با سلام خدمت دوستان و اساتید گرامی
در شبکه LAN که با سوئیچ 2960 Cisco ارتباط دارد. تعدادی IP Phone Cisco 7912 وجود دارد.
برای ارتباط بین این تلفن ها باید چه کارهایی انجام داد؟ آیا نیاز به Call Manager است. یا روش های دیگری هم وجود دراد؟
با تشکر
Printable View
با سلام خدمت دوستان و اساتید گرامی
در شبکه LAN که با سوئیچ 2960 Cisco ارتباط دارد. تعدادی IP Phone Cisco 7912 وجود دارد.
برای ارتباط بین این تلفن ها باید چه کارهایی انجام داد؟ آیا نیاز به Call Manager است. یا روش های دیگری هم وجود دراد؟
با تشکر
سلام
نیاز به Cisco Call Manager دارید. البته میتونید firmware گوشی ها را به SIP تغییر بدید و از سایر call manager ها استفاده کنید.
با تشکر
البته Router S3800 در شبکه موجود است. با این دیوایس می شود کاری کرد؟
از کدام ورژن برای تبدیل به SIP باید استفاده کنم؟ در سایت خود Cisco سرچ کنم؟
توی سری 1800 - فقط 1861 VOIP را پشتیبانی میکنه.
برای تبدیل به SIP هم باید Firmware را دانلود کرده و firmware را، روی گوشی بریزید.
firmware را میتونید از لینک زیر دانلود کنید:
[URL]http://fenopy.com/torrent/Cisco_IOS_Big_Collection/NjU1Njk3Mw==/download.torrent[/URL]
[URL]http://fenopy.com/torrent/cisco+ios+big+collection/NjU1Njk3Mw[/URL]
CP7912010301SIP050608A.zip را دانلود کنید.
توضیحات کامل، توی فایل Readme نوشته شده.
ممنونم از شما یک مدل s S3800 هم داریم. برای کانفیگ کردن مرجعی یا آموزشی وجود دارد؟ با تشکر از شما
با 3800 میشه، البته IOS شما باید Voice Support باشه. (اگه سرچ کنید میتونید از توی اینترنت IOS مورد نظر را دانلود کنید)
در مورد CME توی اینترنت سرچ کنید.
[url=http://www.cisco.com/en/US/products/sw/voicesw/ps5520/products_configuration_example09186a008037f2a9.shtml]Cisco CallManager Express/Cisco Unity Express Configuration Example - Cisco Systems[/url]
با سلام
در مدل شبیه سازی شده بالا از سوئیچ 3550 استفاده شده است.
آیا می شود ار سوئیچ 2960 استفاده کرد در حالیکه باید روی یک پورت هم دیتا و هم صدا را انتقال داد.
در 2960 این دستور قابل اجرا نیست .[B]switchport trunk encapsulation dot1q[/B]
[QUOTE=omidmir88;306331]با سلام
در مدل شبیه سازی شده بالا از سوئیچ 3550 استفاده شده است.
آیا می شود ار سوئیچ 2960 استفاده کرد در حالیکه باید روی یک پورت هم دیتا و هم صدا را انتقال داد.
در 2960 این دستور قابل اجرا نیست .[B]switchport trunk encapsulation dot1q[/B][/QUOTE]
سلام
چون 3550 هر دو پروتکل ISL & dot1q را ساپورت میکنه این دستور را داره.
از اونجایی که 2960 فقط dot1q را پشتیبانی میکنه این دستور حذف شده و نیازی به این دستور نیست.
شما میتونید از 2960 هم استفاده کنید.
با سلام
آیاد در تلفن های 7912 سیسکو این امکان وجود دارد که بعد از تماس گرفتن و زنگ خوردن گوشی بدون اینکه گوشی برداشته شود صدای طرف تماس گیرنده بر روی اسپیکر پخش شود چیزی شبیه به پیج کردن البته با تنظیمات پیج و گرفتن یک شماره خاص صدای تماس گیرنده بر روی تمامی تلفن ها پخش می شود ایا می توان این تنظیمات را برای تک تک گوشی انجام داد که فقط با گرفتن شماره تماس یک گوشی صدا پخش شود؟
با تشکر
با سلام
اگرcisco unified communications manager (CUCM) رو یک سرور نسب کنی خیلی راحت تر هستش و البته دیگه نیازی هم پیدا نمیکنی که بخایfirmware ip phone رو دستی تغیر بدی
امکانات خیلی زیادی هم بهت میده
اگه اطلاعات بیشتری خواستی بهم بگو
ممنون از راهنمایی شما من با روتر مشکلاتمو برطرف کردم فقط همین مشکلی که به عنوان مثال بعد از تماس گرفتن و نبودن کسی پشت تلفن ، صدا بر روی پخش برورد و جواب داده شود.
منظورشما پیغام گیر سوتی است که در تلفن های معمولی استفاده میشود?
[QUOTE=detroit;309830]منظورشما پیغام گیر سوتی است که در تلفن های معمولی استفاده میشود?[/QUOTE]
چیزی شبیه به پیغام گیر ولی اگر صدا ضبط هم نکند مشکلی نیست. مثلا بعد از سه زنگ که گوشی برداشته نشد، صدا بر روی اسپیکر پخش شود.
ایا می شود چندین پیجینگ تعریف کرد و شماره آنرا در هر Ip phone تعریف کرد که با گرفتن شماره آن پبج به گوشی مورد نظر دسترسی پیدا کرد.
به عنوان مثال:
ephone-dn 20
number 2010
name all office
paging ip 225.0.1.20 port 2000
!
!
ephone 1
username "phone1"
mac-address 0013.........
paging-dn 20
type 7912
button 1:1
دوستان کسی نمی تونه در این مورد کمک کنه؟
این قابلیتی که شما می فرمایید اصلا در سیستم های تلفنی رایج نیست . شما فرض کنید در یک سازمان که میزهای کنار هم و کارمندان در حال کار هستند بعد از چند زنگ گوشی بخواد به حالت اسپیکر بره و صدای شخص مقابل پخش بشه .... این قابلیت را من در هیچ سیستم مرکز تماسی تا حالا ندیدم .
رایجترین کار در چنین مواردی اینه که بعد از چند تماس سیستم پیامی برای شخص مقابل پخش می کند و پیام شخص مقابل را ضبط می کند که در واقع قابلیت Voice mail هست . که شما با استفاده از Cisco Unity Express در روتر هاتون قادر به پیاده سازی آن خواهید بود .