-
[QUOTE]بحث رواني كاركنان در پروژههاي تلفن مخصوصا در سازمانهاي دولتي بسيار بالاست و چون كاربران در استفاده از تلفن خيلي راحت بودهاند اصلا قطعي آن حتي در حدود چند ساعت را هم تحمل نميكنند.
پس چرا سراغ استريسك يا ... بريم باور كنين اصلا پولي كه ميخواهين ازش درارين به دردسرهاش نميارزه.
بهتر سراغ سخت افزارهاي آماده كه براحتي كانفيگ ميشن برين . هر چه قدر هم وقت بزارين تا كانفيگ استريسك را كامل ياد بگيرين تكنولوژي جديدتري به بازار مياد.[/QUOTE]
کانفیگ استریسک که چندان سخت نیست. مثل پر کردن یه فرم وب می مونه و تقریبا کار ساده ای هست. امنیت استریسک هم نسبت به سیستم های PSTN خیلی بیشتره چون به راحتی نمی شه تماسهای استریسک رو شنود کرد. پایداری و ... هم مربوط به سرعت اینترنت هست و اگر شرکت مربوطه خط اجاره کنه مشکلی براش پیش نمیاد. می شه بیشتر توضیح بدید؟
[QUOTE]من چندين پروژه با سختافزارهاي اماده انجام داده ام كه خيلي راحت يوده و پولي هم كه گرفتهام بهم چسبيده. [/QUOTE]
منظورتون چه سخت افزاری هست؟
-
[QUOTE=ilinux;347255][B]کانفیگ استریسک که چندان سخت نیست. [/B]مثل پر کردن یه فرم وب می مونه و تقریبا کار ساده ای هست. [B]امنیت استریسک هم نسبت به سیستم های PSTN خیلی بیشتره چون به راحتی نمی شه تماسهای استریسک رو شنود کرد[/B]. [B]پایداری و ... هم مربوط به سرعت اینترنت هست و اگر شرکت مربوطه خط اجاره کنه مشکلی براش پیش نمیاد.[/B] می شه بیشتر توضیح بدید؟
منظورتون چه سخت افزاری هست؟[/QUOTE]
مثلا چه معیاری دارین ادعا کنین امنیت بیشتره؟
-
[QUOTE]مثلا چه معیاری دارین ادعا کنین امنیت بیشتره؟ [/QUOTE]
توی سیستم های تلفنی معمولی می شه خیلی راحت یه سیستم انداخت روی سیم رابط و همه مکالمات رو شنود کرد. البته فکر کنم دستگاههای کالر آی دی هم به چنین کاری کمک می کنن.
توی ویپ می شه داده ها رو رمز کرد و اونها رو با خیال راحت ارسال کرد. البته شاید بشه ssl رو هک کرد ولی دیگه افراد عادی نمی تونن ریز مکالمات رو شنود کنن.
[QUOTE]کانفیگ استریسک که چندان سخت نیست. مثل پر کردن یه فرم وب می مونه و تقریبا کار ساده ای هست.[/QUOTE]
توی این جمله منظورم راحتی کار با رابط تحت وب الستیکس بود و همونطور که می دونید پیکربنید نرم افزارهای لینوکسی به تخصص و تجربه بالایی نیاز داره.
-
[QUOTE=omid_mohagerani;347254]یادگیری کانفیک استریسک و نحوه صحیح کار با آن آنقدر هم وقت گیر نیست . در ضمن شما امکاناتی که در این سیستم دارید در هیچ سیستمی ندارید!!! شما از چه سخت افزار هایی تا حالا استفاده کردید ؟ اریکسون ؟ آلکاتل ؟ آوایا ؟ زد تی ای یا ... هر کدام از این سیستم ها را دارید نام ببرید تا نقاط ضعفشو و کمبود هاشون برای شما بگم . یا شما امکاناتی را نام ببرید که در استریسک یا ترکیب راه حال های کدباز نشه پیاده سازی کرد ؟ اگر می خواید مقایسه کنید فنی مقایسه کنید . نظر شخصی هر فردی قابل احترام ولی در این فروم از نظر فنی ارزشی نداره .
از نظر پایداری هم باید خدممتون بگم که حداقل در ایران بزرگترین و حساس ترین مراکز تلفنی و سرویس های تلفنی بر روی همین راه حل یا راه حل های کد باز مشابه پیاده سازی شده اند و بدون مشکل کار می کنند.[/QUOTE]
از نظر فني كار مستقيم با استريسك مطمئنا بسيار بهتر ميباشد اما همه چيز فني نيست شما استاد استريسك هم باشيد مجبوريد بعد از اتمام پروژه تحويل كارفرمايتان بدهيد كه دانش جزئي در مورد آن دارند. حال اگر كانفيگ جديدي بخواهد يا سيستم دچار مشكل شود شما بايد حل كنيد. در ساير پروژه ها شايد اين مسئله مشكلي ايجاد نكند ولي در تلفن حتي دو سه ساعت هم بسيار حساس بوده و تاخير در حل مشكل منجر به بي اعتمادي به سيستم شما ميشود.
قبول كنيد كه همه چيز از نظر فني قابل بيان نيست و پايداري و نگهداشت سيستم نيز بسيار مهم است.
اين مسايل هست كه اكثر سازمانها سراغ استريسك مستقيم نرفته و سراغ سختافزارها ميروند.
شما برنامهنويسي با زبان ماشين و سي شارپ را با هم مقايسه كنيد
-
[QUOTE]اين مسايل هست كه اكثر سازمانها سراغ استريسك مستقيم نرفته و سراغ سختافزارها ميروند.[/QUOTE]
شما هنوز نگفتید که منظورتون چه نوع سخت افزاری هست؟
-
سلام و بسی حیف، دوستان، هر روز از گوشه و کنار این کره خاکی شنیده میشه که فلان سرویس نرم افزاری اومد و نیاز به سخت افزار های مختلف رو کم کرد.فلان راهکار اومد و از هم گسیختگی سرویس های مختلف یک سازمان رو کاهش داد.استریسک و راهکارهایی از این دست،با شعار انقلاب تکنولوژیک وارد بازار فناوری اطلاعات دنیا شده اند و ما هنوز در مورد زن یا مرد بودن لیلی صحبت میکنیم.دوستانی که تلاش میکنید در مورد مسائل این چنینی نظرات خودتون رو مطرح بفرمائید،با کمال احترام نسبت به نظرات شما خواهش میکنم کمی بیشتر و دقیق تر به مسائل رجوع کرده و اظهار ایده بفرمائید تا دوستانی که سوال میپرسند دچار سردرگمی نشوند.به قول مهندس مهاجرانی حتی بسیاری از سرویس های جدیدی که مخابرات با اون ها سروکار داره روی همین بستر استریسک در حال سرویس دهی هستند.اما از همه این صحبت ها که بگذریم، نیاز مشتری،حرف اول رو در مرحله انتخاب میزنه.بسیاری از سرویس های جدیدی که مشتریان میخوان داشته باشند مثل ارتباطات بین سازمانی روی بستر شبکه،مراکز تماس شخصی سازی شده و بسیاری دیگر ،یا روی بستر سخت افزار های آماذه قابل سرویس دهی نیستند یا بسیار پر هزینه هستند.در مورد قابلیت اعتماد نیز مدیریت سرویس ،به روز رسانی،داشتن روش های جایگزین چه از نظر سخت افزاری و چه نرم افزاری، هنر یک مدیر شبکه رو به معرض نمایش میگذارند.نمیتوان صرفا با یک جمله گفت فلان سرویس خوب است و فلان سرویس بد.
امیدوارم روزی در ایران هم انجمن ها و کنفرانس هائی برای بحث های زنده در این زمینه ها داشته باشیم.
-
به نظر من با این بحث ها نمی توان به این نتیجه رسید که استریسک 100% خوب است یا بد. توی هر پروژه ای اگر شما امکان سنجی، طراحی، پیاده سازی و حتی نگهداری درستی نداشته باشید حتماً به مشکل خواهید خورد.
همانطور که قبلاً هم اشاره کردم استریسک یک نرم افزار عالی برای ارتباطات تحت شبکه می باشد و تست خودش را پس داده. بسیاری از سیستم ها برای این اساس پیاده سازی شده و در حال استفاده می باشند. مسئله ای که باعث آزار می شود عدم استفاده صحیح از این نرم افزار می باشد. به بیانی دیگر کسی که قصد استفاده از این نرم افزار را دارد باید بداند اولاً کجا از این نرم افزار استفاده نماید، چطور طراحی و پیاده سازی نماید و در نهایت چطور نگهداری کند.
امروزه نمی توان بسیاری از سرویس ها را به طور کاملاً سخت افزاری پیاده سازی نمود و این یک نقطه ضعف نیست. بسیاری از اعمال پیچیده را می توان با برنامه نویسی مناسب اجرا نمود. لذا می بینیم هسته بسیاری از مراکز تلفنی جهت کنترل روند تماس نرم افزاری می باشند.
امنیت هم مبحث بسیار پیچیده ای است. برای نمونه جهت شنود در یک سیستم انالوگ شما حتماً باید به خط دسترسی فیزیکی پیدا کنید اما در یک سیستم VoIP شما می توانید با چند کلیک ساده مکالمات یک شرکت را شنود نمایید. در هر حال حتی با این مثال نمی توان گفت VoIP امنیت کمی دارد. امنیت در ابعاد مختلف سنجیده می شود مثلاً اعتبار سنجی، رمز نگاری و ... تا در نهایت به یک سیستم قابل اتکا برسیم.
-
[QUOTE=ilinux;347286]شما هنوز نگفتید که منظورتون چه نوع سخت افزاری هست؟[/QUOTE]
من از IPPBX هاي New Rock استفاده ميكنم كه تا حالا نيازهايي كه مشتريان از من خواستهاند بخوبي جواب داده و باعث اعتماد آنان به سيستم و كسب پروژههاي جديد برايم شده است.
دوست عزيز معلومه كه شما روي استريسك كار كردين و به علت تخصصتان با تعصب خاصي صحبت ميكنين. من اطلاعاتم در استريسك حرفهاي نيست و ادعايي هم ندارم ولي حرفم اينه كه براي يك شخص حرفهاي فقط مسايل فني مهم نبوده و بحث تجاري سازي تكنولوژيها بايد مهمتر باشد.
سازمانهايي ديدم كه شركتهايي با استريسك و ... سيستم VOIP را برايشان نصب كردهاند ولي بنا به عدم اطلاع كافي از اين سيستم و حساس بودن تلفن ،مديران آن دچار مشكل شدهاند و پيگير روشي جايگزين ميباشند.
-
[QUOTE]بسیاری از سرویس های جدیدی که مخابرات با اون ها سروکار داره روی همین بستر استریسک در حال سرویس دهی هستند [/QUOTE]
برای این گفته منبع معتبر دارید؟
[QUOTE]بسیاری از سرویس های جدیدی که مشتریان میخوان داشته باشند مثل ارتباطات بین سازمانی روی بستر شبکه،مراکز تماس شخصی سازی شده و بسیاری دیگر ،یا روی بستر سخت افزار های آماذه قابل سرویس دهی نیستند یا بسیار پر هزینه هستند[/QUOTE]
لطفا چندتا از رقبای سخت افزاری یا نرم افزاری استریسک رو معرفی کنید.
[QUOTE]سازمانهايي ديدم كه شركتهايي با استريسك و ... سيستم VOIP را برايشان نصب كردهاند ولي بنا به عدم اطلاع كافي از اين سيستم و حساس بودن تلفن ،مديران آن دچار مشكل شدهاند و پيگير روشي جايگزين ميباشند. [/QUOTE]
منظورتون مدیران شبکه ها هست یا مدیران مالی و ...؟ به هر حال اگر یه مدیر شبکه نتونه چندتا تنظیم ساده رو روی استریسک انجام بده، باید کمی شک داشت که به چنین شخصی مسئولیت نگه داری از شبکه رو بدیم وگرنه با چنین مواردی روبرو می شیم.
[QUOTE]سازمانهايي ديدم كه شركتهايي با استريسك و ... سيستم VOIP را برايشان نصب كردهاند[/QUOTE]
بغیر از استریسک چه سیستم های دیگه ای نصب شده که مدیران از اونها ناراضی بودن؟ یعنی منظورتون از و... دقیقا چه سیستمهایی هست؟
-
به نظر بنده بستگی به نوع استفاده، هزینه، دانش فنی استفاده کننده، توقع استفاده کننده و ... میشه از هر دو استفاده کرد