چند روزی است که رنگ شناسه کاربری تعدادی از اعضاء انجمن به رنگ نارنجی تغییر کرده و عنوان آنها هم از عضو عادی به عضو ویژه تغییر کرده است.
حتما برای همه این پرسش پیش آمده که عضو ویژه یعنی جه؟!

اعضاء ویژه افرادی هستند که سطح دانش آنها از سطح عمومی بالاتر است و به صورت فعال در مباحث شرکت می کنند و به اشتراک دانسته هایشان می پردازند. (توجه شما را به و بین دو جمله بالا جلب می کنم!)
همچنین افرادی که تلاشی موثر و خاص برای ارتقاء سطح علمی انجمن انجام داده باشند در این گروه جای می گیرند.

هدف از ایجاد این گروه، حرکت به سمت ایده ای است که طبقه بندی کاربران را دنبال می کند. این طبقه بندی می تواند باعث ایجاد انگیزه برای افزایش فعالیت موثر کاربران شود. کاربران عادی با تلاش می توانند به سطح کاربران ویژه برسند و کاربران ویژه نیز برای ماندن در سطح ویژه تلاش می کنند.
این گام نخست در این مسیر است و در آینده، احتمالا دسته بندی ها و سطوح دیگری نیز ایجاد خواهد شد.

عضو ویژه بودن چه مزایایی دارد؟
کاربران ویژه از قابلیت های بیشتری در انجمن برخوردار هستند. برخی محدودیت های کاربران عادی برای آنها وجود ندارد. برای نمونه می توانند روی نوشته های خود مدیریت داشته باشند و یا فضای بیشتری برای پیام خصوصی در اختیار دارند.
مهم تر از همه این ها، بخشی ویژه برای کاربران ویژه ایجاد شده است که در این بخش، مسائل خاصی که امکان انتشار آنها در انجمن های عمومی وجود ندارد در آن مطرح می شوند و در مورد آنها تبادل نظر می شود.
برقراری ارتباطات خارج از محیط انجمن و دریافت هدایای ویژه از جمله مزایای بودن در سطح عضو ویژه است.


اعضاء ویژه چگونه انتخاب می شوند؟
اعضاء ویژه با انتخاب مدیران انجمن تعیین می شوند. مدیران انجمن فعالیت های کاربران را تحت نظر دارند و از بین اعضاء، افرادی که شرایط ذکر شده را داشته باشند به گروه اعضاء ویژه انتقال می دهند.

اعضاء ویژه می توانند پیشنهاد افزودن فرد جدید به گروه اعضاء ویژه را به مدیران بدهند تا مورد بررسی قرار گیرد. نقش اعضاء ویژه در این انتخاب، نقشی مشورتی است و انتخاب نهایی با مدیران انجمن است.


ضعف ها و مشکلات:
از آنجا که فرایند رسیدن به سطح عضو ویژه، فرایندی متکی بر مشاهدات و برداشت های انسانی است و اندازه گیری کمّی دقیقی برای آن وجود ندارد (مثلا تعداد نوشته ها یا تاریخ عضویت تاثیر مستقیمی در این فرایند ندارد)، ممکن است اشتباهاتی نیز رخ دهد. ممکن است افرادی که می بایست در این گروه قرار گیرند، از این گروه بیرون بمانند و یا افرادی به نا حق در این گروه جای گیرند. مدیران انجمن تلاش می کنند و تمام دقت را به کار می گیرند تا جاییکه ممکن است از چنین اشتباهاتی جلوگیری شود. در صورتی که چنین اتفاقاتی روی بدهد، همه اعضاء انجمن می توانند موضوع را به مدیران گوشزد کنند. پیشاپیش از بروز چنین اشتباهاتی پوزش می طلبیم.


تمامی تلاش ما و هدف ما برای این است که محیطی فعال تر، پویا تر، علمی تر و جذاب تر داشته باشیم.

پیروز باشید و پایدار



موضوعات مشابه: