نمایش نتایج: از شماره 1 تا 6 از مجموع 6
سپاس ها 7سپاس
  • 2 توسط mhsaleh
  • 2 توسط Iman.gh
  • 3 توسط omid_mohagerani

موضوع: میزان scalability در سیستمهای تلفنی مبتنی بر asterisk

  
  1. #1
    نام حقيقي: آیتی

    خواننده
    تاریخ عضویت
    Oct 2010
    محل سکونت
    tehran
    نوشته
    16
    سپاسگزاری شده
    0
    سپاسگزاری کرده
    18

    میزان scalability در سیستمهای تلفنی مبتنی بر asterisk

    سیستمهای تلفنی مبتنی بر asterisk تا چه حدی قابل گسترشند؟
    آیا حداکثر تعداد خطوط FXO/FXS وتعداد extensionهای داخلی مشخص است؟
    آیا میزان بکارگیری voicemail و ضبط مکالمه در میزان گسترش سیستم تاثیر دارد؟
    آیا مرجعی را می توانید معرفی نمایید که برای ظرفیتهای مختلف تعیین کند چه مشخصاتی در سرور asterisk نیاز است از نظر قابلیت CPU، میزان hard و ram ؟



    موضوعات مشابه:

  2. #2
    نام حقيقي: Hassan Saleh

    عضو ویژه شناسه تصویری mhsaleh
    تاریخ عضویت
    Dec 2009
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته
    979
    سپاسگزاری شده
    1219
    سپاسگزاری کرده
    0
    ظرفیت یک سیستم استریسکی اغلب توسط سخت افزار محدود می گردد و گسترش آن بستگی به نوع گسترش و امکانات مد نظر دارد. مثلاً اگر بخواهید روی سیستم ضبط مکالمات داشته باشید خوب مسلماً نیاز به حافظه بیشتری خواهید داشت یا در صورت استفاده از برخی کدک های فشرده سازی که الگوریتم پیچیده تری دارند نیاز به افزایش ظرفیت پردازش و حافظه اصلی خواهید داشت. به دلیل همین وابستگی به امکانات و ویژگی های مورد نیاز عدد دقیقی نمی توان برای منابع سیستم مشخص نمود.


    mgholami و rahavard سپاسگزاری کرده‌اند.

  3. #3
    نام حقيقي: آیتی

    خواننده
    تاریخ عضویت
    Oct 2010
    محل سکونت
    tehran
    نوشته
    16
    سپاسگزاری شده
    0
    سپاسگزاری کرده
    18
    با تشکر از پاسختان
    آیا کسی از دوستان تجربه ای از بکارگیری آن در سیستمهای با 100 یا 1000 کاربر را داشته است؟
    آیا تعداد 50 خظ FX ظرفیت منطقی برای سیستم است؟ البته به کدکهای صوتی نیازی نیست



  4. #4
    نام حقيقي: ایمان قربانعلی

    خواننده شناسه تصویری Iman.gh
    تاریخ عضویت
    Jul 2005
    محل سکونت
    Iran - Tehran
    نوشته
    832
    سپاسگزاری شده
    305
    سپاسگزاری کرده
    177
    سلام

    با 60 یوزر می شناسم و الانم داره کار می کنه.

    همون طور که آقای صالح فرمودند هر چه سخت افزار بهتر باشه این سیستم بهتر و با ساپورت یوزر بیشتر کار می کنه.

    50 تا خوبه و خیلی زیاد نیست و پیشنهاد میشه در این طرح بجای کارت از Gateway استفاده کنید.


    mohammadlinux و rahavard سپاسگزاری کرده‌اند.

  5. #5
    نام حقيقي: امید مهاجرانی

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Dec 2005
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته
    782
    سپاسگزاری شده
    725
    سپاسگزاری کرده
    79
    تعداد بیش از 1000 کاربر هم در ایران بر روی استریسک در حال حاضر پیاده سازی شده و بدون هیچ مشکلی داره کار میکنه . در واقع یکی از اپراتور های خصوصی تلفن ثابت است . ولی توجه کنید با Asterisk نه سیستم هایی مانند TrixBox یا Elastix که از محیط های گرافیکی برای پیکربندی بهره می برند .

    چون در چنین سیستم هایی در واقع پارامتر های جانبی که در پیکربندی دخیل هستند مانند وبسرور ، نحوه بازخوانی اطلاعات در پایگاه داده و ... باعث بار اضافی بر روی سیستم میشود که مشکل ساز است وگرنه ماهیت تلفنی سیستم که همان استریسک است .

    کلا پیشنهاد می کنم اگر می توانید هزینه کنید بجای پورت های FXS از تلفن آی پی استفاده کنید . به هر حال اگر از پورت های FXS هم استفاده کنید فقط یک نکته را در نظر داشته باشید که اگر نیاز به موازی کردن پورت ها ( برای مقاصدی مانند ضبط یا شنود ) دارید نمی توانید از هر مارکی ( مثلا GrandStream ) استفاده کنید .


    mgholami، sasani و rahavard سپاسگزاری کرده‌اند.

  6. #6
    نام حقيقي: آیتی

    خواننده
    تاریخ عضویت
    Oct 2010
    محل سکونت
    tehran
    نوشته
    16
    سپاسگزاری شده
    0
    سپاسگزاری کرده
    18
    آقای مهاجرانی
    با تشکر از پاسختان، منظورتان استفاده از هر مارکی، به عنوان تلفن IP است؟
    چه نکته ای که باعث این محدودیت می شود؟



کلمات کلیدی در جستجوها:

کاربرد های astrix

asterisk elastix که

Scalability

شنود تلفن asterix

حداکثر تعداد داخلی روی elastix

ماکزیمم ظرفیت voicemail سیستم asterisk

asterisk بهتر است یا elastix

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •