نمایش نتایج: از شماره 1 تا 11 از مجموع 11
سپاس ها 2سپاس

موضوع: نحوه برقراری ارتباط میان Exchange UM Server و Elastix ؟

  
  1. #1
    نام حقيقي: نبی

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Mar 2011
    محل سکونت
    کازرون
    نوشته
    49
    سپاسگزاری شده
    6
    سپاسگزاری کرده
    5

    نحوه برقراری ارتباط میان Exchange UM Server و Elastix ؟

    با سلام خدمت دوستان
    برای ارتباط میان Exchange UM Server و Elastix چه تنظیماتی در هر دوسمت ( هم exchange و هم Elastix ) باید انجام شود؟؟؟

    با تشکر



    موضوعات مشابه:

  2. #2
    نام حقيقي: حامد

    عضو عادی شناسه تصویری hamed_mhk
    تاریخ عضویت
    Mar 2012
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    789
    سپاسگزاری شده
    1062
    سپاسگزاری کرده
    4
    نوشته های وبلاگ
    4
    من خیلی کلی میگم
    جزئیاتش رو برو خودت پیدا کن

    برای اینکه به خیلی از تنظیمات elastix ت بستگی داره


    باید توی elastix یک Trunk تعریف کنی که مقصدش سرور UM‌ هستش (اون سرور اکسچنج که رول UM‌ رو روش نصب کردی)
    بعد توی اکسچنج هم توی UM IP Gateways سرور Elastix رو به عنوان گیت‌وی معرفی کنی


    جزئیات بیشتر رو توی داکیومنت‌هایی که جفتشون دارن میتونی پیدا کنی

    تیریپ و نکته خاصی ندازه و ساده‌تر از اونیه که فکر میکنی !



    f14f21 و Nabi_S سپاسگزاری کرده‌اند.

  3. #3
    نام حقيقي: نبی

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Mar 2011
    محل سکونت
    کازرون
    نوشته
    49
    سپاسگزاری شده
    6
    سپاسگزاری کرده
    5
    با سلام.همونطور که گفته بودین برای این کار باید یکSIP Trunk با مشخصات زیر ایجاد کنیم ( باید در قسمت Outgoing setting وارد شود ):
    Trunk Name:
    Exchange

    PEER
    Details:

    host=[IP
    Address of Exchange 2010 UM
    Server]
    type=friend
    insecure=very
    transport=tcp
    port=5065
    context=from-internal


    بعدش یک Outgoing Routes با مشخصات زیر دست کنیم :
    Route Name:
    Exchange

    Intra Company Route:
    Checked

    Dial
    Patterns:

    6666
    8800
    8888

    Trunk
    Sequence:

    SIP/Exchange


    بعدش داخلی های خودمونو ایجا می کنیم و Voice mail رو واسشون فعال کنید.بعدش هم تنظیمات مربوط به Echange رو همونطور که گفتید انجام میدیم:
    1-تعریف Dial plan
    2-مشخص کردن Ip آدرس IP-PBX برای EXchange UM server بعنوان UM IP Gateway
    3-فعال کردن UM بروی Mailbox های مورد نظر
    4-تعریف کردن Subscriber‌
    5-تنظیم کردن Automated Attendant

    حالا مشکل من :
    نمودونم چرا توی مرحله اول پس از وارد کردن اطلاعات و Submit کردن هیچ Trunk ی ایجاد نمیشه.لطفا راهنمایی کنید!!!

    با تشکر



    ویرایش توسط Nabi_S : 2012-04-29 در ساعت 10:35 AM

  4. #4
    نام حقيقي: حامد

    عضو عادی شناسه تصویری hamed_mhk
    تاریخ عضویت
    Mar 2012
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    789
    سپاسگزاری شده
    1062
    سپاسگزاری کرده
    4
    نوشته های وبلاگ
    4
    مراحل درسته

    منتها من نمیفهمم یعنی چی ترانک درست نمیشه ؟
    یعنی درست میکنی ولی باز سمت راست که لیست ترانک‌ها رو مینویسه نمیاره ؟!!


    وقتی Save میکنی، Apply Setting رو انجام میزنی دیگه ؟




  5. #5
    نام حقيقي: نبی

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Mar 2011
    محل سکونت
    کازرون
    نوشته
    49
    سپاسگزاری شده
    6
    سپاسگزاری کرده
    5
    آره Apply می کنم ولی سمت راست نشون داده نمی شه!!!!!!!



  6. #6
    نام حقيقي: حامد

    عضو عادی شناسه تصویری hamed_mhk
    تاریخ عضویت
    Mar 2012
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    789
    سپاسگزاری شده
    1062
    سپاسگزاری کرده
    4
    نوشته های وبلاگ
    4
    والا ایده‌ای ندارم !!!


    مقدور هست از کاری که میکنی یک screenShot هم بذاری ؟


    راستی ورژن الکستکست چنده؟




  7. #7
    نام حقيقي: نبی

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Mar 2011
    محل سکونت
    کازرون
    نوشته
    49
    سپاسگزاری شده
    6
    سپاسگزاری کرده
    5
    Elastix 2.2.0-14



  8. #8
    نام حقيقي: حامد

    عضو عادی شناسه تصویری hamed_mhk
    تاریخ عضویت
    Mar 2012
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    789
    سپاسگزاری شده
    1062
    سپاسگزاری کرده
    4
    نوشته های وبلاگ
    4
    من خودم الان روی 2.0.0.57 هستم


    یک کاری کن،‌ بیا روی یک محیط مجازی این رو نصب کن (سیستم عامل رو باید sentOS انتخاب کنی) بعد ببین توی اون هم این مشکل رو داره یا نه ؟

    اگر دم دستت هم هست، یک ورژن پایین‌تر (مثل اینی که من دارم رو نصب کن)

    حالا اگر فرصت شد منم این ورژن رو که تو داری دانلود کنم و توی لابراتوار امتحان کنم ببینم داستان چیه

    ولی واقعاً نباید اینحوری باشه !






  9. #9
    نام حقيقي: نبی

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Mar 2011
    محل سکونت
    کازرون
    نوشته
    49
    سپاسگزاری شده
    6
    سپاسگزاری کرده
    5
    ممنون از پاسخ ها

    من یک بار دیگه اونو نصب کردم درست شد تماتم مراحل ها رو هم انجام دادم .

    من توی Exchange UM server برای Subscriber شماره 2222 رو در نظر گرفتم و برای Auto Attendant شماره 3333 ، بعدش برای هر کدوم از اونها یک Hunt Group هم ایجاد کردم.UM رو هم برای mailbox های موورد نظر فعال کردم .

    مشکل :

    زمانی که شماره 3333 یا 2222 رو می گیرم فقط بوق می خوره و هیچ پیغامی از طرف Exchnage داده نمی شه مثلا Pin کد خود را وارد کنید



  10. #10
    نام حقيقي: محمد رواقی

    عضو عادی شناسه تصویری SISYPHUS
    تاریخ عضویت
    May 2010
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    197
    سپاسگزاری شده
    176
    سپاسگزاری کرده
    22
    نوشته های وبلاگ
    6
    سلام
    لطفا توضیح بدید که به چه صورت تنظیمات سمت Exchange رو انجام دادید.برای مثال باید یک DialPlan تعریف کنید که
    1-Number of digits = تنظیمات dial plan Asterisk
    2- URi Type=telephone extension
    3-Voip security=Unsecured
    4-Country Code=Must be set if you are using E.164 Number Formating
    همچنین استریسک رو به عنوان Gateway برای Dial Plan مشخص کرده باشید.
    بعد از انجام این تنظیمات و Aplly کردن یک Hunt group به صورت اتوماتیک برای Exchange تعریف میشه.سپس یک UM Mailbox Policy تعریف کنید و DP مربوطه رو انتخاب کنید.در این مرحله یک Auto Attendant تعریف کنید و شماره ای رو به اون بدید که اگر از SIP Phone ها بگیرید به سمت Exchange بیاد.کاربر رو برای UM فعال کنید و شماره داخلی صندوق صوتی کاربر رو در محدوده ای قرار بدید که باز هم از Asterisk fi به Exchange مسیر داده بشه.
    تنظیمات Asterisk هم گفته شده.چک کنید ببینید مشکلی هست یا نه.در ضمن در مواقعی دیدم که UM Service دچار Internal Error شده , Speech Engine به درستی کار نمیکنه،میتونید این خطاها رو در Event Viewer بررسی کنید.اگر چنین مشکلی داشتید باید UM رو دوباره نصب کنید.
    موفق باشید.


    معمولا مشکل از این سمت هست . event Log های Exchange نقطه شروع خوبی هست.



  11. #11
    نام حقيقي: نبی

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Mar 2011
    محل سکونت
    کازرون
    نوشته
    49
    سپاسگزاری شده
    6
    سپاسگزاری کرده
    5
    من تمام تنظیمات رو به همین صورت انجام دادم .هیچ خطایی هم در Event viewer برای Exchange ثبت نشده .حتی من زمانی که شماره گیری می کنم و بعد روی Exchange UM server دستور Get-UMActiveCalls رو اجرا میکنم نشون می ده که ارتباط برقرار شده و با شماره مثلا 2222 تماس گرفته شده ولی فقط صدای بووووووووووووووووووووووق شنیده می شه.

    راستی من دارم از SoftPhone استفاده می کنم.مشکل که نمیتونه از اون باشه؟؟؟؟؟

    ------
    راستی زمانی که شما با یه داخلی تماس میگیرین اگر جواب نده و در صورتی که Voice mail برای اون فعال شده باشه میتونیم واسه اون پیغام بزاریم ولی این پیغام روی خود Elastix ذخیره می شه و به Exchange ارسال نمی شه حالا چطور میتونم این پیش فرض و عوض کنم.البته یجا نوشته شده بود که باید فایل Extension.conf رو دستکاری کرد و یه چیزایی بهش اضافه کرد و لی اونچیزا چین؟؟؟؟؟

    با تشکر



کلمات کلیدی در جستجوها:

چگونگی ارتباط برقرار کردن گوشی با سرور voip

sip شماره گيري شده ولي صدا

تنظيمات elastix

elastix تنظیم

تعریف tcp در elastix

hunt group cisco

elastix hunt group

voicemail email elastix not send

نحوه ی ارتباط میان vps و سرور

voip elastix with exchange

Automated Attendant تنظیم

تنظیم elastix برای کار با exchange

sip trunk کردن تنظیمات

نحوه نوشتن dialplan در الستیکس

نحوه ارتباط دادن 2 سرور الستیکس

ارتباط Elastixs Exchange

فراموش کردن ای پی Elastix

انجام تنظیمات elastix

نحوه کار اکسچنج سرور

um اکسچنج

setting voip elastix

تعریف dial pattern

برقراری ارتباط با e164

مشکل امنیتی در elastix

ip pbx تهران اکسچنج

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •