نمایش نتایج: از شماره 1 تا 15 از مجموع 15
سپاس ها 3سپاس
  • 1 توسط fsarvi
  • 1 توسط fsarvi
  • 1 توسط mhsaleh

موضوع: مشغول ماندن خطوط در ویپ بعد از تماس

  
  1. #1
    نام حقيقي: masoud

    عضو عادی شناسه تصویری masoud_X2
    تاریخ عضویت
    May 2007
    محل سکونت
    بندرعباس
    نوشته
    545
    سپاسگزاری شده
    217
    سپاسگزاری کرده
    91

    مشغول ماندن خطوط در ویپ بعد از تماس

    سلام
    یک شرکت برای ما یک سویچ ویپ نصب کرده که با یک سویچ pcm/tdm ;لینک شده در واقع یک ترانک بین این دو ایجاد شده
    و IVR;روی سویچ ویپ تنظیم شده ،
    زمانی که خط شهری زنگ میخوره IVR ;از ویپ برای تماس گیرنده پخش میشه
    حالا مشکل اینجاست که مثلا تماس گیرنده شماره 2233 رو وارد میکنه و داخلی مورد نظر رنگ میخوره حالا کسی گوشی رو بر نمیداره
    و تماس گیرنده قطع میکنه ولی داخلی قطع نمیشه پشت سر هم داره زنگ میخوره تا 11 بار بعد قطع میشه این باعث میشه خطوط اشغال بشه
    اساتید به نظر شما مشکل از چیست؟ ممنون میشم راهنمایی کنید



    موضوعات مشابه:

  2. #2
    نام حقيقي: فرزانه سروی

    تازه وارد
    تاریخ عضویت
    Jun 2012
    محل سکونت
    کرج
    نوشته
    8
    سپاسگزاری شده
    6
    سپاسگزاری کرده
    0
    سلام
    به نظر میرسه مشکل از تنظیمات disconnect tone در گیت وی شما باشه.
    با تغییر disconnect tone میشه این مشکل رو حل کرد.


    SISYPHUS سپاسگزاری کرده است.

  3. #3
    نام حقيقي: masoud

    عضو عادی شناسه تصویری masoud_X2
    تاریخ عضویت
    May 2007
    محل سکونت
    بندرعباس
    نوشته
    545
    سپاسگزاری شده
    217
    سپاسگزاری کرده
    91
    ویپ ما یک تین کلاینت هست که روش به استریسک نصب شده از کدام بخش باید تغییر بدم ؟



  4. #4
    نام حقيقي: ایمان قربانعلی

    خواننده شناسه تصویری Iman.gh
    تاریخ عضویت
    Jul 2005
    محل سکونت
    Iran - Tehran
    نوشته
    832
    سپاسگزاری شده
    305
    سپاسگزاری کرده
    177
    سلام

    به استریسک ssh کنید و مقادیر زیر را در chan_dahdi.conf فعال کنید

    busydetect=yes
    busycount=3


    البته این مقادیر موقعی کار می کنند که شما کارت داشته باشید



  5. #5
    نام حقيقي: masoud

    عضو عادی شناسه تصویری masoud_X2
    تاریخ عضویت
    May 2007
    محل سکونت
    بندرعباس
    نوشته
    545
    سپاسگزاری شده
    217
    سپاسگزاری کرده
    91
    شرکت مربوطه میگه که چون خطوط شما انالوگ هست چنین مشکلی پیش میاد و کاریش نمیشه کرد صحت داره این موضوع ؟



  6. #6
    نام حقيقي: ایمان قربانعلی

    خواننده شناسه تصویری Iman.gh
    تاریخ عضویت
    Jul 2005
    محل سکونت
    Iran - Tehran
    نوشته
    832
    سپاسگزاری شده
    305
    سپاسگزاری کرده
    177
    سلام

    نه این حرف منطقی نیستش



  7. #7
    نام حقيقي: فرزانه سروی

    تازه وارد
    تاریخ عضویت
    Jun 2012
    محل سکونت
    کرج
    نوشته
    8
    سپاسگزاری شده
    6
    سپاسگزاری کرده
    0
    نخیر صحت نداره!!!!
    بستگی داره خطوط شهریتون به گیت وی وصل شده باشه یا کارت آنالوگ روی سرور دارید؟
    در کانفیگ هر کدوم از گیت وی ها و یا کارت ها باید دنبال پارامتری با عنوان disconnect tone باشید.


    masoud_X2 سپاسگزاری کرده است.

  8. #8
    نام حقيقي: masoud

    عضو عادی شناسه تصویری masoud_X2
    تاریخ عضویت
    May 2007
    محل سکونت
    بندرعباس
    نوشته
    545
    سپاسگزاری شده
    217
    سپاسگزاری کرده
    91
    خطوط شهری وصل شده به سویچ انالوگ، عرض کردم بین سویچ آنالوگ و ویپ یه ترانک ایجاد شده



  9. #9
    نام حقيقي: ایمان قربانعلی

    خواننده شناسه تصویری Iman.gh
    تاریخ عضویت
    Jul 2005
    محل سکونت
    Iran - Tehran
    نوشته
    832
    سپاسگزاری شده
    305
    سپاسگزاری کرده
    177
    سلام

    خوب چطوری ترانک زدید ؟
    گیتوی گذاشتید ؟ چه مارکی ؟



  10. #10
    نام حقيقي: Hooman

    عضو عادی شناسه تصویری hmn566
    تاریخ عضویت
    Apr 2004
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته
    639
    سپاسگزاری شده
    107
    سپاسگزاری کرده
    33
    نقل قول نوشته اصلی توسط masoud_X2 نمایش پست ها
    شرکت مربوطه میگه که چون خطوط شما انالوگ هست چنین مشکلی پیش میاد و کاریش نمیشه کرد صحت داره این موضوع ؟
    کاملا از سر باز کرده و به قول معروف بازاری رفتار کرده.
    توی گیتوی یک قسمت داره که باید فعال بشه تا حالت مشغولی رو Detect کنه و بعد خط رو قطع کنه. باید او قسمت رو فعال کنید.
    مسئله دیگه این که چیزی به نام سوییچ ویپ نداریم. اگر مارک دستگاه ها رو اینجا بگین راحتتر میشه گفت دستگاه شما چی هست و مشکلش کجاست


    ویرایش توسط hmn566 : 2012-06-23 در ساعت 04:31 PM

  11. #11
    نام حقيقي: masoud

    عضو عادی شناسه تصویری masoud_X2
    تاریخ عضویت
    May 2007
    محل سکونت
    بندرعباس
    نوشته
    545
    سپاسگزاری شده
    217
    سپاسگزاری کرده
    91
    هيچ ماركي وجود نداره دوست عزيز اين شركت اومده يه تين كلاينت رو استريسك نصب كرده و تمام يه ايپي ست كرده داخل شبكه

    دوستان خطوط شهري روي سويچ pcm/tdm هست يه كارت شهري داره كه به اون متصل هست،عرض كردم ترانك بين اين دو برقرار هست

    بازم ميگم خطوط شهري روي سويچ آنالوگ 1500 شماره اي ما هست

    شما اولين كامنت بنده رو بخون

    .......................................

    از شركت اومدن يه كارت PRI روي سويچ انالوگ نصب كردن يه كابل شبكه اورد يه سرش رو قطع كرد و لحيم كرد به پورت مخصوص زد به كارت
    بعد متصل كرد به تين كلاينت بازم توضيح بدم


    ویرایش توسط masoud_X2 : 2012-06-23 در ساعت 06:42 PM

  12. #12
    نام حقيقي: masoud

    عضو عادی شناسه تصویری masoud_X2
    تاریخ عضویت
    May 2007
    محل سکونت
    بندرعباس
    نوشته
    545
    سپاسگزاری شده
    217
    سپاسگزاری کرده
    91
    ?????



  13. #13
    نام حقيقي: Hassan Saleh

    عضو ویژه شناسه تصویری mhsaleh
    تاریخ عضویت
    Dec 2009
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته
    979
    سپاسگزاری شده
    1219
    سپاسگزاری کرده
    0
    راستش را بخواهید من شرح مسئله را درست متوجه نشدم. چون برخی از شواهد با هم تناقض دارند.
    من چیزی که از صورت مسئله حدس می زنم را بیان می کنم اگر اشتباه بود شما تصحیح بفرمایید.

    شما یک مرکز تلفن دارید که تعدادی خط شهری وارد آن شده. کسی که ویپ را برای شما راه انداخته یک کارت PRI روی مرکز شما نصب کرده و با یک لینک E1 آن را به یک تین کلاینت که استریسک به همراه کارت PRI روی آن نصب است وصل کرده. کسی هم که به خطوط شهری ورودی مرکز تلفن (سویچ) شما زنگ می زند به سمت لینک E1 (استریسک) هدایت می شود و برایش IVR پخش می شود. الان مشکل این است که کسی که به این خطوط زنگ می زند و در حین شنیدن IVR قطع می کند، قطع شدن تماس وی تشخیص داده نمی شود و خط همچنان فعال می ماند.

    اگر صورت مسئله چنین است و خطوط شهری ورودی به سویچ شما آنالوگ هستند باید به دنبال این باشید که سویچ شما چگونه قطع شدن یک مکالمه را تشخیص می دهد. چون توی خطوط آنالوگ (خطوط شهری که توی خانه ها هست) چندین متد برای تشخیص آن وجود دارد که سیگنال مربوطه از سمت مرکز مخابرات برای کاربر ارسال می شود. یک روش متداول که توی ایران از آن استفاده می شود بوق قطعی است. این بوق فرکانس و ریتم خاصی دارد که باید در دستگاهی که خط به آن متصل است تعریف شود تا در صورت شنیدن آن خط را قطع کند. سیگنال تولیدی در مراکز مخابرات ایران روی فرکانس ۴۲۵ هرتز است که ۵۰۰ میلی ثانیه روشن و ۵۰۰ میلی ثانیه خاموش است. البته ۲۵۰ میلی ثانیه روشن و ۲۵۰ میلی ثانیه خاموش هم هست.
    توی خطوط دیجیتال مثل E1 و در سیستم VoIP این سیگنال به همراه سایر سیگنال ها روی همان بستر ارسال می شود لذا مشکل عدم قطعی در آنها وجود نخواهد داشت.


    masoud_X2 سپاسگزاری کرده است.

  14. #14
    نام حقيقي: masoud

    عضو عادی شناسه تصویری masoud_X2
    تاریخ عضویت
    May 2007
    محل سکونت
    بندرعباس
    نوشته
    545
    سپاسگزاری شده
    217
    سپاسگزاری کرده
    91
    بله دقيقاً به همين شكل هست كه شما فرموديد، حالا اين شركت ميگه كه هر سيستمي نصب بشه به همين شكل خواهد بود



  15. #15
    نام حقيقي: امید مهاجرانی

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Dec 2005
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته
    782
    سپاسگزاری شده
    725
    سپاسگزاری کرده
    79
    اگر سناریو به این صورت هست که خطوط شهری ابتدا به سوییچ سنتی شما وارد میشود و از طریق کارت های E1 به سیستم تلفنی استریسک متصل هستش احتمالش خیلی زیاد هست که مشکل از سوییج سنتی شماست نه واسط ایوان یا استریسک ولی این موضوع را میشه با چک کردن کنسول استریسک بعد از هر تماس و قطع کردن تماس مشخص کرد که مشکل از واسط ارتباطی ایوان با استریسک هست یا سوییچ سنتی شما .



کلمات کلیدی در جستجوها:

خط رو خط در الستیکس

قربان سروی

اشغال ماندن داخلی ها پس از تماس

قطع نشدن تماس در الستیکس

قطع تماس در کنسول الستیکس

اشغال بودن خطوط شهری الستیکس dahdi.conf

اشغال ماندن ترانک dahdi

فعال کردن دو کارت روی الستیکس

قطع کردن خظ آنالوگ در elastix

دو خط کردن خط تلفن در الستیکس

اشغال ماندن تلفن ثابت

سیگنال قطع تماس در خطوط pri

تماس قبل از پاسخ دادن روی dahdi پاسخ داده می شود

مشکل بوق اشغالی درسیستمهای ویپ

روش قطع بوق در الستیکس

مشغولی خط e1 در الستیکس

elastix قطع شدن تماس

مشکل قطع نشدن تلفن الاستیکس

مشکل خط رو در الستیکس

قطع نشدن خط در الستیکس

مشغولی الستیکس قطع نشدن خط شهری

عدم قطع شدن تماس از ترانک

قطع نشدن تماس voip در الستیکس

قطع نکردن خط شهری در الستیکس

قطع تماس در الستیکس

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •