نمایش نتایج: از شماره 1 تا 13 از مجموع 13
سپاس ها 10سپاس
  • 1 توسط Amir 2010a
  • 3 توسط mhsaleh
  • 1 توسط Amir 2010a
  • 3 توسط mhsaleh
  • 1 توسط sirmuhamad
  • 1 توسط mhsaleh

موضوع: سخت افزارهای ویپ

  
  1. #1
    نام حقيقي: امیر احمدی

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Mar 2013
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    955
    سپاسگزاری شده
    127
    سپاسگزاری کرده
    292

    سخت افزارهای ویپ

    سلام
    من در مورد سخت افزارهای ویپ مشکل دارم و چون تازه کارم کمی گیج شدم لطفا راهنمایی کنید
    کارت های FXO - FXS چیه ؟ کارت های آنالوگ با دیجیتال این محصولات چه تفاوتی با هم داره
    2- گیتوی دیجیتال و آنالوگ چیه چه فرقی با هم دارن ؟ تفاوت این گتوی ها با کارت FXO-FXS چیه
    با تشکر



    موضوعات مشابه:
    amin-net سپاسگزاری کرده است.

  2. #2
    نام حقيقي: Hassan Saleh

    عضو ویژه شناسه تصویری mhsaleh
    تاریخ عضویت
    Dec 2009
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته
    979
    سپاسگزاری شده
    1219
    سپاسگزاری کرده
    0
    برای آنکه مرکز تلفن خود را که مبتنی بر VoIP کار می کند، به یک مرکز تلفن دیگر (مثل مراکز مخابرات) که VoIP ساپورت نیستند، مرتبط نمایید باید از گیت وی استفاده کنید.
    این گیت وی ها می توانند به شکل Standalone عمل کنند به طوری که از یک طرف خط های متصل شوند و از طرف دیگر پورت شبکه و ارتباط سرور شما با گیت وی از طریق پروتکل ویپ خواهد بود. نوع دیگری از این گیت وی ها که اغلب با نرم افزار استریسک کار می کنند به شکل کارت PCI یا PCI-e هستند که روی سرور تلفنی شما نصب می گردد و خط های شما به آن متصل می گردد.
    خطوط غیر VoIP یا آنالوگ هستند یا دیجیتال. خطوط تلفن معمولی که تو خونه ها هست آنالوگ است. خطوط خاصی که برای بعضی کاربردها استفاده می شود مثل E1 خطوط دیجیتال نام دارند.
    پورت FXO در گیت وی پورتی است که خط آنالوگ به آن متصل می شود.
    پورت FXS پورتی است که بوق تولید می کند و شما می توانید یک گوشی تلفن آنالوگ به آن متصل کنید.


    amin-net، vahidith و Amir 2010a سپاسگزاری کرده‌اند.

  3. #3
    نام حقيقي: امیر احمدی

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Mar 2013
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    955
    سپاسگزاری شده
    127
    سپاسگزاری کرده
    292
    ممنون
    منظورتون اینه که برخی گتوی ها که قیمت بالا 7 م دارند خودشون دون نیاز یه نرم افزار IPPBX ویپ دارند و نیاز به نرم افزار مانند الستیکس یا استریسکس ندارند درسته ؟
    اگر من از نظر هزینه مشکل نداشته باشم خرید این نوع گتوی بهتره برای راه اندازی ویپ یا بهره گیری از الاستیکس؟
    کلا در اداره های مرکز اتستانی که بخش های زیادی در شهرستان ها هم دارند شما کدوم گزینه یا برند و کحصولاتی رو پیشنهاد میکنید؟


    amin-net سپاسگزاری کرده است.

  4. #4
    نام حقيقي: امیر احمدی

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Mar 2013
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    955
    سپاسگزاری شده
    127
    سپاسگزاری کرده
    292
    ممنون
    منظورتون اینه که برخی گتوی ها که قیمت بالا 7 م دارند خودشون دون نیاز یه نرم افزار IPPBX ویپ دارند و نیاز به نرم افزار مانند الستیکس یا استریسکس ندارند درسته ؟
    اگر من از نظر هزینه مشکل نداشته باشم خرید این نوع گتوی بهتره برای راه اندازی ویپ یا بهره گیری از الاستیکس؟
    کلا در اداره های مرکز اتستانی که بخش های زیادی در شهرستان ها هم دارند شما کدوم گزینه یا برند و کحصولاتی رو پیشنهاد میکنید؟
    لطفا راهنمایی کنید



  5. #5
    نام حقيقي: امیر احمدی

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Mar 2013
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    955
    سپاسگزاری شده
    127
    سپاسگزاری کرده
    292
    فرض کنیذ در یک محیط بزرگ مانند دانشگاه که شامل بیش از 10 دانشکده و 1000 خط داخلی باشه ایا الاستیکس جواب میده؟
    ایا الاستیکس بهترین گزینه برای این دانشگاه است یا اپشن های بهتری نیز وجود داره؟



  6. #6
    نام حقيقي: محسن نیک قلب رودسری

    عضو عادی شناسه تصویری mohsenhvac
    تاریخ عضویت
    Sep 2008
    محل سکونت
    گیلان- رودسر
    نوشته
    2,203
    سپاسگزاری شده
    1944
    سپاسگزاری کرده
    1310

  7. #7
    نام حقيقي: امیر احمدی

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Mar 2013
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    955
    سپاسگزاری شده
    127
    سپاسگزاری کرده
    292
    من نمیخوام خرج کنم فقط باید پیشنهاد بدیم و قیمت و ...
    لطفا کمک



  8. #8
    نام حقيقي: Hassan Saleh

    عضو ویژه شناسه تصویری mhsaleh
    تاریخ عضویت
    Dec 2009
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته
    979
    سپاسگزاری شده
    1219
    سپاسگزاری کرده
    0
    راستش را بخواهید Elastix برای محیط های بزرگ طراحی نشده و مناسب نیست.
    اگر می خواهید یک کار بی دردسر و حرفه ای انجام بدهید برید سراغ سلوشن های دیگه مثل Cisco یا Avaya که البته خرجشون هم بالاست.
    اگر قصد استفاده از مراکزی مثل Elastix را دارید باید روش کار کنید تا بتوانید در محیطتون قابل استفاده باشه و به مشکل نخوره.
    برای ۱۰۰۰ شماره داخلی که من اصلاً یک سرور را پیشنهاد نمی کنم و پیشنهاد می کنم که تماس ها را بین چند سرور تقسیم کنید. این که دقیقاً چندتا سرور باشه بستگی به حجم مکالمات همزمان و میزان اهمیت تلفن در مجموعه شما دارد.


    Iman.gh، mavrick و Amir 2010a سپاسگزاری کرده‌اند.

  9. #9
    نام حقيقي: امیر احمدی

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Mar 2013
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    955
    سپاسگزاری شده
    127
    سپاسگزاری کرده
    292
    راستش را بخواهید Elastix برای محیط های بزرگ طراحی نشده و مناسب نیست.
    اگر می خواهید یک کار بی دردسر و حرفه ای انجام بدهید برید سراغ سلوشن های دیگه مثل Cisco یا Avaya که البته خرجشون هم بالاست.
    اگر قصد استفاده از مراکزی مثل Elastix را دارید باید روش کار کنید تا بتوانید در محیطتون قابل استفاده باشه و به مشکل نخوره.
    برای ۱۰۰۰ شماره داخلی که من اصلاً یک سرور را پیشنهاد نمی کنم و پیشنهاد می کنم که تماس ها را بین چند سرور تقسیم کنید. این که دقیقاً چندتا سرور باشه بستگی به حجم مکالمات همزمان و میزان اهمیت تلفن در مجموعه شما دارد.
    ممنون
    در انجمن ویپ ایران خیلی روی قابلیت های الستیکس تاکید داشتند اما خوب اگر میگین با این تعداد خط کم میاره منم با شما موافقم چون من شنیدم کور استریکس تا 100 خط همزمان رو بیشتر جوابگو نیست و باید سرور یا سرورهای دیگه هم در شبکه برای الاستیکس وجود داشته باشه
    در مقیاس بزرگ مثل سرپرستی بانک ها در مراکز استانی و یا اداره های کل از چه نرم افزار یا سخت افزار IPPBX استفاده میکنن؟



  10. #10
    نام حقيقي: Hassan Saleh

    عضو ویژه شناسه تصویری mhsaleh
    تاریخ عضویت
    Dec 2009
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته
    979
    سپاسگزاری شده
    1219
    سپاسگزاری کرده
    0
    من منکر این که Elastix قابلیت های خوب و متنوعی داره نیستم. صحبت من این است که برای پیاده سازی یک بستر ارتباطی enterprise مناسب نیست. Elastix بیشتر به درد شرکت های کوچک می خورد.
    این صحبت که Asterisk تا ۱۰۰ تماس همزان را قبول می کند را هم نمی پذیرم. خود نرم افزار برای تعداد تماس های همزان هیچ حق لایسنس یا محدودیتی ندارد بلکه آنچه ممکن است باعث عملکرد ضعیف در حجم بالای تماس شود، محدودیت های سخت افزاری هستند. با تمام این موارد حتی اگر سخت افزار قوی هم وجود داشته باشد که حجم بالای تماس را پشتیبانی می کرد، استفاده از یک سرور به هیچ عنوان پیشنهاد نمی شود و به قول معروف تمام تخم مرغ ها را نباید در یک سبد قرار داد (single point of failure).
    البته استریسک در ساختار خود دارای نقاط ضعفی هم هست که در نرم افزارهایی مثل FreeSwitch سعی در رفع آن شده تا بتوان از حداکثر ظرفیت سخت افزار بهره برد. به گفته منابع معتبر عملکرد Freeswitch در مقایسه با Asterisk بین ۴ تا بعضاً ۸ برابر بهتر است.



  11. #11
    نام حقيقي: Muhamad

    تازه وارد
    تاریخ عضویت
    Feb 2014
    محل سکونت
    Qom
    نوشته
    20
    سپاسگزاری شده
    15
    سپاسگزاری کرده
    4
    دوست عزیز شک نکن تو ویژگی سیسکو از الستیکس و .... کم نداره فقط هزینه لایسنسش یکم سخته برای مجموعه
    ولی استیبل بودن سیسکو یکپارچگی در unified ها را خود استریسک هم نداره برای اسکیل های بالا شک نکن که باید سراغ این برند ها بیای


    Amir 2010a سپاسگزاری کرده است.

  12. #12
    نام حقيقي: امیر احمدی

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Mar 2013
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    955
    سپاسگزاری شده
    127
    سپاسگزاری کرده
    292
    دوست عزیز شک نکن تو ویژگی سیسکو از الستیکس و .... کم نداره فقط هزینه لایسنسش یکم سخته برای مجموعه
    ولی استیبل بودن سیسکو یکپارچگی در unified ها را خود استریسک هم نداره برای اسکیل های بالا شک نکن که باید سراغ این برند ها بیای
    ممنون
    من میدوننم که سیسکو مهمترین برنده و قدرتمند اما در بعضی جاها واقعا سیسکو لازم نیست مثلا وقتی خط ها و داخلی کم باشه یا تعداد خطوط تلفن که از مخابرات میاد اندک باشه

    فقط من میخوام بدونم کجا رو باید لاستیکس پیشنهاد بدم و کجاها سیسکو ؟
    آیا میتونید یک حد و مرز بین این دو انتخاب رو شامل بشیم مثلا اگر قراره 100 مکالمه همزمان باشه آنوقت بگم مثلا الاستیکس جوابگو نخواهد بود ؟
    و سوال دیگه
    آیا قابلیت های فرواوانی رو که IPPBX های نرم افزاری مانند الستیکس و استریسک دارند آیا سیسکو هم داره ؟
    اداره های مستقر در مراکز استانی ازچه سناریویی استفاده می کنند آیا کسی اطلاع داره ؟
    با تشکر



  13. #13
    نام حقيقي: Hassan Saleh

    عضو ویژه شناسه تصویری mhsaleh
    تاریخ عضویت
    Dec 2009
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته
    979
    سپاسگزاری شده
    1219
    سپاسگزاری کرده
    0
    فاکتورهای متعددی در انتخاب یک راهکار مناسب تاثیر گذار هستند.
    از بابت تعداد داخلی ها و تماس همزمان در هر صورت هر سیستمی یک محدودیتی دارد. تو ایلستیکس ممکنه شما با یک سخت افزار خوب ۳۰۰ داخلی داشته باشین اما اگر این ۳۰۰ تا شد ۴۰۰ تا به مشکل خواهید خورد و کیفیت کار پایین خواهد آمد. اما تو سیسکو با امکاناتی نظیر کلاستر کردن در گسترش به بن بست نخواهید خورد. نمی گم تو ایلستیکیس پیاده سازی کردن موارد شبیه این غیر ممکنه اما درد سر زیادی دارد و باید خودتون همه کارش را انجام بدهید اما تو سیسکو راه حل آماده است و شما باید استفاده کردن ازش را بیاموزید.
    از بابت پایداری باید عرض کنم که نرم افزارهای سیسکو بالاخره یک شرکت پشتشه. شرکت بزرگی با چندین سال سابقه و کلی فرآیند برای تولید محصولات. احتمال این که محصولی که این شرکت ارائه میده پس از گذشت مراحل طراحی و مهندسی تا تست و باگ یابی باز هم مشکل داشته باشه به مراتب کمتر از یک نرم افزار کد بازی است که تعهدات نسبت به اون یک جور دیگه است.
    از بابت توسعه نرم افزاری خوب بالاخره نرم افزارهای کد باز یک سر و گردن از محصولات کد بسته بالاتر هستند به طوری که شما دسترسی مستقیم به سورس نرم افزار دارید. اما در نرم افزارهای کد بسته اینطور نیست و تنها ابزاری که آن هم برخی شرکت ها در اختیار قرار می دهند یک سری API است که برنامه نویس می تواند از آنها بهره ببرد.
    نتیجه گیری شخصی من اینطور است که هزینه راه اندازی یک سرویس تلفنی مبتنی بر Asterisk و Elastix و اینها به مراتب کمتر از سلوشن های سیسکو و یا ماکروسافت است اما هزینه نگهداری و پشتیبانی سیستم های Asteriskی بیشتر از سلوشن های شرکتی است. لذا می توان اینطور گفت که اگر کسی به هر دلیلی نمی خواهد برای زیرساخت خود خیلی هزینه بکند، قصد یکپارچه سازی ندارد، از عهده پشتیبانی بر می آید و خیلی داخلی ندارد، استفاده از Elastix خوبه اما برای کسی که می خواهد یکبار هزینه اساسی کند و بعد بهره برداری کند، قصد یکپارچه سازی با سایر سامانه های دیگر را دارد گزینه هایی نظیر CME، CUCM، Microsoft Lync، AVAYA و ... مناسب هستند.
    در کل Elastix برای شرکت های کوچیک خیلی خوبه و سلوشن های سیسکویی برای سازمانها.


    mohsenhvac سپاسگزاری کرده است.

کلمات کلیدی در جستجوها:

انتخاب سخت افزار های ویپ

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •