نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 از مجموع 10
سپاس ها 12سپاس
  • 4 توسط omid_mohagerani
  • 1 توسط Iman.gh
  • 3 توسط omid_mohagerani
  • 3 توسط omid_mohagerani
  • 1 توسط omid_mohagerani

موضوع: نظارت بر تماس ها در سیستم تلفنی استریسک ( Monitoring Calls in Asterisk )

  
  1. #1
    نام حقيقي: امید مهاجرانی

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Dec 2005
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته
    782
    سپاسگزاری شده
    725
    سپاسگزاری کرده
    79

    نظارت بر تماس ها در سیستم تلفنی استریسک ( Monitoring Calls in Asterisk )

    یکی از امکانات مدیریتی در مراکز تماس ، امکان نظارت و شنود مکالمات کاربران است . در این پست با نحوه تنظیم سیستم تلفنی Asterisk برای فعال سازی قابلیت شنود مکالمات با استفاده از دو تابع DAHDIBarge ( و نسخه قدیمی تر آن به نام ZAPBarge ) و ChanSpy آشنا می شویم .
    برای شنود مکالمات فعال در سیستم تلفنی استریسک از دوتابع DAHDIBarge() و CHANSPY() برای مانیتور کردن کانال های DAHDI و SIP استفاده می شود .
    DAHDIBarge که در نسخه های قدیمی تر استریسک به نام ZAPBarge شناخته می شود تابعی برای مانیتور کردن کانال های نوع DAHDI ( ZAP ) است . کارت های PCI و miniPCI ای که اغلب برای برقراری ارتباط asterisk با شبکه تلفنی PSTN مورد استفاده قرار می گیرد از درایور DAHDI بهره می برند .
    تابع DAHIBarge فقط یک پارامتر می گیرد که شماره کانال DAHDI ای است که مانتور می شود . به عنوان مثال برای مانیتور کردن یک کارت Degium یا Sangoma یا ... با 4 پورت ( FXO یا FXS تفاوتی ندارد ) می توانید از DialPlan زیر استفاده کنید .


    exten => 8700,1,DAHDIBarge
    exten => 8700,2,Hangup
    exten => 8701,1,DAHDIBarge(1)
    exten => 8701,2,Hangup
    exten => 8702,1,DAHDIBarge(2)
    exten => 8702,2,Hangup
    exten => 8703,1,DAHDIBarge(3)
    exten => 8703,2,Hangup
    exten => 8704,1,DAHDIBarge(4)
    exten => 8704,2,Hangup

    در این مثال اگر شما 8700 را شماره گیری نمایید چون ما پارامتر شماره کانال را در تابع DAHDIBarge مشخص نکرده ایم ، پیامی پخش خواهد شد و شماره کانالی که می خواهیم شنود کنیم از ما سوال می کند که با وارد کردن شماره 1 تا 4 می توانیم به تماس فعال آن کانال گوش بدهیم .
    هر یک از Extension های شماره های 8701 تا 8704 برای شنود مکالمات کانال های 1 تا 4 کارت ما به کار می رود . همانطور که می دانید این شماره کانال ها در هنگام تنظیم کارت از ما سوال شده است و به صورت پیش فرض از عدد 1 آغاز میشود و در فایل های system.conf و chan_dahdi.conf قابل دستیابی است .
    ChanSpy نیز تابعی با کاربرد کاملا مشابه DAHDIBarge برای کانال های نوع SIP است . با استفاده از این تابع قادر خواهید بود به تماس های SIP گوش دهید .

    کد:
    exten => 556,1,ChanSpy(scan)
    در مثال بالا با شماره گیری عدد 556 می توانید به تماس فعال گوش داده با با استفاده از کلید ستاره * شنود را متوقف کرده و به کانال فعال دیگری گوش دهید .
    برای امنیت بیشتر و محدود کردن دسترسی به شنود می توانید گوش خاصی را برای شنود در نظر گرفته و context آنرا با context دیگر گوشی ها متفاوت در نظر بگیرید .
    روش دیگر استفاده از authenticate کردن و گرفتن رمز عبور برای دسترسی به این قابلیت برای کاربران است .
    به عنوان مثال:
    کد:
    exten => 556,1,Authenticate(123654123)
    exten => 556,2,Read(SPYNUM,extension)
    exten => 556,3,ChanSpy(SIP/${SPYNUM},q)

    امید مهاجرانی
    Omid dot mohajerani at gmail dot com




    موضوعات مشابه:
    ویرایش توسط omid_mohagerani : 2010-07-30 در ساعت 01:59 PM
    SADEGH65، Iman.gh، Zahmatkesh و 1 نفر دیگر سپاسگزاری کرده‌اند.

  2. #2
    نام حقيقي: ایمان قربانعلی

    خواننده شناسه تصویری Iman.gh
    تاریخ عضویت
    Jul 2005
    محل سکونت
    Iran - Tehran
    نوشته
    832
    سپاسگزاری شده
    305
    سپاسگزاری کرده
    177
    سلام

    علی بود ممنون



  3. #3
    نام حقيقي: آیتی

    خواننده
    تاریخ عضویت
    Oct 2010
    محل سکونت
    tehran
    نوشته
    16
    سپاسگزاری شده
    0
    سپاسگزاری کرده
    18
    ظاهرا استریسک قابلیت ضبط مکالمات رسیده را دارد. آیا شما می دانید از چه DialPlan ی باید استفاده کرد؟ آیا برای این کار هم می توان از authentication گفته شده در بالا استفاده کرد.



  4. #4
    نام حقيقي: ایمان قربانعلی

    خواننده شناسه تصویری Iman.gh
    تاریخ عضویت
    Jul 2005
    محل سکونت
    Iran - Tehran
    نوشته
    832
    سپاسگزاری شده
    305
    سپاسگزاری کرده
    177
    سلام

    خوب اگه تو مد freepbx شما برید از اونجا به راحتی می تونین این گزینه رو فعال کنید.

    یا توی کدهای استریسک که تو مد freepbx هست کد را اعلام کرده.


    rahavard سپاسگزاری کرده است.

  5. #5
    نام حقيقي: امید مهاجرانی

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Dec 2005
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته
    782
    سپاسگزاری شده
    725
    سپاسگزاری کرده
    79
    نقل قول نوشته اصلی توسط rahavard نمایش پست ها
    ظاهرا استریسک قابلیت ضبط مکالمات رسیده را دارد. آیا شما می دانید از چه DialPlan ی باید استفاده کرد؟ آیا برای این کار هم می توان از authentication گفته شده در بالا استفاده کرد.
    برای ضبط مکالمات در Asterisk می توانید از تابع Monitor استفاده کنید .
    The Monitor command starts recording a channel. The channel's input and output voice packets are saved to separate sound files. You may change filenames during a recording by using the ChangeMonitor command. Recording continues until either the StopMonitor command is executed or the channel hangs up.
    If you don't specify a full path, the file will be stored in the "monitor" subdir of the path specified with astspooldir in asterisk.conf (so default will be /var/spool/asterisk/monitor).

    منظور از authenticate کردن را متوجه نمی شوم . شما می خواهید تماس ها را ضبط کنید که با استفاده از تابع Monitor این کار را انجام میدهید . اگر منظور شما Authenticate کردن برای شنیدن مکالمات ضبط شده است بله این کار با استفاده از خود تابع Authenticate در Dialplan امکان پذیر است و اگر نام کاربری یا پسوورد باید از پایگاه داده یا Radius خاصی خوانده شود نیز با استفاده از AGI امکان پذیر است .



    SADEGH65، Zahmatkesh و rahavard سپاسگزاری کرده‌اند.

  6. #6
    نام حقيقي: آیتی

    خواننده
    تاریخ عضویت
    Oct 2010
    محل سکونت
    tehran
    نوشته
    16
    سپاسگزاری شده
    0
    سپاسگزاری کرده
    18
    با تشکر از کامندی که معرفی کرده بودید، اگر من بخواهم در نام فایلی که صدا را ذخیره می کند، نام شماره تلفن extension داخلی و شماره تلفن caller-id وجود داشته باشد، چگونه می توان این کار را کرد؟



  7. #7
    نام حقيقي: امید مهاجرانی

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Dec 2005
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته
    782
    سپاسگزاری شده
    725
    سپاسگزاری کرده
    79
    نقل قول نوشته اصلی توسط rahavard نمایش پست ها
    با تشکر از کامندی که معرفی کرده بودید، اگر من بخواهم در نام فایلی که صدا را ذخیره می کند، نام شماره تلفن extension داخلی و شماره تلفن caller-id وجود داشته باشد، چگونه می توان این کار را کرد؟
    می توانید در نام فایلی که می خواهید ذخیره کنید از متغیر های گلوبال {EXTEN}$ برای شماره تلفن داخلی و از متغیر گلوبال
    کد:
    ${CALLERID(all)}
    برای ثبت کابر آی دی در نام فایل ذخیره شده استفاده کنید .


    SADEGH65، Zahmatkesh و rahavard سپاسگزاری کرده‌اند.

  8. #8
    نام حقيقي: آیتی

    خواننده
    تاریخ عضویت
    Oct 2010
    محل سکونت
    tehran
    نوشته
    16
    سپاسگزاری شده
    0
    سپاسگزاری کرده
    18
    آقای مهاجرانی از راهنماییتان سپاسگزارم.
    ولی در مکالماتی که از سمت بیرون به داخل و از روی DAHDI است در سیستمهای مبتنی بر freepbx هیچ یک از متغیرهای گفته شده مقدار ندارند. من CDR(src و CDR(dst) را هم چک کردم، آنها هم مقدار نداشت. به نظر می رسد در چنین حالتی اصلا CDRتشکیل نمی شود. آیا راه حلی وجود دارد که از داخل dialplan کاری کرد که cdr تشکیل شود؟ یا را ه حل دیگری برای این مشکل می توانید پیشنهاد کنید؟



  9. #9
    نام حقيقي: امید مهاجرانی

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Dec 2005
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته
    782
    سپاسگزاری شده
    725
    سپاسگزاری کرده
    79
    من بارها در چنین سیستم هایی از جمله AseriskNow و Elastix که مبتنی بر FreePBX هستند از این دو متغیر استفاده کردم و این دو متغیر بدون هیچ مشکلی مقدار دهی می شوند . شما چطوز و با چه DialPlani ای از این متغیر ها استفاده می کنید ؟ اینجا بنویسید تا بیشتر بشه راهنمایی کرد .


    rahavard سپاسگزاری کرده است.

  10. #10
    نام حقيقي: آیتی

    خواننده
    تاریخ عضویت
    Oct 2010
    محل سکونت
    tehran
    نوشته
    16
    سپاسگزاری شده
    0
    سپاسگزاری کرده
    18

    مشکل عدم وجود cdr در مکالمات ورودی

    من تابع record-enable را به شکل زیر تغییر دادم:

    macro-record-enable]



    include => macro-record-enable-custom

    FILEPREFIX1 =
    FILEPREFIX2 =
    FILEPREFIX3 =
    FILEPREFIX4 =
    exten => s,1,GotoIf($["${BLINDTRANSFER}" = ""]?check)
    exten => s,n,ResetCDR(w)
    exten => s,n,StopMonitor()
    exten => s,n(check),Set(FILEPREFIX1=${CDR(src)})
    exten => s,n,Set(FILEPREFIX2=${CDR(dst)})
    exten => s,n,Set(FILEPREFIX3=${EXTEN})
    exten => s,n,Set(FILEPREFIX4=${CALLERID(all)})
    exten => s,n,AGI(recordingcheck,${STRFTIME(${EPOCH},,%Y%m%d-%H%M%S)},${UNIQUEID})
    exten => s,1+998(record), Monitor(${MIXMON_FORMAT},${MIXMON_DIR}SRC${FILEPRE FIX1}-DST${FILEPREFIX2}-${CALLFILENAME})
    ;
    ; end of [macro-record-enable]

    در نام فایلها که در این حالت چیزی توشته نمی شود. نتایج فایل لاگ برای این اجرا به صورت زیر است:

    [Jan 1 00:05:43] VERBOSE[2536] logger.c: -- Goto (macro-record-enable,s,4)


    [Jan 1 00:05:43] VERBOSE[2536] logger.c: -- Executing [s@macro-record-enable:4] Set("DAHDI/1-1", "FILEPREFIX1=") in new stack

    [Jan 1 00:05:43] VERBOSE[2536] logger.c: -- Executing [s@macro-record-enable:5] Set("DAHDI/1-1", "FILEPREFIX2=1") in new stack
    [Jan 1 00:05:43] VERBOSE[2536] logger.c: -- Executing [s@macro-record-enable:6] Set("DAHDI/1-1", "FILEPREFIX3=s") in new stack
    [Jan 1 00:05:43] VERBOSE[2536] logger.c: -- Executing [s@macro-record-enable:7] Set("DAHDI/1-1", "FILEPREFIX4="" <>") in new stack
    [Jan 1 00:05:43] VERBOSE[2536] logger.c: -- Executing [s@macro-record-enable:8] AGI("DAHDI/1-1", "recordingcheck,20020101-000543,1009861529.2") in new stack
    [Jan 1 00:05:43] VERBOSE[2536] logger.c: -- Launched AGI Script /var/lib/asterisk/agi-bin/recordingcheck
    [Jan 1 00:05:44] VERBOSE[2536] logger.c: recordingcheck,20020101-000543,1009861529.2: Inbound recording enabled.
    [Jan 1 00:05:44] VERBOSE[2536] logger.c: recordingcheck,20020101-000543,1009861529.2: CALLFILENAME=20020101-000543-1009861529.2
    [Jan 1 00:05:44] VERBOSE[2536] logger.c: -- <DAHDI/1-1>AGI Script recordingcheck completed, returning 0
    [Jan 1 00:05:44] VERBOSE[2536] logger.c: -- Executing [s@macro-record-enable:999] Monitor("DAHDI/1-1", "wav,SRC-DST1-20020101-000543-1009861529.2") in new stack

    [


    در صورتی که در مکالمات از بیرون به داخل و منالمات داخلی متغیرهای فوق مقدار دارند و نام فایل به درستی ذخیره می شود



کلمات کلیدی در جستجوها:

چگونه مکالمات تلفن ثابت را ضبط کنیم

چگونه مکالمات دیگران را شنود کنیم

ضبط مکالمات elastix

شنود elastix

ضبط مکالمات استریسک

چگونه تلفن ثابت را شنود کنیم

ست کردن chanspy روی elastix

محدود كردن تماس در freepbx

ضبط مکالمات تلفنی در استریسک

قابلیت شنود مکالمات در استریسک

تابع xmonitor در استریسک

چگونه ميتوان مكالمات را ضبط كرد

مانیتور کردن پیام sipضبط کردن صدا در استریسک با استفاده از تابع monitor در sip channelشنود مکالمه elastixشنود مکالمات تلفنی در Asteriskآشنایی با agi و توابع تلفنی استریسکتماسهای داخلی در استریسکمحدود کردن زمان تماسهای خروجی در استریسککد گوش کردن در الستیکسمحدودکردن زمان مکالمه در الستیکسasterisk chanspy مکالمهجگونه می توان و مکالمات راضبط کنیمتلفن چطوری‏ ‏متوجه‏ ‏شنود‏ ‏تلفن‏ ‏ثابت‏ ‏بشویمChanSpy کار کردن با

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •