صفحه 1 از 2 1 2 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 15 از مجموع 28

موضوع: AsteriskNow

  
  1. #1
    نام حقيقي: azam

    تازه وارد
    تاریخ عضویت
    Dec 2011
    محل سکونت
    tehran
    نوشته
    20
    سپاسگزاری شده
    0
    سپاسگزاری کرده
    2

    AsteriskNow

    سلام

    من یک کاربر مبتدی هستم و به راهنمایی احتیاج دارم .
    من در یک شبکه داخلی روی یک سیستم، AsteriskNow نصب کردم و میخواهم بدانم برای راه اندازی یک IVR کوچک ان را چگونه تنظیم کنم؟ اگه بخواهم Client ها soft phone هایی بر روی همان شبکه باشند (voip) ایا به تجهیزات سخت افزاری دیگری نیاز هست یا تنظیمات Asterisk کافیست

    با تشکر و سپاس





    موضوعات مشابه:

  2. #2
    نام حقيقي: Hassan Saleh

    عضو ویژه شناسه تصویری mhsaleh
    تاریخ عضویت
    Dec 2009
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته
    979
    سپاسگزاری شده
    1219
    سپاسگزاری کرده
    0
    سیستم Asterisk Now شما در واقع یک IP PBX می باشد. اجزایی که شما به غیر از این مجموعه نیاز دارید وابسته به سناریو شما دارد. به طور مثال در یک حالت شما می توانید برای کلاینت ها SoftPhone نصب نمایید تا با سرور مرتبط شوند. در سمت مقابل برای اتصال خطوط شهری خود نیاز به یک گیت وی آنالوگ از نوع FXO خواهید داشت.
    در مرحله بعد جهت فعال سازی و پیکربندی IVR می توانید از واسط تحت وب مربوطه استفاده نمایید.


    mehrzadmo سپاسگزاری کرده است.

  3. #3
    نام حقيقي: azam

    تازه وارد
    تاریخ عضویت
    Dec 2011
    محل سکونت
    tehran
    نوشته
    20
    سپاسگزاری شده
    0
    سپاسگزاری کرده
    2
    خیلی ممنون از پاسختون

    یه سوال دیگه داشتم و اون اینه که اگر بخوام که برای IVR ،سناریو بنویسم (Dial Plan) از واسط تحت Web میتونم استفاده کنم یا اینکه باید در فایل extension.conf بنویسم

    با سپاس



  4. #4
    نام حقيقي: Hassan Saleh

    عضو ویژه شناسه تصویری mhsaleh
    تاریخ عضویت
    Dec 2009
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته
    979
    سپاسگزاری شده
    1219
    سپاسگزاری کرده
    0
    سناریوهای ساده را می توان با استفاده از واسط تحت وب پیاده سازی نمود. برای کارهای حرفه ای و پیچیده شما می توانید مستقیماْ روی فایل های config استریسک بنویسید البته با توجه به قواعد استفاده از آنها. حتی نرم افزارهای جالبی همچون Visual DialPlan می توانند بسیار کارساز باشند.


    mehrzadmo و f14f21 سپاسگزاری کرده‌اند.

  5. #5
    نام حقيقي: azam

    تازه وارد
    تاریخ عضویت
    Dec 2011
    محل سکونت
    tehran
    نوشته
    20
    سپاسگزاری شده
    0
    سپاسگزاری کرده
    2
    با سلام و عرض احترام

    من متاسفانه هنوز نتونستم IVR رو راه بندازم اگه براتون زحمتی نیست بهم بگید مشکل کجاست.

    من AsteriskNow 1.7.1 رو نصب کردم و با استفاده از FreePBX، یک ADD IVR انجام دادم از طرفی در همون شبکه روی یکی از سیستم ها یک Soft phone x-lite نصب کردم حالا برای اینکه بتونم یه تماس SIP داشته باشم با استفاده از x-lite نمی دونم چه تنظیمات دیگه ای رو باید انجام بدم چه روی soft phone چه روی Asterisk

    ممنون



  6. #6
    نام حقيقي: Hassan Saleh

    عضو ویژه شناسه تصویری mhsaleh
    تاریخ عضویت
    Dec 2009
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته
    979
    سپاسگزاری شده
    1219
    سپاسگزاری کرده
    0
    لطفاْ سناریو تلفنی خود را بیان کنید تا بتوانم بهتر راهنمایی کنم.
    در این حالتی که شما یک IVR ساخته اید باید از طریقی به آن متصل شوید. مثلاْ اگر خط شهری دارید با ساختن یک ترانک به گیت وی خود می توانید از IVR استفاده کنید. یا حتی می توانید یک شماره مجازی به آن اختصاص دهید به این صورت که از منوی Misc Applications یک Misc Application جدید ایجاد نمایید.
    در فیلد Description یک توضیح دلخواه بنویسید.
    در فیلد Feature Code یک شماره مجازی برای آن انتخاب نمایید (توجه داشته باشید که شماره با دیگر کدها تداخل نداشته باشد)
    لیست Feature Status را بر روی Enable قرار دهید
    از قسمت Destination منوی IVR خود را انتخاب نمایید
    در انتها تنظیمات را ذخیره و سرویس را ریلود نمایید. حال با شماره گیری کد (شماره مجازی) اختصاص داده شده از Softphone می توانید به منوی IVR خود دست پیدا نمایید.


    f14f21 سپاسگزاری کرده است.

  7. #7
    نام حقيقي: azam

    تازه وارد
    تاریخ عضویت
    Dec 2011
    محل سکونت
    tehran
    نوشته
    20
    سپاسگزاری شده
    0
    سپاسگزاری کرده
    2
    سلام و عرض احترام
    من با استفاده از FreePBX یه extension 1234 ساختم و softphone رو با اون register کردم .
    طبق روشی که شما فرمودید یه Misc application با feature code 2222 ساختم و Destination رو هم IVR تستی قرار دادم .

    IVR هم change Name = Test و announcement = welcome یک فایل صوتی record شده قرار دادم . و هیچ Optioni براش تعریف نکردم .
    حالا وقتی از طریق soft phone شماره 2222 که همون feature code هست رو میگیرم call failed:service unavailable رو می ده و صدای ضبط شده the person you are calling is unavailable please try again رو پخش میکنه .

    ممنون بخاطر همه پاسخهاتون



  8. #8
    نام حقيقي: Hassan Saleh

    عضو ویژه شناسه تصویری mhsaleh
    تاریخ عضویت
    Dec 2009
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته
    979
    سپاسگزاری شده
    1219
    سپاسگزاری کرده
    0
    باید مورد را بیشتر موشکافی کرد. در صورت امکان یک Log از کنسول Asterisk را ارسال نمایید.



  9. #9
    نام حقيقي: azam

    تازه وارد
    تاریخ عضویت
    Dec 2011
    محل سکونت
    tehran
    نوشته
    20
    سپاسگزاری شده
    0
    سپاسگزاری کرده
    2
    سلا م و عرض احترام

    من توی اینترنت جستجو میکردم که مستندی رو دیدم که نوشته شما بود به نام VOIP Telephone System start guid.pdf توی اون مستند نوشته بودید برای تست درست رجیستر شدن x-lite می تونیم شماره 43* رو بگیریم و وقتی من این شماره رو گرفتم همون invalid number رو داد و فهمیدم که درست رجیستر نشده و مشکل از user name بود. وقتی درست رجیستر شد تونستم تماس با IVR را طبق فرمایش شما برقرار کنم . از این بابت ممنون
    حالا سوال دیگه ای دارم و اون اینه که من توی IVR تستی در قسمت Announcement یک صدای ضبط شده گذاشتم که مثلا برای شنیدن اطلاعات کلید 1 و برای گذاشتن پیغام کلید 2 و برای خروج کلید 3 را فشار دهید تعریف این سه کلید و تعریف عملیاتی که باید با فشردن هر کدام انجام داد رو در کدوم قسمت باید انجام بدهم

    بابت کمکتون ممنونم



  10. #10
    نام حقيقي: Hassan Saleh

    عضو ویژه شناسه تصویری mhsaleh
    تاریخ عضویت
    Dec 2009
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته
    979
    سپاسگزاری شده
    1219
    سپاسگزاری کرده
    0
    برای اینکه واحدهای مختلف را در منوی صوتی (IVR) تعریف نمایید باید Optionها را تعریف کنید هر Option به طور کلی یک شماره دارد و یک مقصد. که باید آن ها را تکمیل نمایید. توی سیستم Free PBX شما باید کل سناریوی خود را مشخص کنید بعد به صورت bottom top اجزا را بسازید.


    f14f21 سپاسگزاری کرده است.

  11. #11
    نام حقيقي: azam

    تازه وارد
    تاریخ عضویت
    Dec 2011
    محل سکونت
    tehran
    نوشته
    20
    سپاسگزاری شده
    0
    سپاسگزاری کرده
    2
    با سلام وتشکر از راهنماییهای خوبتون
    باز هم به راهنمایی شما احتیاج دارم و اون اینکه فرض کنید برای ورود به منوی IVR ابتدا بخواهیم رمز عبور بگیریم و اعتبار سنجی کنیم گرفتن رمز به چه صورت انجام میشود
    سوال بعدی شما در پاسخ قبلی فرمودید که
    توی سیستم Free PBX شما باید کل سناریوی خود را مشخص کنید بعد به صورت bottom top اجزا را بسازید.
    راستش منظور از bottom top را متوجه نشدم

    سپاس فراوان



  12. #12
    نام حقيقي: Hassan Saleh

    عضو ویژه شناسه تصویری mhsaleh
    تاریخ عضویت
    Dec 2009
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته
    979
    سپاسگزاری شده
    1219
    سپاسگزاری کرده
    0
    امکان PIN گذاشتن برای IVR به طور مستقیم وجود ندارد. در صورتی که قصد انجام چنین کاری را دارید می توانید به صورت دستی آن را در فایل های کانفیگ Asterisk بنویسید.

    طراحی bottom top بدان معناست که شما از پایین که جزئی ترین اجزای شما هستند به بالا سیستم را طراحی می کنید. مثلاً در یک سامانه تلفنی اگر قرار است تماس ورودی به یک IVR اصلی وارد شود و بعد از آن چند IVR زیر مجموعه داشته باشد و در نهایت به داخلی ها برسد، شما باید ابتدا داخلی ها را بسازید، سپس IVR های فرزند و در نهایت IVR اصلی و Inbound Route.



  13. #13
    نام حقيقي: azam

    تازه وارد
    تاریخ عضویت
    Dec 2011
    محل سکونت
    tehran
    نوشته
    20
    سپاسگزاری شده
    0
    سپاسگزاری کرده
    2
    سلام و عرض احترام
    ممنون از توضیحتون راجع به bottom top ولی فکر کنم راجع به PIN منظورم رو اشتباه گفته باشم ، منظورم این بود که فرض کنید در یکی از منو های IVR بخواهیم از تماس گیرنده ورودی بگیریم مثل شماره قبض ، اونجا باید چه کار کنیم ؟



  14. #14
    نام حقيقي: Hassan Saleh

    عضو ویژه شناسه تصویری mhsaleh
    تاریخ عضویت
    Dec 2009
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته
    979
    سپاسگزاری شده
    1219
    سپاسگزاری کرده
    0
    برای پیاده سازی این طرح باید به طور دستی فایل های کانفیگ Asterisk را پیکربندی نمایید. در صورتی که قصد شما از این کار پیاده سازی یک Application اختصاصی می باشد می توانید از API های مناسب Asterisk استفاده نمایید. مثلاً شما می توانید به زبان های مختلف طرحی را پیاده سازی نمایید تا از کاربر اطلاعاتی را دریافت و یا به وی اعلام نمایید. همچنین امکان ارتباط با انواع پایگاه داده ها نیز وجود دارد.

    برای نمونه من طرح مسابقه تلفنی را با استریسک پیاده سازی نمودم.
    سامانه نظر سنجی و مسابقه تلفنی هوشمند


    f14f21 سپاسگزاری کرده است.

  15. #15
    نام حقيقي: azam

    تازه وارد
    تاریخ عضویت
    Dec 2011
    محل سکونت
    tehran
    نوشته
    20
    سپاسگزاری شده
    0
    سپاسگزاری کرده
    2
    سلام و عرض احترام
    مثلاً شما می توانید به زبان های مختلف طرحی را پیاده سازی نمایید تا از کاربر اطلاعاتی را دریافت و یا به وی اعلام نمایید
    به زبانهای مختلف یعنی چه زبانهایی و چگونه

    سوال دیگه ای هم داشتم و اون اینه که من یک voice modem روی سیستم سرور نصب کردم و انتظار داشتم که از طریق FreePBX در قسمت DAHDI اون رو ببینم
    ولی نمی تونم و نمی دونم مشکل کجاست؟
    سپاسگزارم بابت راهنماییتون



صفحه 1 از 2 1 2 آخرینآخرین

کلمات کلیدی در جستجوها:

visual dialplan دانلود

گذاشتن پیغام در الستیکس site:forum.persiannetworks.com

visual dialplan keygen

جگونه voip را با ivr پیاده سازی کنیم

چگونه ivr را پیاده سازی کنیم؟

visual dial plan کرک نرم افزار

ساخت Announcement در AsteriskNow

اجرای کد agi در ivr

چگونه سیستم voip راه اندازی کنیم؟

کاربا asterisk و ارتباط با xlite

مسیر فایل های ضبط شده در elastix

کرک نرم افزار visual dialplan

چگونه سیستم ویپ با asterisk راه اندازیکنیم

تنظیمات صدا در xlite

ایا asterisknow نصب کنم یا

محل قرار گیری فایل های announcement در الستیکس

محل قرار گیری فایل های system recording در الستیکس

لیست صدا الستیکس please try again

چگونه در freepbx ترانک را تنظیم کنیم

چگونه ip-pbx را تنظیم کنیم

گذاشتن پیغام الستیکس

چگونه گت وی را با elastix وصل کنیم

چگونه از الستیکس برای ساخت ivr استفاده کنیم

آیا Xlite درایران کارمیکند

مسیر فایل صدا در xlite

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •