با سلام خدمت همه دوستان و متخصصین عزیز

من برنامه نویس هستم و اطلاعاتم از شبکه خیلی کم هست برای اولین بار قصد دارم یک پروژه تحت شبکه یا تحت وب رو شروع کنم همونطور که از عنوان مشخصه ، این موضوع تا حدی عمومی و کلی هستش به همین خاطر قبل از هر چیز عذر خواهی میکنم ولی امیدوارم این تاپیک حذف نشه و برای افراد تازه کاری مثل بنده مطالب بدرد بخوری بهش اضافه بشه. قبلا از راهنمایی و همکاری دوستان عزیز تشکر میکنم.

بخش اول:
بنده قصد دارم یک سیستم اطلاعتی رو برای یک سازمان کوچیک بسازم. با استفاده از تکنولوژی WCF مایکروسافت میتونم سیستم رو در دو لایه کلی کلاینت و سرور پیاده سازی کنم. در این حالت پایگاه داده سیستم روی سرور توسط SQLserver قرار داره و کلاینت ها با بکارگیری WCF در شبکه محلی به اطلاعات سرور دسترسی دارن اگر بخوام بیرون از محیط سازمان دسترسی به سرور داشته باشم چه روشی مناسب هست؟
آیا راه اندازی یک VPN کار درستی هست؟چه ملزوماتی داره؟
از VPS میتونم استفاده کنم؟نسبت به VPN امتیاز یا عیبش چیه؟هزینه کدوم کمتره؟

بخش دوم:
اگر بخوام برای دسترسی یه بخشی از اطلاعات موجود تو سرور یک وب سایت هم راه اندازی کنم چه کاری باید انجام بدم. این رو میدونم که بعد از ساختن یک وب سایت باید از فروشندگان مربوطه هاست و دامین خرید اما این موضوع برام پر از ابهامه!
اولا: دامین یعنی یک نام رو برای وب سایت خودمون اختصاص بدیم مثلا فرض کنید میخوایم اسم سایتمون www.testsite.com باشه این نام باید در یک DNS server توی شبکه اینترنت ثبت بشه، این کار رو چه کسی انجام میده؟
ثانیا: هاست یعنی فضای فیزیکی که فایلهای مربوط به سایتمون روش قرار دارن. احتمالا یعنی باید یه سروری باشه که مثلا IIS روش نصب هست و این سرور یک IP معتبر داره و سایت ما روی پورت 80 این سرور قرار داره حالا آدرس IP و نام سایت ما توسط چه کسی توی DNS قرار میگیرن؟
ثالثا:
فرض کنید ما سایتمون رو با ASP.net ساختیم و یکسری دسترسی هایی به SQLServer داره و اطلاعاتی روی دیتابیس مینویسه یا از اون میخونه. SQl server توی هاست باید نصب باشه؟چطور فایل های دیتابیسم رو به SQLServer که روی هاست نصب هست منتقل کنم؟ اطلاعات توی دیتابیس هر روز توسط کاربرای توی سازمان تغییر میکنه چطور اطلاعات وب سایت رو با اطلاعات سامانه ای که داخل سازمان استفاده میشه همگام (Sync) کنم؟

بازم به دلیل طولانی و خیلی کلی بودن سوال عذر خواهی میکنم. خواهش میکنم دوستان عزیز یا از طریق پاسخ یا با معرفی منبع مناسب (فارسی یا انگلیسی) راهنمایی بفرمایند
تشکر فراوان



موضوعات مشابه: