صفحه 1 از 2 1 2 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 15 از مجموع 20

موضوع: درخواست راهنمایی در مورد VOIP

  
  1. #1
    نام حقيقي: امیر احمدی

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Mar 2013
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    955
    سپاسگزاری شده
    127
    سپاسگزاری کرده
    292

    درخواست راهنمایی در مورد VOIP

    سلام
    راه اندازی VOIP برای یک سازمان در یک استان که شعبات زیادی در شهرستان داره با الاستیکس بهتره یا سیسکو
    چه تجهیزاتی لازمه و هزینه هاش چقدره
    امنیت هر دو چقدره چون من شنیدم از یک VOIP یک اداره در ساعات تعطیل بیش از 1000 تلفن مزاحم زده شده در یک شب!!
    فقط لطفا هنگام توضیح دادن توجه کنید که این پست توسط یک فرد صفر کیلومتر در زمینه VOIP زده شده!!!!!



    موضوعات مشابه:
    ویرایش توسط Amir 2010a : 2014-02-19 در ساعت 09:36 AM

  2. #2
    نام حقيقي: امیر احمدی

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Mar 2013
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    955
    سپاسگزاری شده
    127
    سپاسگزاری کرده
    292
    کمک لطفا



  3. #3
    نام حقيقي: محسن نیک قلب رودسری

    عضو عادی شناسه تصویری mohsenhvac
    تاریخ عضویت
    Sep 2008
    محل سکونت
    گیلان- رودسر
    نوشته
    2,203
    سپاسگزاری شده
    1944
    سپاسگزاری کرده
    1310
    دوست عزیز قصد بی احترامی ندارم اما موتور صفر کیلوتر اول باید چندصدتایی اروم اروم تو دنده یک حرکت کنه تا اب بندی بشه نه تخته گاز. با یک دست هم تنها یکی از هندوانه ها یعنی لینوکس، سیسکو، ویپ و.... رو میشه برداشت و هرکدوم در بهترین شرایط نیاز به دو سال تجربه دارن. فقط اجرای پروژه نیاز نیست همونطور که خودت گفتی - تماس های مزاحمی درشب- امنیت یکی از مهمترین فاکتورها تو هر پروژه ای هست. شما در پروژه مثل با لا با این گستردگی که خودتون اعلام کردید به تخصصهای زیادی نیاز دارید . بهتره که از چند متخصص در این زمینه ها کمک بگیرید . برداشتن چند هندوانه در اخر سبب این میشه همه بیفتن زمین و بشکنن!!! در کل استفاده از الاستیکس هزینه رو خیلی براتون پایین تر میاره و اجراش به نسبت سیسکو براتون راحت تره.


    ویرایش توسط mohsenhvac : 2014-02-19 در ساعت 05:45 PM
    M-r-r، mehrzadmo، greatcyrus و 1 نفر دیگر سپاسگزاری کرده‌اند.

  4. #4
    نام حقيقي: Hassan Saleh

    عضو ویژه شناسه تصویری mhsaleh
    تاریخ عضویت
    Dec 2009
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته
    979
    سپاسگزاری شده
    1219
    سپاسگزاری کرده
    0
    برای پیاده سازی یک سیستم تلفنی VoIP با این مشخصات راه کارهای زیادی هست اما اولین قدم جمع آوری اطلاعات در رابطه با صورت مسئله است مثلاً باید دید این مجموعه چه تعداد تماس همزمان خواهد داشت، پهنای باند و نوع ارتباط شعب چه هستند، امنیت به عنوان یک فاکتور پایه ای باید دید در چه سطحی مد نظر است و ...
    مجموعه Elastix به عنوان یک مجموعه همه کاره و با راه اندازی ساده جوابگوی بسیاری از کاربردها است.


    mehrzadmo و greatcyrus سپاسگزاری کرده‌اند.

  5. #5
    نام حقيقي: محمد نحوی

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Mar 2013
    محل سکونت
    قم
    نوشته
    948
    سپاسگزاری شده
    1187
    سپاسگزاری کرده
    950
    نوشته های وبلاگ
    3
    بنده هم به شخصه به شما الستیکس رو پیشنهاد میکنم توی اینترنت اگر یک جستجو بکنید هم فیلم های اموزشی
    به زبان فارسی هست و هم کلی داکیومنت فارسی اونهارو مطالعه کنید تا یک دید نسبتا مناسب از ویپ به دست بیارید
    و سپس یک نیاز سنجی اولیه از پروژه تهیه کنید و اینجا مطرح کنید تا بشه بهتون drvice مناسب و راهکار مناسب رو ارائه داد
    در مورد بحث امنیت هم خیلی نگران نباشید راهکارهای امنیتی خیلی زیادی وجود داره که تا حد زیادی نگرانی رو برطرف میکنه



  6. #6
    نام حقيقي: امیر احمدی

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Mar 2013
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    955
    سپاسگزاری شده
    127
    سپاسگزاری کرده
    292
    برای پیاده سازی یک سیستم تلفنی VoIP با این مشخصات راه کارهای زیادی هست اما اولین قدم جمع آوری اطلاعات در رابطه با صورت مسئله است مثلاً باید دید این مجموعه چه تعداد تماس همزمان خواهد داشت، پهنای باند و نوع ارتباط شعب چه هستند، امنیت به عنوان یک فاکتور پایه ای باید دید در چه سطحی مد نظر است و ...
    مجموعه Elastix به عنوان یک مجموعه همه کاره و با راه اندازی ساده جوابگوی بسیاری از کاربردها است..
    میشه لطفا کمی در مورد این راهکارهایی که مد نظرتون هست توضیح بدین
    اگر سابقه عملی در پیاده سازی پروژه های از این دست دارین در مورد الاستیکس میشه بیشتر توضیح بدین - مزایا و محدودیت ها - تعداد کاربران استفاده کننده همزمان - سخت افزار و نرم افزارهای مورد نیاز در هر سناریو لطفا

    ضمنا این گفته که میگن ااستیکس بی نظیره واقعیت داره ؟



  7. #7
    نام حقيقي: امیر احمدی

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Mar 2013
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    955
    سپاسگزاری شده
    127
    سپاسگزاری کرده
    292
    میشه لطفا کمی در مورد این راهکارهایی که مد نظرتون هست توضیح بدین
    اگر سابقه عملی در پیاده سازی پروژه های از این دست دارین در مورد الاستیکس میشه بیشتر توضیح بدین - مزایا و محدودیت ها - تعداد کاربران استفاده کننده همزمان - سخت افزار و نرم افزارهای مورد نیاز در هر سناریو لطفا

    ضمنا این گفته که میگن ااستیکس بی نظیره واقعیت داره ؟
    VOIP مگر محبوب نیست و استفاده نمیشه ؟؟ لطفا کمک



  8. #8
    نام حقيقي: hossein

    خواننده شناسه تصویری hoseyn3562
    تاریخ عضویت
    Sep 2013
    محل سکونت
    gorgan
    نوشته
    37
    سپاسگزاری شده
    4
    سپاسگزاری کرده
    2
    من هم السنیکس رو به شما پیشنهاد میکنم.و تازه داره تو ایران جا میوفته .



  9. #9
    نام حقيقي: Hassan Saleh

    عضو ویژه شناسه تصویری mhsaleh
    تاریخ عضویت
    Dec 2009
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته
    979
    سپاسگزاری شده
    1219
    سپاسگزاری کرده
    0
    همانطور که اشاره کردم راهکارهای مختلفی از برندهای مختلف برای پیاده سازی این سناریو وجود دارد. البته آنچه تا الان از صورت مسئله مطرح شده بسیار مبهم است و هنوز نمی توان به آن سناریو گفت. اما من با توجه به آنچه متوجه شدم یک سورت مسئله فرضی طرح می کنم.
    یک مجموعه دارای یک دفتر مرکزی در مثلاً شهر اصفهان است. این مجموعه دارای ۵ شعبه در خارج از شهر و در محدوده استان مذکور و ۳۰ شعبه خارج از استان و در محدوده کشور می باشد. در دفتر مرکزی این مجموعه ۵۰ نفر پرسنل وجود دارد که برای آنها ۳۲ عدد خط شهری در نظر گرفته شده است. در هر شعبه بین ۵ الی ۱۰ نفر پرسنل مشغول هستند و برای هر شعبه ۴ خط شهری در نظر گرفته شده است. با توجه به حجم بالای مکالمات بین شعب و دفتر مرکزی این مجموعه قصد کاهش هزینه هزینه مکالمات خود را با بهره گیری از تکنولوژی VoIP دارد. با توجه به فعالیت این مجموعه به طور متوسط بین ۲۰ الی ۲۶ مکالمه همزمان بین مسئول شعب و کارشناسان دفتر مرکزی برقرار است. در هر شعبه یک خط اینترنت با حداقل پهنای باند ۱۲۸Kbps وجود دارد که از آن برای نرم افزار اتوماسیون استفاده می گردد. در دفتر مرکزی یک ارتباط اختصاصی اینترنت با پهنای باند ۶مگابیت بر ثانیه برقرار است. این مجموعه در حال حاضر دارای یک مرکز تلفن پاناسونیک در دفتر مرکزی است. در برخی شعب نیز مرکز تلفن پاناسونیک برای ارتباطات داخلی وجود دارد.
    با توجه به شرایط این مجموعه یک راهکار می توان به شرح زیر باشد:
    یک مرکز IP PBX در دفتر مرکزی قرار داده می شود و یک ارتباط مناسب به اینترنت به آن داده می شود. این ارتباط پس از گذر از یک Firewall به سرور می رسد.
    به مسئول هر شعبه یک IP Phone داده می شود. این IP Phone از طریق خط اینترنت موجود در هر شعبه در IP PBX دفتر مرکزی رجیستر می شود.
    برای ارتباط IP PBX با سانترال پاناسونیک دفتر مرکزی یک لینک E1 بین این دو برقرار می شود که توانایی ۳۰ مکالمه همزمان را خواهد داشت.
    برای سخت افزارها دو سرور DL320e G8 مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این دو سرور توسط بستر مجازی ساز VMware ESXi مجازی شده و بر روی هر یک، یک VM برای پیاده سازی IP PBX ایجاد گردیده. بر روی هر یک از این VMها مجموعه Elastix نصب گردیده و طوری پیکربندی شده اند که Elastix دومی پشتیبانی برای Elastix اول است و به محض اختلال در سرویس دهی سرور اول سرور دوم به طور خودکار وارد مدار می شود. برای ارتباط با پاناسونیک از یک گیت وی Quintum Tenor سری DX استفاده شده. با توجه به محدودیت پهنای باند شعب کدک مورد استفاده برای مکالمات صوتی بین دفتر مرکزی و شعب با استفاده از کدک G.729 صورت می پذیرد. به مسئولین واحدها در دفتر مرکزی و مسئولین شعب دسترسی به پنل ارسال و دریافت فکس داده می شود. با توجه به ضعف پنل Elastix در تفکیک فکس ها، پنل Avantfax نصب و مورد استفاده قرار می گیرد.
    با توجه به نوع مکالمات این مجموعه رمزنگاری مکالمات مد نظر نبوده و صرفاً Authentication کلاینت ها با پیچیده نمودن رمز آنها و محدود ساختن دسترسی به سرور به رنج های IP مشخص شده سبب افزایش نسبی امنیت و عدم امکان برقراری مکالمه غیر مجاز گردید.
    دسترسی به سرور در Firewall نیز محدود می گردد. به طوری که تمام دسترسی ها جهت مدیریت سرور از روی اینترنت مسدود خواهد شد.


    mohsenhvac، greatcyrus و Supra سپاسگزاری کرده‌اند.

  10. #10
    نام حقيقي: Muhamad

    تازه وارد
    تاریخ عضویت
    Feb 2014
    محل سکونت
    Qom
    نوشته
    20
    سپاسگزاری شده
    15
    سپاسگزاری کرده
    4
    با احترام به دوستان بنده پیشنهاد میدم اگر تعداد کاربرانتوت از 200 تا بیشتر سمت سیسکو برید هم استیبل تره هم مطمئن تر و
    می تونید همه سیستم هار رو یکپارچه تحت یک کلاستر تعریف کنید و تحمل خطاهای مختلف رو برای تلفن ها ببینید محدودیت تلفنی هم ندارید هر نوع تلفن SIP رو ساپورت می کنه و............ 150dlu هم تو ورژن 8.6 رایگان لایسنس می ده و..


    nahvi18 سپاسگزاری کرده است.

  11. #11
    نام حقيقي: Reza ARYAGOHAR

    مدیر بازنشسته شناسه تصویری aryagohar
    تاریخ عضویت
    Jul 2003
    محل سکونت
    Sydney ,Australia
    نوشته
    3,056
    سپاسگزاری شده
    943
    سپاسگزاری کرده
    215
    Cisco doesn't give you anything for free
    that device license units are not free and every type of the phones need different amount of licenses, those are evaluation licenses

    without proper licensing do not try to implementing the solution in production



    miladk سپاسگزاری کرده است.

  12. #12
    نام حقيقي: امیر احمدی

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Mar 2013
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    955
    سپاسگزاری شده
    127
    سپاسگزاری کرده
    292
    ممنون از شما آقای آریاگوهر
    در مورد پروژه های بزرگ ویپ مثلا در ابعاد استانی مانند سرپرستی استانی یک بانک با شعبات زیاد در شهرستان ها شما چه راه کار رو پیشنهاد می کنید آیا از استریسک و لاستیکس استفاده بشه یا سلوشن های بهتری هم وجود داره ؟
    در مورد سخت افزار انتخابی ممنون میشم اگر تجربیات خودتونو در اختیار افراد مبتدی قرار بدین
    با تشکر



  13. #13
    نام حقيقي: Reza ARYAGOHAR

    مدیر بازنشسته شناسه تصویری aryagohar
    تاریخ عضویت
    Jul 2003
    محل سکونت
    Sydney ,Australia
    نوشته
    3,056
    سپاسگزاری شده
    943
    سپاسگزاری کرده
    215
    معماري شبکه ها با هم متفاوته، واسه همين نميشه يه نسخه واسه همه داد، کلا سعي کنين شبکه رو جوري طراحي و اجرا کنينکه اجرا و نگهداري هزينه زيادي رو نگيره، البته تو ايران زياد به نيرو و زمان صرف شده رو يک پروژه اهميت داده نمشه،
    سعي کن سولوشن حتما ريدندانت باشه، البته باز هم اين بستگي به نياز مشتري داره، راه حلاي سيسکو خيلي خوبه ولي هزينه داره و امکان دسترسي به علت تحريمها وجود نداره، بهترين فکر کنم همهني هست که دوستان گفتن.


    Amir 2010a سپاسگزاری کرده است.

  14. #14
    نام حقيقي: Muhamad

    تازه وارد
    تاریخ عضویت
    Feb 2014
    محل سکونت
    Qom
    نوشته
    20
    سپاسگزاری شده
    15
    سپاسگزاری کرده
    4
    نقل قول نوشته اصلی توسط aryagohar نمایش پست ها
    Cisco doesn't give you anything for free
    that device license units are not free and every type of the phones need different amount of licenses, those are evaluation licenses

    without proper licensing do not try to implementing the solution in production
    دوست عزیز داره کار می کنه تو جا های مختلف کشور 150 dlu برای تست داده که ما داریم واقعی استفاده می کنیم



  15. #15
    نام حقيقي: Reza ARYAGOHAR

    مدیر بازنشسته شناسه تصویری aryagohar
    تاریخ عضویت
    Jul 2003
    محل سکونت
    Sydney ,Australia
    نوشته
    3,056
    سپاسگزاری شده
    943
    سپاسگزاری کرده
    215
    نقل قول نوشته اصلی توسط sirmuhamad نمایش پست ها
    دوست عزیز داره کار می کنه تو جا های مختلف کشور 150 dlu برای تست داده که ما داریم واقعی استفاده می کنیم
    Good luck mate


    sirmuhamad سپاسگزاری کرده است.

صفحه 1 از 2 1 2 آخرینآخرین

کلمات کلیدی در جستجوها:

تجربه پیاده سازی پروژه voip elastix

درخواست VoIP

حداقل پهنای باند جهت voip در سانترال پاناسونیک

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •