جایگزینی مرکز تلفن قدیمی با IP PBX
شرکتی با حدود 80شماره تلفن داخلی و 20 خط تلفن مستقیم را در نظر بگیرید. سانترال استفاده شده بسیار قدیمی شده و عمر مفیدش به پایان رسیده و هر روز مشکلات زیادی در تماسهای خارجی و داخلی ایجاد می شود. اگر بخواهیم این سانترال را کاملا کنار بگذاریم و با حداقل هزینه زمانی و ریالی جایگزینی برای آن در نظر بگیریم چه راه حلی را پیشنهاد می کنید؟
آیا این سانترال را با سانترال مشابه جابجا کنیم یا به سمت استفاده از IP PBX برویم؟ اگر بخواهیم از IP PBX استفاده کنیم باید سیم کشی تلفن فعلی تغییر کند؟ اگر از IP PBX استفاده کنیم باید تلفنهای فعلی مورد استفاده پرسنل را عوض کنیم؟ یا باید از IP Phone یا نرم افزار خاصی استفاده کنیم ؟ آیا شماره های تلفنها 80خط داخلی و 20 شماره مستقیم باید تغییر کنند؟