صفحه 1 از 2 1 2 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 15 از مجموع 16

موضوع: ارتباط AS5350 با یک PBX از طریق ISDN PRI

  
  1. #1
    نام حقيقي: علی آقابابایی بنی

    خواننده شناسه تصویری A L I
    تاریخ عضویت
    Apr 2011
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    151
    سپاسگزاری شده
    76
    سپاسگزاری کرده
    43

    ارتباط AS5350 با یک PBX از طریق ISDN PRI

    با سلام دوستان عزیزم

    در یک پروژه ارتباط یک یک Gateway سیسکو رو با یک PBX برقرار کردیم ، الان از سمت سیسکو به PBX ارتباط تلفنی داریم اما جالبه که از سمت

    PBX به سیسکو با گرفتن شماره خط آزاد میشه اما گیت وی دوباره اون رو از یک کانال دیگه به سمت PBX برمی گردونه و به سمت CUCM ارسال

    نمی کنه . بخشی از کانفیگم رو میذارم : اگه کسی میتونه کمک کنه حتی در حد همکاری در پروژه آماده هستم
    dial-peer voice 100 voip
    incoming called-number .
    destination-pattern 3...
    session target ipv4:172.22.0.1
    voice-class codec 1

    با سپاس




    موضوعات مشابه:

  2. #2
    نام حقيقي: Arash Rastegari

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Jun 2010
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته
    49
    سپاسگزاری شده
    12
    سپاسگزاری کرده
    49
    سلام
    اگه که بتونی مقداری بیشتر توضیح بدی و کانفیگ کامل Access Server رو بزاری خیلی راحت تر میشه مشکل رو پیدا کرد
    در ضمن range داخلی های هر طرف چند هستش?(CUCM extensions range and PBX range)


    ویرایش توسط detroit : 2011-09-07 در ساعت 10:46 PM

  3. #3
    نام حقيقي: دامون

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    May 2011
    محل سکونت
    اصفهان
    نوشته
    80
    سپاسگزاری شده
    30
    سپاسگزاری کرده
    18
    سلام
    آقا من فهمیدم مشکل کجاست ، اما نمیدونم چطوری رفعش کنم
    یه چیزی توی سیسکو هست به اسم ACM یا Address Complete Massage
    این پیام به طرف مقابل میگه (PBX) میگه که شماره هایی که فرستادی تموم شد ، در صورتی که ما چهار رقم میخوایم و هنوز یه رقم فرستاده شده
    PBXهم گویانه ، یه عدد میفرسته و بقیه رو هلاک میکنه
    برای امتحان یکی از آی پی فون ها رو یک رقمی گداشتم و از قضا تونستم بهش زنگ بزنم
    اما طرح ما 350 تا آی پی فون داره و مجبوریم 4رقم استفاده کنیم ، حالا به نظرتون چطور این ACM رو غیر فعال کنم یا زمانش رو و یا ارقامش رو زیاد کنم؟
    کسی چیزی میدونه؟



  4. #4
    نام حقيقي: Arash Rastegari

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Jun 2010
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته
    49
    سپاسگزاری شده
    12
    سپاسگزاری کرده
    49
    سلام
    این مشکلی که بهش برخورد کردی با تنظیم درست ۲ مورد برطرف میشه :
    1.check the route pattern in CUCM is configured and work properly
    check the dial-peer in Access Server is configured and work properly.2
    با یک مثال بهت میگم که این مساله رو به چه صورت چک کنی:
    you have 4digits number that is assigned to your ip phones
    so in CUCM in the route pattern section add a new route.someting like this
    2XXX
    in the Gateway/Route List choose the ip address of your access server
    after that in the access server create a new dial-peer:

    dial-peer voice 1 pots
    destination-pattern 2...
    direct-inward-dial
    port 3/0
    forward-digits all

    dial-peer voice 2 voip
    destination-pattern 1...
    session target ipv4:X.X.X.X
    dtmf-relay h245-alphanumeric
    codec g711ulaw

    consider that your CUCM extension is in 1XXX range and your old PBX extension is in 2XXX range
    بهت این اطمینان رو میدم که با چک کردن این مسائل مشکلات حل میشه


    ویرایش توسط detroit : 2011-09-11 در ساعت 12:26 PM
    A L I سپاسگزاری کرده است.

  5. #5
    نام حقيقي: دامون

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    May 2011
    محل سکونت
    اصفهان
    نوشته
    80
    سپاسگزاری شده
    30
    سپاسگزاری کرده
    18
    آقا ممنون از جواب خوبت ، اما این رو انجام داده بودم
    اینا همه باعث شدن که ارتباط من برقرار بشه ، اما ارتباط PBX به Gateway یه شماره ایه
    اگه من Destination pattern رو 3 بدم اینور گوشیی که شماره ش رو 3 گذاشتم زنگ میخوره ، اما اگه ...3 بدم گوشی هام زنگ نمیخورن ، در واقع ، موقع شماره گیری ، ازطرف PBX فقط 3 رد میشه و گیت وی هم منتظر بقیه ی ارقام میمونه و وقتی رقمی نمیبینه بوق اشغال پخش میکنه
    مشکل از همون ACM احتمالا.




  6. #6
    نام حقيقي: Ali Afzalan

    مدیر بخش Cisco شناسه تصویری aliafzalan
    تاریخ عضویت
    Apr 2009
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته
    2,086
    سپاسگزاری شده
    2557
    سپاسگزاری کرده
    2059
    سلام
    کانفیگ اکسس سرور و رنج تلفن های هر دو سمت را بزارید.



  7. #7
    نام حقيقي: دامون

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    May 2011
    محل سکونت
    اصفهان
    نوشته
    80
    سپاسگزاری شده
    30
    سپاسگزاری کرده
    18
    سلام
    رنج تلفن در سمت PBX ، به این صورت
    ...2
    و در سمت Access Server داخلی ها به صورت
    ...3

    و اما کانفیگ :
    controller e1 3/3
    framing crc4
    linecode hdb3
    line-termination 75
    pri-group timeslot 1-31
    **********************
    interface gigabit 0/0
    ip address 172.22.0.200 255.255.0.0
    no sh
    duplex full
    از طریق این اینترفیس با CUCM مرتبط هستیم
    *******************************
    interface serial 3/3:15
    isdn switch-type primary-net5
    isdn protocol-emulate network
    isdn incoming-voice modem
    ******************************
    dial-peer voice 1000 pots
    tone ringback alet-no-PI
    . destination pattern
    port 3/3 : D
    ********************************
    dial-peer voice 2000 voip
    numbering-type unknown
    ...3 destination-pattern
    voice-class codec 1
    voice-class h323 100
    session target ipv4:172.22.0.1



  8. #8
    نام حقيقي: Ali Afzalan

    مدیر بخش Cisco شناسه تصویری aliafzalan
    تاریخ عضویت
    Apr 2009
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته
    2,086
    سپاسگزاری شده
    2557
    سپاسگزاری کرده
    2059
    به نظر من مشکل از destination-pattern هست.
    توی destination-pattern هر عددی که match بشه، حذف شده و بقیه اعداد به سمت مقصد فرستاده می شوند.
    الان توی این حالت که شما نوشتید، شماره 3 حذف شده و فقط 3 عدد به سمت CUCM ارسال می شود، به همین دلیل ارتباط برقرار نمیشه. (چون شماره های شما 4 رقمیه)
    شما بیاید توی PBX یک پیش شماره اضافه کنید.
    مثلا برای تماس با شماره 3500، کاربر سمت PBX شماره 93500 را بگیره و توی dial-peer 2000 voip این تغییر را بدید.
    destination-pattern 9....



  9. #9
    نام حقيقي: علی آقابابایی بنی

    خواننده شناسه تصویری A L I
    تاریخ عضویت
    Apr 2011
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    151
    سپاسگزاری شده
    76
    سپاسگزاری کرده
    43
    سلام

    چه جالب ، آقای دامون مشکل شما هم چقدر شبیه مشکل منه !!!!!!!!!!!!!!!

    آقای افضلان بسیار از حسن توجتون سپاسگزارم



  10. #10


    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Feb 2005
    نوشته
    23
    سپاسگزاری شده
    6
    سپاسگزاری کرده
    2
    نقل قول نوشته اصلی توسط aliafzalan نمایش پست ها
    به نظر من مشکل از destination-pattern هست.
    توی destination-pattern هر عددی که match بشه، حذف شده و بقیه اعداد به سمت مقصد فرستاده می شوند.
    الان توی این حالت که شما نوشتید، شماره 3 حذف شده و فقط 3 عدد به سمت CUCM ارسال می شود، به همین دلیل ارتباط برقرار نمیشه. (چون شماره های شما 4 رقمیه)
    شما بیاید توی PBX یک پیش شماره اضافه کنید.
    مثلا برای تماس با شماره 3500، کاربر سمت PBX شماره 93500 را بگیره و توی dial-peer 2000 voip این تغییر را بدید.
    destination-pattern 9....
    اینکه 3 یا 9 رو حذف میکنه باید pattern بصورت ...|3 نوشته بشه و ایشون از ...3 استفاده میکنن که هیچ رقمی حذف نمیشه.



  11. #11
    نام حقيقي: علی آقابابایی بنی

    خواننده شناسه تصویری A L I
    تاریخ عضویت
    Apr 2011
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    151
    سپاسگزاری شده
    76
    سپاسگزاری کرده
    43
    ببینید وقتی 3 destination-pattern میذارم ارتباط برقراره ، اگه قرار باشه چیزی حذف بشه باید 3 حذف بشه و ارتباطی نباشه ، ضمن اینکه

    وقتی با دستگه Net Test بررسی می کنیم PBX فقط 3 رو می فرسته و اعداد بعدی نمیاد ، در این رابطه با سازنده PBX صحبت کردم گفت Cisco

    شما !!! وقتی یک رقم میگیره پکتی به نام Address Complete به PBX می فرسته و بنابراین بقیه اعداد به سمت سیسکو ارسال نمیشه ،

    میگفت کاری کن تا سیسکو پس از دریافت 4 رقم این پیام رو ارسال کنه ، شک خود من هم به Pattern هست اما ؟؟؟

    آقای آرش خان رستگاری و دوستان عزیز

    میشه لطف کنید بفرمایید دقیقا کاربرد direct-inward-dial , و forward-digits all در dial-peer pots چیه ؟ واینکه dial-peer voip جهت ارتباط از بیرون به

    ساختار VOIP و dial-peer pots جهت ارتباط از شبکه VOIP به بیرون استفاده میشه ؟


    ویرایش توسط A L I : 2011-09-12 در ساعت 12:03 AM

  12. #12
    نام حقيقي: Ali Afzalan

    مدیر بخش Cisco شناسه تصویری aliafzalan
    تاریخ عضویت
    Apr 2009
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته
    2,086
    سپاسگزاری شده
    2557
    سپاسگزاری کرده
    2059
    نقل قول نوشته اصلی توسط rahimi_m نمایش پست ها
    اینکه 3 یا 9 رو حذف میکنه باید pattern بصورت ...|3 نوشته بشه و ایشون از ...3 استفاده میکنن که هیچ رقمی حذف نمیشه.
    توی destination-pattern الگو نوشته شده باید بر اساس فرمت E.164 باشه، که اصلا کاراکتر | قابل قبول نیست که بخواهید ...|3 را بنویسیم.
    بحث حذف شدن شماره های match شده هم فقط توی dial-peer pots هست و توی voip همه شماره ها ارسال میشوند. (که البته برای دوستمون چون سمت VOIP هست کاراکتری حرف نمیشه، در این مورد من اشتباه کردم)

    dial peer voip مربوط به زمانی هست که ترافیک سمت شبکه IP انتقال پیدا میکنه، مثلا سمت Call Manager
    dial peer pots هم مربوط به شبکه هایی مثل PSTN (خطوط تلفن شهری) - خطوط آنالوگ و PBX ها است.

    همونطور که بالاتر هم اشاره کردم (و البته سیسکو میگه) توی dial-peer pots اعدادی که match میشن حذف میشن و بعد ارسال میشن، حالا اگه بخواهیم هیچ عددی حذف نشه forward-digits all را میزنیم.
    direct-inward-dial همون DID میشه. (مخابراتی ها بهش میگن دورشوال)
    در مورد Address Complete هم من اطلاعی ندارم، ولی یه interdigit timeout وجود داره (این عدد قابل تغییره) که مثلا اگر بعد از 10 ثانیه هیچ شماره ای از سمت PBX ارسال نشد یعنی شماره ها تموم شده و بعدش اکسس سرور شماره ها را به سمت مقصد میفرسته.


    A L I سپاسگزاری کرده است.

  13. #13
    نام حقيقي: دامون

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    May 2011
    محل سکونت
    اصفهان
    نوشته
    80
    سپاسگزاری شده
    30
    سپاسگزاری کرده
    18
    آقایون من هر کار کردم این درست بشو نیست
    یه سری کانفیگ کردم و Debug گرفتم و ریختم توی فایل متنی ، از Route patternمربوط به CUCM هم عکس گرفتم که تنظیم هام معلوم باشه
    اگه کسی میتونه با خوندن اینا کمک کنه خواهشا دریغ نکنه
    این فایلش
    پرشین گیگ - دانلود - VoIP.rar
    من 4 تا فایل متنی دادم
    توی 1 پترن گیت وی شده .
    آی پی فون با شماره 3 هم نداریم
    توی 2 پترن گیت وی شده ....
    آی پی فون با شماره ی 3 هم نداریم
    توی 3 پترن شده .
    آی پی فون با شماره 3 هم داریم
    توی 4 پترن شده ....
    آی پی فون با شماره 3 هم داریم


    ضمنا
    مسئول گویان یه شماره واسه آزاد کردن خط از PBX به سمت گیت وی اختصاص داده
    6831
    و یه راه دیگه هم گذاشته که اگه شماره با رقم اول 3 گرفته شد PBX رقم 3 و بقیه ی ارقام رو به سمت گیت وی ارسال کنه
    توی فایل 3 و 4 دو نوع شماره گرفتم
    اولین شماره رو با 6831
    و دومین شماره رو مستقیم خود شماره رو گرفتم
    پیغاماشون یه کم فرق کرد ، توی دومین حالت یه سری خط ها رو نداشت
    راستی
    اگه چشمتون به خط incoming called-number 3351 توی کانفیگ گیت وی افتاد زیاد بهش توجه نکنین
    قبلا که این خط رو هم نداشت باز مشکل همین شکلی بود



  14. #14
    نام حقيقي: Ali Afzalan

    مدیر بخش Cisco شناسه تصویری aliafzalan
    تاریخ عضویت
    Apr 2009
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته
    2,086
    سپاسگزاری شده
    2557
    سپاسگزاری کرده
    2059
    dial-peer 2000 را مثل پست شماره 7 بزارید و debug voice dialpeer را فعال کنید. خروجی؟
    یه سوال. شما وقتی شماره سمت CUCM را میگیرید سریع بوق اشغالی میزنه و یا طول میکشه؟ بعد از چند ثانیه؟


    A L I سپاسگزاری کرده است.

  15. #15
    نام حقيقي: دامون

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    May 2011
    محل سکونت
    اصفهان
    نوشته
    80
    سپاسگزاری شده
    30
    سپاسگزاری کرده
    18
    این هم چیزی که فرمودید
    کد:
    *Jun 12 11:12:48.655: ISDN Se3/3:15 Q931: RX <- SETUP pd = 8  callref = 0x0201         Bearer Capability i = 0x8090A3 
                    Standard = CCITT 
                    Transfer Capability = Speech  
                    Transfer Mode = Circuit 
                    Transfer Rate = 64 kbit/s 
            Channel ID i = 0xA98381 
                    Exclusive, Channel 1 
            Calling Party Number i = 0x0081, '2526' 
                    Plan:Unknown, Type:Unknown
    *Jun 12 11:12:48.659: ISDN Se3/3:15 Q931: TX -> CALL_PROC pd = 8  callref = 0x8201 
            Channel ID i = 0xA98381 
                    Exclusive, Channel 1 
            Progress Ind i = 0x8188 - In-band info or appropriate now available 
    *Jun 12 11:12:48.659: ISDN Se3/3:15 Q931: TX -> CONNECT pd = 8  callref = 0x8201
    *Jun 12 11:12:49.119: ISDN Se3/3:15 Q931: Applying typeplan for sw-type 0x12 is 0x0 0x0, Calling num 2526
    *Jun 12 11:12:49.119: ISDN Se3/3:15 Q931: Applying typeplan for sw-type 0x12 is 0x0 0x0, Called num 3
    *Jun 12 11:12:49.119: ISDN Se3/3:15 Q931: TX -> SETUP pd = 8  callref = 0x00DA 
            Sending Complete 
            Bearer Capability i = 0x8090A3 
                    Standard = CCITT 
                    Transfer Capability = Speech  
                    Transfer Mode = Circuit 
                    Transfer Rate = 64 kbit/s 
            Channel ID i = 0xA98382 
                    Exclusive, Channel 2 
            Calling Party Number i = 0x0081, '2526' 
                    Plan:Unknown, Type:Unknown 
            Called Party Number i = 0x80, '3' 
                    Plan:Unknown, Type:Unknown
    *Jun 12 11:12:52.191: ISDN Se3/3:15 Q931: RX <- CALL_PROC pd = 8  callref = 0x80DA
    *Jun 12 11:13:02.195: ISDN Se3/3:15 Q931: TX -> DISCONNECT pd = 8  callref = 0x00DA 
            Cause i = 0x82E6 - Recovery on timer expiry
    *Jun 12 11:13:02.203: ISDN Se3/3:15 Q931: RX <- RELEASE pd = 8  callref = 0x80DA 
            Cause i = 0x80E6 - Recovery on timer expiry
    *Jun 12 11:13:02.203: ISDN Se3/3:15 Q931: TX -> RELEASE_COMP pd = 8  callref = 0x00DA
    *Jun 12 11:13:04.991: ISDN Se3/3:15 Q931: RX <- DISCONNECT pd = 8  callref = 0x0201 
            Cause i = 0x8090 - Normal call clearing
    *Jun 12 11:13:04.995: ISDN Se3/3:15 Q931: TX -> RELEASE pd = 8  callref = 0x8201
    *Jun 12 11:13:04.999: ISDN Se3/3:15 Q931: RX <- RELEASE_COMP pd = 8  callref = 0x0201*Jun 12 11:12:48.655: ISDN Se3/3:15 Q931: RX <-$3:15 Q931: RX <- SETUP pd = 8  callref = 0x0201      
    *Jun 12 11:12:48.655: ISDN Se3/3:15 Q931: RX <- SETUP pd = 8  callref = 0x0201
    من اومدم پترن رو این هم گذاشتم
    ...68313
    دی باگ این شد
    کد:
    *Jun 12 11:19:13.955: ISDN Se3/3:15 Q931: RX <- SETUP pd = 8  callref = 0x0201         Bearer Capability i = 0x8090A3 
                    Standard = CCITT 
                    Transfer Capability = Speech  
                    Transfer Mode = Circuit 
                    Transfer Rate = 64 kbit/s 
            Channel ID i = 0xA98381 
                    Exclusive, Channel 1 
            Calling Party Number i = 0x0081, '2526' 
                    Plan:Unknown, Type:Unknown
    *Jun 12 11:19:13.959: ISDN Se3/3:15 Q931: TX -> CALL_PROC pd = 8  callref = 0x8201 
            Channel ID i = 0xA98381 
                    Exclusive, Channel 1 
            Progress Ind i = 0x8188 - In-band info or appropriate now available 
    *Jun 12 11:19:13.959: ISDN Se3/3:15 Q931: TX -> CONNECT pd = 8  callref = 0x8201
    *Jun 12 11:19:14.635: ISDN Se3/3:15 Q931: Applying typeplan for sw-type 0x12 is 0x0 0x0, Calling num 2526
    *Jun 12 11:19:14.635: ISDN Se3/3:15 Q931: Applying typeplan for sw-type 0x12 is 0x0 0x0, Called num 3
    *Jun 12 11:19:14.635: ISDN Se3/3:15 Q931: TX -> SETUP pd = 8  callref = 0x00DB 
            Sending Complete 
            Bearer Capability i = 0x8090A3 
                    Standard = CCITT 
                    Transfer Capability = Speech  
                    Transfer Mode = Circuit 
                    Transfer Rate = 64 kbit/s 
            Channel ID i = 0xA98382 
                    Exclusive, Channel 2 
            Calling Party Number i = 0x0081, '2526' 
                    Plan:Unknown, Type:Unknown 
            Called Party Number i = 0x80, '3' 
                    Plan:Unknown, Type:Unknown
    *Jun 12 11:19:17.703: ISDN Se3/3:15 Q931: RX <- CALL_PROC pd = 8  callref = 0x80DB
    *Jun 12 11:19:27.707: ISDN Se3/3:15 Q931: TX -> DISCONNECT pd = 8  callref = 0x00DB 
            Cause i = 0x82E6 - Recovery on timer expiry
    *Jun 12 11:19:27.715: ISDN Se3/3:15 Q931: RX <- RELEASE pd = 8  callref = 0x80DB 
            Cause i = 0x80E6 - Recovery on timer expiry
    *Jun 12 11:19:27.715: ISDN Se3/3:15 Q931: TX -> RELEASE_COMP pd = 8  callref = 0x00DB
    *Jun 12 11:19:29.595: ISDN Se3/3:15 Q931: RX <- DISCONNECT pd = 8  callref = 0x0201 
            Cause i = 0x8090 - Normal call clearing
    *Jun 12 11:19:29.595: ISDN Se3/3:15 Q931: TX -> RELEASE pd = 8  callref = 0x8201
    *Jun 12 11:19:29.603: ISDN Se3/3:15 Q931: RX <- RELEASE_COMP pd = 8  callref = 0x0201
    در مورد اشغال خوردن هم اول که شماره 6831 رو میگیرم از طرف گیت وی به PBX بوق آزاد میده و وقتی شماره ی آی پی فون رو میگیرم بوق قطع میشه و یه مقدار منتظر میمونه و بعد بوق اشغال میزنه ، مثل اینه که گیت وی صبر میکنه رقم های بعد از 3 هم بیان ، اما رقمی نمیبینه و اشغال میفرسته


    ویرایش توسط domrany : 2011-09-14 در ساعت 12:24 PM

صفحه 1 از 2 1 2 آخرینآخرین

کلمات کلیدی در جستجوها:

تنظيمات سيسكو 5350

اطلاعات در مورد isdn

کانفیگ اکسس سرور5350

تفاوت pri با دورشوال

تنظیمات دورشوال سیسکو

تنظیم as5350

تنظیم e1 برای cucm

کانفیگ pri isdn

دورشوال

در خصوص as5350 جهت voip

e1 دور شوال 4 رقم

PBX اكسس

تنظیم سیسکو as5350

دورشوال سیسکو

اکسس سرور pbx

فرق دورشوال pri

تنظیم سیسکو اکسس سرور voip

در مورد ISDN

اکسس سرور سیسکو مشکل در ردیافت dtmf

isdn in-band info disconnect 0x80db

کار با اکسس سرور 5350

ارتباط pbx با cucm

as5350 با

توضیح در مورد dial peer در 5350

فرق گیت وی voip با accsess server

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •