نمایش نتایج: از شماره 1 تا 4 از مجموع 4
سپاس ها 1سپاس

موضوع: Ping Timout زمانی که Index درخواست می شود.

  
  1. #1
    نام حقيقي: Mehdi HashemiZadeh

    عضو عادی شناسه تصویری i_t0xic
    تاریخ عضویت
    Apr 2011
    محل سکونت
    فارس
    نوشته
    1,032
    سپاسگزاری شده
    761
    سپاسگزاری کرده
    79

    Icon13 Ping Timout زمانی که Index درخواست می شود.

    یا ایهاالمتخصصون

    باسلام

    *این مشکل الان 1 ماه هست که مارو کلافه کرده و به هر دری که میزنیم دلیل منطقی برای این مشکل ما آورده نمیشود*

    یک سرور
    ماژول ها و نرم افزارهای نصب شده :

    - ویندوز سرور 2008 آر 2
    - دات نت فریمورک + آخرین آپدیت ویندوز
    - IIS منیجر 7
    - سامانه آموزشی دانشگاه
    - آنتی ویروس و فایروال : Symantec End Point 12.1 (لایسنس شده)

    شرح حادثه: قریب 1 ماه پیش برای سامانه آموزشی بروز رسانی کلی شد و یک سری تغییرات اساسی داده شد. بعد از بروزرسانی این سامانه وقتی کاربری از بیرون (روی آی پی پابلیک) درخواست Index سامانه رو می کرد پینگ روتر (پینگ کل دانشگاه) میپرید. حتی پینگ اینترانت! بمدت چند ثانیه (6 پینگ مثلاً) تایم اوت داشتیم و بعد از اون دوباره وصل میشد. دوباره که درخواست داده می شد دوباره همین اتفاق میافتاد. و اینکه وقتی لاگین (به تنهایی) درخواست داده میشه مشکلی وجود نداره و لاگین خیلی خوب لود میشه.

    موارد انجام شده: برداشتن میکروتیک از سر خط، زدن مستقیم سرور به روتر سیسکو، خاموش کردن فایروال ویندوز، خاموش کردن انتی ویروس، ایجاد یک Rule در پالیسی آنتی ویروس مبنی بر عدم بلاک کردن تمام ورودی ها (Allow کردن تمام ورودی ها)، تغییر کارت شبکه اینترنت، حتی تعویض ویندوز و نصب دوباره سامانه و آنتی ویروس و ...

    نتیجه1: هیچکدام از راه های بالا چاره ساز نبودند، با تست های انجام شده نتیجه شد که فقط موقع درخواست Index پینگ نمیپره و موقع درخواست ماژول هایی همچون اتوماسیون اداری یا ... پینگ می پره... .

    نتیجه2: جالب اینجاست یک سامانه کتابداری در کنار همین سامانه به خوبی جواب میدهد، همچنین اف تی پی سرور هم به خوبی جواب میدهد، حتی همین سامانه وقتی ایندکس اش رو به یک ایندکس دیگه تغییر میدیم ایندکس جدید به خوبی لود می شود. اما همانطور که ذکر شد مشکل فقط ایندکس نیست.

    گزارش: آنتی ویروس پورت هایی مانند پورت 6000، 547، 546، ... رو بلاک می کنه و توی لاگ نهایی اش این گزارش رو میده:
    Block All Other Ip Traffic

    احتمال1: با توجه به مشاهده لاگ آنتی ویروس و مشاهده بلاک پورت های زیاد، ممکنه پالیسی های آنتی ویروس داره اذیت می کنه. اما باز هم ما به پالیسی ها یک رول برای تأیید همه پورت ها ایجاد کردیم. اما دوستانی میگفتن که آنتی ویروس پالیسی ها رو به رجیستری ویندوز منتقل می کنه و قابل ویرایش نیستن! و حتی ما وقتی آنتی ویروس رو هم حذف کردیم باز هم مشکل پابرجا بود.

    احتمال2: وجود تروجان یا بک دور در سامانه ی خریداری شده، و نتیجه ی اینکه فایروال به هیچ وجه به خودش اجازه نمیده که این عبور کنه.

    احتمال3: شما بگید ؟


    مواردی که امکان پذیر نیست: تغییر سرویس اینترنت به شرکت دیگر - حذف و نصب دوباره ی ویندوز

    پیگیری های انجام شده :

    1- سامانه ساز:
    اینها میگن که ما 1000 جا سامانه نصب کردیم و مشکلی نبوده، اینترنت شما قطع میشه و این به مخابراتتون ربط داره.

    2- شرکت PAP:
    اینها هم میگن که لود روتر میره بالا و پینگ میپره و هیچ چیز منطقی پشت این قضیه نیست. وقتی نسخه قبل سامانه مشکلی نداشته با اینترنت ما؟ وقتی سامانه دیگه مشکلی نداره؟ وقتی اف تی پی سالم هست؟ وقتی ایندکس دیگه میزاریم مشکلی نداریم؟ این هم شرح جواب های مخابرات.



    موضوعات مشابه:
    ویرایش توسط i_t0xic : 2012-12-31 در ساعت 09:37 PM

  2. #2
    نام حقيقي: کیوان رحیمی

    عضو عادی شناسه تصویری Sinozit
    تاریخ عضویت
    Jun 2010
    محل سکونت
    پایین شهر ، افغانستان
    نوشته
    302
    سپاسگزاری شده
    256
    سپاسگزاری کرده
    119
    با سلام

    موضوع پیچیده هستش اما از نظر بنده بی تردید مشکل اون خیلی ساده باید باشه که هنوز کشف نشده . اصولاً لایه 7 ( اتوماسیون , وب سرویس ) هیچ ربطی به روتر شما نداره و صرفاً حق با شرکت PAP هستش .

    حدس بنده : گویا با درخواست مشاهده Index یک loop در لایه 7 شما رخ میده که می تونه باعث بالا رفتن usage شما بشه اما این Usage باز هم ربطی به Load روتر نداره و به صورت Local این اتفاق رخ میده .

    نظر بنده: اگر شما فکر می کنید که این مشکل از بالا رفتن Load شبکه هستش می بایستی عملیات مانیتورینگ رو انجام بدید قبل درخواست index و بعد درخواست ؛ تا بتونید نتیجه گیری بهتری بکنید که مشکل از کجاست .

    سوال : زمانی که کاربر از بیرون درخواست دیدن Index را می دهد شما از داخل با کندی و Timeout مواجه میشید ؟


    i_t0xic سپاسگزاری کرده است.

  3. #3
    نام حقيقي: محمد تقی غلامی انبوهی

    عضو ویژه
    تاریخ عضویت
    Nov 2006
    محل سکونت
    پیش خدا %temp%
    نوشته
    1,529
    سپاسگزاری شده
    824
    سپاسگزاری کرده
    1975
    sep 2012 از اين داستانا داره قسمت فايروالش رو كاملا غير فعال كنيد



  4. #4
    نام حقيقي: Mehdi HashemiZadeh

    عضو عادی شناسه تصویری i_t0xic
    تاریخ عضویت
    Apr 2011
    محل سکونت
    فارس
    نوشته
    1,032
    سپاسگزاری شده
    761
    سپاسگزاری کرده
    79
    نقل قول نوشته اصلی توسط mgholami نمایش پست ها
    sep 2012 از اين داستانا داره قسمت فايروالش رو كاملا غير فعال كنيد
    من میگم حذفش کردم بازهم مشکل داشتم. غیرفعال کردن فایروالش دیگه فبها !

    - - - Updated - - -

    نقل قول نوشته اصلی توسط Sinozit نمایش پست ها
    با سلام

    موضوع پیچیده هستش اما از نظر بنده بی تردید مشکل اون خیلی ساده باید باشه که هنوز کشف نشده . اصولاً لایه 7 ( اتوماسیون , وب سرویس ) هیچ ربطی به روتر شما نداره و صرفاً حق با شرکت PAP هستش .

    حدس بنده : گویا با درخواست مشاهده Index یک loop در لایه 7 شما رخ میده که می تونه باعث بالا رفتن usage شما بشه اما این Usage باز هم ربطی به Load روتر نداره و به صورت Local این اتفاق رخ میده .

    نظر بنده: اگر شما فکر می کنید که این مشکل از بالا رفتن Load شبکه هستش می بایستی عملیات مانیتورینگ رو انجام بدید قبل درخواست index و بعد درخواست ؛ تا بتونید نتیجه گیری بهتری بکنید که مشکل از کجاست .

    سوال : زمانی که کاربر از بیرون درخواست دیدن Index را می دهد شما از داخل با کندی و Timeout مواجه میشید ؟
    ضمن تشکر
    بنظر این جواب کمی منطقی تر باشه. با درخواست ایندکس، درخواست اتوماسیون، درخواست بعضی قسمتهایی که کمی سنگین تر از مثلاً مشاهده کارنامه هست تایم اوت داریم.

    در مورد عملیات مانیتورینگ اگر ممکنه بیشتر بنده رو راهنمایی کنید.

    پینگ همزمان یکی به بیرون یکی به لوکال که میزاریم؛ زمانی که کاربر از بیرون درخواست دیدن Index یا ... را می دهد فقط پینگ بیرون TimeOut میشه. و پینگ داخل (LAN) هیچ مشکلی نداره.
    ما از این سامانه توی Lan هم استفاده می کنیم اما اینچنین مشکلی نداریم.


    ویرایش توسط i_t0xic : 2013-01-01 در ساعت 06:17 PM

کلمات کلیدی در جستجوها:

loop زدن در روتر

مشکل تایم اوت در پینگ زدن

چه موقعي اينترنت داريم ولي ping سرور request time out ميشود

علت تایم اوت زدن شبکه داخلی

بلاک کردن ping شبکه

خاموش کردن فایروال میکروتیک

دلایل تایم اوت زدن در پینگ

زمانی که پینگ داریم ولی نت نداریم

وقتی tracert جواب میدهد ولی ping نداریم

دلايل كندي شبكه request time out

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •