از نظر لطفتون ممنونم انشا... که با نظرات و پیشنهادات شما دوستان گرامی مطالب هر روز پربارتر باشند.
Printable View
از نظر لطفتون ممنونم انشا... که با نظرات و پیشنهادات شما دوستان گرامی مطالب هر روز پربارتر باشند.
این دیاگرام که در زیر مشاهده می فرمایید در مورد ارتباط بین شبکه AFTN و شبکه CIDIN می باشد که در مباحث قبلی به آن اشاره شد
[img]http://www.ans.cz/images/atms/images/cidin/aftn-cidin_en.gif[/img]
[right][size=2][b][font=Nazanin]3- [/font][/b][b]شبكه[/b][b]ATN[/b][/size][/right]
[size=2]شبكهATNيك معماري و ساختار درون شبكه اي است كه اجازه مي دهد كه زير شبكه هاي ديتايي اويونيك هوا، زمين و زميني با رعايت پروتكلها و سرويسهاي مياني مشترك كه بر اساس مدل ارتباط دروني سيستمهاي باز( ISO) سازمان استاندارد جهاني مي باشد ، عمل مي نمايد. در شبكهATNتمام شبكه ها به همديگر متصل بوده و پيام از هر شبكه به براحتي شبكه ديگر انتقال مي يابد[font=Nazanin].[/font][/size]
[size=2]شبكهATNيك شبكه هوانوردي استاندارد جهاني است كه در آن ارتباطات ثابت و سيار در بر گرفته [/size][size=2]مي شوند. در واقع شبكهATN يك پاسخ و راه حل براي افزايش ترافيك هوايي است[font=Nazanin].[/font][/size]
[size=2]شبكهATNاز سه بخش اينترنت ،زير شبكه ها و كاربردهايATNتشكيل شده است[font=Nazanin].[/font]اينترنتATNاز سه بخش كامپيوترها يا(ES)، مسيرها يا(IS)و لينكهاي ارتباطي تشكيل شده است[font=Nazanin].[/font][/size]
[size=2]شبكه هاي تابعATNبخش مستقلي از شبكه ارتباطي مي باشند كه بعنوان جزء فيزيكي ارسال اطلاعات بين سيستم هايATNعمل مي كند. برنامه هاي كاربردهايATNداراي دو بخش زمين–زمين و هوا به زمين مي باشد[/size][size=2][font=Nazanin].[/font][/size]
[img]http://hostedpictures.com/uploads/6a69d0ed43.jpg[/img]
[size=2][b][font=Nazanin]4- [/font][/b][b]مزاياي شبكه[/b][b]ATN[/b][/size]
[size=2]كشورها و سازمان ها كه به سمت اجراء و دستيابي به شبكهATNحركت مي كنند به بررسي مزايا و بهره هاياين شبكه كه بعنوان مزاياي بالقوه اين شبكه مي باشند اميدوار هستند .در زير به برخي از مزايا اشاره مي شود[font=Nazanin].[/font][/size]
[size=2][font=Nazanin]-[/font]ATNبه عنوان يك راه حل دستيابي ايمن به پهناي وسيعي از ارتباطات ديتايي را فراهم مي نمايد و نياز به سيستمهاي اختصاصي چندگانه ارتباطي را رفع مي نمايد[font=Nazanin].[/font][/size]
[size=2][font=Nazanin]-[/font]ATNسرويسهاي ارتباطي قوي را براي دستيابي به يكپارچگي و قابليت بالاتر كه براي بهبود تواناييهاي عملياتي مانند كم كردن فاصله هواپيماها را فراهم مي آورد[font=Nazanin].[/font][/size]
[size=2][font=Nazanin]-[/font]معماريATNمعرفي و بكارگيري كاربردهاي جديد را به آساني پذيرا مي باشد[font=Nazanin].[/font][/size]
[size=2][font=Nazanin]- [/font]لينكهاي ديتاييATNافزايش و كثرت كانالهاي ارتباطي صوتي را كاهش مي دهد[font=Nazanin].[/font][/size]
[size=2][font=Nazanin]- [/font]بسياري مزاياي عملياتي مانند كاهش مصرف سوخت و زمان پرواز با استفاده ازATNقابل دستيابي است[font=Nazanin].[/font][/size]
[size=2][font=Nazanin]- [/font]ATNزمينه دستيابي بهتر اعضاي پرواز را به اطلاعات پرواز فراهم مي آورد[font=Nazanin].[/font][/size]
[size=2][font=Nazanin]- [/font]ATNزمينه بهبود سودمندي كنترلهاي ترافيك هوايي را فراهم مي آورد[font=Nazanin].[/font][/size]
[size=2][font=Nazanin]- [/font]ATNمبادله بموقع اطلاعاتATSرا بين دستگاههاي زميني جهت بالارفتن ايمني و سودمندي فراهم مي آورد[font=Nazanin]. [/font][/size]
[size=2][b][font=Nazanin]5- [/font][/b][b]مواردي از التزامات[/b][b]ATN[/b][b]SYSTEM LEVEL REQUIREMENT )[/b][b][font=Nazanin])[/font][/b][/size]
[size=2]التزامهاي سيستم يكسري نيازهاي فني سطح بالا مي باشند كه بايد از التزامهاي تكنولوژيكي و مقرراتي (اداري و قضايي )مشتق شوند. اين التزامها اساس و پايه نيازهاي فني و نيازهاي سطح پائين تر[/size][font=Nazanin]
[/font][size=2]مي باشند[font=Nazanin].[/font][/size]
[size=2][font=Nazanin]- [/font]ATNبايد از استانداردهاي ارتباطي سازمان جهاني استاندارد براي اتصال باز سيستمهاISO/OSI استفاده نمايد[/size]
[size=2][font=Nazanin]- [/font]ATNبايد زمينه گذر به سمت نسلهاي آينده سيستمهاي موجود و سرويس هاي ارتباطي را فراهم نمايد و اين به معناي همراهي ورژنهاي جديد با ورژنهاي قديم است[font=Nazanin].[/font][/size]
[size=2][font=Nazanin]- [/font]ATNبايد گذر از سيستمها و كاربرهايAFTNموجود را به معماريATNرا داشته باشد[font=Nazanin].[/font][/size]
[size=2][font=Nazanin]- [/font]ATNبايد مسيريابي را بر اساس يك خط مشي مسيريابي از پيش تعيين شده تطبيق نمايد[font=Nazanin].[/font][/size]
[size=2][font=Nazanin]- [/font]ATNبايد زمينه تعريف ارتباط ديتايي را كه بتواند به در مسير مجاز كه نوع و طبقه ترافيك آن توسط كاربر تعيين شده را فراهم نمايد[font=Nazanin].[/font][/size]
[size=2][font=Nazanin]- [/font]ATNبايد قابليت تبادل اطلاعات يك سيستمرا وقتي يك يا چند راه مجاز وجود دارد را داشته باشد[font=Nazanin].[/font][/size]
[size=2][font=Nazanin]- [/font]ATNبايد وقتي كه مسير مجازي وجود نداشته باشد يك پروسه عملي مناسب انجام دهد[font=Nazanin].[/font][/size]
[size=2][font=Nazanin]- [/font]ATNبايد دريافت كننده پيام را قادر به شناسايي تهيه كننده پيام نمايد[font=Nazanin].[/font][/size]
[size=2][font=Nazanin]- [/font]طرحهاي نام گذاري و آدرس دهيATNبايد كشورها و سازمانها را براي اختصاص دادن نامها و آدرسهاي تحت مديريت آنها فراهم كند[font=Nazanin].[/font][/size]
[size=2][font=Nazanin]- [/font]ATNبايد ارتباط ديتايي را براي سيستمهاي ثابت و سيار حمايت نمايد[font=Nazanin].[/font][/size]
[size=2][font=Nazanin]- [/font]ATNبايد مقرراتي را براي استفاده موثر از شبكه هاي با پهناي باند محدود را فراهم آورد[font=Nazanin].[/font][/size]
- ATN[size=2]بايد يك سيستم مياني هواپيما را براي اتصال به سيستم مياني زميني از طريق زيرشبكه هاي سيار همزمان فراهم آورد[font=Nazanin].[/font][/size]
[size=2][font=Nazanin]-[/font]ATN بايد قادر به ميادله اطلاعات آدرس بين درخواستهاي موجود را داشته باشد[font=Nazanin].[/font][/size]
[size=2][font=Nazanin]-[/font]ATNبايد وقتي كه هر يك ازدرخواستهاي هواـ زميني حمايت مي شود از مديريت مفهوم[font=Nazanin] ([/font]CONTEXT MANAGEMENT[font=Nazanin]) [/font]حمايت نمايد[font=Nazanin].[/font][/size]
[size=2][font=Nazanin]- [/font]ATN بايد قابليت برقراري ، نگهداري ، رهاسازي و بي نتيجه ماندن(aborting)درخواستهايي كه در رابطه با سرويس مبادله پيامATS [font=Nazanin]([/font]ATMH[font=Nazanin]) [/font]مي باشند را داشته باشد[font=Nazanin].[/font][/size]
[size=2][font=Nazanin]- [/font]هنگامي كه از زمان كامل يك روز درATNاستفاده مي شود بايد بر اساس زمانUTCباشد[font=Nazanin].[/font][/size]
[size=2][font=Nazanin]- [/font]سيستمهاي نهايي[font=Nazanin] ([/font]ES[font=Nazanin]) [/font]بايد مقرراتي را براي اطمينان از احتمال دريافت نشدن پيامهاي 255-هشت تايي كه توسط سرويس ارتباطهاي اينترنت گم شده و يا خراب شده اند كم تر يا مساوي با[font=Nazanin]8-[/font][font=Nazanin]10 [/font]در هر پيام باشد[/size]
با عرض معذرت از دوستان به خاطر اینکه مدتی در خدمت دوستان نیستم و مطالب رو کامل نکردم .انشا... در اولین فرصت مطالبم رو ادامه می دم
انشالله . . .