10 نکته ای که شما باید در مورد کاهش هزینه های سخت افزاری خود بدانید.
1. مشخص کردن سیاستهای سخت افزاری: قبل از انجام هر چیزی , واحد فناوری سازمان شما باید سیاست های سخت افزاری خود را مشخص نماید. منظور ما تهیه یک منشور بزرگ نیست بلکه این سیاست ها باید نقشه ای یا نمایی از تمام استانداردسازی سخت افزاری , بودجه بندی و پشتیبانی و استفاده های قابل قبول از سخت افزار های واحد فناوری شما را نشان دهد.
یک برنامه ریزی دقیق و اجرای موفقیت آمیز این سیاست ها ، اثر بخشی واحد فناوری اطلاعات شما را افزایش می دهد , همچنین بطور محسوسی هزینه ها و خرید های غیر ضروری شما را کاهش می دهد.
2. استاندارد سازی تجهیزات: در سازمان شما , کاربران در استفاده از کامپیوتر نیازهای همانندی ندارند. به همین منظور شما باید تجهیزات خود را تا جایی که امکان دارد استانداردسازی نماید . برای مثال در سازمانی مانند اداره کل راه و ترابری, مهندسین فنی و کارشناسان به یک نوع سیستم برای طراحی و استفاده از نقشه ها دارند , در حالی که واحد حسابداری به سیستم های با مشخصات دیگر جهت انجام امور حسابداری احتیاج دارند.
استانداردسازی تجهیزات کمک بسیار زیادی در عیب یابی تجهیزات و سخت افزار ها می کند و واحد فناوری اطلاعات می تواند تجهیزات خودرا به صورت انبوه از یک فروشنده بخرد.
3. خرید به صورت کلی: تا جایی که امکان دارد خرید تجهیزات و کامپیوترهای خود را به صورت تکی انجام ندهید . فروشندگان و کارخانجات تولید کننده معمولا تخفیف ویژهای به خرید های زیاد و بزرگ مشتریان می دهند و این موضو ع هزینه های واحد فناوری اطلاعات را به صورت قابل ملا حظه ای کاهش می دهد.
4. از یک فروشنده و توزیع کننده خرید کنید: این پیشنهاد ارتباط بسیار نزدیکی با پیشنهاد شماره 3 دارد. خرید از یک فروشنده و تامین کننده به شما کمک می کند که خرید های خود را به صورت انبوه و با تخفیف ویژه ای از یک فروشنده یا تامین کننده داشته باشید.
مسئولین و مدیران واحد فناوری اطلاعات سازمان ها باید تلاش کنند تا فروشنده یا تامین کننده ای را پیدا کنند که بتواند نیازهای آنها را در تمامی زمینه ها (سرور ها, کامپیوتر های اداریpc و لب تاب ها و تجهیزات جانبی ) تامین کند.
این نکته به سازمان شما کمک بزرگی به آسان سازی خرید ها , استانداردسازی تجهیزات و ایجاد یک رابطه بلند مدت با یک فروشنده یا تامین کننده می کند.
5.از تجهیزات ارزان قیمت و کارکرده استفاده کنید: از مانیتورهای ارزان و کارکرده در صورت امکان استفاده کنید.چرا شما پول زیادی برای مانیتورهای گران قیمت بپردازید در حالی که از آن ها استفاده ی مفیدی نمی کنید و احتیاجات شما با یک مانیتور ارزان قیمت و کارکرده برآورده می شود.
سایت کامپیوتر, مراکز آموزشی و واحد ها و قسمت هایی که هر روز از کامپیوترهای خود استفاده نمی کنند. بهترین مکان برای استفاده از تجهیزات ارزان و کار کرده می باشد.
6.احتیاجات کاربران خود را بدانید: وقتی که شما یک مانیتور 19 اینچ LCDو یا یک سیستم حرفه ای می خرید, باید قبل از آن مطمئن شوید که کاربر شما واقعا به این سیستم یا مانیتور احتیاج دارد.
در حالی که مهندسین و کارشناسانی که با برنامه های نقشه کشی کار می کنند و به جدید ترین و پر سرعت ترین کامپیوتر ها احتیاج دارند, دیگر کاربران سازمان شما به این سیستم ها احتیاجی ندارند. پس با دقت به درخواست های که به واحد شما ارجاع داده می شود مطالعه کنید.
تا زمانی که یک کاربر دلایل روشنی برای داشتن یک قطعه یا تجهیزات ارائه نداده است از خریدن آن خودداری کنید.
7. خرید لب تاب ها را محدود کنید: با این که قیمت لب تاب ها به صورت قابل ملاحظه کاهش یا فته است و در حالی که یک لب تاب خیلی موثرتر از کامپیوترهای شخصی میباشد, اما فقط برای پرسنلی که کار آنها به صورتی است که باید مقداری از کارهای سازمان را در خارج از سازمان انجام دهند, خریداری کنید.
8. خرید دستگاه های جانبی دقت کنید: در هنگام خرید دستگاه ها و تجهیزات جانبی دقت لازم را داشته باشید تا با سیستم شما هم خوانی داشته باشد.
طبق یک تجربه شخصی در یک سازمانی که در یک محیط و منطقه پر از گرد و خاک کار می کرد , استفاده از موس های معمولی بسیار پر هزینه است . این موس ها بر اثر گر و خاک بعد از مدتی خراب می شوند . با جایگزینی موس های نوری , به میزان قابل توجهی هزینه های آن سازمان کاهش یافت.
9. از راه حل های جایگزینی سخت افزاری مفید استفاده کنید: استفاده از تین کلاینت ها در بعضی از سازمان ها به میزان قابل ملاحظه ای هزینه ها را کاهش میدهد.
سازمان تامین اجتماعی یکی از سازمان های پیشرو در استفاده از این تجهیزات می باشد . سازمان هایی که کار آنها به نوعی استفاده از یک برنامه ی خاص می باشد با جایگزین کردن تین کلاینت ها در شبکه و سازمان خود می توانند به طور قابل ملاحظه ای هزینه های خود را کاهش دهند.
دیگر برای بروز رسانی این سیستم ها لازم نیست که تک تک آنها را جدا گانه بروزرسانی کنید بلکه با بروز رسانی و انجام تغییرات فقط بر روی سیستم سرور مرکزی عملیات بروز رسانی بر روی تمامی آنها صورت می گیرد.
10. استفاده از تجهیزات جانبی به صورت اشتراکی : دیگر لازم نیست برای تک تک کاربران خود به صورت جداگانه یک پرینتر , اسکنر و ... خریداری کنید , بلکه با خرید یک پرینتر , اسکنر ... و استفاده از آن به صورت اشتراکی و تحت شبکه , هزینه ی خرید و عیب یابی این تجهیزات را در سازمان خود کاهش دهید


منبع : www.titanali.com



موضوعات مشابه: