نمایش نتایج: از شماره 1 تا 7 از مجموع 7
سپاس ها 1سپاس

موضوع: رنج IP های دستگاه های voip و شبکه

  
  1. #1
    نام حقيقي: مهدی میری

    تازه وارد
    تاریخ عضویت
    May 2013
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    13
    سپاسگزاری شده
    0
    سپاسگزاری کرده
    0

    رنج IP های دستگاه های voip و شبکه

    با سلام

    توی شبکه ای از یک رنج IP برای ارتباط سیستم ها استفاده شده است
    شبکه Vlan ندارد
    الان می خواهند voip راه بیاندازند
    آیا بهتر است تلفن ها از یک رنج دیگر باشند و یا از همان رنج شبکه ؟
    اگر از رنج شبکه باشند در آینده رنج کم نمیاریم ؟آن موقع چکنیم
    اگر هم از رنج دیگه قرار دادیم با توجه به عدم Vlan مشکلی در ترافیک ایجاد نمی کند ؟
    مرسی



    موضوعات مشابه:

  2. #2
    نام حقيقي: Saeed

    عضو عادی شناسه تصویری greatcyrus
    تاریخ عضویت
    Jan 2010
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته
    2,662
    سپاسگزاری شده
    930
    سپاسگزاری کرده
    1248
    نوشته های وبلاگ
    3
    اگر از همون زیرساخت موجود میخاید استفاده کنید چون vlan ندارید و نمیتونید ترافیک رو جدا کنید که بعد اولویت بدید شک نکن در اینده به مشکل میخوری اساسی ...

    بهتره vlan جدا داشته باشی براش و سابنت جدا .
    یه dhcp هم برا اون سابنت بذار ...

    راستی call center چیه ؟ سیسکو ؟



  3. #3
    نام حقيقي: مهدی میری

    تازه وارد
    تاریخ عضویت
    May 2013
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    13
    سپاسگزاری شده
    0
    سپاسگزاری کرده
    0
    الان شبکه در 5 طبقه است
    در هر طبقه یک سویچ قابل منیج میکرونت است که می شود vlan کرد
    حالا اگر قرار باشه vlan کنم و شبکه تلفن را از شبکه شرکت جدا کنم که باید یک کابل کشی دوباره برای تلفن صورت بگیرد ( درسته ؟ )
    اگر قرار باشد که از همان بستر شبکه موجود برای آن نیز استفاده کنیم ،Vlan چه کمکی می کند
    تا اونجا که من می دونم اگر vlan را روی سویچ ایجاد کنم پورتهای vlan های مجزا همدیگر را نمی بینند و اینطوری من پورت کم میارم
    نوع سیستم را هم فعلن نمی دونم چیزی نگفتن



  4. #4
    نام حقيقي: Saeed

    عضو عادی شناسه تصویری greatcyrus
    تاریخ عضویت
    Jan 2010
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته
    2,662
    سپاسگزاری شده
    930
    سپاسگزاری کرده
    1248
    نوشته های وبلاگ
    3
    صدالبته که ترافیکش فیزیکال جدا باشه خیلی بهتره خیالتم راحته ! ولی با اینحال با vlaning میتونی ترافیک رو جدا کنی و به سوییچ بگی که ترافیک voice مهمتره ! این یعنی اینکه مثلا وقتیکه ترافیک سوییچ بالا میره و تو سوییچ queue شکل میگیره سوییچت طبق اولویت که شما به سوییچ فورس کردی صدا رو اول میفرسته. و این بدین معنیه که مدیرعامل داره صحبت میکنه هیچگونه قطعی وصلی تو صداش پیش نمیاد !!! یعنی امنیت شغلی شما .
    البته یادتون نره آپلینک هات ترانک باشند و اترچنل هم تونستی خیلی بهتره...



  5. #5
    نام حقيقي: Hassan Saleh

    عضو ویژه شناسه تصویری mhsaleh
    تاریخ عضویت
    Dec 2009
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته
    979
    سپاسگزاری شده
    1218
    سپاسگزاری کرده
    0
    جدا سازی شبکه VoIP از Data در هر لایه ای می تواند مناسب باشد به شرط آنکه برای این کار دلیل مناسب و شرایط لازم را داشته باشید.
    مسلماً جدا سازی فیزیکی راه حل خوبی نیست. چرا که درد سر زیاد + هزینه بالا در بر خواهد داشت. چون باید برای هر تلفن کابل جدا بکشید و در نهایت به یک سویچ مجزا متصل کنید.
    سالهاست امکانات زیادی برای کمک به این موضوع در دنیای شبکه ابداع شده. البته همه چیز بستگی به تجهیزات مورد استفاده شما دارد. امروزه اکثر تلفن های IP از VLAN پشتیبانی می نمایند و در صورتی که تلفن شما ۲ پورت شبکه داشته باشد به طور همزان از یک کابل می توانید برای کامپیوتر و تلفن استفاده نمایید. به طوری که کابل شبکه از سویچ به یکی از پورت های شبکه تلفن شما متصل می شود و از پورت دیگر به کامپیوتر یا هر دستگاه دیگر. این امر یعنی صرفه جویی در مصرف کابل و پورت سویچ. برای جدا سازی ترافیک داده و تلفن هم کافیست بر روی تلفن خود VLAN مربوطه را ست کنید.
    احتمال اینکه ترافیک بالا در سویچ باعث اختلال در تلفن شود خیلی خیلی خیلی خیلی کم است. در بدترین حالت فرض می کنیم پورت سویچ شما با حداقل سرعت یعنی ۱۰ مگابیت بر ثانیه فعال شده و صوت شما در حداکثر حالت یعنی ۸۲ کیلوبیت بر ثانیه داده منتقل می کند. در این حالت ترافیک ویپ تنها 0.8% از ظرفیت لینک را نیاز خواهد داشت. بحث بافرینگ و صف عمدتاً در لینک های WAN مطرح می شود که همیشه پای یک روتر هم در میان خواهد بود.
    در کل پیشنهاد من این است که اگر می توانید، با VLAN بندی ترافیک Voice را از Data جدا کنید. اگر نمی توانید، جدا کردن رنج آدرس های IP در کیفیت اثری نخواهد داشت و صرفاً شاید به شما در مدیریت ساده تر کمک کند.



  6. #6
    نام حقيقي: مهدی میری

    تازه وارد
    تاریخ عضویت
    May 2013
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    13
    سپاسگزاری شده
    0
    سپاسگزاری کرده
    0
    ممنون ز توضیحاتتون
    منسویچ هایی که دارم تمامشون micronet هستند که به ظاهر قابل مدیریت که زمانیکه به کنسول وب آن وصل می شوم موردی دارد که در زیر تصاویرآن را قرار دادم
    طوری که من چک کردم یک پورت 13 وجود دارد که بعنوان trunk داره عمل می کنه و من زمانیکه پورت ها رو توی vlan های مجزا قرار می دهم تنها این پورت با همگی آنها ارتباط دارد و ترافیک را به سویچ های دیگه رد می کند ولی دیگه سیستم های هر vlan با سیستم های vlan دیگه ارتباطی نخواهند داشت
    اگر قرار باشد من vlan سویچ را فعال کنم و کابل شبکه را به تلفن و از ان به سیستم بزنم ،عملاً سیستم مربوطه با شبکه دیپگر ارتباط نخواهد داشت .
    ولی به نظرم منظور شما چیز دیگری است
    بهنظرم vlan ای که مطرح کردید در تلفن است که فکر کنم اون را هم دیدم که تصویری از کنسول آن را نیز برایتان قرار دادم که در صورت امکان در این خصوص نیز راه نمایی کنید

















  7. #7
    نام حقيقي: Hassan Saleh

    عضو ویژه شناسه تصویری mhsaleh
    تاریخ عضویت
    Dec 2009
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته
    979
    سپاسگزاری شده
    1218
    سپاسگزاری کرده
    0
    پورت سویچ را از نوع ترانک تعریف کنید و روی تلفن tag مربوط به VLAN ویس را ست کنید. در صورتی هم که روی کامپیوترهاتون VLAN tag ست نکنید در Native VLAN به فعالیت خود ادامه خواهند داد.
    IEEE 802.1Q - Wikipedia, the free encyclopedia


    paravand20 سپاسگزاری کرده است.

کلمات کلیدی در جستجوها:

روش جدا کردن رنج آی پی ها

رنج ip سرعت بالا

نحوه جدا کردن رنج آی پی ها

رنجهای مربوط به ip

ایا voip مجوز می خواهد ؟

آیا voip مجوز میخواد؟

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •