سیسکو و تدابیر اساسی

خریدهای بی حد و حصر شرکت‌های کوچک و ادغام آنها، کنترل و نظارت ناموزون و زیاده خواهی بیش از حد، می‌رفت تا سیسکو را به قهقرای سقوط برساند!

سیسکو و تدابیر اساسی
جالب است بدانید که سیسکو تا پایان سال 2000 ، 70 شرکت را رسما خرید. و نیز حداقل 1300 شرکت هستند که تجهیزات سخت‌افزاری خود را با مارک سیسکو تزیین و وارد بازار جهانی کردند. (هر چند که این شرکت‌ها وب سایتی مجزا و پرسنل پشتیبانی مجزایی داشتند) و این یکی دیگر از اهداف شرکت غول پیکر و ماجراجوی سیسکو می‌‌باشد: یعنی مدیریت زنجیره ای شرکت های تولید کننده ماجرای اخراج 8500 نفر از کارکنان در ساعت 9 صبح، روز هشتم مارس 2001، خاطره تلخ این شرکت بود. خریدهای بی حد و حصر شرکت‌های کوچک و ادغام آنها، کنترل و نظارت ناموزون و زیاده خواهی بیش از حد، می‌رفت تا سیسکو را به قهقرای سقوط برساند! تا اینکه کمک و یاری "ماریو مازولا" یکی از مهندسین بازنشسته شرکت، اوضاع نابسامان را دوباره سامان داد. و با شیوه های دردناکی معالجه شد! شیوه هایی نظیر اخراج کارکنان، به حداقل رساندن خرید شرکت‌ها، قطع ارتباط کاری با 3000 فروشنده و 800 تامین کننده قطعات... پس از گذراندن این تجربه، این بار سیسکو پخته تر و با تجربه تر شد و دوباره مانند غولی در صحنه نمایان شد. جالب اینجاست که در دوران بحران، سیسکو هیچ وقت کاسه و کوزه کسب و کار الکترونیک را به هم نریخت و نه تنها چیزی برای آن کم نگذاشت بلکه آنرا بهینه تر کرد. سپس شروع به ساماندهی و تجزیه تحلیل داده های فروش بر مبنای سیستم پیشرفته مدیریتی کرد و ساختار مدیریت سرمایه خود را سامان داد تا دخل و خرج خود را کنترل نماید و خریدهای بی حساب را از لیست خارج کند.
ولی باز می‌ بینیم سیسکو این موجود شرور و بازیگوش، گاهی دست به کارهای عجیب و غریبی می‌ زند تا کسب و کار خود را رونق ببخشد. ماجراجویی که سیسکو در سالهای اخیر شروع کرده بود یعنی "امنیت شبکه" و "شبکه بی سیم"، اقدامی‌ کاملا جدی و بجایی بود. کما اینکه می‌ بینیم لوگوی سیسکو در تجهیزات سخت‌افزاری شرکت‌هایی نظیر آنچه که در LinkSys (شرکت تولید کننده سخت‌افزار شبکه بی سیم است) دیدید، حک شده است.
اما ماجرای فروش دوربینهای ارزان قیمت (به تقلید از کار اینتل)، به عقیده خیلی از کارشناسان یک شوخی سیسکو بود و محض دستگرمی‌!! این اقدام سیسکو در فروش دوربینهای ارزان قیمت، به گفته سیسکو، تنها به هدف انجام فعالیت چندگانه، جلوگیری از کلیشه ای شدن! و ورود به همه خانه ها! بود.
"جان جمبرز حتی شماره تلفن منزلش را به مشتری می‌ داد" بله این عین واقعیت بود!! این حرکت جمبرز میزان درآمد سیسکو را از 3 / 1 میلیارد دلار در سال 1994 به 2 / 12 میلیاد دلار در سال 1999 رساند. درآمد سیسکو در سال 2003 در حدود 19 میلیار دلار بوده است.
سیسکو این موجود فعال و ماجراجو، از زمان تاسیس تاکنون از دل تجربه‌های تلخ و ناگوارا بیشماری با موفقیت بیرون آمده است و کماکان افسون کامیابی در دست گرفته و با سرعتی بی نظیر اما استوار و محکم گام بر می‌‌دارد.
سیسکو و سیستم مبتنی بر وب قدرتمند!
سیسکو و مصرف حداقلی کاغذ!
سیسکو و سیستم جستجوی کار آمد!
سیسکو و اطلاع رسانی بی نظیر از آخرین رویدادها و محصولات!
سیسکو و سیستم پشتیبانی فوق العاده الکترونیکی!
سیسکو و خرید و ادغام شرکت‌های کوچک و فعال!
سیسکو و مدیریت زنجیره ای شرکت های خریداری شده!



موضوعات مشابه: