سلام دوستان
من مي خوام ip مربوط به call manager رو عوض كنم اما وقتي عوض ميشه تلفن ها.register نميشه .آي پي tftp هم عوض كردم تمام سرويس ها هم start هستن اما باز مسكل داره.ميشه كمك كنين كه مشكل از كجاست؟موقع add كردن تلفن جديد هم ايراد license ميگيره
Printable View
سلام دوستان
من مي خوام ip مربوط به call manager رو عوض كنم اما وقتي عوض ميشه تلفن ها.register نميشه .آي پي tftp هم عوض كردم تمام سرويس ها هم start هستن اما باز مسكل داره.ميشه كمك كنين كه مشكل از كجاست؟موقع add كردن تلفن جديد هم ايراد license ميگيره
دوستان كسي نظري نداره؟
سلام دوست عزیز
ورژن call manager تو چنده ؟
ببین برای مشکل اولت : بهت پیشنهاد میکنم که تا جائی که میتونی ip نرم افزار call manager رو تغیر ندی
مشکل های زیادی برای سیستمت پیش میاد تا جائی که اگه call manager رو از اول install کنی از نظر زمان به صرفه تره
ببین تو یه سری از version های call manager اگه ip رو تغییر بدی از این مشکلا برای سیستمت پیش میاد.like CUCM ver.8.0.0
بهم توضیح کامل تر بده این call manager رو چه سیستمیinstall شده ،ساختار شبکت چطوری هستش ؟ از چه فیروالی و تو چه لایه های استفاده میکنی ؟ ممکنه این ip جدید که به call manager دادی firewall اون رو block کرده باشه
یک بار هم تمام سرویس های call manager رو restart کن
برای مشکل دومت به احتمال زیادlicense نرم افزار call manager تموم شده
چک کن ببین تو قسمت license unit چقدر license مونده
برای مشکله اولت .اگه تونستی debugging رو تو layer3 با router انجام بده یا با wireshark .بهت تو troubleshooting خیلی کمک میکنه
سلام دوستان
ممنون.ورژن call manager 7 هستش.و روي esx نصب شده و پشته يه ميكروتيكه.تلفن ها لايه دوئي با سرور در ارتباط هستن.license هم داره.
ببین3تا کار میتونی انجام بدی :
۱. با این نسخه که داری استفاده میکنی و ۱۰۰ درصد هم میخای ip رو تغییر بدی پیشنهاد میکنم call manager رو دوباره از اول install کنی
۲. ورژن call manager خودتو upgrade کنی به جدید ترین ورژن CUCM 8.6 و بعدش ip رو با خیال راحت تغیر بدی .چون تو ورژن های قدیمی call manager تغییر دادن ip برای سیستم مشکل ایجاد میکنه.ببین شاید هم بشه مشکل رو برطرف کرد ولی زمان بر هستش و جواب گرفتنش هم ۱۰۰ درصد نیست .من خودم زیاد به این مشکل برخورد کردم سایت سیسکو رو هم زیرو رو کردم ، با cisco TAC هم زیاد صحبت کردم ولی نشد .دلیل اصلی که این
مشکل رو ایجاد میکنه وجود یک bug داخل call manager هستش به خصوص ورژن های قبلی call manager
۳. این کارو خودم امتحان نکردم ولی میشه .با router یا firewall خودت ip جدید سیستم call manager رو به ip قدیم MAP کنی
البته باید دقت کنی ببینی firewall تو MAP رو support میکنه یا نه.
تو NETASQ firewall همچین چیزیو دیدم که MAP داره فکر کنم cisco firewall هم داخلش support میکنه
موفق باشی