نمایش نتایج: از شماره 1 تا 4 از مجموع 4

موضوع: ره اندازی voip توی در یک سازمان بهمراه شعبات آن

  
  1. #1
    نام حقيقي: Ehsan Alimohamadi

    عضو عادی شناسه تصویری alimohamadi
    تاریخ عضویت
    Sep 2009
    محل سکونت
    Qazvin
    نوشته
    436
    سپاسگزاری شده
    366
    سپاسگزاری کرده
    79
    نوشته های وبلاگ
    13

    ره اندازی voip توی در یک سازمان بهمراه شعبات آن

    با سلام خدمت دوستان

    ببخشید شاید تکراری باشه ولی اینقدر نظرات محتلف شنیدم گیج شدم. حقیقتش من دنبال یادگیری voip هستم که برای یه سازمان با چند شعبه آن که از طریق خطوط دیتا 256 به هم متصل هستن اینو راه اندازی کنم. توی سیسکو نیز تا CCNA مطالعه کردم . حالا دنبال این هستم که آیا برم سراغ Cisco Call manager و یا اینکه نه برم سراغ سیستم های opensource . تا اونجایی که از دوستان شنیدم cisco برای سازمانهای بزرگ و جاهایی که از طریق خطوط دیتا به شعبات متصل هستند سولوشن بهتری است.
    ولی در مقابل سیستم های opensource دارای امکانات فراوانی هستند که cisco اونها را توی call manager نداره. البته بعضی از دوستان این مسئله رو عنوان میکنند که خوبی سیسکو در اینه که میشه پهنای باند خطوط دیتا رو برای voice کنترل کرد.

    حالا سوال من از دوستان اینکه با توجه به تفاسیر بالا کدوم راهکار رو به من پیشنهاد میکنید؟
    سوال دوم : آیا اگه سراغ سیسکو برم دیگه نیازی به گذروندن دوره استریکس و الستیکس و ... دارم یا ندارم؟
    سوال سوم: آیا میشه این سیستم ها رو با هم تلفیق کرد یعنی مدیریت رو بزاری رو دوش نرم افزارهای opensource و روی روترها و یا گیتوی های خودت کانفیگ voice رو انجام بدی ؟

    سوال چهارم: در حالت کلی یعنی اگه بخوایم نیاز اکثریت مشتری ها رو ببینیم کدوم راهکار بنظرتون بهتره؟ سیسکو یا opensource



    موضوعات مشابه:
    ویرایش توسط alimohamadi : 2012-02-14 در ساعت 09:10 PM

  2. #2
    نام حقيقي: Ehsan Alimohamadi

    عضو عادی شناسه تصویری alimohamadi
    تاریخ عضویت
    Sep 2009
    محل سکونت
    Qazvin
    نوشته
    436
    سپاسگزاری شده
    366
    سپاسگزاری کرده
    79
    نوشته های وبلاگ
    13
    سوال من یعنی اینقدر سخت بود یا نه من بد توضیح دادم؟



  3. #3
    نام حقيقي: مهدی

    عضو عادی شناسه تصویری mehdi_zx
    تاریخ عضویت
    May 2010
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    367
    سپاسگزاری شده
    34
    سپاسگزاری کرده
    95
    خوب تاانجای که من می دانم سیسکو تجهیزاتش عالی هست ودرمورد الاستیکس هم باید بگم کتابش هست مطالعه کنی فکر کنم خیلی از جواب هات را بگیری ولی ما خودمان شخصا از تجهیزات پاناسونیک استفاده می کنیم که دوتا کارت 0490 برای ارتباط بین شهری استفاده می شه اگر خواستی پاناسونیک کار بکنی بگو تا کمکت کنم برای راه انداز ی ارتباط بین دفاتر



  4. #4
    نام حقيقي: Hassan Saleh

    عضو ویژه شناسه تصویری mhsaleh
    تاریخ عضویت
    Dec 2009
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته
    979
    سپاسگزاری شده
    1219
    سپاسگزاری کرده
    0
    به نظر من نرم افزارهای Opensource می توانند گزینه خوبی باشند. چرا که هزینه راه اندازی کمتری دارند و دارای امکانات متنوع هستند.
    برای راه اندازی چنین سناریویی هم نیاز به گذراندن دوره ندارد چون کتب و راهنما های بسیاری توی اینترنت موجود است.
    بحث زیر بنای شبکه هم مجزا از Voice می باشد یعنی اگر روتر شما از امکاناتی همچون QoS و ... که سبب بهبود ارتباط Voice می شود پشتیبانی کند از هر سیستمی می توانید استفاده کنید.



کلمات کلیدی در جستجوها:

راه اندازی voip

سیسکو voip

قوانین voip

نحوه راه اندازي voip در يك موسسه را توضيح دهيد

استریکس

راه انداز الستیکس

آموزش راه اندازی ویپ در سیسکو

راه اندازی qos در سیسکو

cisco voip آموزش راه اندازی

qosدر سیسکو

الاستیکس و سیسکو

الستیکس یا استریکس

سناریو VOIP در سیسکو

voip سیسکو یا استریکس

voip را توضیح دهید

الستیکس بهتره یا استریکس

سیسکو voip fxo

سولوشن voip

راه اندازی qos در روترهای cisco

سناریور ccna

VOIP در سازمانهاي بزرگ

راه اندازي كارت شهري VOIP

0490

ارتباط سیسکو و استریکس voip

سناریو راه اندازی voip

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •