-
بوق اشغال خط E1
با سلام
مدتی است که خط ایوان من همش بوق اشغال میزنه و این مشکل قبلا هر دو هفته یک با اتفاق می افتاد ولی حالا این مشکل هر روز 2 3 بار اتفاق می افته و فقط با ریست کردن از طرف مخابرات مشکل حل میشه از طرف من هم همه چیز عادی نشون میده مشکلی نداره حتی کارت ایوان مخابرات رو هم عوض کردن باز مشکل حل نشد . لفطا دوستان راهنمایی کنند .
با تشکر
-
مخابرات چی رو ریست میکنه ؟ مودم ایوان رو یا چیز دیگه ای ؟ ایا مقدور هست زوج سیمی که ایوان روی اون منتقل میشه رو عوض کنید ؟ یه تست مقاومت هم بتونید ازش بگیرید و نتیجه رو بنویسید هم کافی هست .
-
این اتفاق برای من روی خطوط G703 اتفاق میافتاد که لینک DSL مودم قطع میشه ، وقتی وصل میشه حتما نیاز هست یک بار سوکت E1 پشت اکسس را بکشم و دوباره جا بزنم تا اینترفیسها بتونن Sync بشن
بنظر من اگر با این کار بدون تماس با مخابرات مشکلت حل شد، مودم را عوض کن
-
[quote=M-r-r;206118]مخابرات چی رو ریست میکنه ؟ مودم ایوان رو یا چیز دیگه ای ؟ ایا مقدور هست زوج سیمی که ایوان روی اون منتقل میشه رو عوض کنید ؟ یه تست مقاومت هم بتونید ازش بگیرید و نتیجه رو بنویسید هم کافی هست .[/quote]
با سلام
کارت PRI رو ریست می کنند در ضمن چه جوری میتونم تست مقاومت بگیرم ؟
با تشکر
-
دو سر سیم رو در یک واحد (مثلا سمت مخابرات) به هم وصل میکنید، سمت دیگر با یک اهم متر، مقاومت دو سر سیم را اندازه گیری کنید .
-
با سلام
دوست عزیز
از مخابرات بپرس سویچ چیه. در ضمن بپرس در حالتی که اشغال میزنه DT ها در چه وضعیتی هستند
-
پارمید عزیز
اولاً مودمهای که استفاده می کنی چی هست ؟ رو مودمهات Error می بینی یا نه .
دوماً خیلی وقتهای بعلت نویز زیاد رو خط بعضی از مودمها ارتباط رو قطع می کنند . بهترین کار اینه که تغییرات CRC رو روی خط E1 خودت چک کنی .اگه میزان CRC زیاد بود یقه مخابرات رو بگیر .
در مورد این که مخابرات میگه من کارت عوض کردم مطمئن باش . ( چون من هم این مشکل رو داشتم اونا به من می گفتن ما 4 کارت عوض کردم در حالیکه الکی می گفتن )
این مشکل تو مربوط به مخابرات هست پس پیگیر باش تا حل بشه .
یکسری رابط در مخابرات هست که مرکز تلفن رو به MDF وصل می کنه . اگه اونا هم مشکل داشته باشه و خراب باشن شما نمی تونین ارتباط خوبی داشته باشید .
من خط E1 خودم 50 روز مشکل داشت که مخابرات قبول نمی کرد که از جانب اونها هست . بلاخره با شکایت از مخابرات و پی گیری موضوع مشخص شد که کابل رابطی که گفتم مشکل داشت .
-
DT چيه ؟ من نمي دونم واقعا.
تو ارتباطات ISDN-PA يا همين E1 خودمون 2 نوع كانال مي شناسم. B-channel براي ارتباطهاي ديتا يا Voice و D-channel*براي همزماني و Signaling.
اكه ممكنه يكم توضيح بده.
مودمت هنگ مي كنه. Patton*كه نيست سري 1088 منظورمه؟.
-
سلام
جنای آریاگوهر , مگه مودم های پتون مشکلی دارند ؟ اگر ممکنه یه توضیح بفرمایید. چون ما قراره پتون بگیریم.
-
[quote=aryagohar;206223]DT چيه ؟ من نمي دونم واقعا.
تو ارتباطات ISDN-PA يا همين E1 خودمون 2 نوع كانال مي شناسم. B-channel براي ارتباطهاي ديتا يا Voice و D-channel*براي همزماني و Signaling.
اكه ممكنه يكم توضيح بده.
مودمت هنگ مي كنه. Patton*كه نيست سري 1088 منظورمه؟.[/quote]
دوست من از این که مشکل دوستمون پس از ریستارت کارت از سمت مخابرات حل میشه ، احتمال خیلی زیاد از عدم هماهنگی تو چنلایز کردنه.البته در صورتی که e1 رو اکسز سرور هنوز up مونده باشه.متشکرم از اینکه مباحث کانال ها رو یه توضیح اجمالی دادید.مهم نیست e1 این بنده خدا cast یا r2 باشه یا pri مهم اینه که چه اختلالی رو ترانک به وجود میاد که مولتی پلاکسر مربوطه همخوانی چنلایزر رو بهم میریزه و علیرغم up بودن e1 بوق اشغال دریافت میکنه.تو چند تا لینک رو سوئیچ های مختلف با این مشکل مواجه شدم.مثل سوئیچ های oax یا هواوی و یا همین zte های چینی که الان تو تمام شهرها دارن نصب میکنن.تو تنظیمات سویچ های چینی که عرض کردم یه پارامتری داره به نام DT مخفف دیجیتال ترانک هست که عموما در تمام مواردی که برام پیش اومد با ریست کردنش مشکل لینک حل شد.بیشتر پیش اومدن این مشکلات بخه خاطر بدی ارت این سوئیچهاست.دوستمون اگه مدل سوئیچ مرکز و مشخصات تجهیزات خودشو و همچنین وضعیت e1 رو در حالت بروز مشکل بفرماین بهتر میشه راهنماییش کرد./
-
با سلام
من مودمم از نوع واتسون هستش و هیچ اروری نشون نمیده از اکسس سرور as5300 استفاده می کنم و در مورد تعویض کارت PRI اینو مطمعنم که عوضش کردن و CRC روی خط E1 اصلا وجود نداره و هیچ اروری روی as و مودم دیده نمیشه سوئیچ هم کارن هستش
با تشکر
-
[quote=parmid;206246]با سلام
من مودمم از نوع واتسون هستش و هیچ اروری نشون نمیده از اکسس سرور as5300 استفاده می کنم و در مورد تعویض کارت PRI اینو مطمعنم که عوضش کردن و CRC روی خط E1 اصلا وجود نداره و هیچ اروری روی as و مودم دیده نمیشه سوئیچ هم کارن هستش
با تشکر[/quote]
احتمال غریب به یقینو میدم باز هم مشکل از کارت . این کارین از این بازی ها داره.بگو مشکلم حل نشد.باز هم کارتو عوض کنن.
-
-
[quote=comiser;206181]پارمید عزیز
اولاً مودمهای که استفاده می کنی چی هست ؟ رو مودمهات Error می بینی یا نه .
دوماً خیلی وقتهای بعلت نویز زیاد رو خط بعضی از مودمها ارتباط رو قطع می کنند . بهترین کار اینه که تغییرات CRC رو روی خط E1 خودت چک کنی .اگه میزان CRC زیاد بود یقه مخابرات رو بگیر .
در مورد این که مخابرات میگه من کارت عوض کردم مطمئن باش . ( چون من هم این مشکل رو داشتم اونا به من می گفتن ما 4 کارت عوض کردم در حالیکه الکی می گفتن )
این مشکل تو مربوط به مخابرات هست پس پیگیر باش تا حل بشه .
یکسری رابط در مخابرات هست که مرکز تلفن رو به MDF وصل می کنه . اگه اونا هم مشکل داشته باشه و خراب باشن شما نمی تونین ارتباط خوبی داشته باشید .
من خط E1 خودم 50 روز مشکل داشت که مخابرات قبول نمی کرد که از جانب اونها هست . بلاخره با شکایت از مخابرات و پی گیری موضوع مشخص شد که کابل رابطی که گفتم مشکل داشت .[/quote]
با سلام
چه جوری شما از مخابرات شکایت کردید از کدوم قسمت و از چه طریقی ؟
آیا احتمالش هستش که این کار عمدی باشه اگه باشه چه جوری میشه ثابت کرد .
-
با سلام
در مورد تعویض کارت امروز رفتم MDF و اون کارت معیوب و دیدم عوض کرده بودن ! راستی خود مسئول هم می گفت که کارت هنگ میکنه این اتفاق وقتی میفته که سگنال اضافه وارد کارت میشه ؟
-
سلام پارامید عزیز
اولاً باید ثابت کنی که مشکل از مخابرات هست و دلایل قانع کننده داشته باشی که حرفت رو ثابت کنی . مخابرات شهرستان معمولاً جواب ما رو نمی داد ما به مخابرات استان شکایت کردیم و موضوع رو از چندین کانال ( نماینده مجلس ، امام جمعه و فرماندار شهرستان ) پی گیری کردیم .
ما تمام مدارکی رو که مشکل از طرف مخابرات بوده رو جمع کردیم و به مخابرات استان ارائه دادیم .
شما اگه می تونین ثابت کنید بسم ا... ( بازرسی و حراست جای هست که همه ازش می ترسن ) - اما مواطب باشید که پرسنل مخابرات باهاتون لج نکنند .
سعی کنید سنبه تون پر زور باشه .
-
با سلام
[quote=parmid;206331]با سلام
در مورد تعویض کارت امروز رفتم MDF و اون کارت معیوب و دیدم عوض کرده بودن ! راستی خود مسئول هم می گفت که کارت هنگ میکنه این اتفاق وقتی میفته که سگنال اضافه وارد کارت میشه ؟[/quote]
سعی نکن باهاشون بحث کنی سعی کن به نرمی متقاعدشون کنی کارت رو دوباره تعویض کنن و همچنین سیم فیزیکیتو هم یه تست اهمی بزنن.کارت اگه سالم باشه و ارت سوئیچ بی مورد باشه مشکلت حل میشه.بعضی وقتا در افتادن با این مخابراتی ها بلایی سر آدم می آره که نفر اول کشور هم نمیتونه برات کاری بکنه.چون همه بستر های تو زیر دست اوناست.پس سعی نکن ازشون جایی شکایت کنی.چون باید از خودشون به خودشون شکایت کنی.اگه گوشت همو بخورن استخون همو دور نمیریزن.
-
[quote=comiser;206363]سلام پارامید عزیز
اولاً باید ثابت کنی که مشکل از مخابرات هست و دلایل قانع کننده داشته باشی که حرفت رو ثابت کنی . مخابرات شهرستان معمولاً جواب ما رو نمی داد ما به مخابرات استان شکایت کردیم و موضوع رو از چندین کانال ( نماینده مجلس ، امام جمعه و فرماندار شهرستان ) پی گیری کردیم .
ما تمام مدارکی رو که مشکل از طرف مخابرات بوده رو جمع کردیم و به مخابرات استان ارائه دادیم .
شما اگه می تونین ثابت کنید بسم ا... ( بازرسی و حراست جای هست که همه ازش می ترسن ) - اما مواطب باشید که پرسنل مخابرات باهاتون لج نکنند .
سعی کنید سنبه تون پر زور باشه .[/quote]
با سلام
در نامه ای که یک رونوشت برا یمن زدن اینجوری نوشتن
((((اداره محترم پشتیبانی مرکز سوئیچ با سلام - احتراما به استحضار می رساند با راه اندازی لینک PRI درمرکز تلفن قره ضیاالدین و استفاه مشترکین از این سیستم در موقع بروز خرابی بعلت نبود کارت یدک PRI قطع ارتباط ISP را باعث می شود ، خواهشمند است دستور فرمایید نسبت به ارسال کارت یدک PRI اقدام مقتضی انجام نمایند .))) البته چندین مورد هم بطور شفاهی گفتن که کارت هنگ میکنه ! راستی شما چه مدارکی رو جمع کردید که نشون میداد مشکل از طرف شما نیستش
در مورد تست مقاومت این تست باید حدوداً چخ اهمی رو نشون بده که بفهمیم مشکل از سیم یا نه فاطله از مرکز مخابرات حدود 500 متر
با تشکر
-
مجید جان فاصله زیادی با مرکز نداری . پس برو سراغ فیبر نوری
با فیبر این مشکلات رو نداری . درخواست کارشناس بده تا بیان ببین چه قدر هزینه فیبر داری .
-
با سلام
[quote=comiser;206509]مجید جان فاصله زیادی با مرکز نداری . پس برو سراغ فیبر نوری
با فیبر این مشکلات رو نداری . درخواست کارشناس بده تا بیان ببین چه قدر هزینه فیبر داری .[/quote]
دوست عزیز مشکل این بنده خدا چه ربطی به فیبر داره.ارتباط فیزیکیشون که اختلال نداره که بنده خدا به خاطر یه ایوان کلی هزینه کنه بره رو فیبر.
دوست من به مخابرات فشار بیار مشکل کارت و سوئیچ رو رفع کنن.سیم مسیت سالمه که لینکت برقراره.
-
عزیز دل برادر
فیبر نوری یه پیشنهاد بود که این دوستمون به خاطر فاصله نزدیکی که با مرکز داره بهش فکر کنه ، راه حل این مشکل نیست .
این مشکل رو باید در 3 قسمت پیگیری کنی .
1- شبکه مخابرات ( واسه اینکه اگه جای مشکل کوچیکی هم داشت رفع شه . فردا دوباره کارت لنگ نباشه )
2- کارت و سوئیچ ( که با احتمال 90% مشکل از اونجاست )
3- شبکه داخلی خودت ( برای بستن دهن مخابرات ) - که نگن مشکل از شبکه تو بوده
مخابرات بیشتر دنبال اینه که مشکل رو از گردن خودش رد کنه و بنذازه گردن مشترک .
-
با سلام
الان سه روز میشه که دیگه مشکلی پیش نیموده خودشون که میگن کارت و دوباره عوض کردن ؟
من هم منتظرم ببین که چی پیش میاد
انشا ا... که دیگه این مشکل تکرار نشه
در ضمن از همه دوستانی که من و تو رفع این مشکل راهنمایی کردن کمال تشکر رو دارم
موفق باشید
-
با سلام
شرمنده که دوباره مزاحم می شم از دیروز دوباره این مشکل شروع شد و 3 بار بوق اشغال شنیده شد دیگه واقعاً نمیدونم چیکار کنم مخابرات هم که دیگه درست و حسابی جواب نمی ده ؟ یکی به دادم برسه ای هوااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااار یکی کمک کنه
-
دوست عزیز ما هم دقیقا همین مشکل را داشتیم
در ابتدا یه توضیحی در مورد سیستم ها می دم بعد می گم که چاره چیه.
در مرکز تلفن شهر ما دستگاه سوییچ کارین و ما اولین ISP هستیم که دوتا خط E1 اونم از سیگنالینگ نوع pri هستیم. وقتی که E1 دوممونا راه اندازی کردیم مثلا 20 نفر که وصل بودن اشغال می زد. به مخابرات گفتیم که ایوان اول را shutdown کنه تا 24 ساعت تست بگیریم. در اون 24 ساعت پیغام هایی شنیده می شد که رییس مرکز هم تا اون موقع نشنیده بود. (اشغالی هم میزد)
ما چه کار کردیم؟
مسئول راه اندازی ایوان را با هزار .....لی دعوت کردیم تا مشکل را برطرف کنه
اومدش در عرض 10 دقیقه یه کد بود تو سوئیچ تعریف کرد همه چیز درست شد.
نظریه من اینه که هیچ ربطی به دستگاهی ISP تون نداره و فقط مشکل تو سوئیچ مخابراته.
دوست داشتی پیام بده تا راهنمایی کنم.
-
یک احتمال ضعیف
[QUOTE=parmid;206646]با سلام
شرمنده که دوباره مزاحم می شم از دیروز دوباره این مشکل شروع شد و 3 بار بوق اشغال شنیده شد دیگه واقعاً نمیدونم چیکار کنم مخابرات هم که دیگه درست و حسابی جواب نمی ده ؟ یکی به دادم برسه ای هوااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااار یکی کمک کنه[/QUOTE]
دوست گرامی ؛سلام
خداوند بهتون صبر دهد
با بچه های مرکز تلفن مربوط به لینکت هماهنگ کن ؛برو سالن PCM بگو ترمینالهای کروز مربوط به لینک رو
حتما بررسی کنن چون ممکن شل یا لنگ به لنگ قیچی خورده باشه یا ground bar ترمینال اشکال داشته باشه
** البته اونا از این حرف خیلی عصبانی میشن ولی ارزششو داره ؛شاید کارتون راه بیفتد**
بگو RJ45 هارو هم دوباره آچارکنن یا عوض کنن.:blink:
-
سلام رضا جان
لطفاً اگه اطلاعاتی در این زمینه داری در همین قسمت بگو تا همگی از دانش و تجربه شما بتونیم استفاده کنیم .
همگی اینجا هستیم تا چیزی یاد بگیریم .
پارامید عزیز
نباید به این سادگی ناامید شی . اینقدر باید پیله شی که که مجبور شن کارهات رو راه بندازن . سیستم های تو هیچ مشکلی نداره . من 50 روز باهشون جنگیدم تا ثابت کردم تقصیر از جانب اوناست . اعتبارم رو از دست دام و کلی یوزرهام ناراحت شدن .
به همین خاطر یک هفته اینترنت رایگان به شهر دادم که این خراب کاری مخابرات و رقیبام رو یه مقداری حل کنم .
-
دقیقا" نظر جناب رضا!
اکثر های سیستم های استان آذربایجان غربی کارین، تو اکثر مخابرات ها مبدل گذاشتن. مشکلاتی هم که در اوایل پیش میاد در تعریف و آپ دستگاه سمت مخابرات است و بس. باهاشون صحبت کنی حتما" پیگیری میکنند . حالا شما هم سعی کن بیشتر با هاشون ارتباط داشته باشی .
-
:(کمـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــک
-
بفرستن مرکز استان واسه آپ، یا خودشون بیان مخابرات شهرستانتون.
روهم حساب کنی یه ساعت هم طول نمیکشه!
-
با سلام خدمت اساتید محترم
تو این چند روز خط فیزیکی عوض شد تست BR انجام شد کابل مرکز تلفن تا MDF تعویض شد کارت PRI تعویض شد روتر AS5300 تعویض شد ولی مشکل همچنان باقیست
راستی دوستان مشکل می تونه از کانفیگ روتر باشه ؟
[LEFT]
Current configuration : 6049 bytes
!
version 12.3
service timestamps debug uptime
service timestamps log uptime
service password-encryption
!
hostname ASRE-ERTEBAT-5300
!
boot-start-marker
boot-end-marker
!
no logging console
enable secret ????????????????????
enable password ????????????????
!
spe 1/0 2/9
firmware location system:/ucode/mica_port_firmware
!
!
resource-pool disable
clock timezone Tehran 3 30
!
modem country mica e1-default
aaa new-model
!
!
aaa authentication ppp default none
aaa authentication ppp sib local group radius
aaa authorization network default none
aaa authorization network sib local group radius
aaa accounting update periodic 1
aaa accounting network default none
aaa accounting network sib start-stop group radius
aaa pod server auth-type any server-key testpod
aaa session-id common
ip subnet-zero
ip rcmd rsh-enable
ip rcmd remote-host system 85.185.6.68 system enable
ip name-server ???????????
ip name-server 217.218.127.104
ip name-server 4.2.2.4
ip name-server 192.9.9.3
!
ip cef
!
isdn switch-type primary-net5
modemcap entry mica miscellaneous &f
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
fax interface-type modem
username ?????? password ?????????????
!
!
controller E1 0
framing NO-CRC4
clock source line secondary 1
line-termination 75-ohm
pri-group timeslots 1-31
!
controller E1 1
framing NO-CRC4
clock source line secondary 1
line-termination 75-ohm
pri-group timeslots 1-31
!
controller E1 2
shutdown
framing NO-CRC4
clock source line secondary 2
pri-group timeslots 1-31
!
controller E1 3
shutdown
framing NO-CRC4
clock source line secondary 3
pri-group timeslots 1-31
!
controller E1 4
shutdown
framing NO-CRC4
clock source line secondary 1
pri-group timeslots 1-31
!
controller E1 5
shutdown
framing NO-CRC4
clock source line secondary 1
pri-group timeslots 1-31
!
controller E1 6
shutdown
framing NO-CRC4
clock source line secondary 1
pri-group timeslots 1-31
!
controller E1 7
shutdown
framing NO-CRC4
clock source line secondary 1
pri-group timeslots 1-31
!
!
interface Ethernet0
no ip address
shutdown
!
interface Serial0
no ip address
shutdown
clock rate 2015232
no fair-queue
!
interface Serial1
no ip address
shutdown
clock rate 2015232
no fair-queue
!
interface Serial2
no ip address
shutdown
clock rate 2015232
no fair-queue
!
interface Serial3
no ip address
shutdown
clock rate 2015232
no fair-queue
!
interface Serial0:15
ip unnumbered FastEthernet0
encapsulation ppp
isdn switch-type primary-net5
isdn incoming-voice modem
isdn calling-number 9712720
isdn send-alerting
isdn sending-complete
no keepalive
no fair-queue
!
interface Serial1:15
ip unnumbered FastEthernet0
encapsulation ppp
isdn switch-type primary-net5
isdn incoming-voice modem
isdn calling-number 9712720
!
interface Serial2:15
ip unnumbered FastEthernet0
encapsulation ppp
shutdown
isdn switch-type primary-net5
isdn incoming-voice modem
isdn calling-number 9712720
!
interface Serial3:15
ip unnumbered FastEthernet0
encapsulation ppp
shutdown
isdn switch-type primary-net5
isdn incoming-voice modem
isdn calling-number 9712720
!
interface Serial4:15
ip unnumbered FastEthernet0
encapsulation ppp
shutdown
isdn switch-type primary-net5
isdn incoming-voice modem
isdn calling-number 9712720
!
interface Serial5:15
ip unnumbered FastEthernet0
encapsulation ppp
shutdown
isdn switch-type primary-net5
isdn incoming-voice modem
isdn calling-number 9712720
!
interface Serial6:15
ip unnumbered FastEthernet0
encapsulation ppp
shutdown
isdn switch-type primary-net5
isdn incoming-voice modem
isdn calling-number 9712720
!
interface Serial7:15
ip unnumbered FastEthernet0
encapsulation ppp
shutdown
isdn switch-type primary-net5
isdn incoming-voice modem
isdn calling-number 9712720
!
interface FastEthernet0
ip address 192.168.1.1 255.255.255.0 secondary
ip address ??????????? 255.255.255.224
ip access-group LAN-WALL in
ip nat outside
ip route-cache policy
no ip mroute-cache
ip policy route-map asr
duplex auto
speed auto
no cdp enable
!
interface Group-Async0
ip unnumbered FastEthernet0
ip access-group LAN-WALL in
ip nat inside
encapsulation ppp
ip route-cache policy
ip tcp header-compression
no ip mroute-cache
ip policy route-map asr
async mode interactive
peer default ip address pool valid-pool invalid-pool
compress mppc
no fair-queue
ppp authentication pap sib
ppp accounting sib
group-range 1 30
!
interface Group-Async1
no ip address
encapsulation slip
group-range 31 240
!
router rip
version 1
redistribute connected
network ?????????
network 192.168.1.0
!
ip local pool invalid-pool 192.168.1.10 192.168.1.100
ip local pool valid-pool ????????? ????????????
ip nat translation tcp-timeout 2400
ip nat translation udp-timeout 1200
ip nat pool invalid-pool ???????????? ??????????? netmask 255.255.255.224
ip nat inside source list 1 pool invalid-pool overload
ip classless
ip route 0.0.0.0 0.0.0.0 ???????????
no ip http server
!
!
!
ip access-list extended LAN-WALL
deny tcp any any eq 135
deny udp any any eq 135
deny tcp any any eq 139
deny udp any any eq netbios-ss
deny tcp any any eq 445
deny udp any any eq 445
deny tcp any any eq 4444
deny udp any any eq 4444
permit ip any any
access-list 1 permit 192.168.1.0 0.0.0.255
access-list 128 deny ip host ????????? any
access-list 128 permit tcp any any eq www
dialer-list 1 protocol ip permit
!
route-map asr permit 10
match ip address 128
set ip next-hop ??????????????
!
!
!
radius-server host ??????????? auth-port 1812 acct-port 1813
radius-server key ??????????????
!
!
!
!
line con 0
line 1 30
exec-timeout 0 0
no flush-at-activation
no vacant-message
modem Dialin
modem autoconfigure type mica
autocommand ppp
transport preferred none
transport input all
transport output none
autoselect during-login
autoselect ppp
autohangup
line 31 240
no flush-at-activation
transport output none
line aux 0
line vty 0 4
exec-timeout 0 0
password ????????????????
!
scheduler interval 1000
end[/LEFT]
-
framing همه جا CRC4 می زارن. چطور از شما No-crc هست.
-
[QUOTE=aryagohar;207572]framing همه جا CRC4 می زارن. چطور از شما No-crc هست.[/QUOTE]
با سلام
میشه بیشتر توضیح بدین و اگه مشکلی هستش یا ایرادی داره بفرمایین تا رفعش کنیم
-
البته اين بسته به تنظيمات روي سوييچ هست. وقتي دوستان No-CRC روي سوييچ تعريف كردن پس مشكلي نداري.
ولي استاندارد اروپايي براي خطوط ISDN-PA با framing crc4 هست. كه البته تو شركت مخابرات ايران رعايت ميشه.
-
با سلام
یعنی این کانفیگ ما مشکلی نداره؟
-
سلام پارامید عزیز
عوض کردن کارت دلیلی بر حل شدن مشکل نمیشه . از کجا معلوم کارت جدید سالم باشه .
شما یک قرار داد برای ایوان با مخابرات استان بستید . که مدیر عامل شرکت شما و مدیر عامل مخابرات زیرش رو امضا کردند .
شما موضوع رو مکتوب به اداره مدارات استان گزارش بدهید ( در قرار داد ایوان ذکر شده که مکتوب مشکلات رو گزارش کنید . ) حتماً با معاونت پشتیبانی و نگهداری مخابرات استان صحبت کنید . مخابرات استان شما مظف هست خط سالمی به شما تحویل بدهد .
در مورد کانفیگ اکسس سرورتون هم با اساتیدی مثل اریا گوهر مشورت کنید .
از دوستمون آقای vahshar می خوام به توجه به اینکه با این نوع مشکل بیشتر اشنایی داره کمکتون کنه .
ما اینجا جمع شدیم تا به هم کمک کنیم .
دوستان هر کسی هر کاری واسه پارامید عزیز از دستش بر میاد دریغ نکنه . چون مهمترین چیز یعنی اعتبارش رو تو بازار داره از دستت میده ( همون بالای که سر ما اومد )
-
با سلام
کسی نظری در مورد این کانفیگ ما ندره مشکل ما همچنان پابر جاست ؟
-
[QUOTE=parmid;208033]با سلام
کسی نظری در مورد این کانفیگ ما ندره مشکل ما همچنان پابر جاست ؟[/QUOTE]
در کل کانفیگ موردی نداره،
فقط برخی از تنظیمات مربوط به کنترلر های ایوان اضافه هستند :
[code]
controller E1 0
framing NO-CRC4
clock source line secondary 1
line-termination 75-ohm
pri-group timeslots 1-31
!
controller E1 1
framing NO-CRC4
clock source line secondary 1
line-termination 75-ohm
pri-group timeslots 1-31
[/code]
من خودم از اینها استفاده میکنم ؛ مشکلی هم نداشتم تا حالا، پیشنهاد میکنم تغییر بدین به :
[code]
controller E1 0
clock source line primary
pri-group timeslots 1-31
!
controller E1 1
clock source line secondary 1
pri-group timeslots 1-31
[/code]
فکر میکنم مشکل شما تا حدودی مخابراتی باشه، با مخابرات شهرستان، و در صورت عدم دریافت پاسخ قانع کننده با مخابرات مرکز استان و حتی تهران، در خصوص عدم همکاری مسئولین مخابرات شهرستان صحبت کنید . بطور قطع در صدد رفع برخواهند امد .
-
با سلام
آقا محمد رسولی در تهران با کدوم قسمت صحبت کنم مخابرات استان هیچ اهمیتی به موضوع نمی ده
در صورت امکان شماره تلفن بدین ممنون می شم؟
-
من خودم چند بار مشکل داشتم با مخابرات استان تونستم حل کنم . معمولا یکی دوبار بابت مشکلات دیتا با تهران صحبت کردم، تلفن متاسفانه الان در دسترس ندارم اما تو سایت مخابرات تهران برید تلفن هایی هست که میشه از طریق اونها واحد های کنترل و نگهداری و بطور کل، واحد های مرتبط با امور تلفن و خطوط E1 رو بدست اورد .
یه مورد دیگه، وضعیت ارت به چه صورته ؟ ایا UPS دارید یا خیر ؟
-
با سلام
ups دارم و سیم ارت و هم وصل کرد از این بابت مشکلی نیستش؟
ممنون از اینکه زود پاسخ میدید