با سلام خدمت دوستان
ببخشید شاید تکراری باشه ولی اینقدر نظرات محتلف شنیدم گیج شدم. حقیقتش من دنبال یادگیری voip هستم که برای یه سازمان با چند شعبه آن که از طریق خطوط دیتا 256 به هم متصل هستن اینو راه اندازی کنم. توی سیسکو نیز تا CCNA مطالعه کردم . حالا دنبال این هستم که آیا برم سراغ Cisco Call manager و یا اینکه نه برم سراغ سیستم های opensource . تا اونجایی که از دوستان شنیدم cisco برای سازمانهای بزرگ و جاهایی که از طریق خطوط دیتا به شعبات متصل هستند سولوشن بهتری است.
ولی در مقابل سیستم های opensource دارای امکانات فراوانی هستند که cisco اونها را توی call manager نداره. البته بعضی از دوستان این مسئله رو عنوان میکنند که خوبی سیسکو در اینه که میشه پهنای باند خطوط دیتا رو برای voice کنترل کرد.
حالا سوال من از دوستان اینکه با توجه به تفاسیر بالا کدوم راهکار رو به من پیشنهاد میکنید؟
سوال دوم : آیا اگه سراغ سیسکو برم دیگه نیازی به گذروندن دوره استریکس و الستیکس و ... دارم یا ندارم؟
سوال سوم: آیا میشه این سیستم ها رو با هم تلفیق کرد یعنی مدیریت رو بزاری رو دوش نرم افزارهای opensource و روی روترها و یا گیتوی های خودت کانفیگ voice رو انجام بدی ؟
سوال چهارم: در حالت کلی یعنی اگه بخوایم نیاز اکثریت مشتری ها رو ببینیم کدوم راهکار بنظرتون بهتره؟ سیسکو یا opensource
موضوعات مشابه:
- راه اندازی voip
- کابل کشی توی voip شبیه به کابل کشی سیستم های تلفنی ساده هست؟
- راه اندازی voip
- مسدود کردن یک شماره توی برنامه Voip util