نمایش نتایج: از شماره 1 تا 7 از مجموع 7
سپاس ها 2سپاس
  • 1 توسط sanskyman
  • 1 توسط sanskyman

موضوع: عدم طول خط مشترکین ADSL در یک ساعت خاص

  
  1. #1
    نام حقيقي: ahmad

    خواننده شناسه تصویری radar
    تاریخ عضویت
    Jul 2010
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    1,106
    سپاسگزاری شده
    191
    سپاسگزاری کرده
    1357

    عدم طول خط مشترکین ADSL در یک ساعت خاص

    بعضی اوقات مشترکینی که برای قطعی لینک ADSL تماس می گیرند طول خط ندارند تا مرکز مخابراتی ، اما بعد از چند ساعتی باز لینک روشن و کانکت میشن و طول خطشونم خوبه ؟؟؟ مشکل از چی میتونه باشه ؟؟؟



    موضوعات مشابه:
    *** انسان برای شکست آفریده نشده است ***

  2. #2
    نام حقيقي: ابراهیم

    عضو عادی شناسه تصویری EMSebi
    تاریخ عضویت
    Sep 2009
    محل سکونت
    هر جا بجز پرشین نتورک
    نوشته
    276
    سپاسگزاری شده
    171
    سپاسگزاری کرده
    21
    دوست عزیز شما تو CRM داری چک میکنی .
    DSLAM شما چه مدلیه ..



  3. #3
    نام حقيقي: نجومی

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Dec 2013
    محل سکونت
    برازجان
    نوشته
    21
    سپاسگزاری شده
    11
    سپاسگزاری کرده
    0
    نقل قول نوشته اصلی توسط radar نمایش پست ها
    بعضی اوقات مشترکینی که برای قطعی لینک ADSL تماس می گیرند طول خط ندارند تا مرکز مخابراتی ، اما بعد از چند ساعتی باز لینک روشن و کانکت میشن و طول خطشونم خوبه ؟؟؟ مشکل از چی میتونه باشه ؟؟؟
    سلام. اگه مشکل به تازگی ایجاد شده، باید SNR مشترک و همچنین CRC خط رو از توی تنظیمات مودم در بیارین. البته توی CRM هم میتونی کیفیت لینک رو ببینی ولی CRC رو نمیتونی ببینی. بهترین کار اینه که به مشترک بگی مودم رو بصورت مستقیم به کابل اصلی وصل کنه و لاگ و آپتایم خطشو رو برای یه بازه زمانی چک کنی. دو حالت داره. یا مشکلش برطرف شده و یا اینکه مشکل پا برجاست. اگه حل شد ک خدا رو شکر ولی اگه حل نشد، باید این موارد رو بررسی کنی.
    1- مودم
    2- اسپلیتر
    به مشترک یه مودم تست بده تا بزاره رو خطش و چک ببین چطوره لاگش
    اگه بازم حل نشد. باید خط از تو مخابرات mdf پورت و بوخت و جک مخابراتیش چک بشه. اگه باز هم حل نشد باید کافو و پست مشترک رو بررسی کنی. معمولا من با مشترکایی که این مشکل رو دارن ابتدا در منزل سپس در مخابرات و چنانچه حل نشد مسیر رو چک می کنم.
    ولی اکثرا مشکل مودم هست یا توی مخابرات تجهیزات مشکل داره.
    من کارشناس فنی یه ای اس پی هستم. سوال داشتی بپرس.


    radar سپاسگزاری کرده است.

  4. #4
    نام حقيقي: ahmad

    خواننده شناسه تصویری radar
    تاریخ عضویت
    Jul 2010
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    1,106
    سپاسگزاری شده
    191
    سپاسگزاری کرده
    1357
    نقل قول نوشته اصلی توسط sanskyman نمایش پست ها
    سلام. اگه مشکل به تازگی ایجاد شده، باید SNR مشترک و همچنین CRC خط رو از توی تنظیمات مودم در بیارین. البته توی CRM هم میتونی کیفیت لینک رو ببینی ولی CRC رو نمیتونی ببینی. بهترین کار اینه که به مشترک بگی مودم رو بصورت مستقیم به کابل اصلی وصل کنه و لاگ و آپتایم خطشو رو برای یه بازه زمانی چک کنی. دو حالت داره. یا مشکلش برطرف شده و یا اینکه مشکل پا برجاست. اگه حل شد ک خدا رو شکر ولی اگه حل نشد، باید این موارد رو بررسی کنی.
    1- مودم
    2- اسپلیتر
    به مشترک یه مودم تست بده تا بزاره رو خطش و چک ببین چطوره لاگش
    اگه بازم حل نشد. باید خط از تو مخابرات mdf پورت و بوخت و جک مخابراتیش چک بشه. اگه باز هم حل نشد باید کافو و پست مشترک رو بررسی کنی. معمولا من با مشترکایی که این مشکل رو دارن ابتدا در منزل سپس در مخابرات و چنانچه حل نشد مسیر رو چک می کنم.
    ولی اکثرا مشکل مودم هست یا توی مخابرات تجهیزات مشکل داره.
    من کارشناس فنی یه ای اس پی هستم. سوال داشتی بپرس.
    مرسی از پاسخ : اما ی چیزی که هست چرا در ی ساعتی که ی دفه قطع شدن این مشکل وجود داره بعد خود به خود مشکل حل میشه ؟؟؟ و همه چیز خیلی خوب کار می کنه ...


    *** انسان برای شکست آفریده نشده است ***

  5. #5
    نام حقيقي: نجومی

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Dec 2013
    محل سکونت
    برازجان
    نوشته
    21
    سپاسگزاری شده
    11
    سپاسگزاری کرده
    0
    دوست عزیز خدمتت که گفتم. مشکل یا از نویز خطه یا از جک و بوخت مخابراتی و در مسیر. البته مودم هم دخیله. یه بار دیگه هم بهت میگم. یه مودم. تست رو خطش بزار و لاگ رو چک کن. اگه رفع نشد مودم رو یر کابل اصلی بزار و سی ار سی رو چک کن. اگه باز هم رفع نشد بوخت پورت و جک مخابراتی رو چک کن. اگه همه اینا اکی بود سیم رانژه کافو و سیم هوایی مشترک باعث انبساط و انقباض میشه و مشکل ایجاد میکنه. اینکه دنبال دلیلی یه جواب داره. یا تجهیزات سمت مشترک مشکل داره یا مخابرات. اگ از اینا مطمینی نویز خط. مبعوث چنین مشکلی میشه.


    radar سپاسگزاری کرده است.

  6. #6
    نام حقيقي: ahmad

    خواننده شناسه تصویری radar
    تاریخ عضویت
    Jul 2010
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    1,106
    سپاسگزاری شده
    191
    سپاسگزاری کرده
    1357
    نقل قول نوشته اصلی توسط sanskyman نمایش پست ها
    دوست عزیز خدمتت که گفتم. مشکل یا از نویز خطه یا از جک و بوخت مخابراتی و در مسیر. البته مودم هم دخیله. یه بار دیگه هم بهت میگم. یه مودم. تست رو خطش بزار و لاگ رو چک کن. اگه رفع نشد مودم رو یر کابل اصلی بزار و سی ار سی رو چک کن. اگه باز هم رفع نشد بوخت پورت و جک مخابراتی رو چک کن. اگه همه اینا اکی بود سیم رانژه کافو و سیم هوایی مشترک باعث انبساط و انقباض میشه و مشکل ایجاد میکنه. اینکه دنبال دلیلی یه جواب داره. یا تجهیزات سمت مشترک مشکل داره یا مخابرات. اگ از اینا مطمینی نویز خط. مبعوث چنین مشکلی میشه.
    این انبساط و انقباض سیم علمی ثابت شده ؟؟؟؟؟؟ تاثیر میزاره ؟؟؟ اخه مخابرات در اینجا اجازه دست زدن به کافو رو نمیده


    *** انسان برای شکست آفریده نشده است ***

  7. #7
    نام حقيقي: نجومی

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Dec 2013
    محل سکونت
    برازجان
    نوشته
    21
    سپاسگزاری شده
    11
    سپاسگزاری کرده
    0
    نقل قول نوشته اصلی توسط radar نمایش پست ها
    این انبساط و انقباض سیم علمی ثابت شده ؟؟؟؟؟؟ تاثیر میزاره ؟؟؟ اخه مخابرات در اینجا اجازه دست زدن به کافو رو نمیده
    ببین دوست گلم snr ینی نسبت سیگنال به نویز > signal noise ratio < وقتی نسبت سیگنال به نویز قوی تر باشه مشکلی پیش نمیاد ولی اگه نسبت نویزی که روی خط غالب بر سیگنال بشه باعث دیسی های مکرر میشه. علت علمیش هم اینه که پارازیت باعث میشه دیتا هایی که سوار بر سیگنال های الکترونیکی میشن و به منزل مشترک میرسن افت پیدا میکنن و سیگنال مناسبی تحویل نمیشه . بنابراین یا باید فیزیکی خطت رو پایین بیاری تا افت کیفیت رو جبران کنه یا مشکل خطت رو حل کنی. کماکان هم عرض میکنم برای رفع مشکل 1- مودم رو تست کن رو یه خطه دیه 2- اسپلیتر 3- مودم رو ببر سر کابل اصلی 4- تجهیزات مخابراتی رو چک کن 5- اگه مشکل پابرجا بود پست و کافو رو چک کن ضمنا مخابرات سیمبان داره که در اختیار ای اس پی هست و موظفه که مسیر رو برات چک کنه و مشکل رو برطرف کنه.



کلمات کلیدی در جستجوها:

عدم لینک adsl

مشکل دیسکانکتی شدید اینترنت crc در مودم

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •