نمایش نتایج: از شماره 1 تا 7 از مجموع 7
سپاس ها 3سپاس

موضوع: سیستم تلفن دورشوال (DID) چیست؟

  
  1. #1
    نام حقيقي: محمد حکیمی

    Administrator شناسه تصویری Hakimi
    تاریخ عضویت
    Dec 2002
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    6,549
    سپاسگزاری شده
    6798
    سپاسگزاری کرده
    1035
    نوشته های وبلاگ
    4

    سیستم تلفن دورشوال (DID) چیست؟


    Direct Inward Dialing

    Direct Inward Dialing (DID, also called DDI in Europe) is a feature offered by telephone companies for use with their customers' PBX system, whereby the telephone company (telco) allocates a range of numbers all connected to their customer's PBX. As calls are presented to the PBX, the number that the caller dialed is also given, so the PBX can route the call to the desired person or bureau within the organization

    Developed by AT&T in the 1960s, patterned upon the earlier IKZ service of the Deutsche Bundepost, this feature enables companies to have fewer lines than extensions, while still having a unique number for each extension, callable from outside the company.
    By way of example, each extension of the PBX system may be assigned a seven-digit external telephone number, with a fixed four- or five-digit prefix. Someone who knows the internal extension of his/her correspondent can dial the seven-digit number and be connected directly to the person called, bypassing the operator or PBX auto-attendant.
    This system is also used by fax servers. Instead of an exchange at the end of the 234 000 line, a computer running fax server software and fax modem cards uses the last three digits to identify the recipient of the fax. This allows 1000 people to have their own individual fax numbers, even though there is only one 'fax machine'.

    When people give out their work number and say it's a "direct line", often what they mean is that it's a DID number.

    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/Direct_Inward_Dialing
    Understanding Direct-Inward-Dial (DID) From Cisco: http://www.cisco.com/en/US/tech/tk65...801c43f6.shtml

    این هم یک نمونه از استفاده از این سرویس:
    http://www.wnn.ir/html/print.php?sid=1773

    امكان تماس بدون واسطه با كاركنان سازمان آب و برق خوزستان فراهم شد
    با افزودن پيش شماره 313 به ابتداي شماره تلفنهاي داخلي سازمان آب و برق خوزستان، امكان تماس با كاركنان اين سازمان بدون واسطه فراهم شد.

    به گزارش روابط عمومي سازمان آب و برق خوزستان، مدير امور ارتباطات اين سازمان با بيان اين خبر گفت: اين سيستم كه به دورشوال DID ( گرفتن شماره تلفن بدون واسطه ) موسوم است، با قرار دادن يك لينك مودم پرسرعت SHDSL و در اختيار گرفتن 30 كانال مخابراتي با همكاري شركت مخابرات در سازمان آب و برق خوزستان راه اندازي شده است.
    " محمد رضا بهروان " اضافه كرد: اين سيستم علاوه بر سرويس دهي به خطوط داخلي سازمان يادشده از شماره هاي 5000 تا 6018 ، به كليه خطوط داخلي مركز تلفن شركت برق منطقه اي خوزستان نيز كه با شماره 3000 شروع مي شوند، خدمات ارايه مي كند.
    وي در رابطه با مزاياي استفاده از اين طرح تصريح كرد: مشتركين مي توانند بدون واسطه و صرف كمترين زمان با واحد يا شخص مورد نظر خود در سازمان تماس برقرار كنند. همچنين شمار تماسهاي مكرر به مركزتلفن سازمان به كمترين ميزان رسيده و پاسخگويي به ارباب رجوع مناسب تر خواهد شد.
    مدير امور ارتباطات سازمان آب و برق خوزستان افزود: اجراي سيستم دورشوال در اين سازمان يك سال پيگيري و 30 ميليون ريال هزينه دربرداشته است.
    در سازمان آب و برق خوزستان يك هزار و 24 شماره تلفن داخلي وجود دارد كه با اجراي سيستم دورشوال، هر يك اين خطوط به تلفن شهري يك طرفه تبديل شده است.




    موضوعات مشابه:
    nkm، ahuray_mazdaa و VHR سپاسگزاری کرده‌اند.

  2. #2
    نام حقيقي: امير عرب بيگي

    عضو عادی شناسه تصویری a_arabbeigi
    تاریخ عضویت
    Feb 2004
    محل سکونت
    Esfahan
    نوشته
    663
    سپاسگزاری شده
    61
    سپاسگزاری کرده
    8
    سلام
    همين سيستم يكي دو سالي هست كه در شهر اصفهان براي راه آهن راه اندازي شده.



  3. #3
    نام حقيقي: amin djoneidi

    عضو عادی شناسه تصویری almas455
    تاریخ عضویت
    Nov 2004
    محل سکونت
    persia
    نوشته
    3,442
    سپاسگزاری شده
    1023
    سپاسگزاری کرده
    30
    کجای کارید الان سپاه کل ایران رو اینجوری داره یعنی خودش مخابرات خودش هست با تجهیزات بسیار پیشرفته از این حرفها
    خودش دولت خودشه مخابرات خودشه
    الان هیچ کدوم از خونه های سازمانی پول تلفون نمی دند و شماره هاشون هم عجیب غریبه من نمی دونم چه جوری آوردند چسبودنش به مخابرات؟؟؟
    اسمش هم خط کوثر هست اگر جایی شنیدید



  4. #4
    نام حقيقي: Reza Behroozi

    عضو غیر فعال شناسه تصویری ahuray_mazdaa
    تاریخ عضویت
    Jun 2005
    محل سکونت
    Shiraz
    نوشته
    1,154
    سپاسگزاری شده
    227
    سپاسگزاری کرده
    115
    الماس جان توی همه دنیا نظامی ها 10 سال جلوتر از تکنولوژِی استفاده میکنن و حالشو میبرن



  5. #5
    نام حقيقي: amin djoneidi

    عضو عادی شناسه تصویری almas455
    تاریخ عضویت
    Nov 2004
    محل سکونت
    persia
    نوشته
    3,442
    سپاسگزاری شده
    1023
    سپاسگزاری کرده
    30
    20 سال محض اطلاع
    تکنولوژی روز 20 سال از تحقیقات نظامی عقب هست و این برای دانشمندان عام خیلی سنگین تموم می شه
    نمونه اش بمب اتم بود اینترنت بود چیپ بود ic بود



  6. #6
    نام حقيقي: Reza Behroozi

    عضو غیر فعال شناسه تصویری ahuray_mazdaa
    تاریخ عضویت
    Jun 2005
    محل سکونت
    Shiraz
    نوشته
    1,154
    سپاسگزاری شده
    227
    سپاسگزاری کرده
    115
    20-30 سال برای آمریکا بعضی وقتها هم ما رنگ بعضی تکنولوژی رو نمیبینیم...برای سپاه همون 10 سال کفایت میکنه



  7. #7
    nkm
    nkm آنلاین نیست.
    نام حقيقي: Ali, Niknam

    مدیر بازنشسته شناسه تصویری nkm
    تاریخ عضویت
    Mar 2003
    محل سکونت
    Iran - Fars - Shiraz
    نوشته
    2,552
    سپاسگزاری شده
    519
    سپاسگزاری کرده
    197
    يكي از قابليتهاي خوب اون براي يك شركتي مثل ما ميتونه استفاده از منابع مشترك باشه و همينطور سرويسهاي جديد كه شايد خيلي ها اون را ناديده بگيرن

    مثلا خط را در يك اكسس سرور پياده كنيد و اون را مديريت كنيد
    مثلا سر شماره 1 بره به سمت مركز تلفن A و سر شماره 2 بره به سمت مركز B و سر شماره 3 بره به سمت سيستم VoIP كه حالا ميتونه يك Cisco CallManager باشه يا يك CME كه روي روترهاي سري 2800,3700,3800 و مدلهاي جديد سوار ميشه و ميتونه تا چندتا گوشي بستگي به مدل روتر ساپورت كنه و شماره 9999 هم خود اكسس سرور انجام بده

    اين كار بيشتر به درد كساني ميخوره كه يا سنترال با ماژول E1 دارن يا از امكانات روتر خودشون با IpTelephony*استفاده ميكنن

    مثلا دوستاني كه ISP دارن ميتونن با استفاده از اين خط از گرفتن يك مركز تلفن و حتي خطهاي شهري خودداري كتن و بين مراكز و نمايندگي هاشون سيستم تلفن داخلي راه بندازن

    يا در مراحل خوشبينانه تر يك تلفن داخلي بين تمامي مراكز ISP ها و نمايندگي هاتون و خيلي امكانات ديگه

    البته اين نكته هم بايد به عرضتون برسونم كه مخابرات شديدا اين قابليت را سخت ميده و ممكنه در آينده نزديك بابت اين قابليت شما مجبور به پرداخت يك هزينه خريد سرشماره بشيد
    چون قراره خود اداره فركانسها از مخابرات بابت Busy كردن شماره هاي غير فعال هزينه از مخابرات بگيره


    بزودی دوباره برمیگردم!
    ------
    علی نیکنام
    ali { a@t } niknam.ir

کلمات کلیدی در جستجوها:

دورشوال

دور شوالDID چیستخطوط دورشوالدورشوال چیستخطوط دور شوالسیستم دورشوالخط دورشوال چیستخط دورشوالدوشوالدورشوال چیست؟تلفن دورشوالdid چیست؟کدهای دورشوالکد دورشوالدورشوال مخابراتخطوط دوشوالسیستم دورشوال چیستکد دورشوال چیستfax server چیستdirect inward dialing چیستلینک دور شوالدور شوال چیستسیستم DIDمودم دورشوال

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •