View RSS Feed

احسان علیمحمدی

VMWare vNetwork Standard Switch-بخش دوم

امتیاز
توسط - 2012-06-29 - 04:53 PM (بازدید: 3569)
  
Standard vSwitch بستر را برای ارتباط vm ها باهم در سطح یک هاست فراهم می کند.در تصویر زیر 5 مدل استفاده از Standard vSwitch ارائه شده است که به ترتیب از سمت چپ به راست توضیح داده خواهد شد:

1- یک Standard vSwitch با یک outbound adapter که این switch صرفا برای vm1 استفاده می شود.

2- این سوئیچ نیز صرفا یک Standard vSwitch داخلی و internal می باشد که اجازه می دهد vm ها در یک هاست ESXi بطور مستقیم به vm های دیگر در همان Standard vSwitch ارتباط برقرار کنند. vm2 , vm3 می توانند از این سوئیچ برای ارتباط با یکدیگر استفاده کنند.

3-یک Standard vSwitch با NIC teaming می باشد. NIC Teaming توضیح خودکار پکت ها و failover را برای vm فراهم می کند

4-یک Standard vSwitch که توسط VMKernel برای دسترسی به iSCSI , NAS Storage استفاده می شود

5-یک Standard vSwitch که توسط VMKernel استفاده می شود تا از طریق آن به قابلیت remote management دسترسی داشته باشید.


نکته: یک vSwitch نمی تواند بطور مستقیم با یک vSwitch دیگر در ارتباط باشد برای این کار شما باید از یک vm در میان دو vSwitch استفاده نمائید. در واقع آن vm نقش gateway, router, firewall به خود می گیرید البته این کار باعث پیچیده تر شدن شبکه شما می شود توصیه می شود تا حد امکان از این حالت استفاده نکنید.

برای پیکربندی vNetwork Standard Switch می توانید از تب Configuration لینک Networking را انتخاب کنید.



vNetwork Standard Switch Options:
1- تغییر سرعت و Duplex بودن یک Network Adapter: در Standard vSwitch می توانید در بخش propertise مربوط به Standard vSwitch به تب Network Adapter بروید و بروی Edit کلیک کنید و speed duplex را تغییر دهید.
اگر شما از Gigabit Ethernet adapter استفاده می کنید، تنظیمات Configuration Speed, Duplex را بروی Auto negotiate قرار دهید چراکه حالت Auto negotiate برای Gigabit Ethernet adapter دارای مزایای متعددی می باشد. در سایر موارد توصیه می شود که بسته به NIC و پورت سوئیچ سرعت و نوع آن را بصورت نظیر به نظیر انتخاب کنید مثلا پورت 100 را برای NIC 100 انتخاب کنید. نکته اینکه گزینه auto negotiate بصورت پیش فرض انتخاب شده است.
2- تغییر تعداد پورت های Standard vSwitch: شما همچنین می توانید تعداد پورت های شبکه Standard vSwitch را در بخش propertise مربوط به vSwitch تغییر دهید.بصورت پیش فرض این تعداد 120 پورت می باشد.که شما می توانید آن را تا 4,088 پورت ارتقاء دهید.
3- پیاده سازی VLAN متعدد در Standard vSwitch: همانند سوئیچ های Manageable فیزیکی شما می توانید از امکان VLAN در شبکه مجازی خود بهرمند شوید. ESXi امکان VLAN را با استفاده از VLAN ID برای هر Port Group فراهم می کند و همچنین ESXi از استاندارد 802.1Q VLAN Tagging نیز پشتیبانی می کند لذا شما می توانید از VLAN های که ایجاد کرده اید در سطح شبکه فیزیکی خود استفاده و یا از VLAN هایی که بروی سوئیچ های فیزیکی(برندهایی همچون cisco) ایجاد شده است در داخل شبکه مجازی خود استفاده نمائید.
4- Traffic Shaping: امکان traffic shaping می تواند در مواردی که می خواهید محدودیت ترافیک ار از یک vm به vm دیگر و یا گروهی از vm ها اعمال نمائید بسیار مفید خواهد بود. شما می توانید از traffic shaping برای سایر ترافیک ها در شبکه های پر ازدهام استفاده نمائید.در Standard vSwitch برخلاف Distributed vSwitch شما traffic shaping را تنها می توانید بروی ترافیک خروجی و یا outbound پیکربندی نمائید. برای تغییر تنظیمات Traffic shaping می بایست به مسیر زیر بروید:
Configuration tab->Networking->Propertise of vSwitch->Port tab->Edit->Traffic Shaping tab
5- NIC Teaming: امکان NIC Teaming به شما اجازه می دهد تا ترافیک شبکه را بروی چندین adapter توزیع نمائید و یا در زمان failure شدن ترافیک را به adapter دیگر مسیردهی کنید. NIC Teaming شامل قابلیت هایی همچون load balancing و failure setting می باشد. NIC Teaming در حالت پیش فرض بروی کل Standard vSwitch تنظیم شده است. این تنظیمات می توانند در سطح port group - تعیین شود یعنی شما براساس port group یکسری استثنائات را برای آن مشخص کنید.برای تغییر تنظیمات NIC Teaming می بایست به مسیر زیر بروید:
Configuration tab->Networking->Propertise of vSwitch->Edit->NIC Teaming tab
Hakimi، SADEGH65، th95 و 6 نفر دیگر سپاسگزاری کرده‌اند.

Updated 2012-06-30 at 12:43 PM by alimohamadi

دسته ها
VMWare

نظر