سلام
والا تجربه نشون داده که این بحث ها به سرانجام نمیرسه ! البته امیدوارم اینبار برسه
شاید این داستانها شروع بشه ، اما ادامه پیدا نمیکنه ، مثالش رو به وضوح میشه تو تاریخچه انجمن دید .
ضمنا اگه قراره کسی آموزشی رو شروع کنه ، بهتره به جای راه اندازی نظر سنجی و ... آستینش رو بزنه بالا و بیاد شروع کنه . حالا هر کی خواست بیاد جلو و یه گوشه از کار رو دست بگیره .
یه پیشنهادی هم داشتم .
بهتره به جای آموزشهای تئوری ، رفت سراغ پروژه های کاربردی در دنیای واقعی . مطالب پایه ای رو هم که باید هر کسی خودش بخونه و یاد بگیره .
الان خیلی ها هستند که تا حدودی مفاهیم رو بلدند اما بلد نیستند چطوری و کجا باید از اونها استفاده کنند .
فرض کنید من میدونم میخ چیه ، چکش چیه ، اره به چه درد میخوره و ... اما نمیتونم هنوز یه میز ساده با این ابزارها بسازم .
بهتره تو هر بخش (cisco,vmware,microsoft, ...) سناریوهای کاربردی تعریف بشه و بعد هر کسی تو هر کدوم از این زمینه ها که تخصص داشت بیاد و اعلام آمادگی کنه و یه گوشه از کار بگیره . هر مطلب رو هم از چند جهت مورد بررسی قرار بده تا تقریبا همه نیازها تو اون زمینه پوشش داده بشه . یعنی بیاد 0 تا 100 یه قضیه رو بگه .
این مدل کار چند تا مزیت داره :
-آموزشها خشک نیست و برای کاربران ، کاربردی و ملموس هست .
-یادگیری مطلب در قالب پیاده سازی پروژه ، خیلی موثر تره تا فقط تئوری کار کردن .
-وقتی این کار ادامه پیدا کنه بعد از مدتی انجمن پر میشه از سناریوهای کاربردی در هر بخش ، که بسیاری از سوالات به خودی خود پاسخ داده میشه .