از این ترفندها برای تمام پرینترها استفاده کنید ، این نکته را که بهترین مشاور شما برای استفاده از پرینتر دفترچه راهنمای آن است را همیشه در ذهن خود داشته باشید .

  • درون پرینتر را همیشه تمیز کنید
یکی از توصیه های ساده ای که همیشه می شنوید ، بهترین اقدام پیشگیرانه از خرابی پرینتر تمیز کردن درون آن هست . وقتی شما پرینتر خود باز می کنید و گرد و خاک و کثیفی در آن می بینید بلافاصله درون آن را تمیز کنید . هر ماه یکبار سعی کنید درون پرینتر خود را با دستگاه فشار باد تمیز کنید .
  • از استفاده کاغذهای پاره ، تا شده و استفاده شده جلوگیری کنید .
استفاده از کاغذ معیوب باعث گیر کردن آن درون پرینتر می شود و هر وقت این اتفاق رخ می دهد امکان شکستن و معیوب شدن قطعات پرینتر وجود دارد ، جهت جلوگیری از این مشکل همیشه از کاغذهای نو و سالم استفاده کنید .
  • از کاغذهای مرغوب استفاده کنید .
بسیاری از سازمانها جهت کاهش هزینه ها خود از کاغذهای که کیفیت پایین و متوسطی دارند استفاده می کنند و استفاده از این کاغذها باعث خرابی پرینتر می شود . برای اکثر کارهای چاپی کاغذ با 20dl مناسب می باشد ، اگر می خواهید چاپ شما کیفیت مطلوب خود را داشته باشد از کاغذهای با 24dl استفده کنید .
کارخانجات تولید کننده پرینتر ها کاغذها کوچکی به عنوان نمونه بهمراه پرینتر ها ارائه می دهند و شما می توانید با مقایسه کاغذهای مورد استفاده خود با آنها به کیفیتشان پی ببرید . در ضمن استفاده از دفترچه و مراجعه با سایت شرکت تولید کننده کمک بزرگی به شما جهت انتخاب کاغذ مرغوب می نماید .
  • به کاغذها قبل از استفاده فوت نکنید .
یکی از تفکرات غلط در بین مردم این است که با فوت کردن در یک دسته کاغذ از گیر کردن کاغذهای درون پرینتر ها جلوگیری می کنند . در حالیکه این تفکر اشتباه می باشد و این افراد با فوت کردن به کاغذها باعث ایجاد الکتریسیته در بین کاغذها می شوند و کاغذها درون پرینتر گیر می کنند . اکثر پرینتر های امروزی قابلیت جدا سازی کاغذهای که دورن سینی تغذیه آنها وجود دارد را دارا می باشند و شما اگر پرینتر تان در محیط مرطوبی قرار ندارد نباید نگران این موضوع باشید .
  • پرینتر خود را در محیط مرطوب قرار ندهید .
رطوب بالا باعث چسپیدن کاغذها به هم می شود و این موضوع باعث گیر کردن کاغذها در هنگام چاپ درون پرینتر می شود ، اکثر پرینترهای ارزان قیمت دچار این مشکل می باشند . با قرار دادن پرینتر در مکان خنک و کم رطوبت از به هم چسپیدن و گیر کردن کاغذ درون پرینتر جلوگیری کنید .
  • از برچسپهای با کیفیت استفاده کنید .
اگر از پرینتر خود برای چاپ برچسپ استفاده می کنید ، حتماً ار برچسپ های با کیفیت استفاده کنید . این موضوع بسیار مهمتر از انتخاب کاغذ با کیفیت بالا ، استفاده از برچسپ های با کیفیت پایین سبب می شوند که به غلتک و فیوز پرینتر ها آسیب برسد . استفاده از برچسپهای با کیفیت بالا هزینه به مراتب کمتری نسبت به تعویض فیوز پرینتر ها دارند .
  • برچسپ ها را بصورت مستقیم چاپ کنید .
اگر شما از پرینتر خود برای چاپ برچسپ استفاده می کنید ، تا جای که امکان دارید از خم شده برچسپ درون پرینتر جلو گیری کنید . اکثر پرینتر ها قسمتی دارند که کاغذ بصورت دستی وارد می شود و بصورت مستقیم چاپ می شود ، برای چاپ برچسپ از این قسمت استفاده کنید .
بعضی از پرینترها لوازم جانبی برای چاپ مستقیم برچسپ ها دارند ، اگر پرینتر شما این امکانات را دارد از آن استفاده کنید و تا جای که امکان دارید برای چاپ برچسپ سعی کنید از قسمتی برچسپ را وارد کنید که کمترین غلتک در مسیر چاپ وجود دارد .
  • سینی تغدیه چاپ مستقیم را در هنگامی که استفاده نمی کنید ببندید .
اگر شما برای چاپ برچسپ و کاغذ از سینی تغذیه مستقیم استفاده می کنید ، حتماً در زمانی که از آن استفاده نمی کنید آن را ببندید ، چون امکان دارد در هنگام بلند شدن شما از روی صندلی با آن برخورد کنید و بشکند .
قرار دادن پرینتر در محل مناسب از رخ دادن این اتفاق و آسیب دیدن پرینتر شما جلوگیری می کند .
  • در هنگام تعویض قطعات و باز کردن پرینترمواظب باشید .
در هنگام تعمیر یا سر هم کردن قطعات پرینتر دقت کنید چون پرینترها از قعطات شکستنی پلاستیک مانندی ساخته شده اند . اگر شما هنگامی که پرینتر خود را باز کردید و متوجه شدید در زمان سر هم کردن یا تعویض قطعه باید با زحمت و فشار یک قطعه را جا بزنید ، لحظه ای صبر کنید و ببینید که چطور آن قطعات به هم وصل می شوند . در اکثر پرینتر ها دفترچه راهنما کمک زیادی به شما برای حل این مشکل می کنند .
  • دفترچه تعمیرات را بخرید .
اگر شما از مدل خاصی از یک پرینتر استفاده می کنید که تعمیر آن را نمی دانید ، می توایند دفترچه تعمیر آن را از کارخانه تولید کننده بخرید . این دفترچه ها نکات مهمی برای عیب یابی ، نمودار و تصاویر سر هم کردن قطعات و نکات و اطلاعات مفیدی برای تعمیر پرینتر شما دارند . وقتی که شما می خواهید پرینتر خود را تعمیر کنید این دفترچه کار شما را آسان می کند و با راهنمای قدم به قدم به شما کمک می کند .

منبع : www.titanali.com