-
راه اندازی و نصب sip
سلام
من از مخابرات [URL="http://www.talarnet.com/reception-halls/tehran-venues/"][COLOR=#696969]تهران[/COLOR][/URL] خط sip خریدم. همانطور که میدونید این خط روی خط اینترنت ارائه میشه که امکان تماس از طریق اون هست.
من تماس با 2020 پشتیبانی مخابرات گرفتم. متاسفانه اصلا چنین چیزی نشنیدن. بعد از کلی پاسکاری یکی میدونست فقط چی هست و به زور یکسری اطلاعات مثل یوزر و پسورد و با کلی سوال و پیگیری یک آی پی هم بهم دادن
از برنامه zoiper برای کانتکت کردن استفاده کردم. یک جا نوشته هاست من آی پی رو زدم و در قسمت یوزر و پس اطلاعات داده شده رو ثبت کردم.
ولی کانکت نمیشه. ای پی تنها کافیه ؟
نمیدونم چه دلیلی میتونه داشته باشه. اگه کسی اطلاعاتی داشت ممنون میشم کمک کنه.
-
چیزی که بهم گفتند باید تو تنظیمات مودم یک اکانت دیگه با vpi 0 , vci 38 تنظیم کنم.
یک مقدار روی مودم کار کردم یک جا تو nat هست که میشی multi pate کرد. انجام دادم. رفتم تو statues دیدم خودش وی پی آی و وی سی آی 0 و 38 تنظیم شده و اظافه شده همینطور تنظیمات قبلی هم نشون میده ولی اینترنت قطع شد و sip هم متصل نشد .
کسی میدونه راهش چی ؟
-
عجیبه !
یک نفر از مخابرات هم اومد نمیدونست چطور باید نصب بشه و کارم راه نیافتاد...
-
دوست عزیز اطلاعاتی که شما گرفتید اطلاعات ترانک هست و شما باید این اطلاعات رو در سرور خودت وارد کنی که سرور با ترانک ارتباط داشته باشه.
البته اگر این چیزی که شما خریدید مثل شماره هایی که شاتل میده نباشه که اون داستانش فرق می کنه
-
[QUOTE=ksi_xi_nt;480091]دوست عزیز اطلاعاتی که شما گرفتید اطلاعات ترانک هست و شما باید این اطلاعات رو در سرور خودت وارد کنی که سرور با ترانک ارتباط داشته باشه.
البته اگر این چیزی که شما خریدید مثل شماره هایی که شاتل میده نباشه که اون داستانش فرق می کنه[/QUOTE]
[B] در خصوص خطوط سیپ فون[/B]
شماره هایی که شاتل میده رو نمیشناسم.
مخابرات یک خط تو بستر اینترنت میده . یک خط 8 رقمی با قیمت 50 تومان !
گفته مکالمات 30درصد ارزان تر از تلفن معمولیه. کاری ندارم که بستر اینترنت یعنی رایگان و ...
به دلایلی [B]مجبور شدم[/B] بخرم این خط رو ...
[B]عدم راه اندازی خط توسط سرویس دهنده و پشتیبانی کننده (مخابرات)[/B]
در خصوص راه اندازی هم با کلی مکافات از طرف مخابرات و ریموت شدن مهندس مستقیم روی سیستم و ... نتوستن راه بندازن و گفتند که مودم باید عوض بشه !
در حالی که مودم من مشکلی نداشت. مودم دیگه آوردم بازم نتونستن درست کنن.
[B]سرانجام راه اندازی شد[/B]
تو نت میگشتم که با سایت [URL="http://siptrunk.ir/"]سیپ ترانک[/URL] مربوط به شرکت [URL="http://akratel.ir/"]آکراتل[/URL] آشنا شدم. چون مجبور بودم و کسی نبود که سیستم رو فعال کنه با شماره های شرکت ارتباط گرفتم و مدیر محترم شرکت شخصا و بدون هیچ هزینه یا مشکلی کار من رو انجام دادند. فقط میتونم بگم خدا خیرش بده. چون مجبور بودم خط رو داشته باشم از طرفی کسی نبود اصلا راهنمایی تلفنی یا حتی حضوری کنه که چطور باید انجام بشه.
متاسفانه شرکت های دولتی برخی خدمات خود را به شرکت های پیمانکار واگذار میکنند که شرکت های مربوطه عموما با رانت طرف قرارداد شدند و دانش کافی ندارند. مثل همین شرکت پیمانکاری که یک نفر با تحصیلات دانشجوی معدن ! رو فرستادن مودم رو تنظیم کنه که هیچ دانشی از ساده ترین مفاهیم شبکه نداشت .
حال بماند که خود شرکت مخابرات افرادی که مسئول پاسخگویی هستند و یا حتی سوپروایزرشون که من باهاش صحبت کردم اطلاعاتی ابتدایی و ساده داشتند و اصلا توانایی و دانش موقیعت و جایگاهی که قرار دارند را ندارند.
[B]عدم استیبل بودن خط[/B]
خط چندان استیبل نیست و قطع و وصل میشه. هرچند کوتاه و لحظه ای ولی این باعث قطع ارتباط تلفن میشه و اصلا جالب نیست.
-
با یک اینترنت دیگه هم تست کردین؟
-
[QUOTE=ksi_xi_nt;480127]با یک اینترنت دیگه هم تست کردین؟[/QUOTE]
با یک اینترنت دیگه ؟!
روی همین اینترنت و آی پی استاتیک که دادن ست شده. تنظیمات روی مودم هست.
نمیشه با اینترنت دیگه ای ست کرد ...
-
شما خط سیپ ترانک خریداری نکردید و مشخص هم هست چون روی مودم adsl معمولی دارن به شما سرویس میدن و باید تنظیماتی که گفتید انجام بشه روی vpi , vci
شما سرویس سیپ فون خریداری کردید که باید روی گوشی تلفن یا سافت فون رجیستر بشه
اگر قصد دارید روی استریسک رجیستر کنید جدیدا مخابرات این امکان رو با شناسایی user-agent شما انجام میده که مثلا اگر از الستیکس یا freepbx دارید استفاده میکنید ترانک نشه
البته نکته اینکه شما ترانک رو درست تنظیم کرده باشید و نشده باشه ولی دوستان زیادی به بنده در تلگرام مسیج دادن و مشکل داشتن که راهنمایی شدن بابت تغییر user-agent و مشکل حل شد .
لطفا اگر روی سرور قصد دارید رجیستر کنید تنظیمات ترانک رو ارسال بفرمایید
اما اگر مشکل اتصال روی سافت فون یا ip phone داشتید باید چک بشه تنظیمات مودم و تنظیمات انجام شده روی end point