نمایش نتایج: از شماره 1 تا 6 از مجموع 6
سپاس ها 5سپاس
  • 1 توسط Iman.gh
  • 3 توسط mhsaleh
  • 1 توسط hmn566

موضوع: راهکار برای استفاده از IP Phone

  
  1. #1
    نام حقيقي: امیر بزرگمهر

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Jan 2011
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    48
    سپاسگزاری شده
    7
    سپاسگزاری کرده
    10

    راهکار برای استفاده از IP Phone

    سلام یک شرکت با یک سرور HP و یک سوییچ لایه 3 سیسکو در حال تغییر مکان هست و 50 کلاینت داره. برای جای جدید راهکاری برای حذف PBX قدیمی پاناسونیک و اتصال خطوط از طریق روتر و IP phone وجود داره. آیا در این مورد تجربه ای دارید؟

    بهترین راهکار ها با در نظر گرفتن هزینه چیه؟

    با سپاس



    موضوعات مشابه:

  2. #2
    نام حقيقي: ایمان قربانعلی

    خواننده شناسه تصویری Iman.gh
    تاریخ عضویت
    Jul 2005
    محل سکونت
    Iran - Tehran
    نوشته
    832
    سپاسگزاری شده
    305
    سپاسگزاری کرده
    177
    سلام


    خوب یک سرور می خواین و راه انداختن استریسک. اگه گوشی ها هم پاناسونیک هستن و خیال خرید IPPhone را ندارید می توانید از ATA استفاده کنید.

    ولی اگه سیسکو کار هستید CUCM فکر کنم برای شما بهتر باشه.


    mgholami سپاسگزاری کرده است.

  3. #3
    نام حقيقي: Hassan Saleh

    عضو ویژه شناسه تصویری mhsaleh
    تاریخ عضویت
    Dec 2009
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته
    979
    سپاسگزاری شده
    1219
    سپاسگزاری کرده
    0
    همانطور که دوستان اشاره کردند Asterisk گزینه عالی برای سامانه های تلفنی VoIP می باشد. برای 50 یوزر می توانید یک کامپیوتر معمولی را به عنوان سرور در نظر بگیرید حتی اپلاینس هایی هم برای این تعداد وجود دارد مثل سری GXE گرنداستریم یا سری IP شرکت ATcom برای تلفن ها هم اگر برای IP PBX خود از سخت افزار مثل سیسکو یا گرند استریم استفاده می نمایید گوشی ها را از همان برند تهیه نمایید اما اگر از نرم افزارهایی همچون Asterisk استفاده می نمایید توصیه من استفاده از گوشی های Polycom است. اگر IP PBX شما برای اتصال خطوط شهری پورت نداشت می توانید از گیت وی های Grandstream یا Quintum Tenor استفاده نمایید.


    SADEGH65، mgholami و aliafzalan سپاسگزاری کرده‌اند.

  4. #4
    نام حقيقي: Hooman

    عضو عادی شناسه تصویری hmn566
    تاریخ عضویت
    Apr 2004
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته
    639
    سپاسگزاری شده
    107
    سپاسگزاری کرده
    33
    یک نکته هم در نظر بگیر
    اول ببین نیاز مجموعه شما از یک مرکز تلفن چی هست؟ چرا اصلا میخواین سمت VOIP برین؟
    هر دستگاه PBX تحت شبکه یک سری قابلیت ها داره و یک سری برتری ها و ضعف ها. مثلا استریسک هر چیزی که شما نیاز داشته باشین توش پیدا میشه اما نگهداری بالایی رو نیاز داره
    Call Manager کیفیت عالی داره و پایداری زیادی به نسبت سیستم های استریسکی داره ولی چند تا از امکانات استریسک رو نداره و باید به روش های دیگه جایگزین کرد.
    دستگاه های SOHO مثل ATCOM که سخت افزاری هستن قیمت مناسبی دارن ولی امکاناتی مثل فکس به ایمیل یا ضبط مکالمات رو ندارن.
    دستگاهی مثل AVAYA خوبه اما هم گرونه هم وسایلش به راحتی گیر نمیاد. آلکاتل هم قیمت بالایی داره.
    شما نیازهات از یک PBX رو لیست کن تا بشه دستگاه مناسب رو پیشنهاد داد یا بشه گفت اصلا به VOIP نیاز داری یا نه. به صرف قدیمی بودن یک سیستم نمیشه گفت حتما برش دار VOIP بذار جاش.


    ویرایش توسط hmn566 : 2011-05-26 در ساعت 12:24 PM
    aliafzalan سپاسگزاری کرده است.

  5. #5
    نام حقيقي: امیر بزرگمهر

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Jan 2011
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    48
    سپاسگزاری شده
    7
    سپاسگزاری کرده
    10
    با سپاس از دوستان گرامی. در صورت نیاز باز هم سوال خواهم کرد



  6. #6
    نام حقيقي: sasanifar

    خواننده
    تاریخ عضویت
    Oct 2008
    محل سکونت
    shiraz
    نوشته
    291
    سپاسگزاری شده
    141
    سپاسگزاری کرده
    149
    یک نکته دیگه را هم خیلی مد نظر بگیر
    بعضی از جاها میان سیستم تلفنی قبلی خودشون را از رده خارج می کنن و میان از سمت IP phone بدون اینکه اصلاً نیازی به قابلیت هاش داشته باشند.
    و البته بعد از کلی خرج برای خرید این گوشی ها و سرور .
    حالا مشکلی که پیش میاد اینه که وقتی برق میره تلفنهاشون هم از کار می افته. و بعضی از مدیران میگن خوب ما این همه خرج کردیم ولی تازه مشکلاتمون بیشتر هم شد.

    پس اگه شما می خواهید همچین کاری بکنید . مطمئن شوید که سوییچهاتون POE را ساپورت کنند که اگه نکنند شما باید از midspan در کنار سوییچهاتون استفاده کنید.( که در مورد این کار هم ممکن است با محدودیت هایی مثل فضای رک و ... برخورد کنید)
    البته اگه قابلیت زیادی از سیستم تلفن تون نمی خواهید می توانید بسته به مدل سانترال تون ، اون را به روتر وصل کنید و ارتباط بین مرکز و شعبات را از طریق Voip برقرار کنید . بدن اینکه نیازی به خرید ip phone و بقیه موارد داشته باشید.
    پس حتماً قبلش نیاز هاتون را بررسی کنید .
    موفق باشید


    ویرایش توسط sasani : 2011-06-01 در ساعت 10:42 AM

کلمات کلیدی در جستجوها:

اتصال ip phone ها به یکدیگر

ip phone استفاده از

اتصال پاناسونیک به استریسک

اتصال پاناسونیک به روتر سیسکو

استفاده از IP Phone بدون نیاز به PBX

برتری آوایا نسبت به استریسک

راه کارهای استفاده از poe

راهنمای کار با ip pbx پاناسونیک

درباره سرور ip phone

ارتباط با شعبات بوسیله سیسکو ip phone

راهنمای استفاده از گوشی های atcom

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •