نمایش نتایج: از شماره 1 تا 3 از مجموع 3
سپاس ها 4سپاس
  • 4 توسط omid_mohagerani

موضوع: راه اندازی یک تلفن گویا ( بتونه به درخواست های تماس گیرنده جواب بده )

  
  1. #1
    نام حقيقي: بهروز

    عضو غیر فعال
    تاریخ عضویت
    Aug 2010
    محل سکونت
    رشت
    نوشته
    1
    سپاسگزاری شده
    0
    سپاسگزاری کرده
    1

    راه اندازی یک تلفن گویا ( بتونه به درخواست های تماس گیرنده جواب بده )

    با سلام و خسته نباشید.

    بنده میخواستم بدونم چطوری میتونم یه سرویس تلفن گویا هوشمند راه اندازی کنم.

    چیزی که من نیاز دارم موارد زیر هستش:

    مشتری زمانی که تماس میگیره بتونه به چند بخش متصل بشه با شماره های مثلا 1 تا 9

    مثلا شماره 1 بخش حساب ها هستش.

    مثلا مشتری زمانی که شماره 1 رو گرفت به مشتری پیامی داده بشه و بگه شماره حساب خودتون رو وارد کنین و بعد از وارد کردن شماره حساب سرویس تلفن گویا بتونه پاسخ بده و بگه مثلا 50000 ریال شما موجودی دارین.

    و یه همین امکاناتی.

    لطفا دستگاهای سخت افزاری و نرم افزاری که نیاز هستش رو قدم به قدم بگین و مراحل رو توضیح بدید.

    با تشکر.

    ( چه شرکت هایی این سرویس رو راه اندازی میکنن؟؟؟ )



    موضوعات مشابه:

  2. #2
    نام حقيقي: ایمان قربانعلی

    خواننده شناسه تصویری Iman.gh
    تاریخ عضویت
    Jul 2005
    محل سکونت
    Iran - Tehran
    نوشته
    832
    سپاسگزاری شده
    305
    سپاسگزاری کرده
    177
    سلام

    با استریسک می شه ولی باید برنامه نویسی کنی و یه ACC جدا یا A2billing هم می خوای



  3. #3
    نام حقيقي: امید مهاجرانی

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Dec 2005
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته
    782
    سپاسگزاری شده
    725
    سپاسگزاری کرده
    79
    نقل قول نوشته اصلی توسط Castel_XD نمایش پست ها
    با سلام و خسته نباشید.

    بنده میخواستم بدونم چطوری میتونم یه سرویس تلفن گویا هوشمند راه اندازی کنم.

    چیزی که من نیاز دارم موارد زیر هستش:

    مشتری زمانی که تماس میگیره بتونه به چند بخش متصل بشه با شماره های مثلا 1 تا 9

    مثلا شماره 1 بخش حساب ها هستش.

    مثلا مشتری زمانی که شماره 1 رو گرفت به مشتری پیامی داده بشه و بگه شماره حساب خودتون رو وارد کنین و بعد از وارد کردن شماره حساب سرویس تلفن گویا بتونه پاسخ بده و بگه مثلا 50000 ریال شما موجودی دارین.

    و یه همین امکاناتی.

    لطفا دستگاهای سخت افزاری و نرم افزاری که نیاز هستش رو قدم به قدم بگین و مراحل رو توضیح بدید.

    با تشکر.
    چندین روش برای راه اندازی چنین سرویسی وجود داره که دوتاشو در ادامه توضیح می دهم .

    1 - استفاده از API های برنامه نویسی که با کارت های تلفنی مختلفی مانند Dialogic ، Dongin یا ... ارائه میشه . اگر یک برنامه نویس تحت ویندوز هستید این روش برای شما مناسب تر خواهد بود .
    البته برنامه های آماده ای که این کار را برای شما انجام می دهند هم توسط شرکت های ایرانی یا غیر ایرانی نوشته شده است که می توانید از آنها استفاده کنید .
    سخت افزاهای مورد نیاز :
    a - یک PC یا سرور با توجه به فاکتور هایی مانند حجم تماس ها ، پایگاه داده ها و ....
    b - یک کارت تلفنی با API های قابل برنامه نوسی

    2 - استفاده از CallManger هایی که امکان برنامه نویسی داشته باشند ... در این روش در واقع وظیفه مدیریت تماس ها و ارتباط با کارت تلفنی را خود CallManager انجام میدهد و شما با استفاده از Interface های استانداردی که معمولا ارائه می دهند به دیتابیس متصل شده یا پیام های مورد نیاز را در سیستم تلفنی پخش می کنید .
    این نوع Call Manager ها زیاد هستند مانند Asterisk ، FreeSwitch ، Yate ، 3cx یا ... که تحت سیستم عامل ویندوز یا لینوکس اجرا می شوند .
    سخت افزار های مورد نیاز
    a - یک PC یا سرور با توجه به فاکتور هایی مانند حجم تماس ها ، پایگاه داده ها و ....
    b - یک کارت تلفنی یا واسط ارتباطی ( voip Gateway یا ... ) که با سوییچ نرم افزاری شما کار کنه .

    مقایسه :
    در روش اول شما می توانید از API های پرقدرت استفاده کنید و تقریبا کنترل خیلی زیادی روی جنبه های مختلف کارت دارید ولی برای راه اندازی یک IVR ساده مثله چیزی که شما ذکر کردید روش وقت گیری خواهد بود چون شما باید با خیلی از جنبه هایی که عملا با نرم افزار سری 2 به راحتی از قبل پیاده سازی شده درگیر بشوید .
    در روش اول شما محدود به استفاده از چندین مدل کارت هستید که API های لازم را پیاده سازی کرده باشه ... و معمولا قیمت آنها بالاتر از کارت ها یا اینترفیس های راه حل دوم هست .
    در مورد نرم افزار های آماده ای که به روش اول نوشته شده به علت اینکه ممکنه برخی جنبه های استاندارد برنامه نوسی رعایت نشده باشه معمولا نیاز به سرور بالاتری هست . اگرچه این فقط تجربه من هست و نمی خوام برنامه نویسی خیلی از تیم های خوبی که در این زمینه کار می کنند را زیر سوال ببرم.

    نقل قول نوشته اصلی توسط Iman.gh نمایش پست ها
    سلام

    با استریسک می شه ولی باید برنامه نویسی کنی و یه ACC جدا یا A2billing هم می خوای
    نیازی به A2billing یا اکانتینگ خاصی در این سناریو نیست . چون در واقع Value ها از پایگاه داده ای خوانده میشه که کاملا مجزا از Asterisk است . A2billing فقط زمانی کاربرد داره که شما بخواهید دسترسی های شارژی به سیستم تلفنی را مدیریت کنید نه پخش یک مقدار در IVR


    ویرایش توسط omid_mohagerani : 2010-10-09 در ساعت 10:14 PM
    SADEGH65، Iman.gh، Castel_XD و 1 نفر دیگر سپاسگزاری کرده‌اند.

کلمات کلیدی در جستجوها:

درخواست تلفن گویا

تلفن گویا

برنامه نويسي تلفن گويا

نرم افزار a2billing

برنامه نویسی تلفن گویا

راه اندازی A2billing

نحوه راه اندازی تلفن گویا

نحوه برنامه نویسی تلفن گویا

نرم افزار تلفن گویا (پاسخگوی هوشمند تلفن IVR)

نحوی کارکردن با a2billing

نرف افزار a2billing

برنامه نویسی با کارت dialogic

نرم افزار اکانتینگ استریسک

نرم افزار تلفن گویا میخوام

تلفن گویا forums

راه اندازی سرویسivr

نحوه راه اندازی سرویس تلفن گویا

dialogic نرم افزار

راه اندازی سرویس تلفن گویا

سناریوی راه اندازی I.V.R

درباره نرم افزار a2billing

راه اندازی تلفن گویای ساده

برنامه نویس تلفن گو یا

پاسخگوی هوشمند تلفن ivr

برنامه dialogic

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •