نمایش نتایج: از شماره 1 تا 11 از مجموع 11
سپاس ها 24سپاس
  • 2 توسط domrany
  • 5 توسط Iman.gh
  • 4 توسط aliafzalan
  • 1 توسط domrany
  • 6 توسط aliafzalan
  • 4 توسط domrany
  • 2 توسط aliafzalan

موضوع: شکار خط

  
  1. #1
    نام حقيقي: دامون

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    May 2011
    محل سکونت
    اصفهان
    نوشته
    80
    سپاسگزاری شده
    30
    سپاسگزاری کرده
    18

    شکار خط

    و باز هم سلام
    قابلیت بعدی که در مراکز تلفن استفاده میشه شکار خط هست ، به این صورت که وقتی یه شماره داره زنگ می خوره و شما حال نداری از پشت میز بلند بشی و بری اون تلفن رو برداری از گوشی روی میز خودت یه کد رو میگیری و بعد شماره ی اون میز رو میگیری و به این صورت به تماسی که روی اون گوشی هست جواب میدی

    حالا روی سیسکو این قابلیت وجود داره؟ ، اسمش چیه؟
    ضمنا یه سوال دیگه هم دارم
    من لازم دارم که گوشی مدیر ها فقط به وسیله ی منشی ها بتونه شماره گیری بشه که کس دیگه ای نتونه به مدیر ها مستقیما زنگ بزنه
    کاری که کردم این بود که یه شماره ی غیر معمول بهشون دادم و روی گوشی منشی ها براشون دکمه ی شماره گیری مستقیم به اون شماره ی مدیر رو گداشتم
    اما باز اگر منشی دکمه ی رییس رو بزنه شماره ی اون رو میبینه و با لو رفتن شماره زنگ خوردن از طرف هر کس دیگه ای هم ممکنه
    می خواستم ببینم میشه کاری کرد که فقط اسم مدیر رو گوشی منشی بیفته و نه شماره ش
    و آیا اصلا راه اصولی تری هست که کسی نتونه به مدیر زنگ نزنه؟


    arash3400 و persiannet سپاسگزاری کرده‌اند.

  2. #2
    نام حقيقي: ایمان قربانعلی

    خواننده شناسه تصویری Iman.gh
    تاریخ عضویت
    Jul 2005
    محل سکونت
    Iran - Tehran
    نوشته
    832
    سپاسگزاری شده
    305
    سپاسگزاری کرده
    177
    سلام

    برای گرفتن خط روی استریسک اسمش Directed Call Pickup هستش ببین رو سیسکو هم هست.


    aliafzalan، arash3400، persiannet و 2 نفر دیگر سپاسگزاری کرده‌اند.
    بزرگ بیندیشید تا بزرگ شوید !

  3. #3
    نام حقيقي: Ali Afzalan

    مدیر بخش Cisco شناسه تصویری aliafzalan
    تاریخ عضویت
    Apr 2009
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته
    2,086
    سپاسگزاری شده
    2557
    سپاسگزاری کرده
    2059
    در مورد اول به اسم Call Pickup Group شناخته میشه، که البته فقط قابلیت Pickup Group داره و نه Directed Pickup Group (یا بهتره بگم من هنوز Directed را توی سیسکو پیدا نکردم، اگه کسی پیدا کرده، راهش را هم بگه)
    در مورد دوم هم با استفاده از Partition و Calling Search Space میتونید عملیات مورد نظر را پیاده سازی کنید.


    Zahmatkesh، arash3400، persiannet و 1 نفر دیگر سپاسگزاری کرده‌اند.

  4. #4
    نام حقيقي: دامون

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    May 2011
    محل سکونت
    اصفهان
    نوشته
    80
    سپاسگزاری شده
    30
    سپاسگزاری کرده
    18
    از هر دوتون تشکر میکنم که جواب دادین
    در مورد اول به جستجو ادامه میدم و اگر چیزی پیدا کردم خبرتون میکنم
    در مورد دوم هم آقای افضلان ، میتونین بیشتر این طرح رو توضیح بدین؟
    من یه دونه کال منیجر دارم ، پس باید یه دونه روت پارتیشن داشته باشم
    حالا با Calling search space چکار باید کنم؟
    خط مدیر رو بذارم عضو چی؟ و منشی ها رو چی؟ یه توضیح مختصر بدین لطفا


    arash3400 سپاسگزاری کرده است.

  5. #5
    نام حقيقي: Ali Afzalan

    مدیر بخش Cisco شناسه تصویری aliafzalan
    تاریخ عضویت
    Apr 2009
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته
    2,086
    سپاسگزاری شده
    2557
    سپاسگزاری کرده
    2059
    این کتاب را دانلود کرده و مطالعه کنید (بخش Partitions and Calling Search Spaces)
    CIPT1 6 SG_Vol2.pdf
    بسیار خوب و عالی توضیح داده، اگه با یک بار خوندن ok نشد، دوباره بخونیدش.
    مشکلتون که حل شد، راه حل را هم بزارید


    SADEGH65، Reza.D، th95 و 3 نفر دیگر سپاسگزاری کرده‌اند.

  6. #6
    نام حقيقي: دامون

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    May 2011
    محل سکونت
    اصفهان
    نوشته
    80
    سپاسگزاری شده
    30
    سپاسگزاری کرده
    18
    آقا یافتم
    خط رو شکار کردم رفت
    برای تنظیمات باید این کارو کرد
    اول از Call Routing گزینه ی Call pickup Group رو انتخاب میکنیم و برای هر گوشی یه گروه درست میکنیم ( البته میشه چند گوشی رو هم توی یه دونه گروه گذاشت ، اما یه مشکل پیش مباد که میگمش) شماره ی هر گروه باید منحصر به فرد باشه و با شماره های خود آی پی فون ها هم تداخل نداشته باشه
    حالا میریم توی Directory Number و هر شماره مون رو به یه گروه Pickup تخصیص میدیم
    حالا وقتی یه خط داره زنگ میخوره از هر خط آزادی میشه گوشی رو برداشت و با زدن یک بار کلید more میبینیم که Softkey مربوط به Pickup و Gpickup نمایش داده میشه
    حالا میرسیم به تفاوت این دو کلید
    شما وقتی کلید Pickup رو بزنین اون گوشی میگرده توی گروهی که خودش هم توش عضوه و اولین خطی رو که داره زنگ میخوره پیدا میکنه و برمیداره (که این به درد نمیخوره ، چون اگر چند خط توی اون گروه زنگ بخورن معلوم نیست کدوم برداشته میشه)
    و اما اگر کلید Gpickup رو بزنین گوشی شما منتظر میمونه که شماره ی گروهی رو که میخواین خطش رو جواب بدین ، وارد کنین
    اگر به هر خط یه گروه داده باشین میتونین خیلی راحت با زدن Gpickup و بعد هم شماره گیری گروه خط مورد نظر ، خطش رو جواب بدین
    به همین سادگی



    Iman.gh، th95، aliafzalan و 1 نفر دیگر سپاسگزاری کرده‌اند.

  7. #7
    نام حقيقي: Ali Afzalan

    مدیر بخش Cisco شناسه تصویری aliafzalan
    تاریخ عضویت
    Apr 2009
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته
    2,086
    سپاسگزاری شده
    2557
    سپاسگزاری کرده
    2059
    نقل قول نوشته اصلی توسط domrany نمایش پست ها
    و اما اگر کلید Gpickup رو بزنین گوشی شما منتظر میمونه که شماره ی گروهی رو که میخواین خطش رو جواب بدین ، وارد کنین
    اگر به هر خط یه گروه داده باشین میتونین خیلی راحت با زدن Gpickup و بعد هم شماره گیری گروه خط مورد نظر ، خطش رو جواب بدین
    به همین سادگی
    روش خوبیه، اما خیلی جالب نیست (البته به نظر من). چون به ازای هر نفر (خط) باید دو تو شماره را اختصاص بدیم و البته دو تا شماره را حفظ کنیم. نمیدونم چرا سیسکو این ویژگی را توی Call Manager اش نذاشته (البته شاید هم گذاشته و من هنوز پیداش نکردم )



  8. #8
    نام حقيقي: دامون

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    May 2011
    محل سکونت
    اصفهان
    نوشته
    80
    سپاسگزاری شده
    30
    سپاسگزاری کرده
    18
    برای حل این مشکل هم میتونین شماره ای شبیه به شماره ی آی پی فون بدین
    مثلا اگر شماره ها به این صورت هستن ( 2XXX ) میتونین شماره ی گروه رو این بدین (1XXX) یا اگر این طوری هم راحت نیستین اینجوری بدین (XXX)



  9. #9
    نام حقيقي: Ali Afzalan

    مدیر بخش Cisco شناسه تصویری aliafzalan
    تاریخ عضویت
    Apr 2009
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته
    2,086
    سپاسگزاری شده
    2557
    سپاسگزاری کرده
    2059
    تعداد رقم ها که نمیشه متفاوت باشن، چون توی call routing ها به مشکل بر می خورید. در مورد شبیه بودن هم در صورتیکه هنوز سیستم ها راه اندازی نشده باشه آره، ولی اگه سیستم راه اندازی شده باشه و شماره های زیادی داشته باشیم، اون وقت نمیشه کاریش کرد.
    راحتترین کار اینه که دکمه Pickup را بزنیم و بعدش شماره ای که داره زنگ میخوره را بگیریم و بعدش ارتباط برقرار بشه، که الان نمیشه



  10. #10
    نام حقيقي: دامون

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    May 2011
    محل سکونت
    اصفهان
    نوشته
    80
    سپاسگزاری شده
    30
    سپاسگزاری کرده
    18
    در مورد زیاد بودن کارها برای سیستم در حال اجرا درست می فرمایید ، کار خیلی طاقت فرساییه
    اما در مورد تعداد ارقام یه مقدار اشتباه میکنید ، جون من الان یه گروه با شماره ی 5 ساختم و یه گروه با شماره ی 5201 و هر دو دارن کار میکنن
    متوجه نشدم چرا میگین که توی Call Routing به مشکل بر میخوریم ، آخه اصلا کاری با روتینگ نداره این جریان
    route partition هم که برای همه ی شماره ها یکیه و گروه های Pickup هم همون رو دارن



  11. #11
    نام حقيقي: Ali Afzalan

    مدیر بخش Cisco شناسه تصویری aliafzalan
    تاریخ عضویت
    Apr 2009
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته
    2,086
    سپاسگزاری شده
    2557
    سپاسگزاری کرده
    2059
    مشکل حل شد، یعنی شده ...
    توی نسخه 7.0.1 به بعد Directed را هم گذاشته، ولی توی 6.0.1 نیست.
    نقل قول نوشته اصلی توسط domrany نمایش پست ها
    در مورد زیاد بودن کارها برای سیستم در حال اجرا درست می فرمایید ، کار خیلی طاقت فرساییه
    اما در مورد تعداد ارقام یه مقدار اشتباه میکنید ، جون من الان یه گروه با شماره ی 5 ساختم و یه گروه با شماره ی 5201 و هر دو دارن کار میکنن
    متوجه نشدم چرا میگین که توی Call Routing به مشکل بر میخوریم ، آخه اصلا کاری با روتینگ نداره این جریان
    route partition هم که برای همه ی شماره ها یکیه و گروه های Pickup هم همون رو دارن
    در مورد تعداد ارقام:
    فرض کنید شماره من 1234 هست و شماره شما 2340
    خب حالا اگه من شماره 234 را برای pickup خودم بزارم، شماره های 2340 و 234 با هم overlap میشن و فکر کنم به مشکل برخورد کنیم.
    اگه این دو شماره مربوط به خطوط تلفن باشن که فقط 234 زنگ میخوره و در عمل 2340 هیچ وقت زنگ نمیخوره، ولی الان که یکی شماره pickup هست، شک دارم که چی میشه. (البته احتمالا این هم ok باشه، چون همیشه اون شماره کوچیکه که اینجا شماره pickup هست، match میشه)


    ویرایش توسط aliafzalan : 2011-12-20 در ساعت 03:57 PM
    Iman.gh و th95 سپاسگزاری کرده‌اند.

کلمات کلیدی در جستجوها:

مدیر منشی در سیسکو

شکار خط

route partition

directed call pickup یعنی

pick up group یعنی؟

یعنی Pickup Group

شکار خط در استریسک

میشه شماره یه خط دیگه اشتباهی بیفته رو گوشی

شکار خط تلفن

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •