نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 از مجموع 10
سپاس ها 15سپاس
  • 1 توسط M1450M
  • 6 توسط mhsaleh
  • 5 توسط mhsaleh
  • 1 توسط M1450M
  • 2 توسط mhsaleh

موضوع: تفاوت الستیکس و استریکس

  
  1. #1
    نام حقيقي: مرتضی

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Aug 2013
    محل سکونت
    کاشان
    نوشته
    37
    سپاسگزاری شده
    5
    سپاسگزاری کرده
    19

    تفاوت الستیکس و استریکس

    سلام
    چند سوال در مورد VOIP داشتم.
    1- تفاوت الستیکس و استریکس چیه دقیقا؟ چیز به درد بخوری پیدا نکردم در موردش.
    2- هزینه اجرای هر کدوم روی یه پروژه چقدر تفاوت داره؟ کدوم مقرون به صرفست و دلیلش؟
    3-تفاوت این دو با ویپ سیسکو چیه؟ کدوم بهتره از لحاظ قیمت و کاربرد؟
    4- مشکلاتی که این سیستم نسبت به سانترال داره ؟



    موضوعات مشابه:
    amin-net سپاسگزاری کرده است.

  2. #2
    نام حقيقي: Hassan Saleh

    عضو ویژه شناسه تصویری mhsaleh
    تاریخ عضویت
    Dec 2009
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته
    979
    سپاسگزاری شده
    1219
    سپاسگزاری کرده
    0
    نرم افزار Asterisk یک فریمورک برای ایجاد ارتباطات است. این نرم افزار دارای واسط کاربری گرافیکی و امکاناتی فراتر از یک مرکز تلفن نیست به همین دلیل برای استفاده عمومی می بایست این نقاط ضعف از بین می رفت. بدین منظور نرم افزارهایی همچون Elastix یا AsteriskNOW ارائه شدند تا علاوه بر بهرهگیری از امکانات تخصصی استریسک از نرمافزارهای دیگری جهت Email و IM و ... استفاده نمایند.
    پیاده سازی استریسک به تنهایی بیشتر توسط متخصص آشنا به استریسک و لینوکس میسر است و برای پروژه های خاص مورد استفاده قرار می گیرید. اما Elastix را می توان به سادگی نصب یک ویندوز نصب و با استفاده از راهنماهای مربوطه آن را کانفیگ و راه اندازی نمود. لذا نصب استریسک هزینه بیشتری خواهد داشت.
    برتری نرم افزارهای کدباز نظیر استریسک نسبت به راهکارهای سیسکو یا ماکروسافت یا ... توانایی ایجاد هرگونه تغییرات در آنها به دلخواه کاربر است.
    سانترال های آنالوگ عمدتاً امکانات محدودی دارند و به ندرت از تکنولوژی VoIP پشتیبانی می کنند.


    SADEGH65، mehrzadmo، amin-net و 3 نفر دیگر سپاسگزاری کرده‌اند.

  3. #3
    نام حقيقي: مرتضی

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Aug 2013
    محل سکونت
    کاشان
    نوشته
    37
    سپاسگزاری شده
    5
    سپاسگزاری کرده
    19
    ممنون از پاسخی که دادید
    فرض کنیم واسه یه کارخانه که تماس با شعبه دیگه ای در جای دیگه نداره مقرون به صرفست که ویپ کار بشه یا سانترال؟؟



  4. #4
    نام حقيقي: Hassan Saleh

    عضو ویژه شناسه تصویری mhsaleh
    تاریخ عضویت
    Dec 2009
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته
    979
    سپاسگزاری شده
    1219
    سپاسگزاری کرده
    0
    استفاده از نرم افزارهایی خصوصاً Elastix می تواند صرفاً جهت استفاده از قابلیت VoIP نباشد. به بیانی دیگر ممکن است شما یک مرکز تلفن با نرم افزار Elastix نصب نمایید و از امکانات نرم افزاری گسترده آن در حوزه سامانه تلفنی استفاده نمایید و کلاینت های شما به جای استفاده از بستر IP از بستر آنالوگ جهت ارتباط با سیستم استفاده نمایند.
    در رابطه با اینکه آیا راه اندازی Elastix بهتر است یا سانترال پاناسونیک تصمیم گیری وابسته به این است که تا چه حد نیاز به قابلیت های Elastix دارید. معمولاً سانترال پاناسونیک گزینه ارزان قیمت تری نسبت به Elastix است اما امکانات کمتری دارد. اگر امکانات محدود سانترال الان و در آینده پاسخگوی شما خواهد بود پس هزینه کردن برای Elastix گزینه مناسبی نخواهد بود.


    mehrzadmo، amin-net، taghikarim و 2 نفر دیگر سپاسگزاری کرده‌اند.

  5. #5
    نام حقيقي: مرتضی

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Aug 2013
    محل سکونت
    کاشان
    نوشته
    37
    سپاسگزاری شده
    5
    سپاسگزاری کرده
    19
    ممنون صالح جان
    ببینید الان به دستگاه سانترال پاناسونیک معمولی حدود 2300 قیمتشه . که کارت گویا روش نصبه و فک کنم حدود 16 تا داخلی میده. و اگه بخوای افزایش بدی باید کارت جدا بخری. الان خیلی از شرکت ها رو دیدم که ظرفیت دستگاهشون پر شده و باید دستگاه مدل بالاتر بخرن که اونم حدود 12 تومنه و بازم ظرفیت داخلیهاش محدوده.
    فرض کنید یه شرکت داریم با 120 داخلی دستگاه های مورد نیازش چیه و هزینه حدودیش چقدر میشه؟


    amin-net سپاسگزاری کرده است.

  6. #6
    نام حقيقي: Hassan Saleh

    عضو ویژه شناسه تصویری mhsaleh
    تاریخ عضویت
    Dec 2009
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته
    979
    سپاسگزاری شده
    1219
    سپاسگزاری کرده
    0
    برای راه اندازی Elastix یک کامپیوتر نه چندان قوی نیاز دارید با قیمتی حدود ۱ میلیون + یک کارت یا گیت وی برای اتصال خطوط شهری (مخابرات) که به طور میانگین برای هر پورت ۱۷۰ هزار تومان هزینه خواهد داشت + برای هر داخلی اگر بخواهید IP Phone تهیه کنید حداقل ۲۰۰ هزار تومان هزینه خواهد داشت.
    در نتیجه برای یک مجموعه با ۸ خط شهری و ۱۲۰ داخلی هزینه سخت افزار برابر 1000+(170*8)+(200*120)= حدود ۲۵ میلیون خواهد بود.



  7. #7
    نام حقيقي: مرتضی

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Aug 2013
    محل سکونت
    کاشان
    نوشته
    37
    سپاسگزاری شده
    5
    سپاسگزاری کرده
    19
    دستگاهی که بشه باهاش بتونیم از تلفن معمولی استفاده کنیم چند قیمته؟
    این دستگاه رو که بذاریم باید کابل تلفن جداگانه در نظر گرفت تو کل شرکت؟؟



  8. #8
    نام حقيقي: Hassan Saleh

    عضو ویژه شناسه تصویری mhsaleh
    تاریخ عضویت
    Dec 2009
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته
    979
    سپاسگزاری شده
    1219
    سپاسگزاری کرده
    0
    با استفاده از هر یک از دستگاه های گیت وی، کارت یا ATA که پورت FXS داشته باشد می توانید از تلفن آنالوگ استفاده نمایید. هزینه این دستگاه ها + کابل و کابل کشی + گوشی تلفن آنالوگ کمی کمتر از IP Phone خواهد شد اما با این وجود توصیه می کنم از IP Phone استفاده نمایید.


    taghikarim و M1450M سپاسگزاری کرده‌اند.

  9. #9
    نام حقيقي: مرتضی

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Aug 2013
    محل سکونت
    کاشان
    نوشته
    37
    سپاسگزاری شده
    5
    سپاسگزاری کرده
    19
    این جور که برآورد کردم واسه شرکتی قراره احداث بشه voip مقرون به صرفست. ولی واسه جایی که الان تلفنشون با ساتتراله هزینه بره بخواد بره رو ویپ.
    درسته؟؟



  10. #10
    نام حقيقي: مرتضی

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Aug 2013
    محل سکونت
    کاشان
    نوشته
    37
    سپاسگزاری شده
    5
    سپاسگزاری کرده
    19
    uppppppp



کلمات کلیدی در جستجوها:

فرق الستیکس و استریکس

تفاوت استریسک و الستیکس

تفاوت voip و آنالوگ

تفاوت الستیکس و استریسک

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •