صفحه 1 از 2 1 2 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 15 از مجموع 16

موضوع: پورتهای مورد نیاز VOIP در سمت سرور و کلاینت و چند سوال دیگر

  
  1. #1
    نام حقيقي: Mohammad

    عضو ویژه شناسه تصویری th95
    تاریخ عضویت
    Sep 2008
    نوشته
    4,263
    سپاسگزاری شده
    5765
    سپاسگزاری کرده
    2674
    نوشته های وبلاگ
    20

    پورتهای مورد نیاز VOIP در سمت سرور و کلاینت و چند سوال دیگر

    سلام به همه دوستان
    بین ما و یکی از بخشهای دیگه یک ارتباط E1 وجود داره و در دو سمت هم فایروال وجود داره
    هر دو سمت هم حساسیم به سرویسها و پورتهای اضافه و در واقع هیچ چیز زایدی رو باز نمیذاریم
    من یک سرور Elastix سمت خودم دارم و میخوام با بچه های اون طرف از این طریق یک ارتباط VOIP داشته باشیم

    1- پورتهایی که از سمت اون به من (کلاینت به سرور) باید باز باشه چیه ؟
    2- پورتهایی که سرور من باید به سمت کلاینت اونور داشته باشه چیه ؟ (مشخصه یا رندوم و باید با حرکتهایی مثل Established برم سراغش (اگر فرض کنید فایروال Stateful نباشه))
    3- اونور IP Phone دارند نمیدونم مدلش چیه اما من اینور Softphone دارم (Bria) - مشکلی که نیست ؟



    موضوعات مشابه:

  2. #2
    نام حقيقي: Hassan Saleh

    عضو ویژه شناسه تصویری mhsaleh
    تاریخ عضویت
    Dec 2009
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته
    979
    سپاسگزاری شده
    1219
    سپاسگزاری کرده
    0
    پورت استاندارد سیگنالینگ برای پروتکل SIP برابر 5060 می باشد یعنی سرور پورت 5060 را listen می کند.
    پورت های RTP هم متفاوت می باشند که پورت های بالای 1024 هستند توی استریسک رنج RTP توسط فایلی به نام rtp.conf تعیین می گردد و به طور پیش فرض از پورت 10000 تا 20000 می باشد.
    نوع، برند و مدل در یک استاندارد هیچ مهم نیست


    ویرایش توسط mhsaleh : 2011-01-25 در ساعت 04:02 PM
    Reza.D، th95، aliafzalan و 1 نفر دیگر سپاسگزاری کرده‌اند.

  3. #3
    نام حقيقي: Mohammad

    عضو ویژه شناسه تصویری th95
    تاریخ عضویت
    Sep 2008
    نوشته
    4,263
    سپاسگزاری شده
    5765
    سپاسگزاری کرده
    2674
    نوشته های وبلاگ
    20
    نقل قول نوشته اصلی توسط mhsaleh نمایش پست ها
    پورت استاندارد سیگنالینگ برای پروتکل SIP برابر 5060 می باشد یعنی سرور پورت 5060 را listen می کند.
    پورت های RTP هم متفاوت می باشند که پورت های بالای 1024 هستند توی استریسک رنج RTP توسط فایلی به نام rtp.conf تعیین می گردد و به طور پیش فرض از پورت 10000 تا 20000 می باشد.
    نوع، برند و مدل در یک استاندارد هیچ مهم نیست
    با تشکر از شما دوست عزیز
    چند سوال دیگر

    1- این سیگنالینگ منظور اینه که برای رجیستر شدن تنها پورت 5060 کافیه ؟
    2- این فایل rtp.conf کجاست ؟ اینه : /etc/asterisk/rtp.conf ؟؟
    3- من لینوکس تعطیلم ! یه ذره کاری هم که با Elastix کردم از طریق وبش بوده ! این فایل رو (و کلا این تنظیمات) رو میشه از طریق وب انجام داد ؟ یا حداقل اینکه چطور توی وب میتونم SSH رو باز کنم و بهد بهش ssh بزنم و فایل رو ادیت کنم !
    4- این رنج داستانش چیه ؟ کم و زیاد کردنش چه تاثیری داره ؟ مثلا من بذارم 5000 تا چی میشه (از 5000 تا 1000 مثلا)
    5- راستی از سمت سرور به کلاینت چی باز باشه ؟

    6- شرمندم ! خدا منو بکشه ! فکر کنم پسورد root الاستیکس یادم رفته ؟ چطوری باید ریکاورش کنم ؟؟


    ویرایش توسط th95 : 2011-01-25 در ساعت 05:39 PM

  4. #4
    نام حقيقي: Ali Afzalan

    مدیر بخش Cisco شناسه تصویری aliafzalan
    تاریخ عضویت
    Apr 2009
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته
    2,086
    سپاسگزاری شده
    2557
    سپاسگزاری کرده
    2059
    سلام
    تلفن ها برای رجیستر شدن از SIP استفاده می کنند، پس UDP 5060 باید باز باشه. (any to elastixIP:5060)
    بعد از برقراری ارتباط، تلفن ها مستقیماً با RTP با هم صحبت می کنند (همونطور که آقا صالح گفتند باید پورتهای 10000-20000 UDP باز باشه)
    شما در سمت مقابل هم شبکه VOIP جدا دارید؟ و یا فقط اونجا تلفن دارید که توی سیستم شما رجیستر میشوند؟ (اگر که حالت دوم باشه فقط 5060) و اگر که حالت اول بستگی به پروتکل استفاده شده متفاوت است.
    برای پسورد هم:

    http://www.elastix.org/en/component/...i-recover.html

    Elastix Web admin password reset – lost


    th95 و Zahmatkesh سپاسگزاری کرده‌اند.

  5. #5
    نام حقيقي: Mohammad

    عضو ویژه شناسه تصویری th95
    تاریخ عضویت
    Sep 2008
    نوشته
    4,263
    سپاسگزاری شده
    5765
    سپاسگزاری کرده
    2674
    نوشته های وبلاگ
    20
    سلام
    علی جان چند نکته
    اول اینکه جواب این دو سوال رو نگرفتم


    4- این رنج داستانش چیه ؟ کم و زیاد کردنش چه تاثیری داره ؟ مثلا من بذارم 5000 تا چی میشه (از 5000 تا 1000 مثلا)
    5- راستی از سمت سرور به کلاینت چی باز باشه ؟
    دوم اینکه لینکهایی که شما زحمت کشیدی برای ری ست پسورد ادمین وب هستش و گفته باید با root اجرا بشن
    من خود root رو نمیدونم

    باید از مکانیسمهای لینوکسی استفاده کنیم ؟؟



  6. #6
    نام حقيقي: صادق نجاتی زاده

    مدیر بازنشسته شناسه تصویری SADEGH65
    تاریخ عضویت
    Nov 2003
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    2,264
    سپاسگزاری شده
    3415
    سپاسگزاری کرده
    3619
    نوشته های وبلاگ
    12
    نقل قول نوشته اصلی توسط mhdganji نمایش پست ها
    سلام
    علی جان چند نکته
    اول اینکه جواب این دو سوال رو نگرفتم




    دوم اینکه لینکهایی که شما زحمت کشیدی برای ری ست پسورد ادمین وب هستش و گفته باید با root اجرا بشن
    من خود root رو نمیدونم

    باید از مکانیسمهای لینوکسی استفاده کنیم ؟؟
    برای هر ارتباط تلفنی ای که دارید حداقل 2 پورت و حد اکثر 4 پورت در RTP مصرف میشود.

    در مورد ریست نمودن پسورد نیز اول نگارش سیستم عامل را بگویید ( فکر کنم دبیان بود ولی مطمئن نیستم ) بعد خیلی راحت میتوانید به دنبال این مورد بروید برای ریست نمودن پسورد .
    البته خیلی خلاصه و راحت بگویم که یکی از راه ها این است که به صورت single mode لینوکس را لود و سپس دستور passwd را بزنید و پسورد را تغییر داده و ریبوت نمایید.
    برای لود بر روی سینگل یوزر نیز در هنگام لود بوت لودر باید با توجه به نگارش لینوکس خط بوت لود را تغییر دهید که آموزشی کامل با توضیع های مختلف در لینک زیر موجود است :
    HowTo: Recovering Linux Grub Boot Loader Password


    Reza.D، aliafzalan و Zahmatkesh سپاسگزاری کرده‌اند.

  7. #7
    نام حقيقي: Ali Afzalan

    مدیر بخش Cisco شناسه تصویری aliafzalan
    تاریخ عضویت
    Apr 2009
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته
    2,086
    سپاسگزاری شده
    2557
    سپاسگزاری کرده
    2059
    4- بعید میدونم کم و زیاد کردنش تاثیری داشته باشه! البته احتمالا !! برای RTP یک محدوده زیاد در نظر گرفتن تا اگر که مثلاً بعضی از پورتها توی سیستم به هر دلیل مصرف بشه به هر حال یک پورت خالی برای ارتباط وجود داشته باشه.
    5- خط اول پست قبلی: UDP 5060 سرور به همه جا.

    یعنی هم پسورد وب یادت رفته و هم root !؟ اینو دیگه دوستان لینوکسی و الستیکسی باید بگن


    Zahmatkesh سپاسگزاری کرده است.

  8. #8
    نام حقيقي: امید مهاجرانی

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Dec 2005
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته
    782
    سپاسگزاری شده
    725
    سپاسگزاری کرده
    79
    th95 و aliafzalan سپاسگزاری کرده‌اند.

  9. #9
    نام حقيقي: Mohammad

    عضو ویژه شناسه تصویری th95
    تاریخ عضویت
    Sep 2008
    نوشته
    4,263
    سپاسگزاری شده
    5765
    سپاسگزاری کرده
    2674
    نوشته های وبلاگ
    20
    نقل قول نوشته اصلی توسط omid_mohagerani نمایش پست ها

    سلام
    جناب مهاجرانی با تشکر چند نکته
    تا جایی که یادمه الستیکس که بالا میاد دو تا خط نشون نمیده
    کلا فکر نکنم چیزی نشون بده
    باید کلیدی بزنیم (مثل اف 8 ویندوز و ..) ؟

    دوم اینکه میشه شما هم نظرتون راجع به اون پورتها بفرمایید
    جسارت به صادق جان عزیز نباشه اما توضیح ایشون اگر درست باشه من برای سه جهار تا ارتباطی که داریم 20 تا پورت باز کنم کفایت میکنه ؟

    و با عرض ارادت شدید به علی عزیز من میخوام همه پورتها از سرور به سمت کلاینت باز نباشه
    یعنی اونها قبول نمیکنند تو فایروالشون چنین کاری بکنند (با توضیحاتی که اول خدمتتون عرض کردم دلیلش مشخصه)
    مشخص نیست که سرور دقیقا به چه پورتهایی و چرا نیاز داره ؟

    ضمنا بگم اونور VOIP وجود نداره فقط یکی دوتا IP Phone و چند تا Softphone


    ویرایش توسط th95 : 2011-01-25 در ساعت 08:38 PM

  10. #10
    نام حقيقي: امید مهاجرانی

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Dec 2005
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته
    782
    سپاسگزاری شده
    725
    سپاسگزاری کرده
    79
    شما یکبار کلید های جهتی را بزنید قابل انتخاب است .
    جناب صادق حان کاملا صحیح فرمودند فقط به نکات زیر توجه داشته باشید :

    • for each RTP port, you also open RTCP port. Therefore a call can consume up to 4 RTP ports.
    • the first port of the range should be even, so 10001 won't be used (use 10000 or 10002 instead); the last port must be uneven, and if you specify e.g. 10017 as last in range asterisk will actually use 10018, so be aware!




    th95 و aliafzalan سپاسگزاری کرده‌اند.

  11. #11
    نام حقيقي: Mohammad

    عضو ویژه شناسه تصویری th95
    تاریخ عضویت
    Sep 2008
    نوشته
    4,263
    سپاسگزاری شده
    5765
    سپاسگزاری کرده
    2674
    نوشته های وبلاگ
    20
    جالبه فقط نمیدونم چرا Odd رو نوشته Uneven ؟

    فقط مونده اینکه به اونها بگم تو فایروال از سرور ما به سمت کلاینت اونها چه پورتی باز باشه ؟
    یا اصلا لازم نیست پورتی باز بشه ؟ همون کانکشن از سمت کلاینت همه چیز رو امی میکنه ؟ سرور هیچ جا نیازی به شروع ارتباط با کلاینت خودش نداره ؟



  12. #12
    نام حقيقي: Mohammad

    عضو ویژه شناسه تصویری th95
    تاریخ عضویت
    Sep 2008
    نوشته
    4,263
    سپاسگزاری شده
    5765
    سپاسگزاری کرده
    2674
    نوشته های وبلاگ
    20
    خوب ! دوستان ! اوضاع خوبه ! و اما ادامه مشکلات

    الان قضیه رو راه انداختیم ولی چند مشکل و سوال

    1- از eyebeam استفاده میکنم و بعضا قاط میزنه و میگه Service Unavailable ! میبندیش بازش میکنی درست میشه ! یا اگه دوباره رجیسترش کنی مشکل چیه ؟؟
    2- کد *43 رو میگیرم خانمه میاد میگه سلام و تست اکو .. ! بعدش من هم یه ذره صحبت میکنم و کلید قطع کردن (همون قرمزه ) رو میزنم اما چیزی تکرار نمیشه ! اشتباه میکنم ! بعد از حرف زدن کلید خاصی رو باید بزنم ?
    3- چطوری باید تماسها رو انتقال داد بدین صورت که اون طرف من رو میگیره میخوام اگر من بعد سه بوق جواب ندادم یا سافت فونم بسته بود (به هر دلیل) بره روی یک شماره دیگه و از اونجا هم به یک شماره سوم و اگر اونجا به جواب نرسید به طرف پیغام خطا بده

    ممنون ! سوالها بیش از اینها خواهد بود فعلا با اینها شروع شد



  13. #13
    نام حقيقي: Mohammad

    عضو ویژه شناسه تصویری th95
    تاریخ عضویت
    Sep 2008
    نوشته
    4,263
    سپاسگزاری شده
    5765
    سپاسگزاری کرده
    2674
    نوشته های وبلاگ
    20
    دوستان سوال سختها رو جواب دادید ! این آسونها رو هم دریابید دیگه



  14. #14
    نام حقيقي: Hassan Saleh

    عضو ویژه شناسه تصویری mhsaleh
    تاریخ عضویت
    Dec 2009
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته
    979
    سپاسگزاری شده
    1219
    سپاسگزاری کرده
    0
    1- مشکل احتمال زیاد از نرم افزار Eyebeam شما می باشد. با نرم افزار دیگری مثل X-lite تست را انجام دهید.
    2- کد 43* کد تست اکو می باشد که همون خانمه از شما می خواهد بعد از صحبتهاش شما صحبت کنید تا صدای شما اکو شود یعنی تا سرور خواهد رفت و بر می گردد. همان طور که خانمه اشاره می کند این تست جهت حس کردن تاخیر و همچنین موارد دیگر به کار می رود اگر شما صدای خود را نمی شنوید پس صدای شما به سرور نمی رسد.
    3- با استفاده از Call Forwarding شما می توانید در وضعیت های مختلف شامل مشغول بودن، غیر فعال بودن و یا در صورت جواب ندادن تماس خود را منتقل سازید.


    th95 سپاسگزاری کرده است.

  15. #15
    نام حقيقي: Mohammad

    عضو ویژه شناسه تصویری th95
    تاریخ عضویت
    Sep 2008
    نوشته
    4,263
    سپاسگزاری شده
    5765
    سپاسگزاری کرده
    2674
    نوشته های وبلاگ
    20
    1- اکی ! سافت فون دیگری رو تست میکنم ! Cisco IP Communicator هم میشه استفاده کرد ؟
    2- صدا بین دوتاییمون میره ! این تست اکو یک مشکلی داره ! شاید نباید اون دکمه قرمزه رو بزنم
    3- بیشتر توضیح میدید ؟ این قست تو الستیکس کجاست و این سناریو فوروارد به چندین نفر رو چطوری باید ست کرد ؟



صفحه 1 از 2 1 2 آخرینآخرین

کلمات کلیدی در جستجوها:

voip سرور

دستور ریستارت الستیکس

تغییر پورت در الستیکس

پورتهای voip

voipدر مورد

پورت voip

پورت های voip

voip پورت

کدهای تلفن الستریکس

آموزش کامل الستریکس

کدهای الستریکس

پورت الستیکس

تغییر پورت https الستیکس

آموزش الستریکس

تغییر پورت در eyebeam

پورتهای باز برای استفاده از voip

پورت های مورد نیاز voip

باز کردن پورت RTP

بسته شدن پورت udp

برای تغییرپورت الکسیتسبسته شدن پورت های voipنحوه استفاده کردن rtp در voipلینوکس voip سرورعوض کردن پورت در الستیکس چگونگی باز کردن پورت صدا روی الستیکس

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •