سلام دوستان میخواهم ب شما مدیرت سرور ها رو اموزش بدم اگر چه شایدبرای بعضی ها کاربرد نداشته باشه اما واسه تخصصی کار کردن همه چیز مهمه :*
Remote Server Administration Tools در ویندوز 7


ابزار Remote Server Administration for Windows 7 شما را قادر می سازد تا بتوانید از راه دور قابلیت های نصب شده بر روی سرورهایی با سیستم عامل های Windows Server 2008 R2، Windows Server 2008 و Windows Server 2003 را از طریق Windows 7 مدیریت نمایید.

نکته قابل توجه در خصوص این ابزار آنست که شما تنها می توانید آن را بر روی نسخه های Enterprise، Professional و Ultimate نصب کنید.

نکته: جالب است که بدانید این ابزار، دقیقا جایگزین ابزار AdminPack در Windows Server 2003 می باشد.

بعد از دانلود این ابزار به منظور نصب و راه اندازی آن همانند مراحل زیر اقدام نمایید:

نکته: ابزار Remote Server Administration Tools در دو نسخه 32 بیتی و 64 بیتی عرضه شده است. لذا می بایست نسخه 32 بیتی را بر روی سیستم عامل های 32 بیتی و نسخه 64 بیتی را بر روی سیستم عامل های 64 بیتی نصب کنید.

1. فایل دانلود شده را اجرا نموده و سپس همانند تصاویر زیر اقدام نمایید:





در این مرحله عملیات نصب به پایان رسیده و بلافاصله پنجره زیر ظاهر میگردد:


و در نهایت پنجره زیر ظاهر می گردد:


2. بعد از نصب موفقیت آمیز ابزار مذکور، این بار نوبت به اضافه نمودن ابزارهای مورد نیاز به منظور مدیریت سرور مورد نظر خود می باشد. به منظور انجام این کار طبق تصاویر زیر عمل کنید:








حال می توانید در پنجره فوق ابزار مورد نظر خود را انتخاب نموده و سپس بر روی دگمه OK کلیک کنید. به عنوان مثال در شکل زیر گزینه AD DS and AD LDS Tools انتخاب شده است:




نتیجه عملیات فوق را در شکل زیر مشاهده می فرمایید:


موفق باشید




موضوعات مشابه: