حرف های شما کاملاً درست است اما شرایط توی ایران خیلی متفاوت از آن چیزی است که می فرمایید.
باید این مورد را هم در نظر گرفت که آیا ما در ایران به همان اندازه خارج از کشور دسترسی به ساپورت برندهایی همچون Avaya و سیسکو داریم؟
ما حتی توی تهیه تجهیزات هم دچار مشکل هستیم فرض کنید شما مرکز تلفن خود را با AVAYA IPOffice پیاده سازی کردید و بعد نیاز به یک ماژول یا حتی یک لایسنس داشتید آیا به هین راحتی می توانید تهیه نمایید؟
در محصولات کد بازی همچون Asterisk به راحتی می توان کار کرد و یک محصول مناسب حتی سخت افزاری هم رائه داد و چون همه چیز از اسناد مختلف تا تجهیزات سخت افزاری مورد نیاز به راحتی در دسترس است توی کشورهایی همچون ایران طرفدار زیادی پیدا کرده است. همچنین شما به راحتی می توانید این نرم افزارها را با توجه به نیاز خود توسعه دهید و در هر کار تلفنی به کار بگیرید.