نمایش نتایج: از شماره 1 تا 5 از مجموع 5
سپاس ها 5سپاس
  • 3 توسط mhsaleh
  • 2 توسط mhsaleh

موضوع: جایگزینی مرکز تلفن قدیمی با IP PBX

  
  1. #1
    نام حقيقي: مهرداد

    عضو عادی شناسه تصویری joyande
    تاریخ عضویت
    Sep 2011
    محل سکونت
    ایران
    نوشته
    112
    سپاسگزاری شده
    38
    سپاسگزاری کرده
    36

    جایگزینی مرکز تلفن قدیمی با IP PBX

    شرکتی با حدود 80شماره تلفن داخلی و 20 خط تلفن مستقیم را در نظر بگیرید. سانترال استفاده شده بسیار قدیمی شده و عمر مفیدش به پایان رسیده و هر روز مشکلات زیادی در تماسهای خارجی و داخلی ایجاد می شود. اگر بخواهیم این سانترال را کاملا کنار بگذاریم و با حداقل هزینه زمانی و ریالی جایگزینی برای آن در نظر بگیریم چه راه حلی را پیشنهاد می کنید؟
    آیا این سانترال را با سانترال مشابه جابجا کنیم یا به سمت استفاده از IP PBX برویم؟ اگر بخواهیم از IP PBX استفاده کنیم باید سیم کشی تلفن فعلی تغییر کند؟ اگر از IP PBX استفاده کنیم باید تلفنهای فعلی مورد استفاده پرسنل را عوض کنیم؟ یا باید از IP Phone یا نرم افزار خاصی استفاده کنیم ؟ آیا شماره های تلفنها 80خط داخلی و 20 شماره مستقیم باید تغییر کنند؟



    موضوعات مشابه:

  2. #2
    نام حقيقي: Hassan Saleh

    عضو ویژه شناسه تصویری mhsaleh
    تاریخ عضویت
    Dec 2009
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته
    979
    سپاسگزاری شده
    1218
    سپاسگزاری کرده
    0
    من پیشنهاد می کنم از سامانه تلفنی مبتنی بر VoIP استفاده نمایید.

    در این سامانه شما به یک IP PBX نیاز دارید که کار مدیریت تماس ها را انجام دهد، یک عدد Gateway جهت اتصال خطوط شهری خود و تعدادی مشخصی گوشی تلفن IP.
    در صورتی که تمایل داشته باشید از گوشی تلفن و سیم گشی فعلی آن ها جهت سامانه جدید خود استفاده نمایید می توانید از یک Gateway مناسب استفاده نمایید. اما این حالت توصیه نمی شود و در صورت امکان همه چیز از جمله گوشی ها را تحت شبکه استفاده نمایید. در این صورت امکانات بیشتری خواهید داشت و نیاز به سیم کشی فعلی تلفن نمی باشد و از بستر شبکه استفاده می شود.

    در صورتی که از سامانه تلفنی خود یک استفاده متداول و مدیریت ساده انتظار دارید راه کارهای یکپارچه و بعضاً سخت افزاری مثل Cisco یا AVAYA و... را پیشنهاد می کنم.
    در صورتی که از سامانه تلفنی خود امکانات ویژه با قابلیت برنامه نویسی و مدیریت Advanced را انتظار دارید سلوشن هایی شبیه Asterisk بسیار عالی هستند.

    هنگامی که یک سامانه جدید راه اندازی می نمایید همه چیز از صفر تعیین می شود. یعنی شما هر شماره ای را بخواهید توی سیستم تعریف می کنید این شماره می تواند طبق همان الگوی قدیمی شما باشد یا فرصتی مناسب جهت اصلاح و تعریف شماره های متفاوت.

    برای این کار پیشنهاد من این است که به طور موازی کار از مدار خارج کردن سیستم قدیمی و پیاده سازی سیستم جدید را در یک بازه زمانی مشخص انجام دهید. و یکجا همه چیز را عوض نکنید.


    ویرایش توسط mhsaleh : 2011-09-14 در ساعت 12:37 PM
    amir_vh، Hamed-GSM و joyande سپاسگزاری کرده‌اند.

  3. #3
    نام حقيقي: مهرداد

    عضو عادی شناسه تصویری joyande
    تاریخ عضویت
    Sep 2011
    محل سکونت
    ایران
    نوشته
    112
    سپاسگزاری شده
    38
    سپاسگزاری کرده
    36
    ضمن تشکر. طلاعات من در خصوص بحث IP PBX خیلی کمه و ناچاراً این سوالات را می پرسم:
    1- منظور از gateway چیه؟ این تجهیز غیر از IP PBX هستش؟ کارش چیه؟
    2- اگر بخواهیم تمام گوشیها را عوض کنیم فکر کنم قیمت حدود 90 گوشی IP Phone خیلی زیاد بشه و اصلا مدیریت شرکت قید این تعویض را بزنه؟ تا جایی که شنیدم میشه از نرم افزار هم استفاده کرد، همینطوره؟



  4. #4
    نام حقيقي: Hassan Saleh

    عضو ویژه شناسه تصویری mhsaleh
    تاریخ عضویت
    Dec 2009
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته
    979
    سپاسگزاری شده
    1218
    سپاسگزاری کرده
    0
    Gateway از نظر لغوی به معنای دروازه عبور است. توی سیستم VoIP هم چنین بحثی وجود دارد. شما وقتی یک سیستم تلفن داخلی دارید ممکن است بخواهید با بیرون (سایر خطوط مخابرات) تماس بگیرید یا از آنها تماس دریافت نمایید. لذا یک راهی باید وجود داشته باشد که شما خطوط مخابرات (چه آنالوگ و چه دیجیتال) را به مرکز تلفنی خود متصل نمایید.
    گیت وی ها به طور کلی از دو طریق می توانند به IP PBX شما مرتبط شوند.
    حالت اول ارتباط مستقیم با IP PBX به صورت ماژول است در این حالت شما یک دستگاه سخت افزاری دارید و روی آن ماژول یا کارت نصب می نمایید. در برخی از دستگاه های سخت افزاری این ماژول ها ثابت و لایتغییر هستند و برخی دیگر قابلیت تغییر، افزایش یا کاهش را دارند.
    در حالت دیگر Gateway به صورت یک دستگاه مستقل ارائه می شود و از طریق یک پورت شبکه تحت پروتکل های VoIP با IP PBX ارتباط دارد.
    هر یک از این حالات مزایا و معایبی دارند.

    مسلماً تعویض یک سیستم تلفنی در حال کار به طور یکجا خیلی جالب نیست. عملکرد در این بخش بستگی به سیاست شما در امر به روز رسانی سامانه تلفنی دارد. مثلاً اگر در نهایت قصد ادارید تمام افراد از IP Phone استفاده کنند اما نمی خواهید یکجا همه را عوض کنید می توانید در بازه های زمانی مشخص آرام آرام گوشی افراد را با IP Phone عوض کنید و در این مدت هر دو سیستم با یکدیگر کار خواهند کرد و از طریق یک لینک با یکدیگر مرتبط خواهند بود. در نهایت بعد از مثلاً 6 ماه کل تلفن های قدیمی جمع شده و IP Phone جایگزین آنها شده.
    اما اگر کلاً قصد تعویض تلفن ها را ندارید باز مسئله ای نیست برای این کار می توانید برای هر تلفن یک مبدل مثل PAP2t خریداری نمایید و یا به طور مرکزی با استفاده از یک Gateway خاص همه را یکجا و به طور عمده از IP به آنالوگ تبدیل نمایید. که در این صورت عملاً از VoIP بهره مناسبی نخواهید گرفت و خرید یک سانترال پاناسونیک جدید مناسب تر است.

    استفاده از نرم افزار هم امکان پذیر است اما مناسب نیست خصوصاً توی یک مجموعه ای که افراد مدام با تلفن کار ندارند منظور این که مثل 118 نیستند که فقط تلفن جواب بدهند. استفاده از نرم افزار در این حالت برای کاربر آزار دهنده است. بهترین گزینه استفاده از IP Phone می باشد.


    paravand20 و amir_vh سپاسگزاری کرده‌اند.

  5. #5
    نام حقيقي: مهرداد

    عضو عادی شناسه تصویری joyande
    تاریخ عضویت
    Sep 2011
    محل سکونت
    ایران
    نوشته
    112
    سپاسگزاری شده
    38
    سپاسگزاری کرده
    36
    آقای صالح سپاسگزارم. بقیه کاربرها، لطفا نظر بدید.



کلمات کلیدی در جستجوها:

جایگزینه دستگاه تلفن سانترال

نرم افزار جایگزین سانترال

جایگزین تلفن سانترال

مراکز تلفن قدیمی

مزایا و معایب voip

معایب راه اندازی مرکز تلفن ipمحاسن سانترال تلفنجای گزین تلفن سانترالمعایب تلفنهای قدیمی site:forum.persiannetworks.com راه اندازی نرم افزاری یک سانترال voipبرنامه ای جایگزین سانترال تلفنip جایگزین سانترالمعایب مرکز تلفن پاناسونیکنرم افزار جایگزین ip phoneمزایا و معایب ip تلفنیمعایب استفاده از gateway تلفنیمعایت و مزایا گیت وی یا کارتجایگزین سانترال در شبکهجایگزین سانترالبرنامه ip pbxآیا برای ip-pbx هم نیاز به گیت وی می باشدشبکه و مزایا و معایب آن تلفن ip phoneمزایا و معایب استفاده از gateway تلفنیمعایب استفاده از ipbxمزایا و معایب سانترال و voip

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •