نمایش نتایج: از شماره 1 تا 4 از مجموع 4
سپاس ها 2سپاس

موضوع: اشتراک گذاری اینترنت شبکه WiFi کامپیوتر با شبکه Lan آن

  
  1. #1
    نام حقيقي: navid

    تازه وارد
    تاریخ عضویت
    Aug 2017
    محل سکونت
    shiraz
    نوشته
    2
    سپاسگزاری شده
    0
    سپاسگزاری کرده
    1

    اشتراک گذاری اینترنت شبکه WiFi کامپیوتر با شبکه Lan آن

    با سلام بنده توی کامپیوترم یک شبکه WiFi دارم و یک شبکه LAN من توسط اینترنت رایتلم و با قابلیت HotSpot کامپیوتر رو به موبایلم وصل کردم و دارم با کامپیوتر از اینترنت موبایلم استفاده می کنم من می خواهم اینترنت رو که با شبکه WiFi به آن وصل شدم به Lan کامپیوتر هم انتقال بدم یعنی با وصل کردن یک کابل لن به کیسم و طرف دیگر به هر چیزی مثل لپ تاپ، کارت خوان آن دستگاه ها هم نیز به اینترنت وصل شود چنین چیزی امکان داره و اگه داره چطوری ؟



    موضوعات مشابه:

  2. #2
    نام حقيقي: ali

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Jun 2010
    محل سکونت
    mashhad
    نوشته
    605
    سپاسگزاری شده
    481
    سپاسگزاری کرده
    57
    درود و عرض ادب خدمت شما نوید عزیز
    بله چنین امکانی وجود دارد و شما میتوانید اینترنت دریافتی از شبکه WIFI و کارت شبکه خود را بر روی یک کارت شبکه دیگر که میتواند کابلی باشد به اشتراک گذاری کنید.
    در ابتدا لازم است تنظیمات ip در تمامی کامپیوترها و یا دیگر دستگاه هایی که قرار است اینترنت بر روی آنها به اشتراک گذاشته شود را در حالت اتوماتیک قرار دهید.

    (تنظیمات مورد نیاز برای کارت شبکه کامپیوتر دوم و کارت شبکه کابلی کامپیوتر اصلی)



    سپس وارد تنظیمات کارت شبکه هوایی خود شوید که به وسیله آن با هات اسپات یا روش دیگری کامپیوتر اصلی شما به اینترنت متصل است.
    وارد تب sharing شده و مطابق تصویر Allow other network... را فعال نموده و در بخش Home networking connection کارت شبکه دیگر دستگاه خود را که قرار است به وسیله آن اینترنت را به اشتراک بگذارید مشخص نمایید . که در اینجا ما تنظیمات را در کارت شبکه هوایی انجام داده و کارت شبکه کابلی را برای به اشتراک گذاشتن اینترنتی که از طریق کارت شبکه هوایی تامین شده است ، انتخاب می نماییم.

    (تصویر تنظیم کارت شبکه هوایی کامپیوتر اصلی)



    پس از آن برای اطمینان از صحت تنظیمات خود وارد تنظیمات کارت شبکه کابلی خود می شویم و آدرس ip تنظیم شده در اثر این تنظیمات را می بایست مشاهده کنیم:

    (تصویر نتیجه کارت شبکه کابلی کامپیوتر اصلی)






    پس از اینکه چنین تغییراتی اعمال شد حال اگر هر دستگاه دیگری را با کابل شبکه RJ45 به کامپیوتر مورد نظر متصل کنیم آن دستگاه نیز اینترنت خواهد داشت که در این مثال من با یک کابل مستقیم آن را به یک کامپیوتر دیگر متصل کرده ام که تنظیمات شبکه و ip آن در حالت اتوماتیک است :

    (تصویر نتیجه کارت شبکه کابلی کامپیوتر دوم و استفاده از اینترنت هات اسپات و WIFi که کامپیوتر اول به اشتراک گذاشته است)


    در اینجا مشاهده میکنید که یک آدرس ip در شبکه محلی به کامپیوتر دوم داده شده است که با استفاده از DHCP Server دستگاه اصلی که بر روی کارت شبکه کابلی از قبل تنظیم کرده ایم به این دستگاه اختصاص داده شده است.
    تذکر : دقت داشته باشید که اگر بخواهید از طریق یک سویچ اینترنت حاصله را در شبکه داخلی به اشتراک بگذارید میبایست DHCP Server سویچ غیرفعال باشد و همچنین تنظیم شود که آدرس خود را نیز(آدرس سویچ) بطور خودکار از کامپیوتر اصلی دریافت نماید و یا اگر چنین تنظیمی وجود ندارد یک آدرس ip در رنج شبکه مشخص شده ویندوز برای آن مشخص نماییم که قابل دسترس باشد (192.168.137.0/24)


    qaderi و sandooj سپاسگزاری کرده‌اند.

  3. #3
    نام حقيقي: navid

    تازه وارد
    تاریخ عضویت
    Aug 2017
    محل سکونت
    shiraz
    نوشته
    2
    سپاسگزاری شده
    0
    سپاسگزاری کرده
    1
    سلام
    ممنون از راهنمایی کاملتون
    الان دستگاه کارت خوان رو که وصل میکنم کار نمیکنه
    آیا برای کارت خوان تنطیمات خاصی داره؟



  4. #4
    نام حقيقي: ali

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Jun 2010
    محل سکونت
    mashhad
    نوشته
    605
    سپاسگزاری شده
    481
    سپاسگزاری کرده
    57
    دستگاه کارت خوان که بتونه از طریق اینترنت با کابل RJ45 به کار بپردازه میبایست بخشی مربوط به تنظیمات ip داشته باشه که اون رو باید روی حالت خودکار جهت دریافت ip تنظیم کنید و اگر فقط بطور دستی تنظیم میشه باید آدرس ها شبیه اطلاعات پایین تنظیم بشه :
    ip:192.168.137.13
    subnet:255.255.255.0
    gatewaye:192.168.137.1

    میبایست حتما کامپیوتر اصلی روشن باشه و به اینترنت نیز متصل باشه و بعد از اون دستگاه کارت خوان را روشن نمایید تا ip مورد نیازش را دریافت کند.

    برای اتصال با یک کابل مستقیم به دستگاه کارت خوان میبایست از یک نوع کابل ویژه استفاده کنید .
    در اتصال بین دو کامپیوتر (بطور مستقیم) نیاز به چنین کابلی نیست و کامپیوتر ها این نوع اتصال را بطور خودکار تشخیص میدهند اما دستگاه کارت خوان چنینن قابلیتی ندارد و در نتیجه قادر به برقراری ارتباط نخواهد بود.
    برای اتصال چنین دستگاهی یا باید بین کامپیوتر و کارت خوان یک دستگاه سویچ (از یک مودم بی مصرف نیز میشه استفاده کرد) قرار دهید و دو کابل معمولی شبکه را به این دستگاه متصل کنید و همانطور که قبلا گفتم میبایست تنظیم DHCP آن غیر فعال باشد.

    و یا اگر میخواهید بطور مستقیم با یک کابل از کامپیوتر به دستگاه کارت خوان ارتباط برقرار کنید ، میبایست به یک فروشگاه لوازم شبکه مراجعه کنید و از آنها بخواهید یک "کابل کراس" برای اتصال Peer-to-peer (p2p) برای شما بسازند و سپس با این کابل میتوانید کارت شبکه با اینترنت به اشتراک گذاشته شده را به دستگاه کارت خوان متصل نمایید.



    ویرایش توسط shahani : 2017-08-31 در ساعت 11:10 AM

کلمات کلیدی در جستجوها:

اتصال چند کامپیوتر به اینترنت کامپیوتر دیگر با lan

راه اندازه کارت خوان از طریق شکه لن

اشتراک گذاری اینترنت لبتاب برای سوییچ

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •