


    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Jan 2005
    نوشته
    108
    سپاسگزاری شده
    1
    سپاسگزاری کرده
    1
    شهید آیت
    10 تا آی پی بالا و 10 تا پایین رو پینگ کردم همش تایم اوت شد

    از نظر پینگ خود gateway رو خوب پینگ می کنه ولی هی وسطش packet loss می ده حالا اگه بخوام سایتی چیزی هم باز کنم بیشتر میشه !



  11. #11


    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Jan 2005
    نوشته
    108
    سپاسگزاری شده
    1
    سپاسگزاری کرده
    1
    الان برای تست خط باید از کجا اقدام کنم ؟ چقدر طول می کشه و هزینش چقدره ؟



  12. #12
    aka
    aka آنلاین نیست.
    نام حقيقي: Aka

    عضو عادی شناسه تصویری aka
    تاریخ عضویت
    Feb 2005
    نوشته
    1,192
    سپاسگزاری شده
    113
    سپاسگزاری کرده
    35
    با دستگاهای موجود در MDF نمیشه خطوطی رو که روش ADSL گذاشتن تست کرد.
    مودمت رو تست کنی بهتره


    ویرایش توسط aka : 2006-09-22 در ساعت 11:26 AM

  13. #13


    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Jan 2005
    نوشته
    108
    سپاسگزاری شده
    1
    سپاسگزاری کرده
    1
    خوب منظورت از تست کردن اینه که یه مودم دیگه گیر بیارم امتحان کنم ؟
    آخه کار راحتی نیست از دوستان و آشنایانم کسی ADSL نداره مثله مودم معمولی نیست که هر جایی گیر بیاد
    حال با این وجود این تست خط پس نمی تونه درست انجام بشه ؟
    و آیا روشی هست که مثلا خودم بتونم همین خط توی خونه رو تست کنم ؟ مثلا از خود مودم تا دم در .... که از این ور مطمئن بشم



  14. #14


    عضو غیر فعال
    تاریخ عضویت
    Sep 2006
    نوشته
    137
    سپاسگزاری شده
    10
    سپاسگزاری کرده
    0

    Icon9

    سلام ببخشید نظر میدم ولی بهترین کار اینه که شما کلا مودم ادسل و میکرو فیلترت رو باز کنی از خط مثل روزی که ادسل نداشتی و یک گوشی سالم رو وصل کنی به خط و مثلا یدونه 1 رو فشار بدی و به خط گوش کنی
    اگه سکوت کامل برقرار بود که هیچ یعنی خط تو مشکلی نداره ولی اگه هر صدای از جمله صدای خش خش یا صدا ننه سکینه که داره به تازه عروسش اشپزی یاد میده و یا صدای هوم یعنی همون صدای که از ترانس برق شنیده میشه شنیدی یعنی خط شما مشکل داره و باید دست به دامن 117 بشی
    در ضمن با یه مودم معمولی هم خط رو با کارت اینترنت معمولی تست کن اگه خط مشکلی داشته باشه اونوقت با سرعت خیلی پایین وصل میشه
    نکته اخر که یخورده فنی هست و به مودمت هم بستگی داره اینه که میری با صفحه تنظیمات مودمت اونجا هم حداکثر سرعت ممکن رو که این خط میتونه برات فراهم کنه رو میبینی هم سرعتی که ای اس پی برات ست کرده و هم نویز موجود روی بستر مخابراتی رو



  15. #15


    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Jan 2005
    نوشته
    108
    سپاسگزاری شده
    1
    سپاسگزاری کرده
    1
    ممنون از راهنمایی
    حالا تا من برم اینارو تست کنم این وضیعت خط هست که مودم نشون می ده


    اینم تنظیمات ADSL




صفحه 1 از 2 1 2 آخرینآخرین

کلمات کلیدی در جستجوها:

تست طول خط

تست خط

تست خط adsl

http://forum.persiannetworks.com/f73/t13417-2.html

نحوه تست طول خط adsl

تست سر خط adsl

تست سر خط مودمpacket loss یعنی چیpacket loss یعنی چی؟crc error in dslamمشکل dslam طول خطتست سر خط یعنی چینست خط از مخابراتتست خط برای adslتست خطوط مخابراتیتست مودم سر خطراهنمای تست سر خطامتحان کردن مودم از سر خطراهنمای تست سرخط برای adslتست مودم مخابرت سر خطآموزش تست خط در سرخطراهنمای تست مودم سر خطCRC کیفیت خطتست خط مخابراتیمودم تستadsl

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •